Meram Osdorp

Youssra I.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Hendrikv .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Het eten was net zoals elk ander Meram, wel lekker maar niet bijzonder. Toen we naar het lounge gedeelte gingen moesten we wel super lang op onze waterpijp wachtten, die vervolgens ook niet naar wens was. Hier werd wel vlot verandering in gebracht en kregen als goedmakertje korting op onze bestelling.
Ibrahim K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Vreetschuur met heerlijk eten, maar met belachelijk slechte service. Zo slecht dat het uitzicht op de Sloterplas zo goed als teniet wordt gedaan.
Bily .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Afgelopen maandag hier gegeten. Na 70 minuten wachten kregen we ons hoofdgerecht, voor de rest hadden we niets besteld. Een enkel excuus volstond voor het te lang wachten.

Ons bestelling werd 2x opgenomen, waaruit bleek dat de 1e keer de bestelling niet was doorgegeven. Jammer want wij hadden ons na goede verhalen over Meram verheugd op het etentje.

Toen het eten arriveerde hadden we al 2 manden met brood en sauzen op, waarbij de broden koud waren en niet vers smaakten (hard en droog).

Het eten zelf: we hadden mixed grill en beyti. Het vlees smaakte flauw, doorgebakken en er zat geen smaak aan. Daarnaast proefden wij alleen maar tomatensaus. Dat voor ong. 40eu. Waardeloos.

Daarnaast was het personeel niet goed op elkaar afgestemd. Luidruchtig en geschreeuw over en weer. Een rare schoolbel die je continu hoort als het eten klaar is voor het serveren. Lelijke interieur en totaal geen sfeer. Hadden op z'n minst leuke muziek verwacht en vriendelijke personeel. Maar tevergeefs.

Meram? Daar komen wij in ieder geval nooit weer.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Afgelopen zondag in dit fraai aan de Sloterplas gelegen restaurant geluncht. Bij binnenkomst bleken – uiteraard – alle tafels met zicht op de Sloterplas bezet te zijn. We hadden een van de obers gevraagd naar een tafeltje aan het raam. Helaas wordt hier geen alcohol geschonken, dus bestelde ik in plaats van bier, thee. Mijn partner en ik namen allebei hetzelfde, namelijk een cheeseburger met frites. Niet erg Turks (er was een keur aan typisch Turkse lunchgerechten – ook lekker – maar we hadden nu even trek in een burger). Toen wij nog in afwachting van onze burgers waren, kwam de ober die wij gesproken hadden, ons keurig vertellen dat we plaats mochten nemen aan een vrijgekomen tafel aan het raam, met uitzicht op het water. Daarvoor zijn wij hem zeer dankbaar. Keurige service! Zodoende konden wij genieten van alle watervogels. De burgers en de frites werden op een soort plankje gepresenteerd. Persoonlijk vind ik dat niet zo handig, want zonder opstaande rand valt er gemakkelijk iets van de plank op tafel, hetgeen geknoei geeft. Daarbij een bakje met knoflooksaus en een met – denk ik – whiskysaus. De laatste heb ik niet geproefd. Met de burgers was niets mis. Gewoon okay. De frites daarentegen waren aan de slappe kant. Om nog even langer van het uitzicht te kunnen genieten, bestelden wij tot slot nog een muntthee.
Deze eetgelegenheid benadrukt duidelijk de islamitische afkomst: geen alcoholische dranken en de meisjes in de bediening dragen hoofddoeken. Wat mij betreft prima, maar het is voor een potentiële bezoeker niet onbelangrijk om te weten, denk ik.
Obmarlin .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Decor is wat kaal in mijn ogen. Heeft wat weg van een wegrestaurant. Het eten daarentegen is uitstekend. Ik had de mixed grill besteld en die was er binnen no-time. Veel eten voor een lage prijs. Vlees was erg goed gekruid en ik kon na 1 bord al niet meer verder. Verder is er ook nog een lounge achterin met waterpijpen. Hier ruik of merk je als je zit te eten helemaal niks van
Michael B.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Met een groep van 5 personen genoten van de mixed grill. Een aanrader als je voor het eerst in Meram komt want zo kan je een beetje van alles proeven. Hou er wel rekening mee dat je veel krijgt en een mixed grill voor 4 personen is vaak voldoende voor 5 volwassenen. Hou er ook rekening mee dat een Meram restaurant een alcoholvrij restaurant is.

