Merano

• Huisdieren welkom , Terras
Voordelig
Mirella M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten met mijn lief tijdens een nachtje samen weg. Niet gereserveerd, even aan de bar wachten met een lekker glaasje wijn. Al snel kwam er een tafeltje vrij. De risotto met asperges was jammie. Partner had tortellini met spinazie/gorgonzola. Smaakte ook erg goed. En wat ik fantastisch vond, de tiramisu, niet een lullig klein stukje maar een TOET! De bediening was erg vriendelijk en ook snel. Een aanrader dit restaurant!
Jantine Dozy .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Merano. Het enige minpuntje is dat de tafels erg dicht op elkaar staan. De prima gerechten en het vriendelijke personeel maken dit meer dan goed. Zeker een aanrader.
M. P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Eenmalig in Nijmegen en op zoek naar een "Italiaan". Kwamen gelukkig uit bij Merano. Lekker gegeten. Super vriendelijke bediening. ALLEEN: kreeg toch een kater toen ik begreep dat het hardwerkende personeel niet deelt in de fooien. Het doet hun geen recht.
HankMoody1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Hier gegeten tijdens de vierdaagse. We kennen Merano al lang en zoals gewoonlijk weer erg lekker gegeten. Tijdens de vierdaagse feesten heeft Merano een aangepast en vereenvoudigd menu en zelfs dat is erg lekker. Als dessert een eenvoudige maar heerlijk ijskoffie genomen. Snelle praktische bediening. Interieur is eenvoudig maar gezellig, prijzen zijn ook in orde! Een aanrader!
Boudewijn1988 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Afgelopen weekend voor het eerst gegeten bij Merano. Ontzettend knap hoe het restaurant erin geslaagd is om eerlijk, smaakvol en authentiek Italiaans eten op het bord te krijgen. Het voorgerecht van bruscetta met wildzwijn en truffelcrème was erg lekker, zoals ook onze hoofdgerechten (canneloni met rode biet en de spaghetti met zeevruchten) ontzettend goed smaakten. De ambiance is compact en sfeervol, mede door de drukte is reserveren wel een aanrader. Aardige, vriendelijke bediening. Als je goed Italiaans wilt eten in Nijmegen is dit de place-to-go. Zeker voor herhaling vatbaar.
MeisjeNijmegen .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vooraf at ik broodjes met tomaat, heerlijk. Als hoofdgerecht drie kleine pastagerechtjes. Spaghetti met zeevruchten was erg lekker; risotto wat zwaar, kip voegde weinig toe; derde was wat veel, en te zware pasta voor de saus. Tiramisu toe was geweldig. Kortom: echt wisselende kwaliteit, anders dan vroeger.
Jammer dat er geen wijnkaart (meer) was, of wij die niet kregen. Kwam misschien doordat het erg druk was. Tafeltjes stonden ook nogal dicht op elkaar. Wel erg knus en mooi ingericht!
De prijs is echt laag voor wat je krijgt. Misschien eten nog iets constanter maken qua niveau, voor een kleine verhoging van de prijzen?
Toine L.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gister gegeten bij Merano. We hadden gereserveerd om 8 uur maar waren iets te vroeg. De tent zat bomvol maar we konden plaats nemen aan de bar voor een drankje. Het is een vrij kleine zaak maar de ruimte wordt efficiënt benut door een soort treinindeling.
Eten was goed, soep was vrij zout maar wel lekker fris. Als hoofdgerecht hadden we beide pasta. Had iets meer smaak aan mogen zitten.
Bij het afruimen van de tafel werd niet gevraagd of we een nagerecht wilden. Uiteindelijk hebben we hier zelf om gevraagd.

Het personeel is ondanks de drukte erg gezellig en toegankelijk voor vragen en uitleg over de gerechten.

