Over het restaurant Merlot

Merlot huist alweer sinds 2003 in een mooi oud en gerestaureerd pand aan de Grote Koppel in Amersfoort: vlak bij de oude binnenstad.

Onze Chef en zijn brigade laten graag zien hoe zij te werk gaan: stomende ovens – pruttelende stoverijen – inkokende “jus de veau” en de geur van vers gebakken brood en vlees doen de smaakpapillen al tintelen.
Verwacht geen “buigende pinguïns” maar wel prettige gastvrouwen en heren die er alles aan willen doen om u een mooie tijd in ons restaurant te laten beleven. De basis is vooral veel plezier, gecombineerd met een gezonde dosis passie en professionaliteit. Graag ontvangen wij u met een warme hand: welkom!

Meer informatie over restaurant Merlot

Ns Amersfoort Centraal op 15 minuten loopafstand, Bus vervoer op 5 minuten loopafstand
  • Kom je met de auto?
    Parkeren bij parkeergarage het Eemplein
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

Rianne H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Ontzettend genoten! Heel erg fijne bediening, we voelden ons erg thuis. Heeeeerlijk gegeten! Veel speciale gerechtjes. Ook nog koffie na genomen, daar bleek nog meer lekkers bij te zitten. De Kaneel-Creme was geweldig!
Marti K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Een omgeving waarin je veel aandacht krijgt. Men heeft veel oog voor details. Je zult je niet 'overeten' bij een 3-gangenmenu. De koffie is met zijn friandises heel verrassend!
ellenmackaay .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Zeer fraaie gerechten in 3 gangen menu, voorafgegaan door twee verrassende amuses. Goed wijnadvies, wij kozen voor een halve glazen wijnarrangement. De bediening is vriendelijk en attent. Een zeer plezierige avond gehad
Juli T.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Super bijzonder gegeten, echt een ervaring. Ook het wijnarrangement (ook mogelijk met halve glazen) was echt een aanvulling op de gerechten.
Riet M.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Goede kwaliteit en service. Vriendelijke bediening. Lokatie goed bereikbaar. Eenvoudig te reserveren. Mooie wijnkaart. Aan te bevelen.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
altijd weer een feestje om bij Merlot te eten. Lekker ongedwongen. Leuk personeel, verrassende gerechten en wijnen. Top !
Hedwig V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Het is een gezellig restaurant. Het eten is bijzonder en bijzonder lekker. De bediening zeer vriendelijk. Een klein minpuntje vind ik de kleding. Blijkbaar is de kledingvoorschrift voor het personeel zwart. Daar is niets mis mee maar er lopen meisjes rond met een uitgeleefde zwarte spijkerbroek en een effen zwart t-shirt. Zeer normale kleding maar te lelijk en te ongezellig voor een restaurant wat toch iets sjieker is dan het gemiddelde restaurant.
paultimmermansadvies .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Goede ontvangst. Prettige en ontspannen sfeer, mooi en goed eten, vriendelijke bediening met goede uitleg.
Mooi glas wijn.
Ab W.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Al eerder via IENS gegeten, ik krijg jullie nieuwsbrief en ging reserveren voor Merlot Amersfoort. Maar bleek dat ik wel via jullie had gereserveerd maar was niet de aanbieding. Dus moesten wij het volle pond betalen. Ik begreep het echt niet. Misschien kunt u het nog eens nakijken.
Marjolie V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Heerlijk gegeten bij Merlot.
Verrassend lekkere gerechten die qua smaak en presentatie top waren. Ook heel origineel.
Echt een aanrader!!!
Willemien R.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Supermooi en origineel gepresenteerde gerechten.
Dochter met coeliakie vond het heerlijk dat men goed op de hoogte was van glutenvrij dieet. Zij hoefde het er niet steeds over te hebben!
Vriendelijke bediening met kennis van wijn en de gerechten.
Annemiek D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Hadden hoge verwachtingen van Merlot, maar helaas.
Kwaliteit van het eten was goed echter kleine porties. Bediening was slecht..bij het bestellen van een fles Pellegrino zei het meisje dat ze deze wijn niet kende en de wijnkaart even ging halen (?), bediening verder niet attent.
