Meer informatie over restaurant Merkelbach

Maandag 08:30 - 18:00
Dinsdag t/m Zaterdag 08:30 - 23:00

Norah V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Ten opzichte van eerder was de bediening druk met andere dingen dan ons bedienen. Het eten was niet echt goed samengesteld, veel verschillende gerechten. Het leek alsof iedereen zijn dag niet helemaal had, en dan wordt de prijs/kwaliteit wel aan de ongunstige kant.
De tafel van Inez H.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Verrassingsmenu met 2 visgerechtjes, een vleesgerecht en een nagerecht. Eerste gerecht was pieterman, een heerlijke vis (duurzame vangst), met zeer verrassende bijgerechten (groenten erg lekker klaargemaakt). Tweede was wijting op parelgort, met een pesto van boerenkool, ook zeer verrassend en heel erg lekker. Daarna os; een stukje wang en een stukje gebakken worst, ook weer met mooie verrassende en lekkere bijgerechtjes. Werkelijk alles klopte, en alles was verrassend en superlekker. Nagerecht chocolademousse met marmelade. Het eten is van uitmuntende kwaliteit, en mooi dat er gewerkt wordt met biologische en slow food producten. De bediening was ook uitmuntend; vriendelijk, verzorgend, echt met alle aandacht voor de klanten. Beter dan menig michelin-ster-restaurant waar ik ooit gegeten heb!
Herre012 H.
Het eten was zeer verrassend, de bediening buitengewoon vriendelijk en kundig, goede wijnen
en vooral een heel hartelijk ontvangst.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2016
We hadden gereserveerd en hoefden dus niet voor de lunch te wachten. De pasta gevuld met bieten en ricotta was bijzonder lekker, en de dikke vissoep, geserveerd met heerlijk vers brood, viel erg in de smaak. We kozen een kastanje toetje waarbij het bolletje ijs erg bijzonder was - bij navraag bleek de smaak sassefras te zijn. Het restaurant was vol met families die iets kwamen nuttigen na een wandeling in het park en was vrij druk maar is waarschijnlijk 's avonds wat rustiger. We vonden de kwaliteit van het eten buitengewoon goed en komen zeker terug.
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk viergangen menu du chef met bijpassende wijnen. Lekker veel bijna vergeten groenten. Ook het vlees - twee bereidingen van een en dezelfde koe - was erg lekker. Goede service - ze weten echt wat je op je bord of in je glas krijgt - en altijd een fantastische plek om te eten. Mooi opgediend ook nog eens. Kan niet wachten tot er weer in de tuin gegeten kan worden!
Liesbeth L.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Super eten en heel aardig personeel. Een aanrader!
Wim F.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Uitstekend gegeten! 3 van de 4 gerechten waren werkelijkwaar verrukkelijk!
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
A hidden gem in Watergraafsmeer. Zodra het zonnetje doorbreekt, een heerlijke oase van rust. Een plekje dat bij weinig mensen bekend is (en misschien maar goed ook). Ook bij lagere temperaturen kun je hier prima terecht voor een eerlijke maaltijd. Gisteren met een kleine groep gegeten. Hoewel een en ander wel een beetje lang duurde was het eten heerlijk en de begeleidende wijnen goed gekozen.
Marisa G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Ik had gereserveerd en werd hartelijk ontvangen. Ik had een gast die minder goed hoort. In goed overleg hebben we het beste plekje gezocht. Uitstekend verzorgd restaurant en zeer prettige bediening.
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
in een prima sfeer kunnen genieten van een kwalitatief uitstekend 3 gangen diner. De dame en de heer die ons bedienden verdienen een pluim.
HansVerschuren .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Verrassend goed eten voor een redelijke prijs in een sfeervolle omgeving. Service was vriendelijk, wel wat traag en amateuristisch.
abeboparebop .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Mooie sfeer en heel smakelijke eten. Goed en vriendelijke service, zelfs voor een slecht spreker van Nederlands als ik. Maar duur!
gustamw55 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op een tropische zomerdag, 30+ graden, heerlijk geluncht in de schaduw van de bomen van Slow Food restaurant Merkelbach, een prachtige locatie vlakbij het centrum van Amsterdam.
Meeten .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Bij de reservering aangegeven dat we buiten wilden zitten als het weer het toe liet.
Perfect tafeltje onder een grote parasol, met zon en schaduw plekjes.
Later ging het werkelijk hozen, maar wij zaten droog!
Hele fijne rustige plek in het drukke Amsterdam, lieve bediening en prachtig en lekker eten.
Echt een ontdekking voor mij!
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Heerlijk geluncht in de prachtige tuin van Merkelbach. We atenlunchgerechten pasta + wildzwijn en ik de vis van de dag. Heerlijk vers brood er bij. De vis (harder) was niet goed gaar. Jammer, maar de rest was heerlijk.

