Meram Amsterdam (Bos en Lommerplein)

Bos en Lommerplein 71 1055 Amsterdam Nederland Kaart
31-207607655

Over het restaurant Meram Amsterdam (Bos en Lommerplein)

Meram is het eerst geopende alcoholvrije restaurant van Nederland. Inmiddels is dit concept al in veel steden ingeburgerd. Oprichter en eigenaar de heer Yuce noemde zijn restaurants naar een streek in de provincie Konya. Het betekent wensen of verlangens, toepasselijk voor de droom die hij nastreeft. Tegelijkertijd verlangt het Meram team ernaar om jouw culinaire wensen te vervullen. Op de kaart authentieke Turkse gerechten geserveerd op een bedje van pure gezelligheid.

Meer informatie over restaurant Meram Amsterdam (Bos en Lommerplein)

Maandag t/m zondag 09:00 - 00:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Meram Amsterdam (Bos en Lommerplein)

Seraj B.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
top zoals altijd
Joyce S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Goed service van bedienend personeel. Manager heel aardig en behulpzaam. Netjes . Leuke sfeer. Goed bereikbaar. Mix grill besteld. Het eten was meer dan voldoende.
Desiree H.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Lekker geluncht, typisch Turks.
Naoual E.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Al met al een zeer slechte ervaring. Een zeer ongeinteresseerde serveerster, die niet alleen met een arrogante houding de bestelling opnam en vervolgens een gerecht vergeet, maar die ook om de tien minuten kwam vragen of ze de tafel kon afruimen. Toen er werd gezegd dat het niet nodig was, omdat we nog aan het eten waren, werd er veel gezeurd door de serveerster. Verder liet ik in het begin weten, dat ik veel pijn had aan mijn been door een recente operatie. Ondanks dat hield ze er geen rekening mee en botste ze meerdere malen tegen mijn been aan. Ik verwacht hier geen top service, maar wel om als betalende klanten behandeld te worden.
Selçuk K.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
De kipşiş schotel was lekker, alleen is de prijs die zij vragen voor zo een schotel wel duur vindt ik. Een beetje kip en twee lepels rijst en wat salade voor 14,50 ongv als ik het goed heb. Dat kan mensen doen afschrikken.
Johanc42 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Mooi restaurant en het eten smaakt lekker vers en echt lekker. Smaken zijn echt heel goed. sfeer was erbij passend. ging met een paar vrienden hiernaar toe en iedereen vond het erg leuk. service is erg behulpzaam. zeker weten een aanrader.
Ali T.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Top restaurant, heerlijk eten...
Touhid F.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Laatst met familie hier naartoe geweest heerlijk gegeten vooral heel erg grote portie's. Is wil een aanrader zit niet alleen maar turks eten ook ander eten zoals een cheeseburger alles was incl. patat echt een top restaurant
Mimi T.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Al vaker gegeten bij een andere vestiging van Meram. Je kan voor goedkoop een heerlijk avondje uit eten. Bij binnenkomst wordt je niet geholpen en wordt er verwacht dat jezelf een tafeltje kiest.
Wat me opviel is dat Turkse families hier ook komen en dat is een goed teken!
De service loopt niet helemaal soepel. Dit komt voornamelijk door de taalbarrière tussen gast en de bediende. Je krijgt dubbele bestellingen op tafel en datgene wat je besteld komt niet aan.

