Meram Amsterdam (Slotermeerlaan)

• provincie Noord-Holland
  • West (buiten ring)
  • ...
31-204470370

Meer informatie over restaurant Meram Amsterdam (Slotermeerlaan)

6,4
7,2
Nor C.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Op dinsdag 22 november 2016 zijn mijn zus en ik naar dit restaurant aan de Slotermeerlaan gegaan. Wij konden zelf een tafel uitkiezen, en dat was fijn voor ons. De menukaart werd gebracht en ze hadden ons niet meteen gevraagd wat wij willen drinken. Na een poosje kwam de ober langs voor de bestelling. De voorgerecht (tavak bastilla) was lauw en in het midden ijskoud. Dus deze bastilla werd uit de diepvries gehaald en opgewarmd. Ik had de ober gelijk geroepen, want dit was niet te eten. De ober nam de voorgerecht mee en bood haar excuses aan. Pas daarna kwamen ze onze dranken brengen, frisdrank uit de fles met een rietje erin, dus geen glas. Normaliter verwacht ik een glas met een fles frisdrank, maar hier wordt alles frisdranken met een rietje geserveerd. De ober bracht de hoofdgerecht en wij begrepen hem niet dat we moesten de borden van zijn hadden afpakken. Mijn hoofdgerecht (Karides/gamba's) kwam zonder gepofte aardappel. Ik weer de ober roepen om te vragen waar mijn gepofte aardappel bleef. Na +/- 10 min. bracht ie mijn gepofte aardappel. Na afloop kwam de ober de tafel opruimen en zij heeft ons niet eens gevraagd als we een toetje willen of een kopje thee ofzo? Voor ons was dit de eerste en de laatste keer dit restaurant.
Pisbogaz .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Prachtige menu met veel keus. Voor vleesliefhebbers is dit heel fijn. Zowel traditioneel Turks als modern cuisine. De atmosfeer is vriendelijk en gezellig. De service is behulpzaam en geduldig. Je merkt dat hier een goede team mensen achter zit die graag samenwerken. Hier kom ik graag terug!
Youssra I.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Bij dit Restaurant ben ik vaste klant. Ik vond dat het tijd was om eens een recensie te schrijven die ze verdienen. Hoewel ik overal recensies lees waar bij er altijd wordt geklaagd over de service heb ik er nooit wat van gemerkt. In de afgelopen 4 jaar ben ik er zeker wel meer dan 20 keer geweest. Enkele keren verliep het natuurlijk wel traag maar de obers wisten dat altijd goed te maken met een glimlach en eten dat het wachten waard was. In het kort kan ik zeggen dat zowel het eten als de service goed zijn. Daarnaast ben ik ook een waterpijp fanaat en ga ik altijd roken na het eten op het gezellige terras met een mint thee erbij, wat voor mij onmisbaar is bij een restaurant. Tot slot het belangrijkste voor mij, de sfeer, altijd als ik er kom krijg ik het gevoel niet een klant meer een gast te zijn. Ik denk dat dit is waar men op duid als ze het over de gastvrijheid van Turkije hebben. Ik zeg zeker proberen!
Jo M.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Eten is lekker, service is slecht. Vooraf wordt niet gezegd wat er niet is, dus als je besteld dan is het antwoord dat is er niet. Ook was er geen enkele cocktail beschikbaar wat vreemd is. Bediening is ronduit slecht en chaotisch. Erg jammer, maar het is druk genoeg dus zolang het dat is zullen ze er weinig aan doen.
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Meram is een laagdrempelig Turks restaurant voor iedereen: we zagen op deze zaterdagavond hele families, jonge stellen, wat oudere stellen. De bediening is erg zorgzaam. Ik loop momenteel met krukken en moet hoog zitten. Er werd een flink aantal kussens aangesleept en ik zat vervolgens prima! Ook bij het trapje af en op naar het toilet werd ik geholpen. Helaas was het toilet lager dan gebruikelijk.
We wilden graag humus als voorafje, maar die was helaas al op. We bestelden met kaas gevulde gebakken champignons en die was lekker. Als hoofdgerecht bestelden we gestoofde aubergine met lamsvlees (meer groenten dan vlees) en mijn disgenoot koos voor een gerecht met gebakken rijst en lamsvlees en wat groenten, zeg maar een soort van Turkse nasi goreng. Omdat het deze zaterdagavond loeidruk was, liet zijn hoofdgerecht te lang op zich wachten, maar aan de smaak deed dat niets af. Ook mijn stoofgerecht was lekker. En, er was meer dan voldoende brood bij.
Het restaurant is ingericht op veel mensen en er is ook nog eens een groot terras.
Ik vind het restaurant een mooie aanwinst voor de omgeving Plein 40-45 en we zullen er zeker nog eens eten, want behalve lekker en goed, is het ook nog eens goedkoop: voor ons twee betaalden we iets van € 36,= voor twee voorgerechten, twee hoofdgerechten en twee drankjes.
Wat ons betreft een aanrader!
Hendrikv .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Zoals altijd weer lekker gegeten bij Meram. Jammer genoeg vind ik de waterpijp hier slecht en iedere keer als ik het aangeef word er niks aan gedaan.
Amir A.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Ik heb inmiddels meerdere malen bij diverse Meram gegeten (Rotterdam zuid en west, nu Amsterdam). Het menu is gewoonlijk hetzelfde en qua smaak valt niet te klagen (what you see is what you get). De service vind ik echter jammerlijk. We hebben geen menu gekregen bij aanvang, heb het zelf uit moeten zoeken. Geen glimlach of smakelijk eten toegewenst door bediening. Fles wordt letterlijk binnen een seconde dat ie op is door bediende weggehaald zonder naar je om te kijken. Bord wordt weggehaald zodra je je bestek neerlegt (ook binnen de seconde). Er wordt je niks gevraagd, er wordt niet eens naar je gekeken (sterker nog; je ontvangt een chagrijnige blik). Service valt nog te verbeteren dus. Ik denk dat de toegevoegde waarde ervan wordt onderschat. Je betaalt niet alleen om te eten maar ook voor de sfeer. Voortaan sla ik meram in amsterdam over. Een tip: lach, kijk naar de persoon met wie je praat, vraag wat de klant wil en doe alsof het je wat boeit.