Inrichting achterhaald en sfeerloos.
Hoop geld voor betaald; jammer!
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Altijd een feestje om hier te dineren! Ontvangst aller hartelijkst. Houden rekening met verzoeken. Prima!
Van de amuses tot het dessert: heerlijk!
F. W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Perfectt............................................................;;"..........................................."...................
Henriette M.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
4 juli er gegeten met AH bonnen. Overigens niet merkbaar dat je daardoor ander eten kreeg dan andere gasten. We lieten ons met een driegangenmenu verrassen, zoals van tevoren bekend was. Wij hadden er net genoeg aan, maar je kunt overwegen om een extra gang te bestellen, deze week was dat risotto, waar je dan voor bij moet betalen. Mooi opgemaakte borden, met verrassende ingrediënten. Hoge kwaliteit van het eten. Goede bediening, ieder die iets kwam serveren kon goed toelichten wat er geserveerd werd. Wel een duur menu, maar dat was nu zo leuk, dat je met de bonnen van AH, het tweede menu gratis krijgt.
Marlon V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Fantastisch!! Volgende maand gaan we weer. Heerlijk eten en uitmuntende service. Echt een avond helemaal weg. Aanrader!!
Tom S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Vriendelijke ontvangst nadat we eerst echt hebben moeten zoeken naar een parkeergarage aan de andere kant van het water, want je kunt er niet vlakbij parkeren. Aandacht van veel bedieningsleden waarvan de een tot de ander nog meer zijn/haar best deed. Van een van de serveersters was de zwarte kleding die zij kennelijk zelf uitkiezen fantastisch. Van de anderen middelmatig.
Originele amuse om mee te starten en hierna een drie gangen surprise menu. Prima voorgerechten en als hoofdgerecht twee verschillende bereidingen van lam. Een van ons had wat pech met het lam, aangezien de helft bestond uit vet en zenen. Dit werd zonder aarzelen goed gemaakt door alsnog een nieuw hoofdgerecht te serveren. En nu was het wel goed. Wel iets waar de chef de cuisine de volgende keer beter op moet letten. Vervolgens duurde het wat langer voordat de nagerechten op tafel kwamen. Die waren lekker en aangepast aan de smaak van een van ons die kokos niet prefereert. Ook was aandacht besteed om niet teveel zout te voegen aan gerechten voor een van ons. Dan houd je dus rekening met wensen van je klanten. Waarom is dat niet overal zo? Tenslotte nog even aangeven dat de wijnen zeer zeker de moeite waard waren.
J B.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Met de AH actie hier geweest en heerlijk gegeten. We zijn hier vaker geweest en het niveau van eten, vergezeld van goede wijnen en gastvrijheid wordt vastgehouden.
Dat maakt dat wij zeker weer terugkomen en ook vrienden enthousiasmeren.
Riette J.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Bediening was erg goed, het eten was heerlijk en speciaal. Echt een smaaksensatie! Het restaurant zit lekker bij het water dus zeer geschikt voor een zonnige avond.
Li A.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Gisteren bij Merlot gegeten via de AH-actie. Het diner smaakte goed en de bediening was voor het grootste deel van de avond attent en kundig. Echter, de hoofdgerechten (met name de zeeduivel) leken qua portiegrootte meer op een voorgerecht en dat kan echt niet voor de prijs die ervoor gevraagd wordt. Er is ons tijdens het hoofdgerecht niet gevraagd of alles naar wens was. Ook bij het uithalen door het jongste lid van het team is hier niet naar gevraagd. Erg jammer! Destemeer omdat we bij de rekening uiteindelijk maar 60 euro korting kregen i.p.v. (3 x 39,50=) 118,50 euro zoals met de AH-actie het geval geweest was. Er werd daarbij verteld dat de actie inhield dat je het 2e menu voor de halve prijs krijgt. Wat niet het geval is. Het tweede menu hoort gratis te zijn. Daarbij hebben we vooraf gevraagd of a-la-carte eten kon en alhoewel er gezegd is dat er dan even gekeken zou worden hoe dat met de korting gedaan zou worden, hadden wij niet verwacht dat dit dan zo zou worden afgehandeld. Leuke avond gehad, maar met deze prijs per gerecht(je!) komen wij niet snel nog een keer langs.