Meneer en Mevrouw Keus

Bilderdijkstraat 140 1053 LA Amsterdam Nederland Kaart
31-203702397

Over het restaurant Meneer en Mevrouw Keus

What's in a name...

Meneer en Mevrouw Keus is een Amsterdamse eetgelegenheid waar je kunt ontbijten, lunchen en dineren. Van een heerlijk frisse zalmburger tot biologische runderburger. Hier is alles duurzaam bereid en wordt het milieu niet uit het oog verloren. Hun visie is ‘wij maken wat u lekker vindt’. Nou ja, daar zullen we dan maar vanuit gaan! Een absolute aanrader aan de bruisende Bilderdijkstraat.

Meer informatie over restaurant Meneer en Mevrouw Keus

Dinsdag t/m Vrijdag 17.30-24.00
Zaterdag 17.30-24.00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Meneer en Mevrouw Keus

Dora L.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
We hadden een tafel voor 4 personen gereserveerd. dit was prima in orde; sympathieke medewerkers en een leuke menukaart. Prettige ambiance, lekker eten en volop keuze aan speciaalbieren en wijn. Een adres om zeker nog eens terug te komen.
Roeli E.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
2e keer, dat we daar aten. Weer heel aangenaam. Informeel, maar niet popi. Gewoon goed eten.
Thabi M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Wij hebben met 7 vriendinnen een supergezellige avond gehad. We bestelden twee keer een chefs menu (verrassing). Dit zou een mix zijn van vlees/vis/vegetarisch. Het eten was heel erg lekker, alleen was het in verhouding veel vlees vonden we. Bovendien waren de porties wat kleiner dan we verwacht hadden (hadden graag advies gehad vantevoren dat we iets meer moesten bestellen) en bovendien moesten we redelijk lang wachten. We hebben nog brood besteld om onze honger te stillen maar dit duurde ook vrij lang voordat dat op tafel stond. Het was duidelijk druk in het restaurant, maar hierdoor moesten we de twee vriendelijke obers wel heel vaak aan hun jasje trekken, als ze voorbij liepen.
Beste Thabi, bedankt voor jullie mooie cijfers, fijn om te horen dat jullie een gezellige avond hebben gehad.
We waren echter wel enigszins verbaasd over jullie opmerking over de hoeveelheid en samenstelling van het menu. Wanneer je met 5 personen een chefs menu voor 2 personen deelt, dan kun je er toch wel een beetje vanuit gaan dat dat niet genoeg is voor 5 personen....Het chefs menu bestaat uit 5 gangen, welke samen een zeer ruime portie voor 1 persoon zijn. Alleen de eerste gang bestond uit een combi van vlees, en vega, gang 2 en 3 waren vis/schaal/schelpdieren, gang 4 vega en jullie sloten af met een dessert.
We begrepen dus ook niet helemaal jouw opmerking over veel vlees. Ik kan me voorstellen dat wanneer je met 5 personen een menu voor 2 personen bestelt, de bordjes snel leeg zijn en je het idee hebt dat je langer moet wachten. Tip voor de volgende keer, bestel gewoon van de kaart allemaal 2 of drie kleine gerechten en evt een dessert. Tot de volgende keer.
Jackie205 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Vorige week hebben we gesmuld van het nieuwe menu bij meneer en mevrouw Keus. Omdat onze gasten iets verlaat waren hebben we eerst genoten van een gin en tonic (Gin Mare en Copperhead). Op het nieuwe menu staat zoveel lekkers dat het moeilijk kiezen is en daarom hebben we mevrouw Keus voor ons laten kiezen. Een samenstelling van 5 gerechtjes met een bijpassende wijn (ook een bob-arrangement is mogelijk).
We begonnen met een combi van marbre van rilette eend, eendenlever en serranoham met chutney, en de rilette van Duroc varken, beide echte aanraders. Daarna de kokkels met citroen, beurre blanc en knoflook gevolgd door de tagliata van Hollandse entrecote, rucola en parmezaan. Vervolgens de gekarameliseerde spruiten, peer, rode ui en tete de Moine (zo’n lekkere combinatie) en we sloten af met Pot de crème van butterscotch, en gezouten karamel. Al met al een zeer geslaagd diner!!! Nu al zin om weer bij meneer en mevrouw Keus te eten!!
nicormondt .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het eten was heerlijk.
Minpuntjes:
Toen het glas van mijn vrouw leeg was, bleeg het leeg.
Er stond zeer irritante (vonden wij) muziek aan, op een gegeven moment zo hard dat we elkaar niet meer konden verstaan. Was voor ons de reden om op dat moment weg te gaan en geen koffie meer te nemen.
Joris S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Fijn concept van samen eten, samen delen! Elk gerecht is meer dan de moeite waard, wat er uitsprong was de gnocchi rol en de sticky toffee cake. Wij komen zeker terug!
L.e V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
We vroegen om de radio zachter te zetten, maar aan dat verzoek werd niet voldaan... We zaten valk naast de speaker. De muziek op zich viel wel mee... De speaker hoog hangen en niet naast een tafel?
Verder vind ik het jammer, dat er reserveringskosten in rekening werden gebracht (4 euro) terwijl je met de AH actie geen keuze hebt in dezen!
Het plankje vonden wij erg geslaagd :-) De eend was te zout... Het mango toetje veel te lekker! Leuk restaurant, maar even uitvinden hoe eea in elkaar steekt, qua hoeveelheid eten (drie gangen was ons te veel) Succes verder