Geslaagde avond!
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Merano is een restaurant waar je voor omrijdt. Hier beleef je de liefde en passie die de Italiaanse keuken moet hebben. Naast de onovertreffelijke bruschetta, de geweldige pasta's en heerlijke wijnen laat het personeel je daadwerkelijk gast voelen en ontbreekt het je aan niets. Er wordt meegedacht met de wensen van de gasten en alles maakt dat je hier terug wil komen. En dat doe ik maar al te graag!
Bernard C.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Met een aantal succesvolle heren op stap geweest en heerlijk gegeten. Gnocchi met konijn, risitte met een en canellini met wilde paddestoelen en zwarte truffel. Heerlijk. Nero D'Avola uit Sicilië en mascarpone crème met gebakken ananas met limoncello en ameretto koekjes als afsluiting. Een absolute aanrader.
Hendrikjansen .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
De straat waarin dit echte Italiaanse tentje ligt is sowieso al leuk, Merano is de oudste restaurant in de straat bestaat al vanaf 1940. We werden hartelijk welkom geheten voor onze reservering. Eerst maar eens een lekker wijntje aan het kleine tafeltje bij het raam zodat we mensen buiten goed konden volgen. Nog maar een lekker Italiaans wijntje en dan de hoofdgerechten : Gnocchi met konijn en bietjes en risotto met stoofvlees. Beide erg smakelijk en dan nog de desserts : Tiramisu en Scroppino. Zalig !! We voelden ons erg verwend. We kregen een bescheiden rekening en gingen geheel voldaan naar de trein. Jammer dat het voor ons Amsterdammers een hele reis is, anders kwamen we hier zeer geregeld terug.
ThijsSc .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Onverwacht bij Merano binnengelopen. Laatste keer zeker 15 jaar geleden. Heel erg druk en iedereen dicht op elkaar. We eten allebei bruschetta met tomaat en rode ui. Lekker van smaak en niet te veel ui. Als hoofdgerecht ook allebei van de dagkaart: salcicci trofie. Heerlijk simpel zoals Italiaans eten moet zijn. Het venkelzaad in de saus past goed bij de worst, maar had iets minder mogen zijn. Het overheerste een beetje. De bediening is vriendelijk. Maar vergeet door de opgepaktheid van de klanten ons een glas wijn bij de pasta te verkopen. Toch een goede wederkennismaking.
Bashoman .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij Merano, met een gezellig groepje mensen. Warm welkom met prosecco. Heerlijke wijnen worden er geschonken wit en rood.
Keuze uit een menu of van de kaart. Het bord met specialiteiten, bood ook weer heerlijke opties. Vooraf Antipasti en bruschetta zag er heerlijk uit en smaakte perfect. Als hoofd drie pannetjes gedeeld , vlees en vis en vega. Dessert tiramisu en sgroppino waren heerlijk. Espresso toe met een limoncello van het huis. Bedienend personeel heeft alles goed onder controle. Die mensen weten de gast een blij en gewenst gevoel te geven. Team Merano hartelijk bedankt, ook de koks in de keuken goed gedaan. En wij komen zeker terug.
Cor_Vrij .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Vanavond hier voor de tweede keer gegeten..
En zeker niet de laatste keer! Behalve het feit dat je je hier volledig welkom en op je gemak voelt, is het eten werkelijk fantastisch.
voor ieder wat wils; en persoonlijk uitgelegd van de kaart en bijpassende Italiaanse wijnen maken de avond af. Een aanwinst voor de buurt.
Dinie V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Komen hiervan jaren en hebben altijd super lekker gegeten. Voor mij is de tagliatelle een hit en voor mijn man de spaghetti Bolognese. Super lekkere wijn op de kaart, we worden steeds weer verrast door de keuze en advies van Dimitrie.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Gister met zijn tweeën bij Merano gaan eten. Gelukkig gereserveerd want het was afgeladen vol. Het eten, een pasta met gamba's en de cannelloni, was prima. Niet fantastisch maar ook zeker niet slecht. De prijzen zijn naar mijn mening ongeveer 20% te hoog voor wat je krijgt. De tafels staan dicht op elkaar en aangezien er weinig plaats is om te lopen, wurmen zich er mensen langs je tafel waardoor je angstig naar je wijnglas blijft kijken. Ook konden we elkaar erg slecht verstaan door de rumoerigheid (slechte akoestiek?). Het personeel was vriendelijk en we waren graag nog voor een tiramisu gebleven, maar het restaurant nodigt door bovenstaande zaken niet uit om nog lang te blijven na het hoofdgerecht.
Leroy V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Dit was Italië in Nijmegen. Heerlijke Italiaanse gerechten met pure ingrediënten. Buiten op de stoep in een mediterraanse sfeer en een Italiaanse bediening, die vriendelijk is. Ik vind het een top tent in Nijmegen.
Renee V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Super leuk gegeten zaterdagavond.
Heerlijke bietencarpaccio gegeten mn tafelgenoot had bruschetta met gerookte makreel en citroen-ricotta.
Hoofdgerecht een koude pastasalade met tonijn die was super van smaak en met liefde bereid.
Super terras en bediening.
Bas H.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Merano is klein restaurant, een beetje rumoerig, maar wel gezellig. Door een open raam worden ijsjes verkocht en buiten staan ook nog een paar tafeltjes zodat men al etend kan genieten van het publiek dat door de oudste winkelstraat van Nijmegen slentert. Maar wij zitten binnen, waar het redelijk druk is en de tafeltjes dicht op elkaar staan. De bediening is vriendelijk, de wijn is aardig, dus laat het eten maar komen! We beginnen met een klassieker: vitello tonato en die smaakt prima zonder de adem te benemen. Ook het hoofdgerecht, penne met zalm en garnalen getuigt van vakmanschap: een prima maaltijd. Alleen de panna cotta valt tegen.
Anke .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Onlangs heerlijk gegeten bij Merano. Vooraf proeverij van Bruchetta (zalm, verse italiaanse ham en klassieke caprese, gedeeld met tafelgenoot, anders echt te veel voor 1 persoon). Vervolgens tagliatelle met zalm en garnalen in romige citroensaus, echt om je vingers en bord bij af te likken. Wel grote portie voor een goede prijs. Als toetje, omdat ik niet kon kiezen, een creme brulee en tiramisu gedeeld met tafelgenoot. Erg grote porties maar oh zo lekker. Heerlijke wijn erbij geschonken en vriendelijke snelle bediening. Zaak is niet al te groot, maar toch voelt het ruimtelijk aan. Betere Italiaan in Nijmegen!
Joao B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Goed restaurant in een leuk uitgaansgebied in Nijmegen.
Locatie is helemaal goed, ontvangst erg vriendelijk.
Ongedwongen sfeer, goed advies over spijs / wijn combinatie.
Eten erg goed.