Meram Amsterdam (Pretoriusstraat)

Pretoriusstraat 24 1092 GG Amsterdam Nederland Kaart
31-206655895

Meer informatie over restaurant Meram Amsterdam (Pretoriusstraat)

Voordelig
Gurmail K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Hier wezen eten met een vriend, een lekker schoteltje met shoarma.
Service is snel en vriendelijk. Eten is niet slecht, vooral de prijsverhouding is goed.
Kom zeker terug hier.
Youssra I.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Dit is een restaurant waar ik zeker 10 jaar al kom. Net zoals elk restaurant hebben ze ook ups and downs gehad in de afgelopen 10 jaar. Maar de afgelopen 5 jaar heb geen enkele keer een down gezien. Het eten altijd lekker en vullend, nooit te weinig. Daarnaast is de service ook erg goed, je hoeft je hand nooit op te steken om geholpen te worden, de obers zien je altijd. Dat is ook een van de redenen dat ik hier zo vaak kom het is lekker knus en gezellig. Ik hoop dat ik hier nog vele jaren kan komen en raad het iedereen aan.
Ozzy E.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Drukke zaak maar gelukkig met veel bediening. We verwachtten van te voren ook geen hoogstaand eten en dat kregen we ook niet. Maar het was wel smakelijk. Vooraf brood met heerlijke kruiden. We namen een gerecht met diverse soorten vlees en waren aangenaam verrast door de presentatie van het gerecht het was echt prachtig, daarnaast voor de sier bakjes met brandende vloeistof. Alles in grote hoeveelheden. Een van de betere prijs-en kwaliteit verhoudingen van amsterdam. Ik zal zeker hier vaker langskomen.
Ummu K.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Laatst wezen eten met een groepje. Ondanks dat wij niet hadden gereserveerd, kregen we een leuke tafel en werden we vlot geholpen door de bediening. Het eten was zoals gewoonlijk weer lekker. Gezellige avond gehad bij Meram!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Enkele jaren geleden dat ik er had gegeten. Donderdag 21-04-16 weer eens geprobeerd en absoluut geen spijt van. Bediening is correct en vriendelijk, eten wordt snel geleverd en de entrecote was uitstekend. De rode linzensoep is een absolute (vegetarische) aanrader terwijl ik toch echt een een vleeseter ben en het bijgeleverde brood was uitstekend.
Kortom, blij er weer geweest te zijn! :)
Bas R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Prima eten als je snel wat wilt eten smaak goed mooie zaak aardig personeel beste wat je kan eten is shormma best van Amsterdam
Otman B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Leuk tent ,de kipfilet schotel met rijst lekker gewoon ,om te zeggen dat het bijzonder is nee , aardig bediening,maar niet vlot
Berjan S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Het is een goede tent en ook de prijs/kwaliteit verhouding is goed. Ik neem altijd een schotel kipfilet met friet en een losse portie shishlek. Er is een apart gedeelte voor stelletjes en gezinnen waardoor men ongestoord met zijn of haar geliefde niet alleen van een goede schotel maar ook van heel veel rust kan genieten. Bediening is goed, vlot en kan goed anticiperen op de drukte. De vaste kok is goed en maakt het eten altijd met liefde, ik raad deze tent aan.
Yakencobv .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Meram in oost kom ik al jaren. Wij eten hier minimal 2 keer per week en de service die wij hier krijgen en het eten is altijd goed. Shoarma, kipfilet, sashlik, rijst en friet zijn mijn favorieten. Soms in combinatie met Meram salade met tonijn. Heerlijk.
MaddieM .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
De sfeer in dit restaurant is gezellig. Het is een groot restaurant met voldoende zitplaatsen. Het personeel is heel aardig. Het voorgerecht, brood met diverse sauzen, krijg je van de zaak. Het eten is lekker en zeer betaalbaar.
M. B.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
De lamkoteletten zijn over heerlijk maar ook de rest erg lekker. Je kunt er prima een hapje eten maar verwacht geen sjiek restaurant. Gewoon lekker eten tegen een goede prijs. De pilav rijst ipv friet lekker!!!