info830 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
De vis van de dag - schol - vond mijn tafelgenoot heerlijk. Leuk met die gepofte aardappeltjes en verse groene groenten. Zelf had ik een heel lekkere, lauwe caponata met citroenboontjes en daarnaast een frisse salade met heerlijke dressing en erg lekker glutenvrij brood. De koffie verkeerd die we toe namen was verrukkelijk. Daar zou een klein chocolaatje of (glutenvrij) koekje leuk bij zijn geweest.
syllebil .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Een topavond hebben we gehad. Uitstekende ontvangst, heerlijk eten, gastvrije bediening. Eerst in de prachtige tuin gezeten, maar het kaasplankje, het dessert en de koffie hebben we toch maar binnen genuttigd, het werd wat fris buiten. Alles smaakte voortreffelijk, maar het toetje vond ik het allerlekkerst, een sinaasappelcakeje met bramen, geroosterde pruimen, kamille ijs en aardbeiensaus (gelukkig niet zo zoet, duidelijk van verse aardbeien)
Ik drink zelf geen alcohol, maar mijn tafelgenoten hadden een wijnarrangement besteld en waren erg tevreden met de aangeboden wijnen etc. Een goede uitleg over de dranken en de bediening was duidelijk enthousiast als ze wat wilden uitproberen qua drankjes. Ook voor degenen die geen alcohol nuttigen hebben ze een keuze uit diverse niet alledaagse drankjes. Echt een restaurant waar je terug gaat komen.

Sylvia
ine54 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Erg lekker gegeten in een prachtig park. Bediening was perfect, wijn uitstekend en volgens de tafel genoten was de duif onovertroffen. Voor mij als vegetariër had er wel wat meer variatie in mogen zitten, maar al met al heel smakelijk.
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Zo'n avond waarbij alles klopt, de ambiance, de wijn, het eten waarvan alle gerechten goed op elkaar waren afgestemd, precies goed gegaard en op temperatuur, het dessert, de koffie, de vriendelijke bediening die vol aandacht precies de gerechten konden uitleggen en ook nog eens goede wijnadviezen gaven. Geweldig want zo'n ervaring in een restaurant was voor mij al weer een tijdje geleden. Wij gaan dus zeker terugkomen bij Merkelbach.
e.vkeulen .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Lekker eten zonder teveel getuttel. Vooral vis voorgerechten. Desert relatief wat minder. Relaxte omgeving met sfeer. Helaas niet droog genoeg om buiten te zitten in mooie tuin.
Gert N.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We lieten ons verrassen met het 4-gangen-menu met bijpassende wijnen. Het waren stuk voor stuk heerlijk gerechten. De ambiance van de prachtige tuin was schitterend op deze mooie zomeravond. Vriendelijk personeel. Van de gerechten vonden we de rode mul bijzonder lekker, maar ook de 3 bereidingen van kip. Het vegetarische alternatief voor het voorgerecht, met spitskool, was ook heel smakelijk.