De sfeer en het decor is goed echter de 5 krijgen ze vanwege het omgevingslawaai. Dit is hinderlijk als je een gesprek met je tafelgasten wil voeren, zeker als je in het midden onder de boog zit.

Het loungegedeelte waar je waterpijp kan roken is een stuk rustiger echter daar ga en kan je niet eten tenzij je het fijn vindt om de geur van appeltabak erbij te hebben.

De prijs kwaliteit verhouding is prima in orde en de service is vriendelijk, correct en erg snel.
De dames kijken streng en onze gratis tip is: een glimlach doet geen pijn en vinden gasten fijn.

Minpunten
--- Omgevingsgeluid
--- Parkeren
- streng kijkende dames van de bediening

Pluspunten
+ kinderstoeltjes aanwezig
++ Kwaliteit van het eten
++ Prijs
+++ Snelheid
Gayatri .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Lekker eten hier, we hadden de mixgrill genomen. Dat is zeker een aanrader. WE kregen nog brood van het huis. Alleen service kon wel beter, eten duurde beetje lang. Decor ziet er goed uit. Het is een net restaurant.
Foodlover8 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Een mooi ingerichte restaurant. Mandje (warme) brood vooraf erg lekker met dipsaus ernaast. Het eten was ook lekker en kwam netjes achterelkaar geserveerd. Drinken besteld tijdens het eten, maar deze werd na een kwartier nog steeds niet geserveerd waarschijnlijk vergeten (human error, kan gebeuren). Na het eten begon de drama. Mango smoothie besteld, deze vonden wij niet zo lekker en smaakte niet echt naar een verse mango smoothie. Vooraf aan een medewerker gevraagd of het op melk basis was of yoghurt, werd vertelt dat het yoghurt was. Vervolgens een medewerkster gevraagd welke ingredienten er zijn gebruikt voor de smoothie, kreeg als antwoord "IK HEB HET NIET GEMAAKT!". Sorry mevrouw maar jij werkt hier toch? Ik wil wel weten wat ik naar binnen werk, wat als ik een allergie had? Na haar boze reactie vroeg ik of iemand anders het misschien wel wist. Ze liep weg en kwam nooit meer terug... Medewerker nr2 aangesproken voor dezelfde vraag, deze wist ook al niet welke ingredienten er in zat, "misschien sinaasappel?, ik ga het even navragen". Wel netjes afgehandeld, maar vervolgens 15 min later nog steeds niemand teruggekomen om antwoord te geven op mijn vraag. Vervolgens weer deze meneer aangesproken en gevraagd of het nou gelukt is met navragen, hij weer "ik kom zo terug". Na ongeveer 30 min nadat de smoothie werd geserveerd wisten we nog steeds niet wat er precies in zat. Uiteindelijk iemand anders aangesproken (waarschijnlijk de manager, hij had een andere outfit), maar helaas wist hij ook niet wat er precies in zat omdat het door een ander is gemaakt... Erg jammer van de slechte service en dat men niet weet wat er geserveerd wordt. Voor het eten kan je daar een keer langsgaan, maar als je een gezellig avondje uit eten wilt gaan als groepje non-Turken dan zien ze jou daar niet eens staan. Eerste en laatste keer Meram Osdorp.
Ilona2911 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
De verschillende pides zijn geweldig en worden leuk geserveerd op een brede, houten plank. De dips zijn ook heerlijk en de salades ook heel lekker van smaak! Ook voor de vegetariërs ruime keuze aan hapjes. Ik vind het hier het lekkerst om verschillende hapjes te eten met een salade en pide. Als dessert een lekkere k?nefe.
In de zomer leuk in combinatie met een wandeling langs de Sloterplas. Makkelijk bereikbaar zowel per openbaar vervoer als met de auto (betaald parkeren)
