Over het restaurant Merlot

Merlot huist alweer sinds 2003 in een mooi oud en gerestaureerd pand aan de Grote Koppel in Amersfoort: vlak bij de oude binnenstad.

Onze Chef en zijn brigade laten graag zien hoe zij te werk gaan: stomende ovens – pruttelende stoverijen – inkokende “jus de veau” en de geur van vers gebakken brood en vlees doen de smaakpapillen al tintelen.
Verwacht geen “buigende pinguïns” maar wel prettige gastvrouwen en heren die er alles aan willen doen om u een mooie tijd in ons restaurant te laten beleven. De basis is vooral veel plezier, gecombineerd met een gezonde dosis passie en professionaliteit. Graag ontvangen wij u met een warme hand: welkom!

Meer informatie over restaurant Merlot

Ns Amersfoort Centraal op 15 minuten loopafstand, Bus vervoer op 5 minuten loopafstand
  • Kom je met de auto?
    Parkeren bij parkeergarage het Eemplein
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Merlot

WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Net als vorig jaar met de AH-actie naar Merlot geweest. En ook op maandagavond zit het helemaal vol met mensen die van deze actie gebruikmaken.

De vorige keer vonden we het 3-gangendiner een beetje magertjes. We hadden nog trek bij vertrek. Dat was deze keer helemaal niet zo. Het dessert met veel chocola was vrij machtig.
Het hoofdgerecht heeft veel vlees, 3 stukken varkensvlees. Mooi vlees, heerlijke jus. De garnituren, waar Merlot nogal eens overdadig mee is, ontbraken hier grotendeels.
Het voorgerecht vonden we de topper van de avond. Een makreeltaartje met rammenas en komkommer, in een erg goede bouillon.

