Over het restaurant Merlot

Merlot huist alweer sinds 2003 in een mooi oud en gerestaureerd pand aan de Grote Koppel in Amersfoort: vlak bij de oude binnenstad.

Onze Chef en zijn brigade laten graag zien hoe zij te werk gaan: stomende ovens – pruttelende stoverijen – inkokende “jus de veau” en de geur van vers gebakken brood en vlees doen de smaakpapillen al tintelen.
Verwacht geen “buigende pinguïns” maar wel prettige gastvrouwen en heren die er alles aan willen doen om u een mooie tijd in ons restaurant te laten beleven. De basis is vooral veel plezier, gecombineerd met een gezonde dosis passie en professionaliteit. Graag ontvangen wij u met een warme hand: welkom!

Meer informatie over restaurant Merlot

Ns Amersfoort Centraal op 15 minuten loopafstand, Bus vervoer op 5 minuten loopafstand
  • Kom je met de auto?
    Parkeren bij parkeergarage het Eemplein
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Riette J.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Bediening was erg goed, het eten was heerlijk en speciaal. Echt een smaaksensatie! Het restaurant zit lekker bij het water dus zeer geschikt voor een zonnige avond.
Li A.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Gisteren bij Merlot gegeten via de AH-actie. Het diner smaakte goed en de bediening was voor het grootste deel van de avond attent en kundig. Echter, de hoofdgerechten (met name de zeeduivel) leken qua portiegrootte meer op een voorgerecht en dat kan echt niet voor de prijs die ervoor gevraagd wordt. Er is ons tijdens het hoofdgerecht niet gevraagd of alles naar wens was. Ook bij het uithalen door het jongste lid van het team is hier niet naar gevraagd. Erg jammer! Destemeer omdat we bij de rekening uiteindelijk maar 60 euro korting kregen i.p.v. (3 x 39,50=) 118,50 euro zoals met de AH-actie het geval geweest was. Er werd daarbij verteld dat de actie inhield dat je het 2e menu voor de halve prijs krijgt. Wat niet het geval is. Het tweede menu hoort gratis te zijn. Daarbij hebben we vooraf gevraagd of a-la-carte eten kon en alhoewel er gezegd is dat er dan even gekeken zou worden hoe dat met de korting gedaan zou worden, hadden wij niet verwacht dat dit dan zo zou worden afgehandeld. Leuke avond gehad, maar met deze prijs per gerecht(je!) komen wij niet snel nog een keer langs.
Esther H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Beste eten ooit!
Heerlijk gerechten! Een ware smaaksensatie bij elke hap. Ook erg leuke en mooi geserveerd. De bijpassende wijnen zijn verrukkelijk. Ik kom hier graag weer terug
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Met elke AH actie in ieder geval naar Merlot. Verassingsmenu dit jaar veel beter dan voorgaande jaren. Eerst twee heerlijke amuses. Vervolgens een voorgerecht met verse makreel. Het hoofdgerecht voor mij bestond uit een heerlijke combi van lamsnek en 'pulled' lam en voor mijn partner een verrukkelijke heilbot. Ook het nagerecht op basis van (veel) chocola was een traktatie. Als wijn kozen wij voor een heerlijk volle en toch frisse Vermentino. (wijnkaart overigens heel uitbundig!). Kortom, weer genoten op een zon overgoten terras met uitzicht op de haven.
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Uitstekend wijnaanbod, maar een licht tegenvallende keuken (gezien de prijs). De mooi opgemaakte borden beloven spannende smaken, maar die belofte wordt slechts gedeeltelijk waar gemaakt. De bediening is zeer vriendelijk en kundig.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Boven verwachting goed! Gegeten het de Ah-Kaarten. Wat een verrassing. Zeer vriendelijk ontvangen en voortreffelijk gegeten. Een aanrader ! Niets is standaard. Wat ons betreft een ster waard!
Ruth Z.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Goede gastvrije ontvangst. Heerlijk wijn arrangement erbij met goede informatie erbij. Er werd goed rekening gehouden met de allegiën
h.niessen .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Een leuk restaurant / wijnlokaal waar je een uitstekende maaltijd en wijn krijgt met tussengerechtjes. Een goede plaats voor samen met vrienden, familie of partner
bert S.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Het was een verrukkelijke ervaring voor herhaling vatbaar.
Het eten was van grote klasse.
Personeel uiterst vriendelijk ondanks de hitte die dag.
Rob F.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Verrassend en heerlijk gegeten
Helaas stond de karaf water op de rekening...................."..........................................................................
marianvl59 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Na een gastvrij onthaal heerlijk gegeten op het terras met uitzicht op de Eem.
De service is uitstekend.
We komen weer graag terug
Monique F.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Heerlijk gegeten!!
Aangepast menu voor mijn zoontje! Super service. Heerlijke wijnen erbij. Gewoon helemaal super! Wij komen zeker nog eens terug.
BettyvanDijk .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Ontzettend gezellig restaurant waar we heel vriendelijk werden ontvangen. Het eten was zeer bijzonder en keurig opgediend. Complimenten. Enige minountje is dat we voor kraanwater moesten betalen.
Yvonne P.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Erg lekker gegeten. Vriendelijk en kundig personeel. Attent ook. Alleen jammer dat je voor water moet betalen. Fijne avond gehad.
Mautje .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Een avond verwennerij met experimentele gerechtjes tussendoor, heerlijk!
Zelfs met de AH actie toch lekker uit eten in een gezellige ambiance, dank!
HJ H.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Bij Merlot kun je heerlijk eten!! Er wordt rekening gehouden met de wensen van de klant, ook bij een verrassingsmenu. Wij kwamen voor de tweede keer in 2 weken. Er werd gezorgd dat we niet een zelfde gericht kregen. Kortom, er is aandacht voor de klant. Een heerlijk avondje uit!!
hh-willemsen .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Heel ongedwongen sfeer. Het eten was van een goede kwaliteit, smaakvol doch de hoeveelheid wat aan de magere kant. Goede wijn, prijs voor een glas huiswijn Chardonnay € 7.00 aan de hoge kant.
Danny D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Top top top. Zowel de service, de wijnen, het eten, de sfeer. Eigenlijk alles. Complimenten en gaan zeker terug. Waar je wel rekening mee moet houden zijn de kleine hoeveelheden die je geserveerd krijgt. Dus niet voor de grote snelle eter. Maar voor een gezellige avond uit met een goed glas wijn erbij een echte aanrader.
Chantal B.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Met een groep van 8 in dit restaurant gegeten, naar aanleiding van een groupon actie.

Restaurant is heel erg goed bevallen! Een goed 6-gangen menu met amuses en heerlijk brood erbij. Borden waren prachtig opgemaakt.
Daarbij ook een wijnarrangement genomen, waarvan de wijnen goed bij de verschillende gangen pasten.

Bediening was enorm oplettend en attent, en hadden veel kennis over de wijnen en producten.

Het restaurant zag er mooi en gezellig uit. Enige minpuntje was misschien dat het erg rumoerig was, maar het restaurant zat dan ook helemaal vol.

Al met al een heerlijke avond gehad. Zeker een aanrader
Fam V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017