Menu-et

Korte Putstraat 24 5211 Den Bosch Nederland Kaart

Over het restaurant Menu-et

Franse chansons aan tafel

Ontdek de traditionele Franse keuken bij Menu-et, een knus restaurant waar je je royalty van Frankrijk waant. Heerlijke wijnen en overheerlijke Franse gerechten passeren hier de revue; gerechten waar zelfs de Fransen u tegen zeggen. Over de sfeer kun je hier alleen maar positief zijn, naast de meest vriendelijke 'Franse' bediening kun je tijdens de weekenddagen zelfs genieten van live Franse Chansons aan tafel.

Meer informatie over restaurant Menu-et

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

• MasterCard , Pin , Visa , Waardebonnen
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Frans gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras

Jouw recensie over het restaurant Menu-et

Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Het voor- en nagerecht waren lekker. Echter het hoofdgerecht bestond uit een droog stuk varkensvlees wat wij teruggestuurd hebben en hiervoor geen sympathie noch vergoeding kregen, dit was uitermate slecht. Als je voor een lekker wijntje gaat ben je bij het goede adress, maar een avondje uit eten zou ik ergens anders doorbrengen. 2/10
Stijn D.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Het hoofdgerecht was heel erg slecht. We kregen ook geen compensatie. Ook de (gratis) aardbeien limonade door de proseco was een slechte zet.
Joke S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Heerlijk gegeten in dit restaurant.
Erg jammer van de harde muziek. Gevraagd of de muziek wat zachter kon, daar werd direct gehoor aan gegeven, maar even later stond de muziek weer op het oude volume.
De drank was lekker maar erg duur
Amanda V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Aardige gastheer die erg leuk presenteert, even van het standaard af. Leuke sfeervolle Franse muziek, prachtig opgemaakte borden. Echt een keer wat anders! Heerlijk gegeten en leuke avond gehad
R T.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Leuk en sfeervol aangekleed huiskamer restaurant. Voor sommigen wellicht wat te klein/druk, maar het heeft zijn charmes.

Bij het opnemen van de bestelling werd door ons gevraagd om een andere saus bij het hoofdgerecht (ivm allergie). Antwoord van de gastheer: We hebben geen andere saus...
Eigenlijk is dat gelijk het signaal om de jas aan te trekken, want iedere kok zou in staat moeten zijn om een simpel sausje te maken. Wel werd aangeboden om de saus dan maar niet te serveren...

Dan maar kiezen voor een ander hoofdgerecht, een vis. Hopelijk doet die de ergernis vergeten...

Het voorgerecht van coquille en gamba wordt geserveerd met een berg sla waar je ú tegen zegt. Een klein 'toefje' sla als bite en aankleding was beter voor de balans geweest. De gastvrouw merkte bij het ophalen van de borden terecht op dat ik geen konijn ben...goh.

Dan het hoofdgerecht. Lamsrack en vis (dorade als ik me niet vergis). De lamsrack was iets te veel doorgebakken, het echte malse was er wel vanaf, maar verder lekker.
Uit de ('schoongemaakte') vis moest om de haverklap een graat gevist (haha) worden. Na een stuk of 15 ben je daar ook wel klaar mee. Dit aan de gastheer aangegeven, en zijn antwoord: "Ja, dan merk je dat de vis echt dagvers is he." Haha, wat?! Gewoon niet vakkundig van de graat gehaald bedoel je. In plaats van onze feedback aan de kok door te geven, komt hij met zo'n flauwekul. Laat dat toetje maar zitten dan.

Al met al een aardig restaurantje, maar véél te duur voor de kwaliteit die geleverd wordt. Een kok die geen alternatieve saus kan maken (of daartoe niet bereid is) en een vis die stikt van de graten is gewoon ronduit slecht. Dat verwacht je in een 'restaurant' waar je voor een tientje een schnitzel met zigeunersaus krijgt, niet in een restaurant waar je 25 euro voor een hoofdgerecht betaald.

Wij gaan er dus niet meer terug. Tip voor degene die wel gaan: kies voor het verrassingsmenu, want dan is het voor de kok in ieder geval geen verrassing wat hij je moet voorschotelen.
gejo.clemens .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Dit was absoluut het gezelligste en sfeervolste restaurant waar we het laatste jaar hebben gegeten. Ingericht als een huiskamer met verschillende tafeltjes, stoelen en lampjes, we voelden ons direct thuis!

