Meneer Nieges

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
7,1
Anoe G.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk gegeten gisteren! Het eten is echt super goed, bediening is vriendelijk, de rode wijn: cabernet sauvignon is fantastisch! Daarbovenop komt ook nog eens dat de prijs ten op zichten van de kwaliteit super is.
MichielvandeGraaff .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Ik heb vorige week bij Meneer Nieges gegeten en het was een top ervaring! Gezellig met een groepje vrienden (6 man) casual eten in een tent die wel serieus lekker eten maakt. De inrichting is top, de sfeer en de akoestiek zijn goed (vind ik zelf altijd belangrijk als je met een groep gaat). De bediening was vriendelijk en redelijk snel, het bier is lekker en de wijnkaart heeft een mooie selectie. Het terras buiten was te koud, maar dat moet op een zonnige dag echt super zijn!
Ik kom zeker terug!
MichielvandeGraaff .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Vorige week heb ik bij meneer Nieges gegeten. Mooie kaart, lekker eten, goede wijn en wat een toplocatie! Ik vond het binnen sfeervol en de bediening was goed. Ik kom zeker terug!
Luuk D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Gister mijn moeder meegenomen naar deze mooie tent aan het ij. We begonnen met een lekkere fles witte wijn (Rueda) en wat kleine hapjes. Vooral de spiering vonden we beide erg lekker. We moesten even wachten tot de tafel binnen klaargemaakt werd, we hadden niet gereserveerd maar leken mazzel te hebben en binnen 30 minuten aan tafel. Leuke hoge tafel dicht bij de bar met een prima kruk erbij.
Hoogtepunten van de avond waren de bloemkool en de lam. Heerlijk op smaak en mooi op het bord. Toetjes hebben we niet genomen, de porties waren meer dan genoeg.
Snel weer een bezoekje brengen
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Na een heerlijk dinner gisteren een stukje downstream opgeschoven. Persoonlijk houd ik wel van dat lossere en de zaak is gezellig ingericht. Wellicht omdat het aan het einde van een drukke dag was, geen idee maar de (staat) van de wc is voor mij dan maatgevend en dat was niet best. Je moest echt opletten want voor je het wist liep je met een strook pleepapier aan je schoen weer naar buiten. Een beetje camping heeft het beter voor elkaar. Persoonlijk heb ik dan al gegeten en gedronken. De kwaliteit van het eiten viel uiteindelijk best mee maar vooral het wachten.... het eindeloos wachten op service, op drankjes, op eten... het is gewoon jammer als de service minder is, zaken niet goed zijn geregeld... dat kan de keuken dan echt niet goedmaken.
R-ATIE .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Drie keer scheepsrecht dacht ik. Een prachtige Locatie en een bijzondere inrichting, ik wilde graag dat dit een van mijn vaste hang-outs zou worden om met mijn vrienden een fijn hapje te eten. Twee keer eerder een bezoek gebracht, maar helaas viel de service erg tegen, maar nu een derde keer Meneer Nieges bezocht te hebben moet ik helaas concluderen dat dit geen ongelukkigen momentopnamen bleken te zijn

Pro's vs. Cons:

-Zeer teleurstellende bediening. Ik ben iemand die zelf een ruime tijd in de horeca heeft gewerkt en graag uit eten gaat om zelf even de moeite uit handen te geven. Hiervoor raad ik het je niet aan om naar Meneer Nieges te gaan. Wat een slechte service...
Alle drie de bezoeken moeten opstaan om ( na 10 minuten oogcontact zoeken, wuiven en uiteindelijk zwaaien) de bediening te vragen of ze misschien tijd hebben om de kaart te brengen/ een drankje op te nemen ect.
Vorige keer vriendelijk geholpen door een vrij jonge jongen met donker haar. Maar over het algemeen lijkt de rest bediening niet geïnteresseerd om contact te leggen laat staan te bedienen. Wat een arrogante houding. Wat een domper.

Vandaag na 10 minuten naar de bar gelopen om dan zelf maar de menukaart te vragen. Nadat er vervolgens opnieuw 10 minuten weer niemand vroeg of we iets wilden drinken of eten maar weer zelf naar de bar gelopen om lunch en een drankje te bestellen.

Het meisje achter de kassa vertelt ons dat we dikke pech hebben want de keuken net 5 minuten gestopt is met het bereiden van de lunch. Ik leg uit dat als het aan ons lag onze lunch al op tafel zou staan, maar we krijgen te horen dat jammer voor ons is. Geen excuus, geen alternatief (de borrelkaart bijvoorbeeld.) helemaal niets. NIET. TE. DOEN.

