Meneer Pastoor / Café 't Nonnetje

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 00:00

• Af te huren , Terras
Niels L.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Zonder reservering toch nog een plaats gekregen. Heerlijk verschillende middelgrote gerechten gegeten; salade, sate varkenshaas, bruschetta, groente tempura. En Een heerlijke pompoensoep. Echte aanrader is het dessert van Amersfoorts Keesjesijs van Vonk. Heerlijk. De bediening was attent en hartelijk. Wij komen hier graag nog een keer terug.
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Hier erg prettig en lekker buiten gegeten. Er werden snacks rond gedeeld tijdens het wachten. Ontzettend vriendelijk en goed bediend.
Geest_Amersfoort .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
We hebben heerlijk gegeten, we waren met 4 volwassenen en 3 kinderen en de kinderen werden leuk onthaald. Een aanrader dus! We werden prima vermaakt door de bediening, we komen hier met kinderen graag weer terug! Prima prijs-kwaliteit verhouding!!
Durango .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Fijn restaurant zonder poeha. Sober, maar gezellig interieur zonder pretenties. Heel erg lekkere spare ribs gegeten met een prima huiswijn erbij. Bediening was een beetje stroef, een beetje vriendelijker had wel gekund. Qua prijs ook zeer aangenaam. Wij komen weer terug!
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Beste Henk,

Ik wil je heel graag laten weten dat we gisteren over heerlijk hebben gegeten! En jullie gastvrijheid erg hebben kunnen waarderen. Wij hebben in ieder geval een zeer plezierige avond gehad.
Vaak mis ik muziek in eetgelegenheden (dat ligt natuurlijk aan mij,  ieder zijn meug zou ik willen zeggen),  maar ook daar heb ik van genoten!

( overigens de spareribs zijn super, niets meer aan doen!)

Als we in de buurt zijn, komen we zeker weer eens langs.

Hartelijke groet,
Peter Davidsz Polman
Alexandra V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Gezellige bistro met lekker eten en goede wijn. Spareribs zijn heerlijk mals, de vegetarische pasta rijk gevuld. Goede frietjes. Vriendelijke service en een knus decor. Absoluut een aanrader!
Eddie H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Het eten was niet geweldig, de kastelijn erg aardig en het restaurant is leuk aangekleed.

Op basis van mijn ervaring zou ik moeten nadenken hier opnieuw te gaan eten (hangt af van de gelegenheid).

Een kleine kaart is meestal een goed teken (beter weinig goed kunnen, dan veel slecht). In dit geval maakte het niet zo heel veel uit. De kaart was klein, maar er was voldoende keus. De kleine amuze vooraf was onverwacht. Voor mijn gevoel stond de carpaccio al klaar in de koeling en was deze niet vers bereidt. De mixed grill als hoofdgerecht viel wat tegen. Lamsvlees hoort in mijn ogen altijd een klein beetje rosé en sappig te zijn en dat was het niet. Het vlees was net iets te lang doorgebakken vond ik.

Zelf was ik iets eerder aanwezig waardoor ik eerst plaatsnam aan de bar van het café. De rekening van mijn drankjes daar werden eenvoudig overgezet naar het tafeltje waar wij zaten, wat natuurlijk erg prettig is. Het was geen enkel probleem om het hoofdgerecht zonder warme knoflooksaus, maar met kruidenboter te serveren. Er werd voldoende aandacht aan onze tafel besteedt.

