Meneer van Eijck

Rosepdreef 4 5062 TB Oisterwijk Nederland Kaart

Over restaurant Meneer van Eijck

De warmte van hout

Meneer van Eijck in Oisterwijk klinkt bijna als een kinderboek. Maar kinderachtig is dit restaurant allerminst. In een chique ambiance kunnen je lunchen of dineren op het terras en bij slecht weer uiteraard in het gezellige en warme restaurant. Het interieur doet op het eerste gezicht een beetje Canadees of Scandinavisch aan, veel hout en de uitstraling van een lodge. De gerechten zijn daarentegen geïnspireerd op wereldkeukens, van van de Spaanse tot de oosterse.

Meer informatie over restaurant Meneer van Eijck

Maandag t/m Zondag

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
MARJO J.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ambiance en eten was prima. Houding van personeel onder de maat. Een paar personeelsleden mogen op cursus. Klantgerichtheid? Nooit van gehoord!
X_S .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Tijdje terug bij meneer van Eijck gegeten op een zaterdag avond. Het was lekker druk en het restaurant straalde een en al warmte uit bij binnenkomst. Het interieur was goed op elkaar afgestemd. Oude elementen zijn behouden gebleven en deze werden gecombineerd met nieuwe elementen. Hout staat centraal bij het interieur en omdat Meneer van Eijck in de bossen ligt wordt de bosrijke omgeving doorgezet naar binnen wat het geheel met elkaar verbind.
De bediening was erg vriendelijk en kwam vakkundig op ons over. Op de kaart stonden naar mijn mening erg veel lekkere gerechten en dat werd ook erkend door mijn gezelschap. Hierdoor konden wij niet direct een keus maken en werd ons een verrassingsmenu aangeboden van de chef. Normaliter ben ik hier niet zo van, omdat ik de touwtjes liever zelf in handen heb wat betreft de gerechtskeuzes. Desondanks bij Meneer van Eijck geen spijt van gehad! De proeverij van voorgerechten was subliem! Alles was goed op elkaar afgestemd en dat beloofde wat voor het hoofdgerecht. Ook het hoofdgerecht liet niks te wensen over. Ook hier kregen we verschillende mini gerechtjes. Gamba's, varkensoester en biefstuk geserveerd met verse groente en friet. Het grand dessert hetzelfde verhaal; Cheesecake, macaron, ijs, chocolade taartje. Alles werd leuk gepresenteerd op grote serveerplanken wat nog eens de sfeerimpressie van het restaurant versterkte. Al bij al kijk ik terug op een geslaagde avond bij Meneer van Eijck en ik zou het zeker aanraden bij anderen.
Kees-jan V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Goede keuken, sfeervol, mooie familiekamer, uitstekend ontbijt. Bediening flexibel en geeft correcte adviezen. Aandachtspunten: tv maar geen ontvangst, jus d'orange niet vers-> jammer.
Arlet L.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Omdat wij hadden gelezen dat de appeltaart bij Meneer van Eijck geweldig zou zijn, hebben we tijdens een fietstochtje een stop gemaakt bij Meneer van Eijck. Helaas voldeed de appeltaart niet aan onze verwachtingen en de bediening zei ook eerlijk dat de taart niet vers wordt gebakken omdat dit teveel werk zou zijn. Jammer, want als je binnenkomt en verse appeltaart zou ruiken en eten, dan weet ik het wel. Een prachtige omgeving en zeer vriendelijk personeel. Dat maakte wel wat goed.
Erik W.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
zondagavond heerlijk gegeten in midden in de bossen bij dit mooie hotel,
ondanks de drukte hebben we met vier personen en 3 kinderen gegeten was zeker voor herhaling vatbaar is,
mijn complimenten aan het team
Henk A.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Zaterdagavond 11 juli voor 4 personen gereserveerd. Een heerlijke zomeravond en dus buiten gezeten. Tafels onverzorgd en het geheel maakt een rommelige indruk. Het duurt allemaal erg lang en de welwillende bediening komt frequent langs met allerlei zaken die we niet besteld hebben.
Uiteindelijk komt het voorgerecht. Dan 3 kwartier niets en dus maar eens geïnformeerd. Dan blijkt de "chaos in de keuken" Maar men besluit er snel wat aan te doen. Voor 2 personen komt het gerecht de andere 2 krijgen iets aangeboden wat niet besteld is. Dat wordt hersteld maar de vis, rode mul, is waarschijnlijk in de magnetron geduwd en wordt half rauw geserveerd. Aanmerkingen hierop worden weggewimpeld en we worden al als lastige gasten bestempeld. Wel krijgen 2 personen een glas drinken hetwelk niet berekend wordt.
Maar helaas de gemaakte fouten worden niet opgelost en we betalen voor een diepdroevige vertoning.
Cobus82 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Geen aanrader!
Snelle service bij aankomst, maar wel iets te snel. Zaten nog aan voorgerecht en hoofdgerecht werd al op tafel gezet.
Darmkanaal zat nog in de gamba's, curry was flauw. Kinderen waren wel te spreken over spare ribs.
Zo snel als ze in het begin waren, zo lang duurde het afruimen. Na 25 minuten zelf maar naar binnen gelopen om te betalen. Ook hier ging het fout, stond teveel drank op de rekening.
Mariekje123 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Vanavond in dit zeer drukke restaurant gegeten. Mijn ervaringen niet al te goed. Het begon met een vies glas fris, gevolgd door een vies glas wijn. Daarna bij het brood, weer vieze mesjes. Wordt het servies wel schoongemaakt hier? Daarna hoofdgerecht niet lekker. Dessert wederom geserveerd in een vies glas! Ossenhaas was wel goed volgens mijn tafelgenoten. Kortom, eten viel tegen en ik heb mijn twijfels over de afwashulp!
Ivo M.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Op zaterdagmiddag neergestreken bij meneer van Eijck, een adres wat wij nog kende vanuit een trouwfeest. De zaak is echt super ingericht geheel in overeenstemming met de mooie bos omgeving. Wij hadden de vegetarische en zalm salade welke zeer rijkelijk gevuld waren met mooie ingrediënten (o.a. truffelkaas) geserveerd met een aantal mooie sneden (desem?) brood. Onder het genot van een Bernkastel en Chardonnay hebben wij heerlijk gelunched. Onze serveerster had er die dag kennelijk geen zin in want kwam nogal chagi over. Dat is jammer want ander personeel was beter gemutst. Een zeer leuk adres!
Tanvds .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Erg lekker gegeten!
Het chefs choice menu is zeker aan te bevelen.
Vriendelijke bediening en een erg goede sfeer.
Zeker voor herhaling vatbaar!
HaeMeS .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Voor het eerst bij Meneer van Eijck 's avonds gegeten na al twee maal overdag iets gedronken te hebben.

