Meneer Nieges

Jouw recensie over het restaurant Meneer Nieges

Harrievermeulen .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
FANTASTISCH UITDAGEND
Wát een heerlijke vondst. Dit is werkelijk een uniek en fijn restaurant met een uitdagende keuken. Er wordt op bijzondere wijze gebruik gemaakt van kruiden en specerijen. De gerechten zijn een openbaring en een zalige verrassing die de obligate zalmpjes en mozzarelaatjes snel doen vergeten.
De locatie is daarnaast ook nog prachtig. Een mooi zomerterras kijkt uit op het water, maar ook binnen kun je fantastisch eten. Goed voor een romantisch à deux, maar ook met een groep gezellige vrienden.
Laat je niet afschrikken door de blasé Milleniumjeugd die zichzelf zo speciaal vindt. Ga naar binnen en neem bezit van dit paradijs.
Onno B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Na een middag op het water hebben wij onlangs prima bij Meneer Nieges gegeten. Oesters en Steak Tartare vooraf waren uitstekend, en als hoofdgerecht halve kip en rib-eye, en beide waren prima. Niks mis met het eten, en we hoefden niet lang te wachten. De salade was ook uitstekend.

De bediening was vriendelijk, maar niet heel scherp op lege glazen of wenkpogingen. Dat was een beetje jammer, maar verder hebben we er prima gegeten. We zaten op het terras, dus hoe het is om binnen te eten weet ik niet, maar buiten zit je op een heerlijk terras aan het IJ.

Hippe tent, kleine kaart, goed eten, matige bediening, super uitzicht. U hoort mij niet klagen.
Eveline S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Meneer Nieges is een leuke tent om een drankje te doen op het terras of binnen met uitzicht op het IJ, super gezellig met vrienden. Een hapje of snack is prima, maar meer moet je denk ik niet van dit restaurant verwachten.
Het eten is oké, maar geen topper. Het is simpel "eetcafe eten", prijs-kwaliteit verhouding vind ik daarom niet goed. De wijnen zijn huiswijnen, meer smaak hoef je daar ook niet te verwachten.
De bediening duurt erg lang en voor het eten geserveerd wordt ook.
Kortom: leuke locatie om eens wat te drinken en te snacken, maar als je meer zoekt is dit restaurant niet voor jou.
Naomi T.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Eerste en laatste keer bij Meneer Nieges, duurt een eeuwigheid voordat je wordt geholpen, om vervolgens om 17.15 te horen te krijgen dat de keuken pas om 18.00 uur open gaat terwijl het hele terras vol zit en er om ons heen gegeten wordt (en er overdag ook ontbijt en lunch wordt geserveerd). Om de tijd tot het diner te doden vroegen wij of we dan alvast een snack mochten; bitterballen. Maar vanwege voetbal dat werd uitgezonden wordt er alleen drank geserveerd in dit 'restaurant' en geen eten. Bizarre redenatie. Opgestaan en weggegaan, mij zie je niet meer terug.
jooshie J.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2017
Het eten was ok maar man man, wat moesten we lang wachten! Anderhalf uur na het bestellen hadden we onze mosselen. Die waren goed van smaak, evenals de frietjes. De humus was smakelijk maar die pitabroodjes sloegen nergens op.
Luuk D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Vorige week met het mooie weer een bezoek gebracht, niet gereserveerd, maar gelukkig wel een mooie plek buiten voor ons 2 in orde gemaakt.
Wij zijn na vorige recensie waarin ik een 8,5 heb gegeven meerdere keren nog terug geweest, zowel voor lunch als diner. Dit keer voelde ik weer een behoefte om een recensie te schrijven.
De nieuwe kaart, welke ons duidelijk werd uitgelegd door de jonge attente dame, is werkelijk heerlijk. Als voor gerecht hadden we wat kleine happen genomen en als hoofd zowel de vega aubergine en de rib-eye. Beiden subliem!
De wijnen waren goed (en helemaal niet duur), het eten was perfect!