Natalee .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Had veel goeds gehoord over het ontbijtbuffet van Meram, vandaar dat ik het ook graag wilde uitproberen. Tot nu heb ik 2x deelgenomen aan het ontbijtbuffet en het aanbod van broodbeleg, gerechten en de service was echt top. Alleen het enige wat ik jammer vindt is het brood!
Het brood is niet vers en wordt niet regelmatig aangevuld door het personeel. En daarnaast is er alleen witbrood en geen bruinbrood. Beetje jammer wat brood is toch wel het belangrijkste onderdeel van het ontbijt.
Ankstaven .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2015
voor een snel hap bij meram terecht, schotel kebab met rijst, wat ok is maar niet waw, simpel kebab opzeg goed rijst en salade wat minder, service niet vlot, schoon zaak
J K.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Als ik snel en goedkoop wil eten ga ik altijd naar Meram. Ook voor een snelle hap na het stappen of als ik nog heel laat (na middernacht) iets wil eten.
Ik hou enorm van Linzensoep en die neem ik dan ook standaard. Hij is enorm vers en perfect op smaak.
De huisgerechten worden ook iedere dag (en anders om de dag gemaakt) want ook die smaken altijd vers. De bedienning is al jaren aan het veranderen maar een ding blijf onveranderd: hun gastvrijheid en de snelle manier van bediennen.
Zeker een aanrader voor ieder moment van de dag endat geldt alleen voor Meram op dit adres.
Bramproever15 .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Na een leuke avond uitstappen zijn we hier laat beland voor een schotel mix grill. Het eten was oke, niets bijzonders. Een schotel mix vlees, erg vlak van smaak en helemaal niet bijzonder. Het decor is aardig.
Ralphvergeer .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Elke week eet ik wel eens Turks, maar zelden bij een "echt" restaurant. We namen de mixed grill. Lamskoteletje was perfect, de rest viel me wat tegen. Vooral de kofte, mijn favoriete gerecht, was gemaakt van te vet gehakt, en de verse kruiden en ruime hoeveelheid specerijen die het gerecht kenmerken ontbraken. Bediening best vlot maar niet uitgesproken hartelijk. Wij zaten voor in het restaurant, waar op een tv een promo-docu over Turkije te zien was. Ik denk dat het achter in het restaurant leuker was, maar het zat idd. vol. Eenvoudige stoeltjes wat wiebelig. Drie x een zeven tells the story.
Duncan J.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Met z'n tweeen een aantal koude turkse tapas gegeten en een mixed grill van vlees en kip. Eten was fantastisch, service was oke. Decor en sfeer was uitstekend. We hebben er op een maandagavond gegeten en het zat helemaal vol. Bovendien werd het parkeergeld ook nog betaald als je ik de parkeergarage Q-park parkeert. We hebben erg genoten. Zeker een aanrader!
Hams .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Eten was heerlijk, goede service.. Mindere was dat mensen aan de waterpijp zaten.
Zeker een aanrader om lekker te gaan eten. Prijs/kwaliteit niks op aan te merken.
Dany45 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Heel goed en lekker gegeten. Iedereen was zeer tevreden(we waren met 10 personen). Bediening erg aardig. En het eten is heel betaalbaar. Alleen bediening kon wel vlotter. Maar verder was het wel goed.
Char M.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Met twee personen zijn wij bij Meram Pretoriusstraat gaan eten. We eten wel vaker bij een Meram restaurant, maar mijn favoriet is Pretoriusstraat. Ten eerste was de ontvangst vriendelijk en we mochten een leuk plekje uitkiezen om te zitten. De bediening was vervolgens heel vriendelijk en we kregen na niet lang wachten ons eerste gerecht geserveerd. We hadden een heerlijke meze als voorgerecht. Ook ons hoofdgerecht, grill, was heerlijk. Presentatie op het bord was ook mooi. De porties, van zowel het voorgerecht als hoofdgerecht, waren royaal. De prijs is ook betaalbaar. De sfeer was gezellig. Er klonk zacht muziek en op de muren waren mooie leuzen van een filosoof. Erg rustgevend en warme sfeer.