Over restaurant Merlot

Puur genieten in Amersfoort

Merlot vindt alweer 10 jaar haar onderkomen in een prachtig gerestaureerd pand aan de Grote Koppel in Amersfoort. Het brood dat wordt afgebakken, pruttelende sausjes en sissende pannen, je ziet het allemaal gebeuren in de open keuken. De chef kookt het liefst met producten van vaderlandse bodem met als basis de Franse keuken.

Meer informatie over restaurant Merlot

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ppetra .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Margot B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
heerlijke kleine gerechten,goed uitgelegd wat het was, het personeel is zeer geduldig!
Heel behulpzaam, zonder opdringerig of betuttelend te doen.
Zeker een restaurant om vaker te komen
Bedankt en ga zo door!!!
rrmm .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Het eten was zeker weer voortreffelijk. Ik schrok wel even dat wij ondanks de Albert heyn bonnen toch nog ruim
€ 70,00 extra kwijt waren.
Calabria .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Ondanks dat we gereserveerd hadden via de AH actie werden we erg enthousiast ontvangen en keurig bediend.
De bediening was zeer correct en was goed op de hoogte van de de verschillende gerechten en wijnen.
Tanja B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Vriendelijke ontvangst, keurige bediening en ondanks het feit dat we dieetwensen niet van tevoren hadden doorgegeven (wat wel gewenst is!) heerlijk gegeten. Oogstrelende gerechten en lekkere smaaksensaties. Wij zijn kritische eters over het algemeen. Prima huiswijn en als extra service kregen we een gratis uitrijkaart voor de parkeergarage Eemplein aangeboden. We hadden er al eens eerder gegeten maar kregen zeker niet de indruk dat vanwege de AH actie de kwaliteit minder was, in tegendeel. Genoten. Wanneer zullen we weer?
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Geweldige avond gehad bij Merlot. We zijn absoluut verrast door de keuken als vegetariërs zijnde. Mooie gerechten, qua smaak en qua opmaak. Gastvrije bediening en goede uitleg van gerechten en wijnen. Wij komen zeker nog eens terug!
Dean V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Ook wij aten hier via de AH actie, Merlot stond al een poos op onze lijst. Wat een mooi restaurant in een leuk stuk van Amersfoort. Het was er behaaglijk warm, de jassen werden keurig aangenomen. Service van de bediening en sommelier vonden we echt top.

Mooi brood met gekarameliseerde boter, heerlijk. Spannende amuses waarbij met name het casave poeder een sensatie is. Voorgerecht van makreeltartaar en bereidingen van courgette, erg smaakvol maar mss iets veel zachte texturen. Tussengerecht risotto met paddestoelen en truffel, heerlijk. De topper van de avond was de eend: botermals en mooi rose gebakken, lekkere jus, mooie sides. Ook het toetje en de amuses bij de koffie konden ons zeer bekoren. Verrassende wijnen! Tot ziens :)
L.E. N.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Via de AH-actie aten wij een kleine maand geleden bij Merlot. We hielden er helaas ambivalente gevoelens aan over. De wijnkaart is pretentieus en bood verrassende en mooie keuzes: wij kozen een schitterende fles champagne. Brood met gerookte (?) boter kwam tot groot plezier van alle gasten op tafel en werd grif bijgevuld. Het voorgerecht zag er waanzinnig uit maar bestond uit een kakofonie van smaken, en helaas allen in hippe schuim-, crème of anderzins zachte structuren. Te veel, te zacht, jammer! Het hoofdgerecht had heerlijke eend, maar de bereidingen van mais matchten niet goed met de witlof en de jus: wederom een overdaad aan smaken: mijn hersenen werkten overuren om alles te registreren. Ook in het dessert: helaas weinig variatie in textuur en wederom gegoochel met knappe kookcreaties. Een tegenvaller! Met de AH-actie aten we op zich prima voor de prijs, maar gezien het niveau komen we hier toch niet terug voor à la carte...
jakruize .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wij hebben genoten van een verrassingsmenu en ons laten verwennen met een daarbij horend wijn-arrangement. De kwaliteit van het eten was uitstekend en de bediening was netjes en precies genoeg aanwezig. Vooraf kon worden aangegeven welke wensen er waren en hier werd uitstekend rekening mee gehouden. Enig minpuntje is de prijs, wij zijn er achteraf ook niet helemaal zeker van of de korting van de AH actie wel is verrekend, maar we hebben een prima avond gehad!
Yvonne R.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, kregen uitstekende uitleg en alles klopt gewoon. Personeel was aangenaam aanwezig, geen moment gedacht "we moeten even iemand van de bediening roepen". Zeker voor herhaling vatbaar. En ja, hoor prijssegment, maar voor ons is het motto; Liever minder uit eten, maar dan wel goed."

