Meer informatie over restaurant Merkelbach

Maandag 08:30 - 18:00
Dinsdag t/m Zaterdag 08:30 - 23:00

Elsoo O.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Wij zaten buiten op het terras. Prachtige plek met zicht op de tuin. Heerlijk gegeten. Alleen zitten de stoelen op de lange duur voor ons, ouderen, niet helemaal prettig.
Ewout S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Hele mooie gerechten en verrassende combinatie's en zeker heel smaakvol
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Glorieuze middag, lunch buiten, waanden ons ver van het gewoel van de grote stad. Vriendelijke bediening door intelligente jongens en meisjes met gevoel voor humor.
Juliette S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijk in de prachtige tuin van Huize Franckendael gezeten. Toen het wat fris optrok had een dekentje fijn geweest.
Lekker gegeten, het 5 gangen menu was licht en smakelijk en creatief (maar niet over the top). Er was lekker brood met creme fraiche een knapperig plakje van het een of ander met uien creme. Iets (wat ook weer?) vooraf. Dan Rode poon (heel goed gerookt) met erbij parels van mierikswortel yoghurt, heel lekker en mooi. Daarna heilbot (op de huid gebakken (tikkie droog) , daarna heerlijk twee bereidingen van Parelhoen. dessert rabarber crumble met aardbeien sorbet en in pastis gemarineerde aardbeien (zonde van de aardbeien) Twee vis gerechtjes achter elkaar had van mij niet gehoeven. Een gerecht minder had ook qua hoeveelheid achteraf genoeg geweest. Voor een stevige vent waarschijnlijk prima.
Al met al een genoegelijk goed verzorgde maaltijd. Met twee wijntjes en een G&T vooraf 77,50 pp afgerekend.
Arijan B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Prima balans in het 5-gangenmenu en goede huiswijnen. Met het mooie weer is het eten buiten zeer aangenaam. Alleen de stoelen buiten zijn niet helemaal comfortabel op een "lange" zit. Adresje om terug te komen!
Gerrit W.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
We hadden hoge verwachtingen, echter slechts 2 van de 5 gangen waren echt bjzonder smakelijk. De overige 3 gangen vielen jammer genoeg tegen. Een teleurstellend resultaat dus, En dat ondanks de prachtige ambiance (eten in een mooi onderhouden tuin). De obers waren vriendelijk en attent, maar vergaten telkens onze (drank/koffie) bestelling. Dus ook hier een puntje van aandacht. Merkelbach, dit kan echt beter, jullie hebben immers goud in handen. Laat de klanten met dit gouden gevoel naar huis vertrekken en je klimt naar een hoger niveau.
jjbfg.schepens .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
We hebben een hele gezellige avond gehad door de goede service, het bijzonder eten en de heerlijke wijnen! De gerechten waren erg verrassend. We komen graag nog een keertje terug in de zomer zodat we in de tuin kunnen eten.
Elleke A.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Balans in het lunchgerecht volledig zoek. Grote kwak gehakte augurken wat de geur boven het bord bedierf. Overvloedige dressing op de salade veel te zuur. Duidelijk uitgeschoven met de azijn.
De medewerksters (die obstakels verder geen blik meer waardig keurden) waren niet erg geïnteresseerd in mijn klacht. "We zullen het doorgeven". Ik zei dat ik hier niet voor betalen wilde. Er was geen beweging in te krijgen, behalve dat ze desnoods een drankje wilden aanbieden. Na wat gesoebat is toen mijn glas wijn van de rekening gehaald.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Prima kunch gehad. Comfortabele stoelen. Kwaliteit/prijs verhouding is goed inorde. Geen punten te noemen waar ik ontevreden over zou kunnen zijn.
Laetitia B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Wij waren met ons vieren en hebben een ontzettende leuke avond gehad. Van 19:00 tot 23:00 uur. Akoestiek was goed, waardoor je goed met elkaar kon praten. Het eten was zeer goed. Bijzondere gerechten met een hele eigen smaak. De bediening op het juiste moment bij je tafel en heel vriendelijk.
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Het 5-gangen menu was volledig afgestemd op het seizoenaanbod. o.a. asperges, makreel en variaties van biet resulteerden in hoge kwaliteit en een culinaire top avond. Bediening was vlot en aangenaam. Zeker een adres om nog eens terug te komen.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Zeer verrassend eten, prachtige, smaakvolle combinaties, bijpassende wijnen zijn top! Als je je graag laat verrassen en veel lekker vindt; zeer aan te raden!!
Verona .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Kleine maar smakelijke kaart en aardige bediening.
Iets meer keus in taartjes zou fijn zijn? (Nu twee soorten, appel en citroen-merengue).
Cathy- D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Het was weer heerlijk! Ik ben altijd benieuwd wat Merkelbach met zijn vuasen doet en zowel de zeebaars als de zeeduivel waren heerlijk! Fijne wijnen, leuk en attent personeel. Echt weer een hele avond gehad!
Bojan D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Very good service and food!!!
fleur S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Heerlijk gegeten en originele topbediening
a S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
We hebben een lekkere lunch genoten bij Merkelbach. Het voorgerecht met bloemkool was goed op smaak evenals de vis en het dessert. De bediening is vlot en uiterst aardig. Het is een fijne plek om te eten!
Norah V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Ten opzichte van eerder was de bediening druk met andere dingen dan ons bedienen. Het eten was niet echt goed samengesteld, veel verschillende gerechten. Het leek alsof iedereen zijn dag niet helemaal had, en dan wordt de prijs/kwaliteit wel aan de ongunstige kant.
De tafel van Inez H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Verrassingsmenu met 2 visgerechtjes, een vleesgerecht en een nagerecht. Eerste gerecht was pieterman, een heerlijke vis (duurzame vangst), met zeer verrassende bijgerechten (groenten erg lekker klaargemaakt). Tweede was wijting op parelgort, met een pesto van boerenkool, ook zeer verrassend en heel erg lekker. Daarna os; een stukje wang en een stukje gebakken worst, ook weer met mooie verrassende en lekkere bijgerechtjes. Werkelijk alles klopte, en alles was verrassend en superlekker. Nagerecht chocolademousse met marmelade. Het eten is van uitmuntende kwaliteit, en mooi dat er gewerkt wordt met biologische en slow food producten. De bediening was ook uitmuntend; vriendelijk, verzorgend, echt met alle aandacht voor de klanten. Beter dan menig michelin-ster-restaurant waar ik ooit gegeten heb!
Herre012 H.
Het eten was zeer verrassend, de bediening buitengewoon vriendelijk en kundig, goede wijnen
en vooral een heel hartelijk ontvangst.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
We hadden gereserveerd en hoefden dus niet voor de lunch te wachten. De pasta gevuld met bieten en ricotta was bijzonder lekker, en de dikke vissoep, geserveerd met heerlijk vers brood, viel erg in de smaak. We kozen een kastanje toetje waarbij het bolletje ijs erg bijzonder was - bij navraag bleek de smaak sassefras te zijn. Het restaurant was vol met families die iets kwamen nuttigen na een wandeling in het park en was vrij druk maar is waarschijnlijk 's avonds wat rustiger. We vonden de kwaliteit van het eten buitengewoon goed en komen zeker terug.