Mergelland

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Mariqua88 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Voorgerecht aspergekroketje zat geen aspergesmaak aan, maar alleen ragoutsmaak. Hoofdgerecht vis, gepaneerde kabeljauwfilet, was lekker maar niet bijzonder. Het andere hoofdgerecht, rib roast van livar was erg goed en lekker. Bij beide hoofdgerechten was de garniteur ook lekker en creatief. Personeel ook erg vriendelijk. Omdat er slechts drie tafeltjes bezet waren en de lichten m.i. niet optimaal afgestemd was de helft van de ruimte, inclusief de donkere niet in gebruik zijnde open keuken, niet sfeervol.
HannekeZ .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Het restaurant was prachtig in kerstsfeer, het eten was wederom bijzonder lekker en wat is het toch heerlijk om na zo'n heerlijk diner je sfeervolle themakamer in te gaan en je alweer te kunnen verheugen op het uitgebreide ontbijtbuffet de volgende ochtend. We komen hier al jaren en ieder weekend weer is het een groot verwenweekend met heerlijk eten.
Joni M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Gekozen voor dit restaurant vanwege de recensies o.a.
De gastvrouw is erg vriendelijk en geeft je een welkom gevoel. De decoratie is netjes maar er is weinig sfeer. De gemiddelde leeftijd (althans tijdens de avond dat wij er waren) lag behoorlijk hoog. We misten een gezellig muziekje en gezellig geroezemoes. Het eten was goed te doen, maar op sommige vlakken toch wel teleurstellend. Zo leken vrijwel alle sausjes kant en klaar, terwijl deze zelfgemaakt zoveel toevoegen aan een gerecht. Daarnaast smaakten de (vegetarische) aspergekroketten in geen enkel opzicht naar asperges. Als je niet beter zou weten, zou je denken dat het om gewone ragout gaat. De donkerbruine vlezige stukjes in de vulling zoud geen vlees zijn, maar gemarineerde knolselderijstukjes. Grote vraagtekens hierbij. De tempura scampi's waren lekker, maar we twijfelde ook aan de afkomst hiervan. Zelf gepaneerd of van de groothandel? Helaas was de wijn (via de kaart) die we bestelden niet koud gezet, ook was de verse jus d'orange anders dan normaal. De jus d'orange smaakte naar sap uit een pak met een perzikachtig nasmaakje. Een aantal tips voor dit restaurant zou zijn om meer producten zelf te bereiden, om echt verse ingrediënten te gebruiken, en sfeer te creëren door een muziekje, kaarsjes, enz.
Gertrude1972 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Schitterende verzorgde zaak! Enkel viel de hoender door de zoete saus niet zo heel goed in de smaak. Wel mooi gepresenteerd maar door de zoete saus smaakte je de kip niet heel erg goed. Gastvrije bediening.
Supaporn .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Gisteren heerlijk gegeten in hotel mergelland .Ondanks dat het erg druk was werden we snel en vriendelijk geholpen. De voorgerechten een mooie verse salade mer 5 soorten vis en oosterse scampi s met chilisaus een mandje brood en kruidenboter stonden in een kwartiertje op tafel.
Een ruime portie lekkere mosselen en botermalse ossenhaas met paddestoeltjes perfect gebakken als hoofdgerecht vielen goed in de smaak. Belgische patat en verse groenten maakte het geheel compleet.
Als afsluiting poffertjes met sinaasappelsaus en een klein appelvlaaitje met kaneelijs.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Op basis van de uitstekende recensies gekozen voor dit restaurant. Onze ervaringen waren echter niet positief en dat had met name te maken met de gerechten. De aspergekroketten hadden een erg harde korst en hadden meer een kerrie dan een aspergesmaak. De varkenskarbonade was fors van omvang en goed gegrild, maar de jus en de kruiden op het vlees leken niet home made maar uit een zakje te komen. Verder werden we onaangenaam verrast door het feit dat we alleen water uit een fles konden krijgen en dat je extra moest betalen voor de mayonaise bij de frites. De wijnkaart is beperkt maar vriendelijk geprijsd. Wel kregen we wijn van een andere druif dan op de wijnkaart vermeld stond. Een slip of the pen of onvoldoende aandacht voor dit onderdeel?
