Meer informatie over restaurant Merkelbach

Maandag 08:30 - 18:00
Dinsdag t/m Zaterdag 08:30 - 23:00

Mechtild V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Merkelbach is prachtig gelegen in Frankendael. Zowel binnen als buiten (nog beter) zit je lekker. Kwaliteit lunch is goed. Prima bediening. Het is alleen aan de prijs.
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heerlijk eten in het mooie buitenhuis Franckendael! Bediening is ook buitengewoon goed. Een aanrader!
FotoRein .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Over de hoed en de rand. Lunch met vrienden uit Frankrijk. Wegens regenachtig weer werd ons verzocht om jassen en hoed af te geven. “Is dat veilig?” Dit omdat het een dure hoed betrof. “Ja daar komt niemand.” Mooi dus.

Dan aan tafel in het prettige interieur. Met uitzondering van een vriendelijke en betrokken jongedame blijkt het overige personeel nogal afstandelijk. Snelle keus, twee maal salade voor de dames, gehakte biefstuk voor vriend en landbrood met omelet en twee witte boterhammen, volkomen droog geroosterd tot beschuit, voor mijzelf. En drie glazen witte wijn.

Eigenlijk is alles OK maar ook weer niet extreem bijzonder, bij omelet geen peper en zout, werd na verzoek gebracht, zoutmolen helemaal leeg, aandacht vragen tevergeefs, na lang wachten contact, nieuwe zoutmolen gebracht. Ook deze weer leeg. Aandacht vragen, opnieuw tevergeefs. Derde maal vol exemplaar maar omelet inmiddels koud. Boter bij landbrood, werkelijk te weinig.

Ook bij vertrek geen aandacht voor de gasten, niemand keek naar ons om, zelf maar gevraagd waar jassen en hoed zich bevonden, “Oh daar beneden.” Zelf ophalen dus, maar wel in een ruimte waar jan en alleman vrij in en uit kon lopen. Veilig? Mooi niet. Hartelijke gastvrijheid en betrokkenheid volledig afwezig. Hoed gelukkig wel aanwezig, maar van de rand heeft het personeel weinig begrepen. Ondanks fraai interieur en redelijk eten voorlopig even niet.
S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Ik had zeker verwachtingen van deze avond maar die zijn ver overtroffen. Heerlijke gerechten, heel leuke bediening en prima ambiance !! Een echte aanrader ........
Martin L.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Amuse en eerste gerecht in de tuin gegeten, daarna binnen aangeschoven. Prettige sfeer en bediening. Het vaste menu is uitstekend van smaak, samenstelling en balans. Het restaurant is duidelijk een klasse gestegen op de culinaire schaal. Met z'n drieën een fijne avond gehad.
Maurits H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Prettige sfeer, uitstekend eten, prima bediening, strak als het moet en los als het kan. We hadden een geweldige avond met onze familie (10 personen)
jan K.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Uitstekende keuze; geweldig eten, uitstekende wijnen.
Prettige ambiance.
Absoluut de moeite waard voor een volgend bezoek.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Prima gegeten. Aanvankelijk iets te traag. Later beter. Losse maar prettige bediening. Geen keuze, want slechts een menu. Pakte goed uit, maar zou ook tegen kunnen vallen.
Elsoo O.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Wij zaten buiten op het terras. Prachtige plek met zicht op de tuin. Heerlijk gegeten. Alleen zitten de stoelen op de lange duur voor ons, ouderen, niet helemaal prettig.
Ewout S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Hele mooie gerechten en verrassende combinatie's en zeker heel smaakvol
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Glorieuze middag, lunch buiten, waanden ons ver van het gewoel van de grote stad. Vriendelijke bediening door intelligente jongens en meisjes met gevoel voor humor.
Juliette S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Heerlijk in de prachtige tuin van Huize Franckendael gezeten. Toen het wat fris optrok had een dekentje fijn geweest.
Lekker gegeten, het 5 gangen menu was licht en smakelijk en creatief (maar niet over the top). Er was lekker brood met creme fraiche een knapperig plakje van het een of ander met uien creme. Iets (wat ook weer?) vooraf. Dan Rode poon (heel goed gerookt) met erbij parels van mierikswortel yoghurt, heel lekker en mooi. Daarna heilbot (op de huid gebakken (tikkie droog) , daarna heerlijk twee bereidingen van Parelhoen. dessert rabarber crumble met aardbeien sorbet en in pastis gemarineerde aardbeien (zonde van de aardbeien) Twee vis gerechtjes achter elkaar had van mij niet gehoeven. Een gerecht minder had ook qua hoeveelheid achteraf genoeg geweest. Voor een stevige vent waarschijnlijk prima.
Al met al een genoegelijk goed verzorgde maaltijd. Met twee wijntjes en een G&T vooraf 77,50 pp afgerekend.
Arijan B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Prima balans in het 5-gangenmenu en goede huiswijnen. Met het mooie weer is het eten buiten zeer aangenaam. Alleen de stoelen buiten zijn niet helemaal comfortabel op een "lange" zit. Adresje om terug te komen!
Gerrit W.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
We hadden hoge verwachtingen, echter slechts 2 van de 5 gangen waren echt bjzonder smakelijk. De overige 3 gangen vielen jammer genoeg tegen. Een teleurstellend resultaat dus, En dat ondanks de prachtige ambiance (eten in een mooi onderhouden tuin). De obers waren vriendelijk en attent, maar vergaten telkens onze (drank/koffie) bestelling. Dus ook hier een puntje van aandacht. Merkelbach, dit kan echt beter, jullie hebben immers goud in handen. Laat de klanten met dit gouden gevoel naar huis vertrekken en je klimt naar een hoger niveau.
jjbfg.schepens .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
We hebben een hele gezellige avond gehad door de goede service, het bijzonder eten en de heerlijke wijnen! De gerechten waren erg verrassend. We komen graag nog een keertje terug in de zomer zodat we in de tuin kunnen eten.
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Prima kunch gehad. Comfortabele stoelen. Kwaliteit/prijs verhouding is goed inorde. Geen punten te noemen waar ik ontevreden over zou kunnen zijn.
Laetitia B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Wij waren met ons vieren en hebben een ontzettende leuke avond gehad. Van 19:00 tot 23:00 uur. Akoestiek was goed, waardoor je goed met elkaar kon praten. Het eten was zeer goed. Bijzondere gerechten met een hele eigen smaak. De bediening op het juiste moment bij je tafel en heel vriendelijk.
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Het 5-gangen menu was volledig afgestemd op het seizoenaanbod. o.a. asperges, makreel en variaties van biet resulteerden in hoge kwaliteit en een culinaire top avond. Bediening was vlot en aangenaam. Zeker een adres om nog eens terug te komen.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Zeer verrassend eten, prachtige, smaakvolle combinaties, bijpassende wijnen zijn top! Als je je graag laat verrassen en veel lekker vindt; zeer aan te raden!!
Verona .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Kleine maar smakelijke kaart en aardige bediening.
Iets meer keus in taartjes zou fijn zijn? (Nu twee soorten, appel en citroen-merengue).