Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 53.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Roodbaars Tom Kah Kai
  • Hoofdgerechten
    • Bereidingen van lam / knolselderij / mosterd aardappel / snijbonen sap / garam masala
  • Nagerecht
    • Duindoornbes / yoghurt / witte chocolade /dille

Over het restaurant Merlot

Merlot huist alweer sinds 2003 in een mooi oud en gerestaureerd pand aan de Grote Koppel in Amersfoort: vlak bij de oude binnenstad.

Onze Chef en zijn brigade laten graag zien hoe zij te werk gaan: stomende ovens – pruttelende stoverijen – inkokende “jus de veau” en de geur van vers gebakken brood en vlees doen de smaakpapillen al tintelen.
Verwacht geen “buigende pinguïns” maar wel prettige gastvrouwen en heren die er alles aan willen doen om u een mooie tijd in ons restaurant te laten beleven. De basis is vooral veel plezier, gecombineerd met een gezonde dosis passie en professionaliteit. Graag ontvangen wij u met een warme hand: welkom!

Meer informatie over restaurant Merlot

Ns Amersfoort Centraal op 15 minuten loopafstand, Bus vervoer op 5 minuten loopafstand
  • Kom je met de auto?
    Parkeren bij parkeergarage het Eemplein
  • : Parkeergarage & Betaald parkeren in de buurt (Parkeren in de parkeergarage "het Eemplein"

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,2
9,3

Jouw recensie over het restaurant Merlot

Harm V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Het eten smaakte prima, echter vonden we het niet heel bijzonder en waren de porties erg klein voor de prijs die je ervoor betaald.
Daarnaast vonden we het vervelend dat we allerlei dingen aangesmeerd kregen waarvan de prijzen niet werden vermeld, een glaasje cava was dan ook schrikbarend duur, net zoals een flesje kraanwater...
Voor ons dus "een keer en nooit meer"...
Suzanne S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
heerlijk gegeten met de AH aktie bon. Hebben wel een 4e gerecht erbij genomen. Kom zeker nog een keer terug als we in Amersfoort zijn.
Josephine B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Prettige sfeer en hartelijke ontvangst! Uitstekend eten!
Leonie B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
We hebben bij Merlot gegeten met de Albert Heijn actie, 2e drie gangen menu gratis. Normaal is de prijs €39,50 per 3 gangen menu. Echter met de Albert Heijn actie betaal je €53,50,-. Echt een tweede 3-gangen menu gratis krijg je dus niet, wij dachten bij binnenkomst dat we een 4-5 gangen zouden krijgen i.v.m. de nieuwe prijs dit was echter niet het geval. Dit voelt toch een beetje afgezet.
Ik kreeg het idee dat het gisteravond te druk was en dat ze het er moeilijk mee hadden. Normaliter neemt Merlot de tijd voor je, nu merkte je toch wel dat het wat meer gehaast ging.
Water werd klotsend ingeschonken, geen tussentijdse check of alles naar wens is, meer wijn nodig, etc..
De meneer van de wijnen neemt echter wel voldoende de tijd en geeft net dat extraatje wat het weer goed maakt.
Het eten blijft fantastisch! Maar voor €53,50,- (wat je dan normaal gesproken zou betalen voor een 3-gangen menu met de Albert Heijn actie), kun je ook naar een sterrenrestaurant gaan.
Aartje O.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Het was alweer erg geweldig. Wij komen zeker terug!!!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
Goed eten; fijne smaken en texturen.. Eten kon net iets warmer zijn. Ook hadden we het hoofdgerecht al en was de bijpassende wijn er nog niet. In die rode wijn zat ook nog veel residu. Sommelier had duidelijk meer aandacht voor andere tafels.
Greta V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2018
prima en heerlijk geeten
Fred P.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
We hebben uitstekend gegeten en gedronken. De toelichting van de bediening en de kok over de verschillende gerechten was zeer goed.
Gerechten zagen er uitstekend uit, schilderijtjes, maar waren ook verfijnd van smaak.
Ernest V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Helemaal top
Wvreekamp V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
Vriendelijk personeel met goed uitleg over de gerechten een feestje om er te zijn????
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Een geweldig restaurant. De gerechten waren super. De bediening was zeer vriendelijk en gastvrij.
Het was echt genieten. De sommelier serveerde de wijn met een glimlach en hij wist veel over de wijnen te vertellen.
Chantal L.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Heerlijke avond gehad, mooi restaurant, heerlijk eten en prima wijnen.
Arnold B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
Top zaak met Service.ontvangst.eten op hoog niveau! We komen zeker terug !
Johan K.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Heerlijk genoten van een 3-gangen verrassingsmenu, helemaal afgestemd op onze individuele wensen. En in combinatie met de uitstekende bediening was dit niet alleen samen uit eten, maar een echt avondje uit!
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Merlot stelt ons nooit teleur. Altijd heerlijk eten en men houdt rekening met je wensen.
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Heel erg lekker gegeten met de AH-actie 2e 3-gangendiner gratis. Erg vriendelijke, gastvrije bediening. Twee heel verrassende, creatieve amuses vooraf; heel lekker brood met zalige luchtige gekarameliseerde boter; lekkere gerechten, prachtig mooi geserveerd.
Elwin V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Heerlijk gegeten! Wij hadden gereserveerd met de AH restaurantactie. We kregen hetzelfde menu als de andere gasten en ook twee amuses en lekker brood vooraf. Wellicht was het driegangen menu wat te weinig maar gelukkig hadden wij als extra tussengerecht de, ook nog erg lekkere, risotto.
De bijpassende wijnen waren erg goed met een goede en vlotte uitleg van de jonge sommelier. Echt een aanrader!
Amarjit V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Zeer goede keuken. Prijs-kwalteitsverhouding nu precies goed omdat we met AH-kortingsbonnen aten. Anders zou ik zeggen dat dit aspect beter kan. Maar bezoek zeer de moeite waard.
Rene C.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018