De gastheer en gastvrouw presenteerden het verrassingsmenu (Socialdeal) wat in één woord geweldig was. Elke gang bestond uit een symfonie van smaken. Heerlijke speciale drankjes, de presentatie, alles was anders dan anders. Maar vooral heel lekker.

De hele entourage straalde een Franse sfeer uit wat nog eens werd versterkt door de chansons waarmee de innemende gastvrouw begeleid door de gastheer op piano ons verwende. We hebben van alles zeer genoten.

Gelukkig en met een voldaan gevoel keerden we huiswaarts!
Jennie B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Wat een belevenis jezelf laten verwennen in een knus huiskamerrestaurant. Zonder Social Deal waren we waarschijnlijk nooit bij dit restaurant terecht gekomen. Je waant je de hele avond in La Douce France. Het interieur, de gastvrijheid en het eten maakten er een onvergetelijke avond van. Ondanks dat het restaurant vol zat hadden de gastheer en gastvrouw voor iedereen een praatje en uitleg over de geserveerde gerechten. Het verrassingsmenu was ook werkelijk verrassend. Ik ga niet verklappen wat het was want dan is de verrassing weg, maar zowel het voor- hoofd- en nagerecht waren erg smakelijk. Vooral dat laatste want normaliter prefereer ik een kaasgerecht boven een zoet nagerecht. Ook de bijpassende wijnen waren lekker en de glazen goed gevuld. De Franse chansons droegen zeker bij tot de gezellige sfeer. Kortom we zijn zeer tevreden en laten ons bij een volgende gelegenheid graag weer verwennen.
Anton en Jennie Brouwer
ErwinCP123 .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Wat een belevenis, eten bij Menu-Et!! Al meteen bij binnenkomst heb je in de gaten dat het hier een heel apart restaurant betreft. Al meteen nadat wij gingen zitten werden wij bij onze naam aangesproken wat tegenwoordig heel bijzonder is. Gekozen voor het 4-gangen verrassingsdiner wat een schot in de roos bleek te zijn. Tussen de gangen door genieten van de eigenaar die een piano virtuoos blijkt te zijn en zijn vrouw die met een prachtige stem de mooiste Franse chansons zingt. Wat een ontzettend bijzondere mensen, wij hebben een topavond beleefd en gaan er zeker nog een keer dineren. Fors aan de prijs maar het was het meer dan waard!
Johan05 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Verrassend lekker gegeten bij Menu-et. Een viergangen verrassingsmenu. Inderdaad verrassend: gevarieerd, origineel, zeer smakelijk en dan ook nog royale porties. De bediening was erg vriendelijk, attent en onderhoudend. Lekkere huiswijn. Het restaurant is niet ruim, maar ligt mooi in het centrum en vlak bij het Noord-Brabants museum. Prijs-kwaliteit zeer goed. Aanrader!
Beeteebee .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
La Grande Surprise van Den Bosch. Het Restaurant Menu-et in Den Bosch.
Een geweldige ervaring. Fantastische keuken, uitstekende gastvrijheid. Erudiete gastheer en eigenaar Paul Diekman.
Uitsluitend Franse Chansons. Francofiel of niet, de keuken en het interieur alleen al maken het een must om naar Menu-et te gaan.
Anneke en Bernard
ClaudineK .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Een geweldige ervaring om in het kleinste en meest romantische restaurant in het centrum van Den Bosch de avond door te brengen. Het is meer dan eten alleen; het is een avondvullende streling van je zintuigen. Hoewel het vier-gangen-verrassingsmenu inderdaad verrassend en een culinaire lekkernij was, is het de ambiance die het uniek maakt. Je wordt zeer gastvrij ontvangen en tussen de gerechten door verwend met live piano en zang door de gastheer en -vrouw. Echt een aanrader!
Felix1975 .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We hebben een enorm gezellige avond gehad. Mede dankzij de gastvrouw en gastheer. We hadden lekker gegeten en de avond werd aangevuld door een muzikale verrassing. Een echte aanrader. Wij gaan zeker nog een keer terug!