Ligging is goed in de bossen. Inrichting is rustiek met veel hout. Buiten is een speeltuin. Pas op voor de tokkelbaanl - dit is een zelfgemaakte knullige constructie (aluminium katrol op staalkabel!) en de staalkabel begint te rafelen. O wee wie er met snelheid met z'n hand langs een braam gaat. Zoiets kan echt niet in een speeltuin.

Het eten: hier kan ik kort over zijn; Meneervan Eijck is een eetcafe met restaurantprijzen. Beide hoofdgerechten waren klein met circa 50 gram groente en een dobbelsteentje 'gekruide' aardappel. Friet er bij die prima was. Kinderpasta was top - vol bord pasta met goede saus.

Conclusie: voor een bietje met borrelhapje een prima locatie. Eten is heel erg aan de prijs en de kwaliteit overstijgt het eetcafe niveau helaas niet.
Marika V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Prachtige ligging in de bossen, zowel buiten als binnen erg sfeervol. Lekkere kabeljauw op bedje van roomzuurkool gegeten. Prima combinatie! Alle hoofdgerechten met frites geserveerd en daarmee ook voldoende vullend. De presentatie van de broodjes vooraf was erg leuk. Het enthousiasme en vriendelijkheid van het personeel hing nogal van de persoon af. Voor herhaling vatbaar.
Tewe .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
Lekkere voorgerechten. Hoofdgerecht diamanthaas met pepersauce. Goed gebakken en zeer lekker van smaak. Lekkere verse groenten en frites. Betaalbare prijzen ook de drankjes.
Tewe .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Voorgerechten waren erg lekker. Hoofdgerechten goed lekker warm en verse groente met lekkere frites. Goede en kundige bediening. Voor herhaling vatbaar. Ondanks warme weer zeer verfrissend terras
Wolfmollee .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Logeerden in dit gezellige, midden in het bos liggende, hotel en hebben hier ook het avondeten gebruikt. Kaart niet heel uitgebreid, maar voldoende keuze, weten niet of hij ook vaak wisselt. O.a een lekkere (pittige) noedelsoep en een zeer smakelijke boeuff bourguignone gegeten. Lekkere en voldoende bijgerechten.
Omdat het zulk mooi weer was konden we eten op het heerlijke terras, dat het grootste deel van de dag in de schaduw van de omringende bomen ligt, heel fijn op een warme dag.
We wonen niet echt in de buurt, maar gaan zeker nog eens langs.
Th S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Aan vegetariërs zijn ze niet echt gewend bij Meneer Van Eijck. Hoewel het duidelijk bij de reservering was genoemd, bleek het niet bekend. Na het opnieuw te hebben uitgelegd, kregen wij niettemin beiden een amuse van rundercarpaccio. Nou mag je een gegeven paard (en dat blijft de amuse) niet in de bek kijken, zelfs niet als het rund is, maar om dat niet alleen aan de carnivoor maar ook aan de veggie voor te zetten, is toch op zijn minst weinig attent.
De keuze voor de vegetariër bestaat uit een quiche. Die is niet alleen enorm, maar vooral ook aangebrand. Hij wordt vergezeld door slechts een heel klein beetje sla, maar dan weer wel met een overdosis dressing. Ook met verhoudingen hebben ze het in de keuken kennelijk heel erg moeilijk. De quiche blijkt droog en smakeloos, zodat het grootste gedeelte blijft staan.
Dat het toetje bevroren blijkt, verbaast dan niet eens echt meer.
De bediening vraagt hoogst irritant voortdurend maar weer of we nog iets willen drinken.