Tot snel!
Irenke K.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
100% garantie op een heerlijke avond! Meteen als je het gigantische terras aan het water oploopt plus de knusse en creatieve inrichting binnen ziet, kan het genieten beginnen. Het eten is top! Vooral de bietenrisotto kan ik iedereen aanraden. Mij zie je snel weer terug!! Ook leuk voor een borrel overigens.
Fleur E.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Op 3 mei heb ik hier gegeten met een grote groep. Het eten was voortreffelijk. Er kwam vooraf wat kaas en olijfjes op tafel, in combinatie met heerlijk brood met rozemarijn en zeezout. Dit werd gevolgd door MIJN FAVO; burrata met heerlijke tomaten. Nu ik dit typ, loopt het water weer in mijn mond. De bietenrisotto volgde. Dit had ik nog nooit gegeten maar na het eten hiervan ben ik naar de chef gelopen en heb ik zelfs het recept gekregen! Super leuke avond gehad, hardwerkend en vriendelijke personeel en heerlijk eten!! AANRADER!!!
Randy V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
Vorige week met vrienden heerlijk gegeten bij Meneer Nieges. Mooie gerechten, goede service en heerlijke wijnen gedronken. Kortom een top avond. We komen hier snel weer terug!
Olivier O.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heb hier s'avonds op het terras gegeten afgelopen zomer(2016). Ik moet zeggen dat ik het goed naar mijn zin heb gehad, en ik zal hier zeker nog eens terug komen. Dat gezegd hebbende moet ik wel zeggen dat als je op het terras gaat eten dat je er rekening mee moet houden dat de bediening wat langzamer is en er een fikse wind staat! Maar dat mag de pret alsnog niet drukken! De cocktails en biertjes zijn goed getapt en bereid ! Het eten is mooi bereid en leuk gepresenteerd voor zo'n "simpel" en stadse buurt kroeg en restaurant ! Zeker de moeite waard om eens te bekijken en je eigen mening te vormen !
Joss P.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
Leuke vlotte bediening, erg goed bereid eten met verrassende combinaties. Vooral de groenten zijn erg lekker. Niet echt een koopje maar het eten maakt dat echt goed. Rode huiswijn is wat minder, ook het feit dat als je achterin zit te eten je de sigarettenrook van de voor de deur rokende mensen kunt ruiken, jammer. Ook de rode verlichting in de toiletten begrijp ik niet helemaal. Maar we gaan zeker nog een keer terug komen.
Dominggoes K.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Fantastisch gegeten afgelopen vrijdag, hartelijke en vlotte bediening, prima wijnen en verassende gerechten. Fijne ambiance met veel aandacht voor het interieur met een haardvuur en lekkere banken om in weg te zakken. Top!
Brigitte .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Super leuke tent en heerlijk betaalbaar eten. Lekker buiten kunnen zitten in de zon. Ook de lunch zag er heerlijk uit. Hier kan je goed een middag of avond blijven hangen met vrienden
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Wat een leuke tent. Echt heerlijk gegeten, de vegetarische knolselderij is subliem en super vriendelijk personeel. Absoluut een aanrader.
Anoe G.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk gegeten gisteren! Het eten is echt super goed, bediening is vriendelijk, de rode wijn: cabernet sauvignon is fantastisch! Daarbovenop komt ook nog eens dat de prijs ten op zichten van de kwaliteit super is.
MichielvandeGraaff .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Ik heb vorige week bij Meneer Nieges gegeten en het was een top ervaring! Gezellig met een groepje vrienden (6 man) casual eten in een tent die wel serieus lekker eten maakt. De inrichting is top, de sfeer en de akoestiek zijn goed (vind ik zelf altijd belangrijk als je met een groep gaat). De bediening was vriendelijk en redelijk snel, het bier is lekker en de wijnkaart heeft een mooie selectie. Het terras buiten was te koud, maar dat moet op een zonnige dag echt super zijn!
Ik kom zeker terug!
MichielvandeGraaff .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Vorige week heb ik bij meneer Nieges gegeten. Mooie kaart, lekker eten, goede wijn en wat een toplocatie! Ik vond het binnen sfeervol en de bediening was goed. Ik kom zeker terug!
Luuk D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Gister mijn moeder meegenomen naar deze mooie tent aan het ij. We begonnen met een lekkere fles witte wijn (Rueda) en wat kleine hapjes. Vooral de spiering vonden we beide erg lekker. We moesten even wachten tot de tafel binnen klaargemaakt werd, we hadden niet gereserveerd maar leken mazzel te hebben en binnen 30 minuten aan tafel. Leuke hoge tafel dicht bij de bar met een prima kruk erbij.
Hoogtepunten van de avond waren de bloemkool en de lam. Heerlijk op smaak en mooi op het bord. Toetjes hebben we niet genomen, de porties waren meer dan genoeg.
Snel weer een bezoekje brengen
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Na een heerlijk dinner gisteren een stukje downstream opgeschoven. Persoonlijk houd ik wel van dat lossere en de zaak is gezellig ingericht. Wellicht omdat het aan het einde van een drukke dag was, geen idee maar de (staat) van de wc is voor mij dan maatgevend en dat was niet best. Je moest echt opletten want voor je het wist liep je met een strook pleepapier aan je schoen weer naar buiten. Een beetje camping heeft het beter voor elkaar. Persoonlijk heb ik dan al gegeten en gedronken. De kwaliteit van het eiten viel uiteindelijk best mee maar vooral het wachten.... het eindeloos wachten op service, op drankjes, op eten... het is gewoon jammer als de service minder is, zaken niet goed zijn geregeld... dat kan de keuken dan echt niet goedmaken.
R-ATIE .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Drie keer scheepsrecht dacht ik. Een prachtige Locatie en een bijzondere inrichting, ik wilde graag dat dit een van mijn vaste hang-outs zou worden om met mijn vrienden een fijn hapje te eten. Twee keer eerder een bezoek gebracht, maar helaas viel de service erg tegen, maar nu een derde keer Meneer Nieges bezocht te hebben moet ik helaas concluderen dat dit geen ongelukkigen momentopnamen bleken te zijn