Tot gauw!

Yvonne Roos en Ron de Gans
Oscsas B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Afgelopen week op donderdag avond gegeten met bevriend stel. We kozen voor het verrassing menu. Alles was heerlijk , bijzondere smaken en leuke verrassende combinaties. De bijbehorende wijnen waren voortreffelijk. Zo fijn dat je ook halve glaasjes kunt kiezen. Om een heel klein kritiekpuntje te noemen. Voor ons waren sommige gangen wat druk op het bord.
Kortom , niet goedkoop, maar uitstekend en waar voor je geld.
Yvon1969 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Mooie ambiance en zeer vriendelijke ontvangst. voorgerecht helaas hetzelfde als vorige keer met de AH aktie en deze keer vond ik de burger droog. eend als hoofd was wel erg lekker en het toetje niet zo mijn ding. Bediening was vlot en gangen volgde elkaar snel op. alleen na de koffie kwam er niemand meer. Wij gaan niet meer terug omdat ik voor dat geld liever zelf een keuze maak voor wat ik wil eten.
Mmannee70 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Zoals vorige keer was dit weer een top ervaring, heerlijk eten, smaakexplosies ! top wijnen en goede bediening. Zelfs de espresso als afsluiter was verrukkelijk zoals een espresso moet zijn ( de drop en biet was niet helemaal mijn smaak...)
Hennie V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Prettige omgeving, vriendelijke ontvangst en bediening, heerlijke gerechten die er ook nog eens heel mooi en kleurrijk uitzien. Zeer prettige avond gehad.
Eve .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Een mooi gelegen restaurant. Met de AH deal met vrienden hier gegeten.
Het geserveerde menu was lekker. De bijpassende wijnen waren heerlijk. Alleen schiet de kok wat door in teveel diverse onderdelen op een bord. M.i. iets teveel kleine onderdelen/gerechten op een bord. De smaak diversiteit is teveel. Voor mij zou iets meer van 1 bereiding beter zijn. En minder diversiteit op 1 bord.
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Heerlijk gegeten...mooie combinaties...goed op smaak..mooi opgemaakte borden.
Bediening top. De kleine kuipstoeltjes voelen ongemakkelijk aan...voor grote mensen.
André T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vrijdagavond gegeten bij Marlot na het bezoek van de museums in Amersfoort, voor mijn vakantie. De vijf gangen menu waren echt lekker en ook redelijk vlot geserveerd. Vooral hun specialiteit de risotto was heel lekker. Vriendelijke bediening. Een aanrader!
Renate B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
We kennen dit restaurant en hebben er altijd goed gegeten. Ook nu weer. Mooi servies en lekkere gerechten.
Ruime wijnkeuze.
Riaterharmsel .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Vriendelijk personeel, die meedenkt en alles goed in de gaten heeft. We hebben een fijne en gezellige avond gehad en gaan zeker nog eens terug.
Lorka .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Wederom fantastisch goed en smaakvol eten en wijn drinken. Prijs kwaliteit verhouding is erg goed. Vriendelijke, gastvrije en alerte bediening. Liet bestek van de tafel vallen, waarop dit onmiddellijk werd vervangen door een schoon exemplaar. (leek wel de scene van de Michelin inspecteur) Wat ons betreft krijgt dit restaurant de Michelin ster, want het niveau zit zeker op dat van de door ons bezochte sterren restaurants.