Meer informatie over restaurant Merkelbach

Tram 9 vanaf Centraal Station

Maandag 08:30 - 18:00
Dinsdag t/m Zaterdag 08:30 - 23:00
- Ontbijt 08:30 - 15:30

Jouw recensie over het restaurant Merkelbach

Lucienne V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Gedurfde smaakvolle (groeten)gerechten, qua smaak en ingrediënten niet geijkt, personeel met passie en kennis en een super locatie. Volgende keer een lepel bij de gerechten zodat je de heerlijke saus helemaal kunt opeten en een groter aanbod in witte, stevige wijnen graag!
Victor V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Mooi gelegen restaurant. Een vriendelijke en hoffelijke ontvangst. Geen lange wachttijden voordat gerechten gebracht werden. Voor herhaling vatbaar.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Kom daar graag weer terug met zowel vrienden als zakenrelaties. Een pareltje in Amsterdam Oost. Behalve het heerlijke restaurant is het ook een mooie plek om te vergaderen. De achtergelegen tuin en het mooie park er om heen maken het compleet.
Marije H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
We waren met een groep van 10 personen, waarbij er wat betreft wijn en dieet verschillende wensen waren. Twee mensen gaven aan koolhydraatarm te willen eten , maar dat bleek met het 5-gangen chef's menu al zo'n beetje het geval.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Goed, gevarieerd eten en drinken en goede bediening, maar duur en daardoor alleen geschikt voor de elite.
Ook niets gehoord of gelezen over duurzaamheid. Geen flauw idee hoe goed of slecht dit menu goed daar op scoort.
Paul L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Eten was van uitstekende kwaliteit, verrassingsmenu is altijd bijzonder, de gerechten koesterde onze smaakpapillen. Fijne stoelen met lekker warme vachtjes erop. Inrichting restaurant top
Renate M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Het eten was ronduit heerlijk, maar we vonden de huiswijn lekkerder dan het door de sommelier aangeraden glas. Een minpuntje: we zaten bij het raam en hadden het daar best koud, ondanks de lamsvachtjes.
Willem W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Heerlijk warme schapenvachtjes!
anne M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Supergoed en verrassend eten. Zeer attente en meedenkende bediening. Bedrijfsleider Jascha is jong maar verstaat zijn vak. En heeft een hoop kennis! Mijn ouders, broertje en ik gaan vaak uit eten en vonden Merkelbach een zeer positieve verrassing.
Welmer B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijke drankjes, super personeel. Voorafje met pastinaak puree was goddeljk, hoofdgerecht met bijna rauw en taai vlees, voorzien van een zeer bitter smakende groente een teleurstelling. Het toetjes was te machtig, teveel chocola. Kaasplankje, matig, te heftige smaken, te weinig brood en appelstroop om het aangenaam te maken. Ik kom hier graag en vaak, maar de kwaliteit van de keuken wisselt qua performance al jaren en zal dat ook wel blijven doen. Afschuwelijke akoestiek in het koetshuis als je er met meer dan 40 mensen dineert.
franssmits .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
We hebben een in een zeer prettige ambiance heerlijk gegeten! Er is geen kaart maar we konden eventuele blokkades (allergie e.d.) laten weten. De kok had een aantal heerlijke gerechten, groente, vis en vlees,bereid. Prima en attente bediening! Redelijke prijs.
hansderksen .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Lunch met vrienden, het is niet veel bijzonders en best aan de prijs.
Het decor is overigens heel mooi, de tuin is een bezoekje waard, maar dat kan ook alleen met een kopje koffie (zonder koekje). Bediening wel vriendelijk maar niet professioneel. Eten tijdens werk, haar lekker los, en allerlei spullen zwerven door het pand. Het oogt allemaal wat rommelig, je hebt de indruk dat er soms iemand van straat wordt geplukt om even te helpen. Prima voor een kopje koffie dus, maar eten doe ik liever ergens anders waar je dezelfde kwaliteit krijgt voor de helft van de prijs.
Hans-Peter H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Merkelbach bewijst dat je met lokale Nederlandse producten en heel weinig vlees enorm goed eten neer kan zetten. De bediening is heel vriendelijk en persoonlijk. We komen terug.
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Heerlijk gegeten in een mooie setting
Mechtild V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Merkelbach is prachtig gelegen in Frankendael. Zowel binnen als buiten (nog beter) zit je lekker. Kwaliteit lunch is goed. Prima bediening. Het is alleen aan de prijs.
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heerlijk eten in het mooie buitenhuis Franckendael! Bediening is ook buitengewoon goed. Een aanrader!
FotoRein .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Over de hoed en de rand. Lunch met vrienden uit Frankrijk. Wegens regenachtig weer werd ons verzocht om jassen en hoed af te geven. “Is dat veilig?” Dit omdat het een dure hoed betrof. “Ja daar komt niemand.” Mooi dus.

Dan aan tafel in het prettige interieur. Met uitzondering van een vriendelijke en betrokken jongedame blijkt het overige personeel nogal afstandelijk. Snelle keus, twee maal salade voor de dames, gehakte biefstuk voor vriend en landbrood met omelet en twee witte boterhammen, volkomen droog geroosterd tot beschuit, voor mijzelf. En drie glazen witte wijn.

Eigenlijk is alles OK maar ook weer niet extreem bijzonder, bij omelet geen peper en zout, werd na verzoek gebracht, zoutmolen helemaal leeg, aandacht vragen tevergeefs, na lang wachten contact, nieuwe zoutmolen gebracht. Ook deze weer leeg. Aandacht vragen, opnieuw tevergeefs. Derde maal vol exemplaar maar omelet inmiddels koud. Boter bij landbrood, werkelijk te weinig.

Ook bij vertrek geen aandacht voor de gasten, niemand keek naar ons om, zelf maar gevraagd waar jassen en hoed zich bevonden, “Oh daar beneden.” Zelf ophalen dus, maar wel in een ruimte waar jan en alleman vrij in en uit kon lopen. Veilig? Mooi niet. Hartelijke gastvrijheid en betrokkenheid volledig afwezig. Hoed gelukkig wel aanwezig, maar van de rand heeft het personeel weinig begrepen. Ondanks fraai interieur en redelijk eten voorlopig even niet.
S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Ik had zeker verwachtingen van deze avond maar die zijn ver overtroffen. Heerlijke gerechten, heel leuke bediening en prima ambiance !! Een echte aanrader ........
Martin L.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Amuse en eerste gerecht in de tuin gegeten, daarna binnen aangeschoven. Prettige sfeer en bediening. Het vaste menu is uitstekend van smaak, samenstelling en balans. Het restaurant is duidelijk een klasse gestegen op de culinaire schaal. Met z'n drieën een fijne avond gehad.
Maurits H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Prettige sfeer, uitstekend eten, prima bediening, strak als het moet en los als het kan. We hadden een geweldige avond met onze familie (10 personen)