Bastiaandegroen .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Wat een geweldige voorjaarsverwennerij
Vooraf een traditionele carpaccio zoals die hoort te zijn met extra garnituur van groene limburgse gemarineerde asperges.
Een romig aspergesoepje met groene en witte Jongens met een licht oosters smaakje door het gebruik van kokosmelk.
Als main cours een aanbeveling van de vriendelijke charmante serveerster , een gerecht dat niet op de kaart stond : Een flinke bonk kalfsribeye mooi zacht gegrild met een kleurenpallet aan groentjes, Belgische patat uit een puntzak maakte het geheel compleet.
De afsluiting een 3 tal gerechtjes waarin aardbeitjes verwerkt waren.
Het flesje Apostelhoeve smaakte naar meer.
We betaalden met dinercheques wat geen probleem was .
Elke1967 .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
afgelopen zaterdag van een heerlijk verwendiner mogen genieten bij hotel mergelland
gestart met een heerlijk cocktailtje van asperges mango en garnaaltjes vergezeld door een heerlijke scampi, gevolgd door een heerlijk courgettesoepje en als hoofdgerecht heerlijk asperges met lamsfilet in honigtijmsaus helemaal top eveneens de goede service van de gastvrouw voor wie niets teveel is. zeker een aanrader geweldig team met superkok
AGB .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2014
Mijn vrouw en ik hadden een driedaags aspergearrangement geboekt (8-11 mei 2014). De eerste avond staken de asperges al hun kopjes uit een wrapje verder gevuld met zalm. Maar het hoogtepunt van het diner was het hoofdgerecht: de scampi met wokgroenten op een basis van pasta en met een zoetzure saus. Chef Pascal is in Thailand geweest en weet westerse en oosterse keuken fijnzinnig te combineren. De volgende dag kwamen de asperges terug als 'groet uit de keuken' (amuse) en in een voorgerecht wederom gecombineerd met zalm en een sausje op basis van tomaat als bindend element. De laatste dag was er het vijf gangen aspergediner. Hoogtepunten waren een
fluwelen aspergeroom soep en het hoofdgerecht: asperges met ham en harde eieren. Wij sloten af met een kokosparfait. Inderdaad: perfekt.
De wijnen waren heel goed en zonder franje.
Het restaurant is artistiek en met veel smaak ingericht. Ook hier is de oosterse invloed merkbaar.
De gastvrouw doet haar best het haar gasten naar de zin te maken en de chef kookt, zoals gzegd, de sterren van de hemel.
Het hotel ligt aan de rand van het dorp Holset en grenst aan de Vijlenerbossen. Van het hotel loop je het bos in. Het leent zich voor lange boswandelingen en hongerig van het wandelen gaan wij weer opgewekt aan tafel.
Wij komen hier al jaren en hopen nog jaren te mogen komen.
AGB
Swanique W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2013
Ons lange weekend in dit hotel (29/11 - 02/12) is een wáár culinair verwenweekend geworden!! Chef Pascal verzint dagelijks mooie menu's en verrassende combinaties, die erg goed op elkaar worden afgestemd. Elke menugang is een lust voor het oog en een streling voor de tong! Gastvrouw Nancy laat het geen enkele gast aan iets ontbreken en haar gastvrijheid is enorm groot! Op de avond van aankomst werden wij nl erg opgehouden door het verkeer, waardoor wij niet tijdig aanwezig waren voor het diner. Maar nadat ik dit kenbaar gemaakt had via email, werd me op het hart gedrukt het vooral rustig aan te doen; met het diner kwam het wel goed. Ik bedoel maar...
Wij komen in elk geval terug! ;-)
Kil T.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2013
Drie dagen achtereen genoten van een uitgebreid ontbijtbuffet en 4-gangen keuzemenu's als diner. Keurig opgemaakte borden met smaakvolle, gevarieerde gerechten. Het hotel is gelegen in het dorpje Lemiers, dichtbij Vaals. Zeer goed bevallen! Reden voor ons om daar nog eens te gaan eten als we weer in de buurt zijn!