Meneer Frans

Gedempte Oude Gracht 90-92. Klein Heiligland 8 2011 GV Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Meneer Frans

Meneer Frans is voor heren en dames een welkome afleiding in Haarlem. Deze eigentijdse lunchroom kun je, dankzij verschillende ingangen in het monumentale Van Duivenboden pand, bijna niet missen. De verschillende ruimtes hebben allemaal een eigen look. Zoals de industrieel ingerichte serre, de knusse binnentuin met terras en de damesachtige, roze kamer met een knipoog naar de 18e eeuw. Je zou bijna vergeten dat je hier ook kunt eten en drinken. Lekkere broodjes en Flammküchen, een lekkernij uit de Elzas.

Meer informatie over restaurant Meneer Frans

Maandag t/m zondag 09:30 - 18:00
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Tijdens een dagje Haarlem hebben we bij Meneer Frans de lunch gebruikt. We vonden een leuk plekje op het terras. Ook binnen zag het er gezellig uit. We werden heel vriendelijk en vlot bediend. Het eten was voortreffelijk. Een heerlijk broodje makreel en een broodje geitenkaas. We kunnen Meneer Frans zeker aanbevelen. We komen ook terug als we nog eens in Haarlem zijn!
Nathalie D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
We hebben zaterdag gelunched bij meneer Frans. Het is een hartstikke gezellige plek om te zitten. Je kunt ook leuk buiten zitten. De kaart ziet er verzorgd uit, met allemaal heerlijke broodjes, soepen en salades. We hadden een broodje met makreel genomen en een met avocado, kip, truffelmayonaise en spek. Allebei heerlijk en vers. Heel vriendelijke bediening. We waren hier voor het eerst, maar komen zeker terug!
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Hier vaker geweest en dit blijft een top lunchroom. Alles is even perfect en vers gemaakt. Sublieme club sandwich is bijna een volledige maaltijd. Falafel is ook een aanrader naast de rest. Volgens mij hebben we bijna alles al een keer gehad. Echt allemaal even goed. Mooie kleine wijnkaart! Binnentuin is bij mooi weer en feestje op zich. Bediening is erg vriendelijk en zeer attent. We blijven hier komen.
Jaap Smulpaap .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
We hebben hier heerlijk geluncht in een leuke ambiance. De bediening was voorkomend en bekwaam. De keuken liep gesmeerd, want de gerechten kwamen vrij snel. Vooraf hadden we de vegetarische dim sum en garnalen. Beide waren goed. De burgertrio en een flam kuchen als hoofd. De vega en vis burgers stalen de show. De flamkuchen was prima. De Maltesertaart na was te groot, maar lekker. Kortom: geslaagd!
Lia V.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Ik kom hier graag voor de lunch. Heerlijk broodje makreel maar eigenlijk ziet alles er lekker uit. Bediening kon soms wat alerter, maar is al enorm op vooruit gegaan!!
Femke S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Als toerist in Haarlem terecht gekomen en dit pareltje ontdekt. Geweldige binnentuin met heerlijke stoelen en super bediening. Zelf geluncht met Caesar salad en deze was voortreffelijk. Maar de flamkuchen schijnen helemaal geweldig te zijn! Ga! En laat je verassen!
Purrie .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Hier weer een recensie van de "echte Haarlemers". Op de eerste dag van augustus zijn we voor een lunch neergestreken in de binnentuin van Meneer Frans. Een heerlijke oase van rust midden in hartje Haarlem. De menukaart is divers, met oa ontbijtgerechten, huisgemaakte taarten, salades en flammkuchen. Wij gingen voor de Club Sandwich met naar keuze friet of huisgemaakte groentechips. Heerlijk vers en rijk gevuld. De bediening is vriendelijk. Kortom voor herhaling vatbaar, ook buiten de zomer om want de inrichting binnen is ook te gek met een industriële look in de serre en een roze kamer met een knipoog naar de 18e eeuw