Merano

Lange Hezelstraat 33A 6511 CB Nijmegen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Merano

Maandag t/m Zondag

• Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Merano

Jean Pierre J.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Waardeloze bediening op een rustige avond. Werden over het hoofd gezien door de bediening, kregen niet waar we om vroegen, bestek, later peper en zout, later de rekening. Uit eindelijk alles zelf binnen gehaald. Pasta waar je elders in Nijmegen geen €14,- voor betaalt, wordt hier geserveerd voor minimaal €18,- maar helaas geen korrel zout of smaak. Slechte kok die dit niet naproeft. Jammer van de slechte ervaring gezien de aanbevelingen op IENS.
Femke D.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Héérlijk eten, echte Italiaanse sfeer en vriendelijke bediening. Vooral eten in aan de straatkant tijdens de zomermaanden is erg leuk, je waant je meteen in Italië.
will D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Pasta besteld, smakelijk maar erg weinig. Onvriendelijke bediening en veel te duur in verhouding tot de kleine portie. Geen excuus en zelfs geen kopje koffie. Stond in geen enkele verhouding tot voorheen. Geen aanrader dus, wij komen hier niet maar en zijn nog een frietje gaan halen
Niek O.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
Op een maandagavond hier gegeten. Als voorgerecht wilde ik graag de Melanzana... Die was echter nog niet klaar. Jammer, want er zat een twist aan die ik niet ken en wilde het graag proberen.
Het eten was mooi, vers, fijn en bovenal goed van smaak. Net wat weinig ossobuco, maar wat was het heerlijk.
De wijnen op de kaart passen prima bij de gerechten en voldoende keus daarin.
Samen met de correcte en vriendelijke bediening, maakt dit restaurant een aanrader
Mirella M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten met mijn lief tijdens een nachtje samen weg. Niet gereserveerd, even aan de bar wachten met een lekker glaasje wijn. Al snel kwam er een tafeltje vrij. De risotto met asperges was jammie. Partner had tortellini met spinazie/gorgonzola. Smaakte ook erg goed. En wat ik fantastisch vond, de tiramisu, niet een lullig klein stukje maar een TOET! De bediening was erg vriendelijk en ook snel. Een aanrader dit restaurant!
Jantine D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Merano. Het enige minpuntje is dat de tafels erg dicht op elkaar staan. De prima gerechten en het vriendelijke personeel maken dit meer dan goed. Zeker een aanrader.
M. P.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Eenmalig in Nijmegen en op zoek naar een "Italiaan". Kwamen gelukkig uit bij Merano. Lekker gegeten. Super vriendelijke bediening. ALLEEN: kreeg toch een kater toen ik begreep dat het hardwerkende personeel niet deelt in de fooien. Het doet hun geen recht.
HankMoody1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Hier gegeten tijdens de vierdaagse. We kennen Merano al lang en zoals gewoonlijk weer erg lekker gegeten. Tijdens de vierdaagse feesten heeft Merano een aangepast en vereenvoudigd menu en zelfs dat is erg lekker. Als dessert een eenvoudige maar heerlijk ijskoffie genomen. Snelle praktische bediening. Interieur is eenvoudig maar gezellig, prijzen zijn ook in orde! Een aanrader!
Boudewijn1988 .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Afgelopen weekend voor het eerst gegeten bij Merano. Ontzettend knap hoe het restaurant erin geslaagd is om eerlijk, smaakvol en authentiek Italiaans eten op het bord te krijgen. Het voorgerecht van bruscetta met wildzwijn en truffelcrème was erg lekker, zoals ook onze hoofdgerechten (canneloni met rode biet en de spaghetti met zeevruchten) ontzettend goed smaakten. De ambiance is compact en sfeervol, mede door de drukte is reserveren wel een aanrader. Aardige, vriendelijke bediening. Als je goed Italiaans wilt eten in Nijmegen is dit de place-to-go. Zeker voor herhaling vatbaar.
Cavia B.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vooraf at ik broodjes met tomaat, heerlijk. Als hoofdgerecht drie kleine pastagerechtjes. Spaghetti met zeevruchten was erg lekker; risotto wat zwaar, kip voegde weinig toe; derde was wat veel, en te zware pasta voor de saus. Tiramisu toe was geweldig. Kortom: echt wisselende kwaliteit, anders dan vroeger.
Jammer dat er geen wijnkaart (meer) was, of wij die niet kregen. Kwam misschien doordat het erg druk was. Tafeltjes stonden ook nogal dicht op elkaar. Wel erg knus en mooi ingericht!
De prijs is echt laag voor wat je krijgt. Misschien eten nog iets constanter maken qua niveau, voor een kleine verhoging van de prijzen?
Toine L.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Gister gegeten bij Merano. We hadden gereserveerd om 8 uur maar waren iets te vroeg. De tent zat bomvol maar we konden plaats nemen aan de bar voor een drankje. Het is een vrij kleine zaak maar de ruimte wordt efficiënt benut door een soort treinindeling.
Eten was goed, soep was vrij zout maar wel lekker fris. Als hoofdgerecht hadden we beide pasta. Had iets meer smaak aan mogen zitten.
Bij het afruimen van de tafel werd niet gevraagd of we een nagerecht wilden. Uiteindelijk hebben we hier zelf om gevraagd.