Turksegastronoom .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Restaurant ziet er erg netjes uit, en dat is direct ook het enige positieve. Het service is om te huilen. We kregen elke keer de bestelling van een ander tafel, en wat we zelf hadden besteld kregen wij niet. Het eten was verder ook erg standaard en het is zeker niet iets waarmee Meram zichzelf differentieert van de rest, als ze dat al proberen te doen! Aan het einde stond wel alles op de rekening, inclusief de niet geleverde bestellingen. Ik denk dat deze Meram erg veel winst kan boeken op servicebeleid, en indien dat gebeurt kan uitgroeien tot een toprestaurant met een toplocatie. Tot dan zal het echter een chaos blijven omdat je simpelweg niet krijgt wat je besteld, en daarom zal ik er voorlopig niet meer te zien zijn
Odette817 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Mooie interieur leuk uitzicht, de bediening laat de wensen over, laat reageren met bestellingen, de eten is net niet kon niet van genieten, niet bijzonder dus
Ummu K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Met een groep jongeren wezen ontbijten! Het eten was erg lekker en de keuze was meer dan voldoende. Verder hadden we een heel mooi uitzicht! Het kost bijna niets voor wat ze je geven. Aanrader!
Proeveruutgrunn .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Eerste keer meram helemaal uit Groningen gekomen en het was heerlijk! Decor zag er goed uit service was ook ok en het eten was ook goed. Vlees goed gaar waar ik om vroeg groenten waren lekker alle smaken combineerden kruiden waren goed en ik vind dit restaurant zeker een aanrader.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Eerst serie voorgrechten gehad. Heel smaakvol opgediend. Lekker vers gebakken brood erbij. Daarna lamsrack. Mals vlees goed bereid. Restaurant vol met mix van hippe hoofddoekjes en nederlanders. East meets west op zijn best. En nog mooi uizicht ook!
Khats .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Bij binnen komst gevraagd na een tafel ,maar de ober kwam niet meer terug .zo dan maar gaan zitten ,de kip soep en de salade heel gewoon, niks bijzonders de schotel met een mix van vlees, half half zeker niet tevreden
Maria23smith .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Erg lekker veel verschillende keuze's en het eten smaakt ook erg goed. De service bij Meram is uitstekend, turken staan bekend als aardige mensen dat was zeker ook hier bij Meram. Er heerst een goede sfeer bij Meram. De prijzen zijn naar verhouding met kwaliteit goed
Karin L.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Toerist in eigen stad: Rotterdamse Amsterdammer onder de Turkse Amsterdammers. Fantastische plek aan het water, waterpijpen, spannende inrichting, gezellig veel jong volk. We hebben een lichte maaltijd samengesteld met lamssoep, salade, tapenades, brood en toetjes. Het had wel wat pittiger mogen zijn, maar dat kan je zelf ook beïnvloeden met de bijgeleverde groene kruiden, rode poeder en knoflook in olie.
De WC's waren ook nu helaas niet schoon. Lauwe koffie, dat is ook een minpuntje :-(
Adam188 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
na lang wachten en vragen krijg ik de kaart dan maar schotel kipfilet , salade was goed tegendeel de kip was gaar heb ik ook door gegeven aan de service niks terug gehoord , mooie zaak, daar houd het bij op
Mohamed B.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2015
wat een prachtig uitzicht op water de zaak is mooie lichter door de glas, de eten valt erg tegen , het is hier chaos je moet lang wachten voor dat je geholpen wordt . dat moet vaak vragen, mix grill, vettig stukken vlees die gaar zijn andere verbrand , friet komt later als wij bijna klaar zijn , geen kans om tweede drankje snel te krijgen dan maar zelf halen , heel veel moet afgestemd worden ij deze zaak