Marijn23 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Heerlijk gegeten . Vind het concept van heel veel kleine gerechtjes van rond de tien euro heel fijn. Plankje als voorgerecht . Heel lekker en heel veel. Gnocci rol was ook heerlijk . Je kon maar kiezen uit 3 hoofdgerechten. Dus voor een grote eter misschien wat weinig keus. Bediening was on-Amsterdams goed. Super vriendelijk en attent. Wel rumoerig maar niet storend . Een aanrader
Elsemieke K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Als voorgerecht hadden wij met z'n tweeën het plankje Keus. Dit is echt een aanrader, de smaken van het vlees, de kaas en de pesto waren heel goed, en de portie was heel groot. Als hoofdgerecht had een van ons de Bouillabaise met mosselen, deze portie was kleiner dan verwacht en er zat te weinig groente bij. Het piepkuiken viel wel in de smaak en was juist een heel grote portie. Het toetje, de chocoladetaart en de crème brulée waren verrukkelijk. Tip: hang nog iets aan de egale groene muur, een menu of kunstwerken. Deze was best kaal.
Cla B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Goed ontvangst, leuke aankleding van het menu kaart (hele grote snijplanken, waar de betreffende gerechten op stonden vermeld). Het voorgerecht, Knoflookgarnalen uit de oven (voor mezelf) en de Crab cakes met een frisse citrus-tomatenmayo (tafelgenoot) waren heerlijk. De Gemarineerd piepkuiken met geroosterde paarse wortel, gele biet en gekleurde peentjes met wedges waren goed van smaak.
Het betreffende toetje (Eton Mess, combinatie van aardbeien, meringue, room, yoghurtijs ) was de "kers op de taart". Het was verrukkelijk. Al met al heerlijk gegeten en de bediening van geweldig. Langs komen op de juiste momenten als je ze nodig had. Een leuke avond beleeft en voor herhaling vatbaar.
Paulien V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Gezellig restaurant, goede bediening en lekker eten! Alleen beetje jammer dat ze 2,00 euro reserveringskosten per persoon rekenen.
Nico B.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Smakelijk gegeten, de wijn was jong maar goed. Lekkere jazzy-muziek, aardige jonge vrouw in de bediening. Het interieur is rommelig knus en gezellig.
myratermeulen .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Keus plankje vooraf met van alles wat.Daarna de gnochi roll en de risotto.Bediening is uitstekend.Kom hier zeker terug.
Lieke A.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
Een gezellige plek! Rustig, lekker eten en vriendelijke bediening :) Met vrienden, maar ook met familie een geschikte locatie voor een gezellige avond.
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Leuk restaurant! Hele fijne service, hartelijk, gastvrij, er wordt met je meegedacht. Gezellige inrichting en lekker eten. En kraanwater bij de wijn wordt probleemloos geleverd. Uitgebreide theekaart. Fijn, hier komen we terug...
Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Al vaker bij dit sympathieke restaurantje geweest en nu met de AH-actie. Bediening is zeer vriendelijk, maar we moesten heel lang wachten (bijna een uur) voor we onze bestelling konden doorgeven. Ook op het eten moesten we lang wachten, mensen naast ons die eerder hadden besteld, zelfs nog langer. Plank vooraf was weer erg lekker: bietenbitterbal, garnalenkroketje, smeersels, brood, soepje, vleeswaren, prima! De gnocchirol met sucade was op zich lekker van smaak, maar de saus/jus erg zout. Dat gold ook voor de wedges bij het piepkuiken. Kuiken zelf zou gemarineerd zijn, maar proefden we niet. Ook was het vlees wat aan de droge kant. Voor de prijs, € 20,-, had het perfect moeten zijn. Dessert, Eton mess, was een nette versie van het origineel, maar smaakte lekker. Jammer dat er € 2,- p.p. reserveringskosten worden gerekend. Hoop dat dit alleen voor de AH-actie geldt. Ondanks iets mindere ervaring dit keer (lang wachten, te zout, reserveringskosten) komen we zeker nog een keer terug voor een herkansing!
Ariadne T.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Na een zeer positieve ervaring via de AH/Iens restaurantactie, gisteren terug geweest met 8 vriendinnen. Het eten stelde absoluut niet teleur; iedereen heeft heerlijk gegeten. Helaas was de bediening niet zo attent en oplettend als de eerste keer. Lang wachten op drank, allergieën die niet duidelijk werden doorgegeven en helaas toch onvoldoende rekening gehouden met onze theatertijd waardoor het hoofdgerecht binnen 10 minuten 'weggewerkt' moest worden; heel erg jammer bij het lekkere eten. De bediening was absoluut vriendelijk, maar helaas onbekwaam. Dat doet dan toch iets met je algehele beleving. Ik hoop dat hier vanuit het management aandacht aan besteed wordt, zodat bij een volgend bezoek alles weer klopt.
l.m.akkerman .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Voor ons een nieuw restaurant, wat heel goed bevallen is. Het eten was smakelijk en de bediening reuze aardig.
Er werd rekening gehouden met onze gehoorproblemen door een rustig tafeltje voor ons te reserveren en de muziek desgewenst nog wat zachter te zetten. Een prettige ontspannen sfeer !
Lily C.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Erg leuke zaak. Gezellig ingericht, bijzonder vriendelijke bediening en lekker eten. Wij vonden de muziek wat hard, maar daar werd ook meteen iets aan gedaan.
Jubella P.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Heerlijk gegeten! Gevarieerde keuze uit de 3-gangen gerechten. De gnocchi rol is een absolute aanrader! Ik kom zeker terug!