- Broodje shoarma erg vet en een onaangename smaak van het vlees. Normaal een lamsvleesliefhebber, maar dit is een afrader,

+Fijne locatie
+Fantastisch terras
+leuke (wijn) kaart

Conclusie: Geen enkel voordeel gaat op tegen de tergend slechte bediening.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Op een prachtige vroege herfstdag bezocht ik Meneer Nieges, de dag waarop in Het Parool een recensie van de zaak verscheen. Binnen ziet het er leuk uit met uitzicht op het IJ en Noord en hetzelfde geldt voor het grote terras buiten dat zich kenmerkt door de grote diversiteit van zit-, lig- en hangplekken. De service was een beetje traag en chaotisch maar door het mooie weer wekte dit nauwelijks irritatie. Ik had de soep van wortel en gember met sesam en koriander. Het was een lekker pittig soepje en het erbij geserveerde brood was uitstekend. Verder had ik het broodje shoarma met rode kool, tahinyoghurt en za'atar. Lekker maar aan de vette kant en niet bedolven onder het zout en de specerijen zoals in de recensie stond.
Wendyborstels .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Afgelopen vrijdag bij Meneer Nieges gegeten. Absolute super sfeer. Alles zag er super uit. Hip and happening. De bloemkool was voor mij de verassing van de avond, absoluut een aanrader.
10000000 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Voor een vegetarier is het niet goed vertoeven daar. Wel heel gezellig, mooi en vriendelijke bediening.
Verwarmd terras is heerlijk
Jurisdictie13 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
We hadden het geluk dat zon zich weer even liet zien en een enorme hoeveelheid gasten het terras net had verlaten. Een rustgevend watervalletje uit een oude vleugel als decor en het meest weidse uitzicht over IJ en Eye. Wat wil je nog meer. Je moet geen overmatige eetlust hebben als je bij Meneer luncht en nog geen overspannen ideeën over de kwaliteit. De medewerkers lopen zich het vuur uit de sloffen en zijn zeer voorkomend en vriendelijk, wat een aangename sfeer creëert. Het (voorgebakken?) broodje van de shoarma wordt veel te hard en doorbakken geserveerd, maar de smaakbalans is redelijk met een oosterse zweem. Moet (veel) beter kunnen. De bagel terryaki (teriyaki?) zalm bestaat uit zalmsnippers en verdrinkt bijkans in de zure room. Ook daarvoor geldt iets meer aandacht en het wordt een wereldtent.
Steven W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Afgelopen zaterdag bij Meneer Nieges met de lunch gegeten. Mijn eerste indruk was uitstekend. Wauw! Wat hebben ze dit leuk gedaan, dacht ik. Aanwinst voor de buurt. Dit restaurant gaat hier lukken! Dit wordt genieten. Dozijn oesters, gebakken visjes, fles rosé. Wij gaan uitgebreid gaan lunchen. Eerste kwartier ging het goed. Daarna niet meer. Onze gezellige lunch veranderde in een wedstrijd om de aandacht van iemand van de bediening te krijgen. Meneer, mevrouw, wij hebben een fles rosé en half uur geleden besteld. Personeel is blijkbaar getraind om niet te kijken en vooral niet reageren. Als het echt moet, zeggen ze: het komt eraan. Na ruim een uur kwamen de hapjes die wij besteld hadden (na de oesters en visjes). Geen lepel of mes bij de humus, niks bij de blik sardines (leek zo lekker op de kaart - sardines op toast - trap er niet in - het is een blik sardines met wat crackers). Wij hebben bestek gevraagd, maar dat had natuurlijk geen zin. Wij besloten om alles met die overgebleven (niet afgeruimde) vorkjes van de oesters te eten. En dan: na lange tijd, komt de rosé. Maar helaas de verkeerde rosé. Dit kon gelukkig wel snel hersteld worden (duurdere wijn). Afrekenen was ook topsport, want zijn accepteren bijna geen kaarten (AEX in ieder geval niet). Voor EUR 195 met zijn drieën, mag je best wel wat verwachten. Maar dit was alleen wachten, wachten en nog eens wachten en naar huis fietsen teleurgesteld en armer. Nee, Meneer Nieges, u heeft uw huis niet in orde. Deze meneer komt er niet meer.
Nori J.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Prachtige ambiance zowel binnen als buiten grappige kaart met bv als borrelhap sardientje in lollig blikje . Als hoofdgerecht al meerdere malen de lamsnek gegeten is mijn absolute topper . Ook de makreel is heerlijk . Meneer Nieges wordt overspoeld door belangstelling en daarom moet je wel eens wat langer wachten op het eten . Maar op dat prachtige terras of binnen met mooi zicht op het Y is dat volstrekt geen straf . Een lekker bakje gefrituurde spierinkjes met een lekkere koude Verdejo maakt het wachten aangenaam .
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Afgelopen weekend hier geweest voor een lunch. Super ogend zaakje, veel over gelezen, helaas op een wat onhandige plek gelegen.
Vrij snel na binnenkomst onze drankjes besteld en daarna de lunchgerechten. De gerechten van mijn tafelgenoten waren heerlijk, shoarma en een broodje sparerib. Ik zelf had de couscoussalade met gegrilde groenten besteld, dit bestond helaas uit niet meer dan halve rode uien en wat wortel. Jammer.
De drankjes kwamen pas na een aantal keer helpen herinneren en toen wij het eten al op hadden. Er konden geen excuses vanaf. Helaas, qua service hebben ze nog veel te leren hier. Zonde, want de eigenaren hebben toch genoeg ervaring!
Jona R.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Hippe fantasievolle inrichting, waanzinnig uitzicht en aan het water, grotendeels goed eten.

