Meram Amsterdam (Bijlmerdreef)

Bijlmerdreef 1181 1103 TX Amsterdam Nederland Kaart
31-204161090

Meer informatie over restaurant Meram Amsterdam (Bijlmerdreef)

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 01:00
6,3
5,4
7,2
Munure B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wat een slechte restaurant, eten smaakte nergens naar mijn 2 kinderen hadden hun eten laten staan (bord shoarma en patat) . Het was de eerste keer en meteen ook laatste keer.
Reena J.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Spontaan besloten om wat in deze buurt te gaan eten. De keuze viel op Meram. Zonder reservering kwamen we binnen en werden naar boven doorverwezen. Daar kregen we de keuze uit twee tafeltjes, die wel om 21:00 uur weer vrij moesten zijn, omdat het gereserveerd was. Dat leek ons wel prima, want het was 19:15 uur. En aangezien het best wel warm was, waren we niet van plan om er uren te zitten.
We bestelden als voorgerecht een linzensoep. Als hoofdgerecht hadden we allebei een ander lamsgerecht met rijst (een Adana kebab en gemarineerde stukjes lamsvlees op een spies). Het brood met verschillende sausjes werd eerst geserveerd. Het brood was lekker en de verschillende sausjes ook. Vrij snel kwam ook de linzensoep, die overigens prima was. We hadden net een paar happen van onze soep op, toen het hoofdgerecht opgediend werd. Dat was wel heel snel. Ook het hoofdgerecht was lekker. Eigenlijk wat je verwacht van een lamsspies. Al met al goed eten, voor de prijs. De bediening is niet uiterst vriendelijk, maar doet het werk snel. Misschien is het een gewoonte om alle gangen meteen uit te serveren, ook al zijn de gasten nog niet klaar met de vorige gang. Op zich geen probleem, maar niet iets wat ik gewend ben...
Berjan S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Samen met een aantal vrienden ben ik hier wezen eten. Mijn bestelling bestond uit een broodje shoarma en een portie friet, de shoarma was veel te vettig en meneer was mijn friet vergeten aan te slaan. Toen we bij het afrekenen vertelden dat we de frietjes niet hadden gekregen werd meneer boos en beweerde hij dat we het niet hadden besteld. Kortom, slechte service en geen lekker eten. Ben er sindsdien niet meer geweest.
Eefje D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
In dit net-iets-meer-dan-simpel-fastfood-restaurantje kun je gezellig zitten voor een simpele Turkse maaltijd. Wij hadden de linzensoep (heerlijk!) en de soep van de dag: een lamssoep (viel tegen qua smaak). Als hoofdgerecht deelden we twee mezzes: de pittige tapenade en de gegrilde aubergine met brood -- allebei prima, evenals het broodje falafel dat we deelden.
Bediening is helaas niet erg attent - duurde lang voordat onze hoofdgerechten geserveerd werden. Ook was men niet erg vriendelijk.
Prima restaurant om goedkoop snel wat (af) te halen.
Charlotte55 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Nou ik heb eerder een recensie over Meram zuid oost gegeven. Personeel nam destijds order niet goed aan en gaf mij vervolgens de schuld. Afijn, ik was in de buurt en dacht probeer het nogmaals nu ik r toch ben. Het is mij trouwens een raadsel hoe goed ze het doen in hun ander filliaal (oost) en hier onder de maat. Ik kom binnen, niemand kijkt je aan of groet je, vind ik al een gemiste kans... Er komt vrij snel iemand met menu kaarten, maar als je al zegt "we weten het al" en je loopt gewoon weg zakt mijn broek af. " ach hij zal zo wel komen"' dacht ik. Dikke 10 minuten laten besluit mijn man zelf maar naar n ober te lopen en door te geven. Afijn zo ging er de hele avond wat mis. Eten is op zich goed maar echt, deze mensen zouden echt wat mij betreft een cursus "klantvriendelijkheid" moeten volgen, in mijn ogen geen overbodige luxe. Er kan geen groet, lach of excuses van af. Onbegrijpelijk.
Yakencobv .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Na een lange tijd weer proberen. Meteen spijt toen ik mn broodje shoarma kreeg. Het stonk! Ik leer het niet. Ik heb eerder geschreven over Meram Zuidoost, maar ik was in de buurt en had vernomen dat ze beter zijn geworden. Ik heb het meteen aangegeven dat de shoarma stonk. Hij wees naar de keuken en zei dat het echt net gesneden is en dus vers. Service is hier nog steeds niet wat het moet zijn.
Bilal_Bozkir .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Ik ben een echte fijnproever en ben dan ook niet snel tevreden. Echter bij Meram kun je echt goed en lekker eten. Het vlees is altijd lekker mals en smaakvol.
Ik kom hier regelmatig, zowel met collega's als mijn gezin. Het eten is super lekker. Het personeel is vriendelijk. Je krijgt ook veel opgediend.

