Over het restaurant Merlot

Merlot huist alweer sinds 2003 in een mooi oud en gerestaureerd pand aan de Grote Koppel in Amersfoort: vlak bij de oude binnenstad.

Onze Chef en zijn brigade laten graag zien hoe zij te werk gaan: stomende ovens – pruttelende stoverijen – inkokende “jus de veau” en de geur van vers gebakken brood en vlees doen de smaakpapillen al tintelen.
Verwacht geen “buigende pinguïns” maar wel prettige gastvrouwen en heren die er alles aan willen doen om u een mooie tijd in ons restaurant te laten beleven. De basis is vooral veel plezier, gecombineerd met een gezonde dosis passie en professionaliteit. Graag ontvangen wij u met een warme hand: welkom!

Meer informatie over restaurant Merlot

Ns Amersfoort Centraal op 15 minuten loopafstand, Bus vervoer op 5 minuten loopafstand
  • Kom je met de auto?
    Parkeren bij parkeergarage het Eemplein
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
BettyvanDijk .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Ontzettend gezellig restaurant waar we heel vriendelijk werden ontvangen. Het eten was zeer bijzonder en keurig opgediend. Complimenten. Enige minountje is dat we voor kraanwater moesten betalen.
Yvonne P.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Erg lekker gegeten. Vriendelijk en kundig personeel. Attent ook. Alleen jammer dat je voor water moet betalen. Fijne avond gehad.
Mautje .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Een avond verwennerij met experimentele gerechtjes tussendoor, heerlijk!
Zelfs met de AH actie toch lekker uit eten in een gezellige ambiance, dank!
HJ H.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Bij Merlot kun je heerlijk eten!! Er wordt rekening gehouden met de wensen van de klant, ook bij een verrassingsmenu. Wij kwamen voor de tweede keer in 2 weken. Er werd gezorgd dat we niet een zelfde gericht kregen. Kortom, er is aandacht voor de klant. Een heerlijk avondje uit!!
hh-willemsen .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Heel ongedwongen sfeer. Het eten was van een goede kwaliteit, smaakvol doch de hoeveelheid wat aan de magere kant. Goede wijn, prijs voor een glas huiswijn Chardonnay € 7.00 aan de hoge kant.
Danny D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Top top top. Zowel de service, de wijnen, het eten, de sfeer. Eigenlijk alles. Complimenten en gaan zeker terug. Waar je wel rekening mee moet houden zijn de kleine hoeveelheden die je geserveerd krijgt. Dus niet voor de grote snelle eter. Maar voor een gezellige avond uit met een goed glas wijn erbij een echte aanrader.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Met een groep van 8 in dit restaurant gegeten, naar aanleiding van een groupon actie.

Restaurant is heel erg goed bevallen! Een goed 6-gangen menu met amuses en heerlijk brood erbij. Borden waren prachtig opgemaakt.
Daarbij ook een wijnarrangement genomen, waarvan de wijnen goed bij de verschillende gangen pasten.

Bediening was enorm oplettend en attent, en hadden veel kennis over de wijnen en producten.

Het restaurant zag er mooi en gezellig uit. Enige minpuntje was misschien dat het erg rumoerig was, maar het restaurant zat dan ook helemaal vol.

Al met al een heerlijke avond gehad. Zeker een aanrader
Fam V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Perfect !!
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Goed gegeten hier, vooral kwalitatief goed eten. Wel een beetje prijzig. Bediening is redelijk en de inrichting van het restaurant passend
wva8x .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Het eten is van goede kwaliteit. Porties aan de kleine kant. De bediening is wat stug maar wel behulpzaam. De zaak is mooi ingericht.
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Afgelopen zaterdag diner bij Merlot in Amersfoort. De vijf gerechten waren redelijk lekker, alleen de saus meestal aan de zoutige kant.
Als het subtieler wordt veel beter, maar al met al was ik genoten van het diner. Vriendelijke bediening en gezellig sfeer.
GerdineV .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk gegeten, goede, vriendelijke en snelle bediening en heerlijke wijnen bij de verschillende gangen. Het verrassingsmenu van de ah was top.
ad N.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Wij komen er regelmatig en steeds treffen wij een smakelijk en verassend eten. de amuses zijn zeer uitdagend.
het geluidsniveau is aangenaam. bediening goed.
dus top
Rianne R.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Een heerlijke ervaring bij Merlot! Goede gerechten, gezellige sfeer, open keuken, mooie in richting en vakkundig personeel! De gerechten zijn net kleine kunstwerkjes. Zeker voor herhaling vatbaar en we komen nog een keer terug. Het enige wat ik persoonlijk minder vond was dat we redelijk dicht op een andere tafel zaten, waardoor je het gesprek van de andere tafel kon volgen en andersom,
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Gisteren voor de tweede keer gegeten. De verwachtingen waren hoog gespannen. Vorige keer was top.

Nu weer zeer goed. Mooie combinaties. Bijzondere bijpassende wijnen.

Perfecte bediening. Alert en vriendelijk.
zap .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Goede keuken, met zorg gekozen wijnen.
De merlot huiswijn verdient dezelfde hoofdletter als Merlot.
Wij komen hier graag nog eens terug.
bvand .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Wow, wow, wow, wat een verrassende ervaring. Ik had niet zulke hoge verwachtingen omdat het via de AH actie was, en voorgaande restaurants ook wat tegenvielen. Maar dit was echt een zeer aangename verrassende ervaring. De bediening was leuk, persoonlijk, vriendelijk, snel en gaven uitstekende uitleg over de gerechten en de wijnen. Echt een aanrader! Wij keren zeker terug.
CHP .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Heerlijk gegeten, goed klaargemaakt eten met goede ingrediënten en mooie smaakcombinaties. De eendenborst was goed gemaakt evenals de groenten die nog lekker knapperig waren. Heerlijke wijnen bij het eten. Kostbaar kraan?water. Vriendelijke bediening en prettig restaurant om gezellig te eten.
Was een fijne avond en zal Merlot zeker aanraden bij anderen.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Het eten was niet bijzonder. Te modern met erg kleine voorgerechtjes die waarschijnlijk een explosie qua smaak en beleving zouden moeten geven maar helaas. Kwaliteit van het hoofdgerecht liet erg te wensen over. De bediening was erg zakelijk. Inrichting en sfeer was prettig en mooi.
RInekeV .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We kregen een verrassingsmenu, keuze uit 3 of 4 gangen, waarbij we konden aangeven wat we niet lustten. Het eten was heerlijk, verrassende combinaties en qua hoeveelheid goed op elkaar afgestemd.
Gastvrijheid en oog voor de gasten staan in dit restaurant hoog in het vaandel. Houden zo, we voelden ons echt welkom!