Cons:
Binnen harde en soms opgefokte muziek waardoor je elkaar soms niet goed verstaat. Opmerlijk lang wachten op je eten (21.45). Sommige bediening was vriendelijk maar de meeste bediening kwam soms zeer arrogant en kortaf over. Wie past misschien dit bij het hippe concept? Of was wellicht was het een te drukke avond daarvoor. Nieges, je kan vast beter!

Tip:
Handig te weten dat ze na 23.00 zonder aan te kondigen de muziek nog harder aandoen. We begrepen later dat dit was om dansen te stimuleren, al leek daar niet echt ruimte of animo voor te zijn. Wel zagen we mensen geschrokken en in licht in de war naar buiten lopen om daar verder te borrelen.

Conclusie:
Vooral toffe plek om buiten 'zien en gezien' te worden met een drankje. Op dit moment - ieder geval voor ons - minder goede plek om met een grote groep mensen te tafelen, jammer!
Jvdleer .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wat een topavond hebben wij hier gehad! Van het grote terras aan het water tot de gezelligheid binnen, het maakt hier niet uit waar je zit, in elk hoekje is iets bijzonders te vinden. Daarnaast is het personeel zo enthousiast dat de sfeer overal goed is. Ongedwongen, gezellig en ook echt lekker eten. Leuke creatieve chef, want je kan je vingers aflikken bij een mini broodje shoarma bij de borrel, tot een heerlijk gekonfijte eendenbout, gebrande makreel, een langzaam gegaarde bavette en bijzondere bijgerechtjes *slurp* :). Tot heel snel!
Egbertbroers .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Management afhankelijk van de afwisselende brigade, topgozer die er alles an doet iedereen het naar de zin te maken. De fantástische lamschoudersshoarma met magnifieke kruiden en rode kool schaafsel, de prima spareribs en de bittere balletjes, allemaal prima! Er is een geweldige locatie neergezet dat de saaie Nevy doet verbleken. Uitgelezen assortiment bieren en wijnen, kortom, be there (geweldige DJ ook van 80+ met goeie Jazz)
Jfmvdh .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Op een vrijdagavond nog een plekje aan de bar weten te bemachtigen. Super aardig, natuurlijk opererend personeel achter de bar en in de bediening. Heerlijke voorrechtjes met burrata en eend gegeten, daarna smaakten ook de vis van de dag en lamsvlees met Marokkaanse tinten goed, al had het laatste gerecht wat opgepimpt kunnen worden met stevigere of krokante structuren.
Een supergezellige ruimte en terras maken deze plek perfect voor de ongecompliceerde avond lekker eten!
Mart C.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Wat een heerlijke nieuwe plek! Super lekker gegeten! Eend, schol en heerlijke frietjes! Top terras, heerlijke wijn en geweldig vorm gegeven! Overal verrassende, geestige en smaakvolle aankleding! Tot aan de tegeltjes tegen het plafond in de toiletten! Je voelt je als gast zeer welkom! Ook als je niet meer tot de jongsten behoort!
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Wat is het hier gezellig geworden. Een hele verbetering na voorgangers Nevy en Nevel. Bij mooi weer kun je ook lekker buiten zitten. De burrata met erwtjes en boontjes was erg goed. De geroosterde bloemkool die ik at als hoofdgerecht vond ik wel erg bloemkolig, iets meer aangekleed met bijvoorbeeld een een pureetje of gekarameliseerde ui had het gerecht wat minder saai gemaakt. Kleine frietjes waren lekker. Maar wat me het meeste opviel was de bediening: echt top! We hebben 3 verschillende mensen aan ons tafeltje gehad, die alle drie heel goed waren, maar de jongedame spande de kroon. Vriendelijk, rustig, met zichtbaar plezier in haar werk. Zo wil ik overal wel bediend worden, klasse.
Ric V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Net bij Meneer Nieges geweest, wat een super tent. Heel gezellig, super lekker eten en wat een mooie zaak! Buiten ook heel gaaf met een piano waar water uit stroomt. Sowieso een aanrader wat mij betreft!