17.00 uur
SamiraC .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Ik bestelde twee kapsalons en twee mixed grills. Qua snelheid was het best goed. Verder had ik ook vier drinken besteld en omdat één van de kinderen het eten niet kon slikken vroeg ik of ik een glaasje kraanwater mocht. Dit mocht niet, ondanks dat ik iemand anders van de bediening wel met kraanwater zag rondlopen. Verder werden de drankjes niet op een dienblad geserveerd. Het ergste vond ik dat de shisha lucht in het eetgedeelte binnenkwam. Mixed grills waren wel oke, jammer van de kapsalons met shoarma. Deze waren iets te chique.
Joyce_H .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
De luxe ontbijt gegeten van de kaart, erg lekker en veel! Bediening is hier altijd goed! Ik heb eerst bij locatie Sloterplas gegeten, de bediening daar vond ik erg destijds erg slecht.
Burcu F.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Het eten was lekker. Daarentegen was de shisha na een kwartier al niet meer goed. Dit hebben we vaker aangegeven, maar er werd niet echt veel mee gedaan.
Haris M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Heerlijk gegeten. Eten was perfect gekruid en de service was top. Niet te lang hoeven wachten tussen de door. Zeker een aanrader!..
Narell N.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
ik was samen met mijn vriendinnen naar meram gaan eten. toen ik daar was, was binnen best wel warm daarom zat bijna iedereen buiten (terras). Ze hebben leuke terras. Ik had voor 2 personen mix grill besteld. Deze had ik gedeeld met mijn vriendin. Als nagerecht had ik mix ijs besteld. Personeel was wel aardig en ze hadden hun best gedaan om ons goed te helpen. Het is hun wel gelukt. Decor heb ik niet goed gekeken vanwege warm weer allen een kijkje genomen en natuurlijk wc bezocht. In principe over het algemeen was niet slecht. Wel aanrader als je Turkse keuken lekker vindt.
Pisbogaz .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Heerlijk Turks gegeten met z'n vieren. Het vlees was lekker vers en sappig. De kunefe dessert was de beste die ik Nederland heb gegeten. Onze ober was een vriendelijke jonge man die zijn opperste best deed ons te serveren. Het was ook gezellig druk in het restaurant. Zeker een aanrader!
Gerritts .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Matig eten, weinig spannende keus. Geen wijn of bier. Opgefokte nare bediening. Het uitzicht is mooi. Geen restaurant om speciaal naar toe te gaan voor een leuke avond. Jammer.
Naouar A.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Heerlijk gegeten! vind ik leuk eten en mooie decor , genieten met vriendintjes , foto maken , lachen , een prijs is goed
Ross82 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
In de avond uit eten geweest in Meram West. Druk! Er kon dus waterpijp geroken worden binnen kon weinig van mijn eten proeven. Meer dan de helft spreekt geen nederlands. Begreep niet wat ik bedoel met nagerecht:( Verwees me naar een collega en liep weg. Ik heb eerder gegeten bij Meram oost: top bediening, klantvriendelijk en iedereen spreekt nederlands.
Ricardo Tomás D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Een van de leukste zaken in Amsterdam-West. Dit Turkse restaurant is toch wel wat beter dan het gemiddelde Turkse restaurant. Dit ligt voornamelijk aan het decor en de manier waarop het eten wordt gepresenteerd. Het gegrilde vlees is lekker en de BBQ waar je zelf je vlees klaar kan maken zag er stijlvol uit. Ik heb het zelf niet gedaan maar het staat voor de volgende keer op het programma. De service was ook wel goed. Enkel van de baklava had ik meer verwacht. Deze leek net ontdooid of zo, niet echt helemaal vers.
Yakencobv .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Wel oké gegeten hier, maar de volgende keer toch maar naar Meram in Amsterdam Oost, daar is het eten lekkerder. Decor is ook gewoon oké hier.
Kweekhoven_junkie .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Heerlijk eten. Prijs super voordelig
heerlijk BBQ. Heerlijk ayran. Heerlijk munt thee. Heerlijk baklava. Leuke sfeer, veel gezelligheid en vriendelijk personeel.
Ahmed L.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Ik kom graag vaak bij Meram eten voor de zelf bbq vind ik het beste. Super service en vriendelijk personeel. gratis thee van huis en als je vaker komt, wordt je met een heerlijke baklava verwend... (de beste baklava in de stad)