Meneer Frans

Gedempte Oude Gracht 90-92. Klein Heiligland 8 2011 GV Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Meneer Frans

Meneer Frans is voor heren en dames een welkome afleiding in Haarlem. Deze eigentijdse lunchroom kun je, dankzij verschillende ingangen in het monumentale Van Duivenboden pand, bijna niet missen. De verschillende ruimtes hebben allemaal een eigen look. Zoals de industrieel ingerichte serre, de knusse binnentuin met terras en de damesachtige, roze kamer met een knipoog naar de 18e eeuw. Je zou bijna vergeten dat je hier ook kunt eten en drinken. Lekkere broodjes en Flammküchen, een lekkernij uit de Elzas.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Meneer Frans

Goed bereikbaar met openbaar vervoer. Halte centrum Verwulft / Gedempte Oude Gracht
  • Kom je met de auto?
    Meneer Frans is bereikbaar via de ingang van Van Duivenboden, Sport ‘N Styles en ‘eigen’ voordeur Klein Heiligland nr. 8.
  • : De dichtstbijzijnde parkeergarage is parkeergarage de Kamp

Maandag: 12:00 - 18:00
Dinsdag t/m vrijdag: 09:30 - 18:00
Zaterdag: 10:00 - 18:00
Zondag: 12:00 - 17:00
Op feestdagen zijn wij gesloten.