Pro's vs. Cons:

-Zeer teleurstellende bediening. Ik ben iemand die zelf een ruime tijd in de horeca heeft gewerkt en graag uit eten gaat om zelf even de moeite uit handen te geven. Hiervoor raad ik het je niet aan om naar Meneer Nieges te gaan. Wat een slechte service...
Alle drie de bezoeken moeten opstaan om ( na 10 minuten oogcontact zoeken, wuiven en uiteindelijk zwaaien) de bediening te vragen of ze misschien tijd hebben om de kaart te brengen/ een drankje op te nemen ect.
Vorige keer vriendelijk geholpen door een vrij jonge jongen met donker haar. Maar over het algemeen lijkt de rest bediening niet geïnteresseerd om contact te leggen laat staan te bedienen. Wat een arrogante houding. Wat een domper.

Vandaag na 10 minuten naar de bar gelopen om dan zelf maar de menukaart te vragen. Nadat er vervolgens opnieuw 10 minuten weer niemand vroeg of we iets wilden drinken of eten maar weer zelf naar de bar gelopen om lunch en een drankje te bestellen.

Het meisje achter de kassa vertelt ons dat we dikke pech hebben want de keuken net 5 minuten gestopt is met het bereiden van de lunch. Ik leg uit dat als het aan ons lag onze lunch al op tafel zou staan, maar we krijgen te horen dat jammer voor ons is. Geen excuus, geen alternatief (de borrelkaart bijvoorbeeld.) helemaal niets. NIET. TE. DOEN.

- Broodje shoarma erg vet en een onaangename smaak van het vlees. Normaal een lamsvleesliefhebber, maar dit is een afrader,

+Fijne locatie
+Fantastisch terras
+leuke (wijn) kaart

Conclusie: Geen enkel voordeel gaat op tegen de tergend slechte bediening.