Nanda S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
mooi nieuw restaurant van Meram,heerlijk eten zoals ik gewend ben van Turkse restaurants die dit soort eten serveren,vrij snelle service,redelijke prijzen.
Personeel vriendelijk,kortom;lekker en veel eten voor goede prijs ben er nu 2 keer geweest en ga vast nog wel een keer!
Pisbogaz .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
Lekkere uitgebreide en met vele traditionele Turkse opties. Bediening heel vriendelijk. Ik kom hier vaker voor lunch met vrienden en zakenpartners. Ze zijn ook heel gastvrij voor gezinnen.
Petra S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Erg lekker eten, hele vriendelijke bediening en een zeer gevarieerd menu. Wij eten met regelmaat bij Meram en nergens is het brood zo lekker als bij hun. De Sigara Boregi is elke keer weer een feestje en hun rijstgerechten zijn verrukkelijk. Altijd erg tevreden. Alleen die enorme schermen met een soort advertorials er op, geen idee waarom die er hangen, maar drukken de pret niet.
Meghan T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Gisteravond hier gegeten en het was zoals de vorige keer: heel erg lekker. De bediening kan iets opgewekter zijn, maar ik desalniettemin was het erg leuk om er te eten. Het decor is wel een tegenvaller, doordat het zo licht is, heb je meer het idee alsof je in een eetcafe zit. Daarnaast, zou er iets meer stijl worden toegepast, maar dit haalt misschien weer het effect weg van wat er nu wel hangt. Overall: top avond gehad!
H. Y.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Paar keer hier komen eten en het personeel is altijd zeer vriendelijk. Het eten ziet er nog beter uit dan op de kaart en komt in hele riante porties. Het interieur is gezellig en er wordt goede achtergrondmuziek gedraaid. Goede plek om te daten. Voor de prijs hoef je het niet te laten, want je kan je buikje rond eten voor een hele goede prijs! Meram is echt een aanwinst voor de buurt en wij komen zeker terug!
Naïma V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Mooi gezellg decor maar slechte service! Een uur gewacht op het eten. Uiteindelijk het meisje aangesproken en gevraagd waar onze eten blijft.. Die reageerde met dat het zo wel zou komen zonder het even na te checken bij de keuken. Daarna hebben we het aan een andere jongen gevraagd.. bleek dat onze bestelling niet aan de keuken werd door gegeven. Toen het eten eindelijk aan kwam was het niet te eten. Het vlees was taai en de frietjes waren slap. Nooit meer!
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Met vier personen gegeten bij Meram Bos en Lommer. Een vrij nieuwe loot aan de Meram-stam. Dat bleek ook wel uit het onervaren personeel. Het opnemen van de bestelling verliep nogal warrig. Zo werden diverse bestellingen vergeten en (bewust of onbewust, dat laat ik even in het midden) verkeerd aan de keuken doorgegeven. Toppunt was wel dat het hoofdgerecht zonder blikken of blozen op tafel werden neergezet, terwijl een van de gasten nog maar net aan zijn voorgerecht was begonnen omdat dat eerst afkoelen moest. Wel netjes was dat een van de medewerkers zich als een goede gastheer opstelde en zich voor de chaos aan tafel verontschuldigde. Hij bood ons een Turkse thee van het huis aan. Wel weer typisch was dat we ruim nadat de bijbehorende Turkse hapjes al verorberd waren, de (overigens smakelijke) thee pas geserveerd werd. Bij het afrekenen stond o.a. een niet gekregen bestelling op de rekening en de (duurdere) mix-grill mét shoarma, terwijl we zónder besteld hadden.
De inrichting is allemaal vrij nieuw, maar steriel, bijna cafetaria-achtig. Dan oogt het filiaal in Amsterdam-Oost (toch ook geen hoogstandje wat betreft beleving) nog altijd knusser en authentieker. De ingang naar de toiletten is goed weggewerkt achter een scherm en het herentoilet lijkt redelijk netjes.
Oh ja, maar laat ik niet vergeten waarvoor we gekomen waren: het eten was niet slecht en de hoeveelheid was goed, behalve dat de (dus ten onrechte geserveerde) shoarma onooglijke en onsmakelijke prut was. Het overgebleven eten werd overigens moeiteloos meegegeven in plastic bakjes. Jammer dat er geen druppel alcohol geschonken wordt.
yveqia .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Sis tavuk besteld, lekker malse kip stukken. Erg van genoten. Zeker half uur op moeten wachten. Daarna besloten om chefs special nagerecht te bestellen. Na 20 minuten wachten en vragen waar het blijft kregen wij te horen dat er iets mis was met de oven en ze waren er nog mee bezig. Omdat wij haast hadden, konden wij niet langer wachten en zijn weg gegaan. Interieur is oke. Eerder een lunch plek dan een diner plek. Maar zou wel terug komen voor de kip