Dit is een restaurant die ik u kan aanraden.
Stjon .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Het eten was goed en veel. Ik had de zalm met friet. Deze was erg lekker en goed klaar gemaakt. Alleen de service is traag, lijkt of ze je niet snel opmerken. Ook niet met het opruimen van de borden of bestellen van extra drinken. Je moet lang wachten totdat iemand je ziet wenken. Het decor is strak en modern, ook mooi uitzicht wanneer je op de eerste etage zit. Ook hebben ze een leuk kinderhoekje, wat wel handig is.
Volkan K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Gisteren gaan eten bij Meram en moet eerlijk toegeven dat het eten echt niet smakelijk was, om te beginnen zeer koud geserveerd en dan kreeg ik nog eens vr 14 eur een bord met 2 kipfilets zonder sauce en 2 blaadjes sla op. Een jaar geleden vond ik het daar nog goed maar het is enorm achteruitgegaan. Geen aanrader wat mij betreft alvast.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Eenmalig hier geweest. Het zat helemaal vol en het was zeer rumoerig en ook nog eens te warm. Dan krijg je een tafeltje voor twee maar de andere tafels zitten bijna tegen jouw tafeltje aan dus echt ontspannen zit je niet. Decor van binnen is ook niet zo fraai. Ondanks dat het zo vol zat ging het nog redelijk vlot maar ze vergaten een paar keer onze drankjes. Het eten was gelukkig nog best lekker maar ook niet heel bijzonder.
Snoese .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Ik kom hier wel eens eten omdat de prijs kwaliteit verhouding goed is. Daarmee is alles ook wel gezegd. De bediening is niet attent. Zo moet je vaak meerdere keren de aandacht vragen van de bediening voor er iemand langskomt. Als ze er dan eenmaal zijn dan ze ze niet vriendelijk.
Yveqia .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Heel mooi en net restaurant. Zo dineer ik ook het liefst. Zalm was oke. Service was prima, eten en drankjes kwamen optijd. Leuk plekje om even te eten na een vermoeiende reis van vakantie. Voor herhaling vatbaar
Janpeter112 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Laatst een keer gegeten met mijn vriendin omdat we niet zo zin hadden om richting centrum te gaan.
Als je binnenkomt straalt het niet echt uit dat je er lekker kan eten. Het tegendeel wordt al snel bewezen als het eten geserveerd wordt. Vooraf een linzensoep gegeten, gewoon erg lekker. Als hoofdgerecht hadden we samen zo'n Meram speciaal met allerlei soorten vlees en groenten. Het vlees smaakte me erg goed, altijd lekker van de grill. Alleen was de portie wel heel erg groot voor twee personen en kregen we het helaas ook niet allemaal op (we zijn toch twee vrij grote eters). Personeel was ook gewoon vriendelijk en zal hier best nog wel eens willen eten.
SmulvanAllEs .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2014
Absoluut heerlijk gegeten vanavond, lamsvlees was super mals en de sfeer was goed! We zaten boven, dit is qua decor en atmosfeer leuker dan beneden mijns inziens. De negatieve commentaren over de bediening kan ik me totaal niet in vinden (wellicht wisseling van de wacht?), bediening was aardig, professioneel en het eten werd keurig geserveerd met heerlijke sausjes en vers brood! Baklava als toetje was om je vingers bij af te likken!

