Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 53.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Roodbaars Tom Kah Kai
  • Hoofdgerechten
    • Bereidingen van lam / knolselderij / mosterd aardappel / snijbonen sap / garam masala
  • Nagerecht
    • Duindoornbes / yoghurt / witte chocolade /dille

Over het restaurant Merlot

Merlot huist alweer sinds 2003 in een mooi oud en gerestaureerd pand aan de Grote Koppel in Amersfoort: vlak bij de oude binnenstad.

Onze Chef en zijn brigade laten graag zien hoe zij te werk gaan: stomende ovens – pruttelende stoverijen – inkokende “jus de veau” en de geur van vers gebakken brood en vlees doen de smaakpapillen al tintelen.
Verwacht geen “buigende pinguïns” maar wel prettige gastvrouwen en heren die er alles aan willen doen om u een mooie tijd in ons restaurant te laten beleven. De basis is vooral veel plezier, gecombineerd met een gezonde dosis passie en professionaliteit. Graag ontvangen wij u met een warme hand: welkom!

Meer informatie over restaurant Merlot

Ns Amersfoort Centraal op 15 minuten loopafstand, Bus vervoer op 5 minuten loopafstand
  • Kom je met de auto?
    Parkeren bij parkeergarage het Eemplein
  • : Parkeergarage & Betaald parkeren in de buurt (Parkeren in de parkeergarage "het Eemplein"

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,1
9,2

Jouw recensie over het restaurant Merlot

Klaas S.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Gezellige avond met heerlijke en mooie gerechten en prachtige wijnen. De extra gang had zeker meerwaarde.
Marion B.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Ik heb daar regelmatig gedineerd en de kwaliteit is altijd uitstekend en heel vriendelijk personeel.
Els T.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2018
Ook nu was het weer letterlijk een feest om bij Merlot te zijn, door de kwaliteit en fraaie opdiening van de gerechten en de wijnen en dat alles onderbouwd door deskundige en zeer prettige bediening. Chapeau!
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Wederom een fijn diner gehad bij Merlot. We komen hier nu sinds de opening. Soms een jaartje niet soms een paar keer achter elkaar. We worden nooit teleurgesteld. En de wijncombinaties zijn altijd weer top. Hoogtepunt deze keer de Chileense Shiraz bij het kaasplateau.
R. S.
erg leuk en lekker
Willeke H.
Een absolute aanrader!
Hanneke B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Na een vriendelijke ontvangst, hebben we genoten van het 3 gangen menu van de AH restaurantactie. Bij elk gerecht kregen we een duidelijke uitleg. De borden waren mooi opgemaakt. Verrassend was het dessert: witte chocola in diverse variaties met dillesaus en mousse. De huiswijnen waren goed en het koffie-/theecomplet werd vergezeld van heerlijke, handgemaakte zoetigheden.
Yolande V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
Fantastische gerechten met bijpassende wijn en heerlijke amuse en lekkers bij de koffie. En dat natuurlijk op een toplocatie aan de Eem. een feest
Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Heerlijke smaakvolle gerechten via de AH restaurant actie.
Een tongstrelend geheel v smaken
Op het terras gegeten en de gehele avond kunnen zitten.
Vriendelijk zeer bereid personeel waarbij de gastheer opvallend goed wist te vertellen over allerlei soorten wijnen.
De locatie aan de haven is fantastisch!
Annette V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
De zelfgemaakte li.oncello is een aanrader.
Bobbi C.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Een hele fijne bediening. Leuke vlotte meiden! Wij maakten gebruik van de ah bonnen maar we werden zeker niet anders behandeld.
Wij kregen vooraf twee amuses. Vervolgens lekker vers brood. Wij hebben het 3-gangen menu uitgebreid naar 4 gangen. Bij elke gang kregen wij een uitleg. Er is echt iets met het eten gedaan. Het waren ook verrassende combinaties. Het was meer dan genoeg. Het dessert was een ware smaakexplosie.
Silvia D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Vanavond heb ik samen met mijn moeder genoten van de fantastische gerechten uit het Proefmenu en van de heerlijk bijpassende wijnen. De enthousiaste bediening maakte de avond compleet. Absoluut een aanrader!
Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Bijzondere smaken en heerlijke wijn!
Francien V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Bordjes als schilderijtjes, mooie smaken en een sommelier die goed wist wat hij schenkt
Laura S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Vriendelijke bediening, zeer lekker eten. Het verrassingsmenu was zeer geslaagd. Wij komen hier graag weer terug!
Eefje H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Witte wijn uit Tjechie was een uitvinding! Een aanrader wat ons betreft. Na alle passende wijnen bij het eten vonden wij de rode wijn niet passend.
Janita S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Alles was zeer goed, maar een paar details konden beter (zoals wijn te koud geserveerd).
Kaka-tje K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Heerlijk gegeten, aardig personeel met een mooie toelichting op de gerechten. Zeker een herhaling waard!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Heerlijk gegeten. Wat een variatie aan smaken en verrukkelijke wijnen.
Nicjoe Z.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Lekker eten. Vriendelijke bediening!