Het restaurant is licht-bruincafé aangekleedt en ziet er prima uit. Het is duidelijk te zien waarom het 'Nonnetje heet, zonder dat het te druk wordt aan de muur. Het oogde rustig genoeg.
MCVisser .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Mijn zus en ik zochten op goed geluk in Amersfoort een restaurant. We kwamen hier terecht omdat het er goed en sfeervol uitzag. En het was er behoorlijk vol, rond 19.00 u. Altijd een goed teken? We hebben een uitstekende avond gehad, dat is waar maar het eten was niet het meest inspirerende. We kozen voor pompoensoep en carpaccio vooraf, en als hoofdgerecht ossenhaaspuntjes en de dag-vis, kabeljauw met mosterdsaus. Het eten was in orde, de vis vers, goed gegaard en net niet rauw, de frites lekker, de salade met venkel en druiven was apart, eigenlijk niets op aan te merken maar het maakte ook geen indruk, duidelijk. Positief punt: verschillende wijnen zijn per glas te bestellen, leuk om wat uit te proberen. Klein nadeel, in het fraaie glas Merlot zat maar een bodempje wijn, iets royaler schenken maakt het wat leuker. Bedienend personeel was vriendelijk, ambiance redelijk sfeervol. Positief vond ik dat ondanks dat het restaurant redelijk vol zat, het geen herrie was. Detail: geen placemats of laken op de houten tafel, wel een heerlijk groot net gestreken servet. Koffie met pindarotsje 'toe' en we rekenden pp € 40,- af.
Niek J.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Vandaag een kaasplankje en twee glaze (!) sauvignon blanc gedronken.
De twee glaasjes waren 11,50 euro...De kaas leek net uit het plastic gehaald, smaakte ook zo, maar ach wat wil je voor 9,50

Tja, ..
Tedenpatrice .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
Met zijn drieën buiten op het terras, ongedwongen enkele lekkere gerechten gegeten met heerlijke Spaanse Rioja erbij. Een flink grote portie spare ribs, heerlijk gekruid, boeren frites; simpele portie saté met lekkere pindasaus wat best wel wat pittiger mag en een vegetarische Calzone, goed gevuld met een mix van groeten. Bediening redelijk attent maar moet met regelmaat geseind worden. Terras op oude locatie in de binnenstad is erg gezellig om met een groepje uit eten te gaan.
Menno M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Mijn partner en ik waren matig tevreden.Haar varkenhaas en mijn stukje rund werden geserveerd op koude borden!Kan echt niet meer:hierdoor word de bijgeserveerde saus ook meteen koudVan de "gevulde"varkenshaas was eigenlijk onvoldoend omdat zij maar weinig van de vulling proefde.Mijn medium gebakken stukje rundvlees was aan de rauwe kant,te merken aan de plas bloed op het bord.We vermoedden dat het vlees zo uit de koelkast in de pan is gegaan.Er werd een klein schaaltje gestoofde lof bij gezet;voor ieder maar liefst een half stronkje en een schaaltje huisgebakken frites die waren wel lekker.Al met al,wij zouden hier niet voor een tweede keer terugkomen.Jammer.
Frans .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Café Het Nonnetje is een soort eetcafé. De inrichting is eenvoudig, houten stoelen en tafels, ouderwetse lampenkappen, replica's van 17e eeuws schilders in goudgekrulde lijsten, druk behang en een plafond dat aan restauratie toe is.
De bediening is vriendelijk, de witte huiswijn goed.
Als soep had ik smakelijke bloemkoolsoep met gember en Noorse garnalen. Het lekkerste zat onderin de kom. De gember overheerste gelukkig niet.Over de kabeljauw met mosterdsaus was ik wat minder tevreden, een dun, nogal slap stukje vis. Het garnituur bestond uit frites, broccoli en salade. In de salade overheerste een anijs-achtige smaak, venkel?
Mariabt .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2012
Dias Latinos, tropische temperaturen: tijd voor een daghap en een vers getapt biertje bij 't Nonnetje. De bediening was correct en snel, ondanks de grote drukte werd er plek aan de stamtafel gemaakt. Ik nam de Dagvangst: gegrilde tonijn met tomaten-boter. Tonijn heb ik hier malser gegeten, waarschijnlijk heeft de kok hem iets te lang gegrild. Mijn tafelgenoten hadden Ribeye (was in orde) en Kip-saté (een beetje droog). Dan de bijgerechten: de frites was lekker knapperig, sla was saai, nauwelijks aangemaakt, venkel met sperziebonen gaf een originele combinatie. Eerlijk gezegd; we hebben hier wel eens beter gegeten. Dat kan met de drukte van Dias te maken hebben, maar ik vond het tegenvallen, jammer!