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Ouderwets genieten van heerlijk eten en een fantastische ambiance, dat kan nog gewoon bij restaurant Menu-et in de Korte Putstraat te 's-Hertogenbosch. Hier doet men niet aan diverse shifts op 1 avond, maar ben je de hele avond welkom om echt te genieten van heerlijke en verrassende gerechten in een gezellig Franse huiskamer sfeer. De eigenaren Chantal en Paul maken de avond compleet met prachtige chansons, hij achter de piano en zij zingt met haar schitterende stem. Wij kozen voor het 4 gangen verassingsmenu waarbij echt verse en verassende gerechten werden gepresenteerd voor een schappelijke prijs. Ik ben een zeer verwende levensgenieter en beveel dit restaurant aan een ieder aan. Voor mij en mijn tafelgenote was het genieten met een hoofdletter G, zowel qua eten, heerlijke wijntjes maar zeker ook de ambiance. Chantal en Paul, heel hartelijk dank voor de fantastische avond en jullie hebben er een vaste klant bij. Tot snel weer! Hartelijke groet, Cathelijne
twieman .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Gisteren voor het eerst gegeten bij Menu-et.
Een wat kleiner restaurant met een duidelijke eigen identiteit.
Echt een avond uit eten zoals wij het verwachten. Lekker rustig en lang tafelen zonder dat je ook maar een keer iets tekort komt.
Duidelijk uitbaters die een idee hebben bij de "uit eten" beleving voor de klant.
Erg positief verrast en zeer zeker een aanrader!
L K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Mijn vriend en ik aten hier een maand geleden nadat het ons was aangeraden door zijn ouders. We werden hartelijk ontvangen door de gastheer en vrouw. We kozen voor het viergangen verrassingsmenu. Dat was oprecht verrassend, want we werden zelfs bij het uitserveren niet verteld wat we kregen. Na elk gerecht werden we gevraagd wat we dachten te hebben gegeten. We hadden het vaker fout dan goed: erg grappig. Het eten was erg lekker en afwisselend. Goede prijs-kwaliteit. Ik kan het verrassingsmenu zeker aanraden. De wijn was ook lekker, maar wel aan de dure kant. Daarnaast is het restaurant gezellig, erg klein en knus met een ietwat kitsch Franse aankleding. Misschien niet heel smaakvol, maar het decor draagt wel bij aan de relaxte, losse sfeer. Doordat het zo klein is loop je er misschien snel voorbij, maar dat is absoluut zonde. Een aanrader!
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Op 19 december het verrassingsmenu genomen. Een salade met gerookte eend vooraf. Slibtong met lamsrack als hoofd en choco brownie/appeltaartje/ijs na. Prima prijskwaliteit verhouding. De huiswijn Tempranillo was aardig. De wijn merlot voor € 6.75 overprijsd. Chardonay ook niet bijzonder. Setting met franse muziek en aankleding was sfeervol.
erikstalman .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Geen zin in de goedheiligman, dan maar uit eten. Volgens mij het kleinste etablissement in de Korte Putstraat. Maar wat een geweldige (Sinterklaas) avond werd dit. Heerlijk gegeten en gedronken. Vooral het stoofpotje van rundvlees is een topper en komt met stip binnen in mijn stoofpotten top 3 allertijden dat geldt ook voor de cheesecake, neem daar zeker zo'n heerlijke rode Banyuls bij. De eigenaren hebben de gave om je een soort van thuisgevoel te geven, je hebt echt het idee dat je bij vrienden aan het dineren bent, zonder dat het overigens opdringerig is, want dat maak je ook nog wel eens mee; van die gastheren waar je nooit meer van af komt. En als ze er zin in hebben, wordt er spontaan even een stuk muziek ten gehore gebracht. Het interieur is zo over de top kitscherig dat je het wel leuk moét vinden. Ik kom hier terug, en zeker als ik indruk wil maken op nieuwe tafeldames.
Ursula V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
warm welkom, aardige gastvrouw en -heer. Wij hadden het verassingsmenu, was lekker en goed van kwaliteit, maar niet heel bijzonder. Entourage van het restaurant is erg leuk!
Mascha D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Een gezellig klein restaurant. Weinig in- uitlopend publiek, behalve de rokers. Dat is prettig, want er komt kou uit de deur. Genoeg tijd tussen de gangen, dus gezellig dineren. Kraanwater wordt gratis geschonken, geeneens serveerkosten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Vermakelijk is dat de (vermoedelijk) eigenaar met zijn (vermoedelijk) echtgenote, op piano spelen en zingen tussendoor. Ze hebben echt plezier in hun werk/hobby.
Liesbeth O.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Beetje verscholen in de korteputstraat maar bij binnnenkomst waan je je in Frankrijk en is het een heerlijke ontspannen sfeer. We hebben ons laten verrassen met een 4 gangen-menu met bijpassende wijn. Heerlijk eten, mooie wijn en zeer gastvrij!