Jouw recensie over het restaurant Meneer Frans

Kimberley D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Als er een zonnetje is zit je altijd heerlijk op het binnenplaatsje wat dient als terras. De salades en broodjes zijn smakelijk en de porties zijn prima! Prijzen zijn " normaal"
B V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Erg fijne locatie, goede sfeer, met meer dan voldoende keuze op de menukaart. Een plek om nog zeker naar terug te komen.
Aurelie V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Lekkere lunch gegeten bij Meneer Frans op het prettige terras. Het terras is vol met hoekjes voor kleine en grote gezelschappen en je zit er rustig. De bediening is vlot en vriendelijk en het eten, in dit geval de flammkuchen was erg lekker.
Josanne V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Het restaurant zit een beetje verborgen, maar als je er eenmaal bent is het de zoektocht meer dan waard! Aardige bediening en snelle service. De kaart biedt een combinatie van moderne gerechten, maar ook een uitsmijter en kroketten zijn aanwezig. Verder zien de borden er verzorgd en aantrekkelijk uit, maar nog belangrijker goede portionering dus we gingen met volle buik weer naar buiten. Kortom een aanrader!
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
prima gelegenheid voor de lunch, onze wens om in de zon te zitten werd direct ingewilligd, snelle service
Mieke P.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Meneer Frans is een prettige zaak voor de lunch. Je kunt al snel in de beschutte binnentuin zitten en het is ook binnen rustig genoeg om een gesprek te voeren. Er is een ruime keus aan gerechten, voor een redelijke prijs. De smoothies zijn goed, maar ik vind ze prijzig. Bij de koffie krijg je een heerlijk stukje boterkoek.
Evert K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Op mooie zonnige dag lekker buiten in de zon gezeten. Goed dat we hadden gereserveerd, is populair. We moesten op alle handelingen, drank, eten rekening echt lang wachten, maar de kwaliteit was prima en prijs redelijk.
Arjan P.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Prima lunchtentje in een van de prachtige Haarlemse hofjes. Neem zeker ook een kijkje in de aanpalende interieurzaak Van Duivenboden.
Ilse1969 V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Wat een leuke plek! Een heerlijke middag buiten op een onverwacht leuke, verborgen, patio in hartje Haarlem.
Ook binnen is het licht en sfeervol. Uitgebreide lunchkaart met broodjes, salades, flammkuchen etc.
Na de lunch vooral heerlijk blijven zitten voor een wijntje met hapjes.
Enthousiaste bediening.
Ik kom zeker terug!
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Vandaag geluncht bij Meneer Frans. Leuk, ongewoon pandje gelegen in een soort oksel van een paar winkels in het oude Haarlem. Ruim opgezet. Licht. Zeer attente en aardige bediening. Het eten wordt met zichtbaar met zorg bereid maar overtuigde ons niet volledig. Het rauwegroentegarnituur bij onze garnalenkroketten was lekker knapperig maar de dressing (pure azijn?) ging niet goed samen met de druppels appelstroop (?) waar het geheel op lag. En als je dan toch uitsmijters op de kaart zeg, waarom heb je dan geen klassieke uitsmijter (gekookte) ham?
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Wat een verrassing! Een leuke locatie in Haarlem om heerlijk te lunchen of te borrelen of te feesten. Een mooi ingesloten buiten terras maakt het compleet. We gaan hier zeker vaker terugkomen!
Wendy M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Het eten, de service en de inrichting waren helemaal top! Dank voor de heerlijke lunch op 19/2 met vijf meiden! We hebben genoten!
Patricial- .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2017
Afgelopen maandag heerlijk gelunched bij Meneer Frans. Gevraagd of ik mijn broodje hummus met andere toppings mocht ipv pompoen zoals op de kaart. Dit was helemaal geen probleem en uiteindelijk kreeg ik een feestje op mijn bord. Er werd zelfs extra hummus aangeboden zonder extra tw hieven betalen. Top service! Hier kom ik zeker terug als ik in Haarlem ben! Bedankt meneer Frans!
Hanna B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Gezellig, verborgen restaurantje dat met een aantal winkels is verbonden. Wij hebben er heerlijk geluncht op maandag, lekker rustig toen. Vriendelijk personeel, producten van goede kwaliteit, goede wijn en prima prijzen.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Tijdens een dagje Haarlem hebben we bij Meneer Frans de lunch gebruikt. We vonden een leuk plekje op het terras. Ook binnen zag het er gezellig uit. We werden heel vriendelijk en vlot bediend. Het eten was voortreffelijk. Een heerlijk broodje makreel en een broodje geitenkaas. We kunnen Meneer Frans zeker aanbevelen. We komen ook terug als we nog eens in Haarlem zijn!
Nathalie D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We hebben zaterdag gelunched bij meneer Frans. Het is een hartstikke gezellige plek om te zitten. Je kunt ook leuk buiten zitten. De kaart ziet er verzorgd uit, met allemaal heerlijke broodjes, soepen en salades. We hadden een broodje met makreel genomen en een met avocado, kip, truffelmayonaise en spek. Allebei heerlijk en vers. Heel vriendelijke bediening. We waren hier voor het eerst, maar komen zeker terug!
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Hier vaker geweest en dit blijft een top lunchroom. Alles is even perfect en vers gemaakt. Sublieme club sandwich is bijna een volledige maaltijd. Falafel is ook een aanrader naast de rest. Volgens mij hebben we bijna alles al een keer gehad. Echt allemaal even goed. Mooie kleine wijnkaart! Binnentuin is bij mooi weer en feestje op zich. Bediening is erg vriendelijk en zeer attent. We blijven hier komen.
Jos L.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
We hebben hier heerlijk geluncht in een leuke ambiance. De bediening was voorkomend en bekwaam. De keuken liep gesmeerd, want de gerechten kwamen vrij snel. Vooraf hadden we de vegetarische dim sum en garnalen. Beide waren goed. De burgertrio en een flam kuchen als hoofd. De vega en vis burgers stalen de show. De flamkuchen was prima. De Maltesertaart na was te groot, maar lekker. Kortom: geslaagd!
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Ik kom hier graag voor de lunch. Heerlijk broodje makreel maar eigenlijk ziet alles er lekker uit. Bediening kon soms wat alerter, maar is al enorm op vooruit gegaan!!
Femke S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Als toerist in Haarlem terecht gekomen en dit pareltje ontdekt. Geweldige binnentuin met heerlijke stoelen en super bediening. Zelf geluncht met Caesar salad en deze was voortreffelijk. Maar de flamkuchen schijnen helemaal geweldig te zijn! Ga! En laat je verassen!