Over het restaurant Merlot

Puur genieten in Amersfoort

Merlot vindt alweer 10 jaar haar onderkomen in een prachtig gerestaureerd pand aan de Grote Koppel in Amersfoort. Het brood dat wordt afgebakken, pruttelende sausjes en sissende pannen, je ziet het allemaal gebeuren in de open keuken. De chef kookt het liefst met producten van vaderlandse bodem met als basis de Franse keuken.

Meer informatie over restaurant Merlot

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
wva8x .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Andreas T.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
GerdineV .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk gegeten, goede, vriendelijke en snelle bediening en heerlijke wijnen bij de verschillende gangen. Het verrassingsmenu van de ah was top.
ad N.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Wij komen er regelmatig en steeds treffen wij een smakelijk en verassend eten. de amuses zijn zeer uitdagend.
het geluidsniveau is aangenaam. bediening goed.
dus top
Rianne R.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Een heerlijke ervaring bij Merlot! Goede gerechten, gezellige sfeer, open keuken, mooie in richting en vakkundig personeel! De gerechten zijn net kleine kunstwerkjes. Zeker voor herhaling vatbaar en we komen nog een keer terug. Het enige wat ik persoonlijk minder vond was dat we redelijk dicht op een andere tafel zaten, waardoor je het gesprek van de andere tafel kon volgen en andersom,
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Gisteren voor de tweede keer gegeten. De verwachtingen waren hoog gespannen. Vorige keer was top.

Nu weer zeer goed. Mooie combinaties. Bijzondere bijpassende wijnen.

Perfecte bediening. Alert en vriendelijk.
zap .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Goede keuken, met zorg gekozen wijnen.
De merlot huiswijn verdient dezelfde hoofdletter als Merlot.
Wij komen hier graag nog eens terug.
bvand .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Wow, wow, wow, wat een verrassende ervaring. Ik had niet zulke hoge verwachtingen omdat het via de AH actie was, en voorgaande restaurants ook wat tegenvielen. Maar dit was echt een zeer aangename verrassende ervaring. De bediening was leuk, persoonlijk, vriendelijk, snel en gaven uitstekende uitleg over de gerechten en de wijnen. Echt een aanrader! Wij keren zeker terug.
CHP .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Heerlijk gegeten, goed klaargemaakt eten met goede ingrediënten en mooie smaakcombinaties. De eendenborst was goed gemaakt evenals de groenten die nog lekker knapperig waren. Heerlijke wijnen bij het eten. Kostbaar kraan?water. Vriendelijke bediening en prettig restaurant om gezellig te eten.
Was een fijne avond en zal Merlot zeker aanraden bij anderen.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Het eten was niet bijzonder. Te modern met erg kleine voorgerechtjes die waarschijnlijk een explosie qua smaak en beleving zouden moeten geven maar helaas. Kwaliteit van het hoofdgerecht liet erg te wensen over. De bediening was erg zakelijk. Inrichting en sfeer was prettig en mooi.
RInekeV .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
We kregen een verrassingsmenu, keuze uit 3 of 4 gangen, waarbij we konden aangeven wat we niet lustten. Het eten was heerlijk, verrassende combinaties en qua hoeveelheid goed op elkaar afgestemd.
Gastvrijheid en oog voor de gasten staan in dit restaurant hoog in het vaandel. Houden zo, we voelden ons echt welkom!
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
De tweede keer dat ik bij Merlot heb gegeten en het was wederom weer top! Lekker eten, goede wijnen erbij en prima service.
Aagje J.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Sfeervol restaurant en uitstekende bediening. Hartelijke ontvangst meteen als je de deur opent. Geen goedkoop avondje uit, maar wijnen en gerechten zijn van hoge kwaliteit en dat kost natuurlijk wat. Prijs-kwaliteitverhouding daarom prima. Wij kwamen met een AH-bon en ook dan word je als gast in de watten gelegd.
Dorien N.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Écht een avondje uit. Je wordt volledig in de watten gelegd. Heerlijk wijnarrangement bij de heerlijke gerechten. Ontspannen bediening waar service hoog in het vaandel staat. Top!!
Marion R.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
T verassingsmenu was een aangename verrassing. Een genot voor het oog, verschillende smaken goed gecombineerd, afwisselend , licht en toch voldaan. De bijpassende wijnen gaven een extra smaakbeleving. Een geslaagde eerste kennismaking. Marion
m. H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Geweldig!!! Heerlijk gegeten en super kwaliteit. Complimenten! We komen zeker nog vaker terug.
Geweldig om hier met de AH aktie te mogen eten.
Marnix K.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
In het kader van de Albert Heijn-restaurantactie een verrassingsmenu gegeten. Drie gangen, alles lekker. Goed glas wijn erbij. Prettige bediening. Aanrader.
leukuitje .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Door de goede recenties van vorige bezoekers was de verwachting redelijk hoog. Dit is helemaal bewaarheid en we gaan zeker nogmaals naar Merlot. Bij de ontvangst welkom geheten worden met een handdruk had ik nog niet eerder meegemaakt, zeer attent.
Anneke S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Heerlijk gegeten en elk gerecht was weer een verrassing helaas hadden we weinig tijd! Dus dan doen we de volgende keer anders
Jetty H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Via de AH-actie gegeten bij Merlot en ze maken daar werk van als voor andere gasten. De ontvangst is prima en verzorgd. Ze koken een 3-gangenmenu voor je, waarbij je allergieën etc aan kunt geven en wat je liever niet hebt. Voor alle amuses en gangen geldt: wat heerlijk! Wat een mooie combinatie van smaken, wat een variëteit aan bereidingen en texturen. Tot en met het brood en de smeuïge boter: fantastisch! De eendenborst van het hoofdgerecht was prima bereid, met fijne jus en omgeven door een mooi passend garnituur. De combinatie van wijnen bij de gerechten was heel goed, mooi passend, tot aan de overheerlijke dessertwijn.
Als de zaal vol zit is het best wel rumoerig en van de entourage moet je houden. Het geheel (inclusief wijnarrangement) is niet goedkoop, met de AH-actie goed te doen en zeer de moeite waard! We komen zeker terug!