We hebben weer genoten. Mooie gerechten, heerlijke wijnen. Toch zouden we hier buiten de acties om niet snel reserveren. Voor een 4-gangendiner betaal je normaal 50 euro. Dat is fors.
Bea V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Een echt "verwen"-avondje! Verrassende combinaties van gerechten en wijnen in een uitstekende ambiance.
Wij zijn echte fijnproevers en Merlot staat inmiddels hoog op onze voorkeurslijst.
Marion Batstra .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Zeer tevreden en de kwaliteit is steeds uitstekend vandaar ik graag dit restaurant bezoek. ik raad iedereen aan dit restaurant te bezoeken.
Amarjit V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Goede keuken, mooie opmaak van de gerechten, prettige bediening. De inrichting van het restaurant is stemmig door de donkere kleuren, uitnodigend. Geen storend geluid van muziek; je kunt met de tafelgenoten gewoon een gesprek voeren.
marjolein F.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Lekker eten, heerlijke wijn, vriendelijk personeel. Goeie tent!
Gretha L.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Vriendelijke sfeer en bediening en erg klantgericht. Top restaurant met hele mooie inrichting die je verbeelding laat spreken!
Ellen_Spoor .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Via AH restaurantactie. Erg leuk om Merlot eens van binnen te zien en van het eten en drinken te genieten. Heerlijk gegeten in prettige omgeving.
Peter-Paul H.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Nette persoonlijke ontvangst gevolgd door een heerlijke avond. Wij hadden het proefmenu en bij elke gang was het een aangename verrassing. Wat heel fijn is dat ze ook halve glazen wijn schenken. Zo kan bij elke gang een bijpassende wijn gedronken worden. De service was uitstekend. Zeer vriendelijk en correct en er werd uitgebreid verteld wat we op ons bord en in ons glas kregen. De prijs is stevig, maar je krijgt er veel voor terug.
Gies J.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Fantastisch gegeten! Bediening was ontspannen en los, maar wel zeer professioneel. Wijn - spijs combinaties waren erg goed. Mooie gerechten met interessante smaakcombinaties. Tempo waarin de gerechten geserveerd werden was rustig maar prima. Al met al een heerlijke avond gehad.
Noele V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
We hebben genoten van een heerlijke 4 gangen verassingsmenu met mooie bijpassende wijnen. De gangen werden mooi opgediend en smaakten verukkelijk. De huisgemaaklte risotto is een topper. De bediening was goed; ontspannen en goed geïnformeerd. Een absolute aanrader!
paultimmermansadvies .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Uitstekende ontvangst, prettige sfeer, voorgerecht goed, hoofdgerecht matig,dessert matig, mooie wijn, bediening heel prettig.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Heerlijk gegeten, zoals we gewend zijn bij Merlot. Topservice en mooie wijn-spitscombinaties. Altijd verrassend ! Aanrader !!
de Bruijn G.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
De intieme inrichting geeft een warm gevoel. De gerechten zijn mooi opgemaakt en smaken heerlijk. Een goede balans in smaken, niet uitgesproken, maar goed passend bij de gerechten (koningsboleet, risotto). De zeewolf met dragon was voortreffelijk bereidt. Alle smaken kwamen goed tot zijn recht. De mousse van bosbes en lemon curd maakte de 3 gangen compleet. De daarbij geadviseerde wijnen, maakten het dineren bij Merlot tot een klein feestje. De espresso met de lekkernijen (likkepot!) waren een mooie afsluiting. De bediening is vlot en kundig.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Wij waren hier al enkele keren eerder en altijd tot volle tevredenheid. Merlot weet ons iedere keer weer te verrassen met subtiele, smaakvolle gerechten en buitengewoon goede wijnen. Het personeel legt bij ieder gerecht precies uit wat het is. Blijf vooral zo doorgaan!!
Door de succesformule van Merlot was het deze keer zeer druk met enkele grotere gezelschappen. Helaas stoort de slechte akoestiek van het pand dan wanneer men als echtpaar aanwezig is. Verder echter alle lof voor MERLOT !!!
AOR .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Samen met mijn collega's heerlijk gedineerd. Alle gerechten waren geweldig. Het is een feest hoe alles mooi opgemaakt geserveerd wordt. Vooral mijn collega die vegetarisch is vond het eten geweldig. Al met al als wij nog iets te vieren hebben weten wij Merlot te vinden.
Marinka B.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Met Iens bonnen een drie gangen proeverij gehad. Vooraf kregen wij per persoon twee amuses, die heel mooi werden geserveerd en ook nog heel erg lekker waren. Verder kregen wij daarna brood met beurre noistte, ook weer heerlijk. Wij hebben zelf nog een extra tussengerecht besteld, dit was een overheerlijke risotto. Het hoofdgerecht was goed, maar de andere gerechten waren subliem. Wij hadden hierbij een wijn arrangement genomen, zodat bij alle vier de gangen een overheerlijke wijn( heel of half glas) werd geserveerd, met duidelijke uitleg over de wijn.
Martinesmulpaap .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Heerlijk gegeten, zeer de moeite waard! Prijs-kwaliteitverhouding is goed. Maar de kwaliteit is heel hoog en daarmee verhoudt de prijs zich natuurlijk. We hebben er gegeten met de AH-actie en dat was uitstekend. Er wordt een verrassingsmenu geserveerd. We hebben ervan genoten!
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Het eten was heerlijk en het personeel ontzettend vriendelijk. Het eten werd geserveerd op een hele mooie en leuke manier en alles was duidelijk zelf bereid. De prijs was wat meer dan we verwacht hadden, maar het eten was uiteindelijk de prijs en alles erom heen helemaal waard.
edithvos .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijk gegeten met AH restaurantactie. Mooi opgemaakte en bijzonder smakelijke gerechten. Het wijnarrangement, halve glaasjes (wat een perfecte vondst), was heerlijk en steeds voorzien van een prima toelichting.
Jetty H.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Weer uitstekend gegeten bij Merlot! De gerechten waren mooi evenwichtig van smaak, de borden mooi opgemaakt. De bediening was attent, precies goed. Top!