Het personeel is ondanks de drukte erg gezellig en toegankelijk voor vragen en uitleg over de gerechten.

Geslaagde avond!
Lisette V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Merano is een restaurant waar je voor omrijdt. Hier beleef je de liefde en passie die de Italiaanse keuken moet hebben. Naast de onovertreffelijke bruschetta, de geweldige pasta's en heerlijke wijnen laat het personeel je daadwerkelijk gast voelen en ontbreekt het je aan niets. Er wordt meegedacht met de wensen van de gasten en alles maakt dat je hier terug wil komen. En dat doe ik maar al te graag!
Bernard C.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Met een aantal succesvolle heren op stap geweest en heerlijk gegeten. Gnocchi met konijn, risitte met een en canellini met wilde paddestoelen en zwarte truffel. Heerlijk. Nero D'Avola uit Sicilië en mascarpone crème met gebakken ananas met limoncello en ameretto koekjes als afsluiting. Een absolute aanrader.
hendrikjansen .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
De straat waarin dit echte Italiaanse tentje ligt is sowieso al leuk, Merano is de oudste restaurant in de straat bestaat al vanaf 1940. We werden hartelijk welkom geheten voor onze reservering. Eerst maar eens een lekker wijntje aan het kleine tafeltje bij het raam zodat we mensen buiten goed konden volgen. Nog maar een lekker Italiaans wijntje en dan de hoofdgerechten : Gnocchi met konijn en bietjes en risotto met stoofvlees. Beide erg smakelijk en dan nog de desserts : Tiramisu en Scroppino. Zalig !! We voelden ons erg verwend. We kregen een bescheiden rekening en gingen geheel voldaan naar de trein. Jammer dat het voor ons Amsterdammers een hele reis is, anders kwamen we hier zeer geregeld terug.
ThijsSc .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Onverwacht bij Merano binnengelopen. Laatste keer zeker 15 jaar geleden. Heel erg druk en iedereen dicht op elkaar. We eten allebei bruschetta met tomaat en rode ui. Lekker van smaak en niet te veel ui. Als hoofdgerecht ook allebei van de dagkaart: salcicci trofie. Heerlijk simpel zoals Italiaans eten moet zijn. Het venkelzaad in de saus past goed bij de worst, maar had iets minder mogen zijn. Het overheerste een beetje. De bediening is vriendelijk. Maar vergeet door de opgepaktheid van de klanten ons een glas wijn bij de pasta te verkopen. Toch een goede wederkennismaking.
bashoman .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij Merano, met een gezellig groepje mensen. Warm welkom met prosecco. Heerlijke wijnen worden er geschonken wit en rood.
Keuze uit een menu of van de kaart. Het bord met specialiteiten, bood ook weer heerlijke opties. Vooraf Antipasti en bruschetta zag er heerlijk uit en smaakte perfect. Als hoofd drie pannetjes gedeeld , vlees en vis en vega. Dessert tiramisu en sgroppino waren heerlijk. Espresso toe met een limoncello van het huis. Bedienend personeel heeft alles goed onder controle. Die mensen weten de gast een blij en gewenst gevoel te geven. Team Merano hartelijk bedankt, ook de koks in de keuken goed gedaan. En wij komen zeker terug.
Cor_Vrij .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Vanavond hier voor de tweede keer gegeten..
En zeker niet de laatste keer! Behalve het feit dat je je hier volledig welkom en op je gemak voelt, is het eten werkelijk fantastisch.
voor ieder wat wils; en persoonlijk uitgelegd van de kaart en bijpassende Italiaanse wijnen maken de avond af. Een aanwinst voor de buurt.
Dinie V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Komen hiervan jaren en hebben altijd super lekker gegeten. Voor mij is de tagliatelle een hit en voor mijn man de spaghetti Bolognese. Super lekkere wijn op de kaart, we worden steeds weer verrast door de keuze en advies van Dimitrie.
Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Gister met zijn tweeën bij Merano gaan eten. Gelukkig gereserveerd want het was afgeladen vol. Het eten, een pasta met gamba's en de cannelloni, was prima. Niet fantastisch maar ook zeker niet slecht. De prijzen zijn naar mijn mening ongeveer 20% te hoog voor wat je krijgt. De tafels staan dicht op elkaar en aangezien er weinig plaats is om te lopen, wurmen zich er mensen langs je tafel waardoor je angstig naar je wijnglas blijft kijken. Ook konden we elkaar erg slecht verstaan door de rumoerigheid (slechte akoestiek?). Het personeel was vriendelijk en we waren graag nog voor een tiramisu gebleven, maar het restaurant nodigt door bovenstaande zaken niet uit om nog lang te blijven na het hoofdgerecht.
Leroy V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Dit was Italië in Nijmegen. Heerlijke Italiaanse gerechten met pure ingrediënten. Buiten op de stoep in een mediterraanse sfeer en een Italiaanse bediening, die vriendelijk is. Ik vind het een top tent in Nijmegen.