Wij komen zeker terug! :)
Boudewijn V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2014
Voor het bedrag dat je kwijt bent in dit restaurant heb je absoluut niets te klagen. Wij aten hier met zijn vieren en hadden een voorgerecht en hoofdgerecht (meram schotel). Het voorgerecht was buitengewoon smakelijk en over het hoofdgerecht kan je maar 1 ding zeggen: zeer zeer rijkelijk. Uitschieter in de schotel is echt het lamsvlees. Boterzacht echt zoals het behoort te zijn. Wij zaten vol na het hoofdgerecht dat wij een dessert niet geprobeerd hebben. Maar dat lag zeker niet aan de geboden keuze. Kortom, dit restaurant is een aanrader maar... Aan de inrichting mag wel iets gedaan worden. Het lijkt nu op een snackbar.
Sarah B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Het eten is lekker. Het vlees wordt goed gegrilld en blijft mals. De rijst is lekker en smaakvol. De knoflooksaus is erg goed
Voorheen kwamen wij er regelmatig maar sinds er een nieuwe eigenaar is, is de service aanzienlijk verminderd. Weinig warmte en meer zakelijkheid. De kwaliteit en smaak het eten is ook achteruit gegaan.
Tegenwoordig komen wij er nauwelijks en een enkele keer als wij er komen is het toch niet de fijne avond waarop wij hoopten.
Silviya S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Omdat we in de buurt wonen kwamen we vaker hier heen. Soms was het eten best lekker en soms vroeg je je af of het echt een kok is die in de keuken staat. Zo ook met Paaszondag toen we lamsshish bestelden maar 100% geen lamsvlees maar rundvlees kregen. Eerste bestelling meteen terug gestuurd want het was verbrand en tweede ronde duidelijk geen rundvlees ontvangen. Wel moesten wij ondanks onze vroege klacht de volle prijs betalen. Ook is er in de buurt niet veel variatie, Meram Bijlmerdreef kan je helemaal vergeten vanaf nu.
Charlotte55 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2014
Voor het eerst hier gegeten en voor het laatst. Kan niet tippen aan meram in Amsterdam oost. Binnenkomst: na 10 min komt er eindelijk iemand bestelling opnemen. Ik ben met mijn dochter van 5, bestel 2 pita shoarma broodjes met 2 x patat en 1 linze soep. Verbaasd ben ik als de soep en shoarma tegelijk komen. Ik kan maar 1 tegelijk eten.... Slordig soep had als 1e moeten komen. Geen pita shoarma maar 2 hele shoarma schotels.... Vriendelijk gezegd dat ik dit niet besteld had. Jammer, volgens de ober wel. Alsof mijn dochter een hele schotel opeet! Bij de schotel geen brood... Pita brood erbij gevraagd; na 10 minuten krijg ik een stuk Turks brood... Dit wilde ik niet... Ik wilde een pita broodje.... Inmiddels kwam er stoom uit mijn oren, bij het afrekenen mijn beklag gedaan... Kreeg de linze soep van het huis....ik bedankte vriendelijk. Was mijn eer te na.... Nooit en nooit meer!
Eleonardo .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2014
Meram heeft lekker, simpel Turks eten -geen poespas. Je komt, je eet, en je gaat weer. De bediening is wat wisselend, maar het eten heeft een constante smaak. Het decor is leuk, en de tafels en stoelen erg comfortabel. Enig minpuntje is dat als het erg druk is, je wel eens lang op je eten kunt wachten.
Lucky1 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Laatst hier wezen eten met groepje vrienden. Eten was lekker, we zaten goed vol. Echter was de service slecht, er kwamen mensen na ons die eerder hun eten kregen. We moesten wat langer op ons eten wachten. Het docor zag er goed uit, zeer sfeervol.