Menkemaborg

Menkemaweg 4 9981 CV Uithuizen Nederland Kaart

Over het restaurant Menkemaborg

De verrassing van Uithuizen

Op deze bijzondere locatie verzorgt eigenaresse Corrie Bisschop culinaire maaltijden in een sfeervolle ambiance. ’t Schathoes Menkemaborg is dan ook door de gemeente Eemsmond aangewezen als trouwlocatie. Dit restaurant is dus voor veel koppels een sprookjesachtig begin van een nieuw leven. Dagvers koken staat bovenaan de kaart. Er worden zoveel mogelijk ingrediënten voor lunch en diner uit de Borgtuin gehaald. Natuurlijk kun je hier ook terecht voor een lekker drankje met gebak of borrelhapjes.

Meer informatie over restaurant Menkemaborg

Dinsdag 10:00 - 17:00
- High Tea 13:00 - 16:00
Woensdag t/m Vrijdag vanaf 10:00
- High Tea 13:00 - 16:00
Zaterdag vanaf 10:00
- Diner 17:30

9,2

Jouw recensie over het restaurant Menkemaborg

Jan D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
We hebben voor ons 25 jarig huwelijk overheerlijk gegeten! 7 gangen, kleine prachtige gerechten, goed uitgelegd door de vriendelijke ober. Omdat er 2 kinderen bij waren, die de gangen probeerden, maar toch liever patat met een frikandel hadden, werd goed opgemerkt! Zeer de moeite waard!! Alle 18 gasten waren zeer tevreden!!!
Edzo E.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
we hebben genoten van het diner buiten op een schitterende locatie en met schitterend weer
A V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
We hebben 1e kerstdag genoten van een heerlijk kerstbuffet , in een schitterend omgetoverd schathoes in kerstsfeer.
Leuke bediening.
Complimenten een team Schathoes!
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Heerlijk gegeten, ontzettend vriendelijke bediening en een warm thuis! Echt een aanrader!
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Duidelijke uitleg , tijdens de bediening , erg prettig ervaren, geen poespas, personeel deed duidelijk zijn beste om je op je gemak te voelen wat de sfeer in deze omgeving verhoogd.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Onze ervaring met het schathoes waren prima. Helaas was dat vrijdagavond niet helemaal het geval.
Het eten was prima, daar niets over.
De serveerster deed vriendelijk en goed haar best, maar was duidelijk nieuw of niet goed ingewerkt. Moest veel dingen die wij te vragen hadden eerst met de keuken overleggen.
Andere keren konden we het 4 gangen verrassingsmenu kiezen. Dat was nu niet mogelijk. Wat we zeer jammer vonden. Vandaag gaan ze beginnen met de nieuwe menukaart. Misschien was dat de reden. Of het niet aanwezig zijn van Corrie, de gastvrouw.
Volgende keer beter. Hopen we.
ilonka14 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
heerlijke gerechten, mooie ambiance, goede bediening en de prijs viel ons mee. Niet goedkoop, maar voor een dergelijke goede kwaliteit en hoge kookstandaard vond ik het niet duur.
heerlijke avond gehad, we gaan zeker nog eens.
Evelyn B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Gisteravond heerlijk gegeten bij het Schathoes van de Menkemaborg! Jaren geleden waren we er eens pannenkoeken wezen eten, Destijds (bij de voormalige eigenaar) een simpele keuken. Nu, voor het eerst gegeten bij Corrie en Harry Bisschop. Gehele avond zeer fijn ervaren, met daarbij onze complimenten aan Jeroen en Erwin. (koks) Kortom, een absolute aanrader!
Ginajanssen J.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
We hebben genoten van ons etentje. Het eten was heerlijk en keurig opgediend. De bediening was goed en de sfeer ruim voldoende.
wallydepally .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
geweldige gastvrouw, geweldige kok. het eten zag er bijzonder fraai uit en zo smaakte het ook. compliment voor de kok. een geweldige avond gehad.
Eva B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Genoten van een heerlijk 5-gangenmenu met bijpassend wijnarrangement. De gerechten waren van hoge kwaliteit en zagen er prachtig uit. Elke gang en wijn werd voorzien van een korte introductie. We zijn met veel zorg bediend door de gastvrouw. De prijs kwaliteit verhouding is goed en de sfeer en ambiance zijn prettig. Een aanrader voor iedereen die de tijd wil nemen voor goed bereide gerechten op ene prachtige locatie!
René D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Goed eten maar te prijzig! Te veel bijzonderheden en onduidelijk.
G. K.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Het was een heerlijke avond en we konden buiten dineren. Het eten was voortreffelijk en de bediening erg vriendelijk. Echt een aanrader!
reigers .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Een prachtige entree op deze BORG.De ambiance en ontvangst was zeer prettig. Het 3 gangen menu was met zorg en creativiteit bereid. De uitleg van de ingrediënten per gang werd als zeer prettig ervaren.
Een aanrader voor een ieder die een keer op een uitmuntende locatie uit eten wilt gaan.
Julia Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
We hebben heerlijk gegeten, erg lekker. We zaten eerst buiten, genoten van een glaasje chardonnay. Voorgerecht was voor mij vegetarisch, witlof salade met yoghurt, heerlijk. Hoofdgerecht was ook super lekker. Zeker aanbevolen! We komen hier zeker terug!
Mareille H.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. Enthousiaste, prettige en keurige bediening. De gerechten werden ontzettend mooi gepresenteerd. Het waren net schilderijtjes. Onder het genot van een bijpassende wijn hebben we genoten van onze gerechten. Gelukkig konden we buiten zitten op het terras met uitzicht op de Menkemaborg. We werden nog verrast met een heus kikkerconcert en vliegende reigers met een mooie zonsondergang. Toen het op een gegeven moment wat frisser werd, kregen we een fleece-dekentje uitgereikt. We hebben een ontzettend leuke avond gehad. Bedankt en we komen zeker terug!
Annet G.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
In een zeer sfeervol restaurant zeer gezellig genoten van een zeer goede maaltijd. Bediening uit de kunst en sympathieke uitbaters. Proficiat.
willem B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Werkelijk heerlijk gegeten, hele prettige bediening. Het eten was ook ruim voldoende qua hoeveelheid. kortom een hele fijne avond gehad, wij komen zeker een keer terug!
Karin L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ik vind het een mooie locatie, Het eten was prima. De kok deed echt goed zijn best. De soepjes waren voortreffelijk.

Het was wat koud in het restaurant.
De serveerster was / leek eerst wat norsig, later bleek ze best aardig te zijn. Maar ze zou iets meer vriendelijkheid kunnen uitstralen.. Dat is ws gronings.

We kregen later nog 5 euro als toeslag die we moesten betalen. Dat was me niet helemaal duidelijk.
Maar verder prima hoor en een prachtige locatie
anna S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten met name het voorgerecht was subliem. Heerlijk gebakken broodje met sla rauwe ham pesto en oude kaas.
Hoofdgerecht smaakvol en nagerecht vonden we niet lekker (beschreven info op menu kaart vonden wij onvolledig! Wij hadden graag gezien dat er vermeld had gestaan dat dit gerecht warm was. Dat was een onaangename verassing! Maar bovenal kon je proeven dat de gebruikte producten van hoge kwaliteit waren. Eindelijk weer eens bittere witlof (met ham en kaas) geproefd zalig! Top kok(ken)!!
Geweldige bediening en de locatie was prachtig. Wij komen zeker weer!