Meneer en Mevrouw Keus

Bilderdijkstraat 140 1053 LA Amsterdam Nederland Kaart
31-203702397

Over het restaurant Meneer en Mevrouw Keus

Informeel en bourgondisch eten.
Door de vele kleine gerechtjes op de kaart kun je extra veel delen en proeven. Of laat het aan de keuken over en bestel het 5 gangen Chef's menu. Wil je toch vasthouden aan een hoofdgerecht? Dat kan, dan worden er 3 toppers geserveerd. Er is een uitgebreide wijnkaart met veel wijnen per glas en enkele natuurwijnen. Ook aan matching bieren bij de gerechten is gedacht.

Meer informatie over restaurant Meneer en Mevrouw Keus

Paula A.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Lisa M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Enthousiaste, vriendelijke eigenaren en een goede ambiance. Duidelijk goed nagedacht over de smaakcombinatie van de gerechtjes, was echt heerlijk ons Valentijn diner! Aanrader: de Vin P-U-R. Absoluut voor herhaling vatbaar!
Jan C.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Een heel goede menukaart en een echt geweldige keuken. Top
Margreet W.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Kleine kaart, en toch veel keuze (vlees, vis, vegetarisch) niet doorsnee en van kwaliteit. Lekkere wijnen. Bediening is alert en communicatief. Top!
D. L.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Heel leuk restaurant, waar je je maaltijd zelf samenstelt uit 2 tot 3 kleinere gerechten. Wij zaten met zijn vieren op een ruime plek bij het raam aan een tafel met stoelen en een hoekbank. Erg aardige bediening.
F.A. K.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Bediening was niet erg alert. I.p.v. een nagerecht kregen we opnieuw een voorgerecht dat we uiteraard voor het hoofdgerecht al op hadden......
Sanne J.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
Heerlijk eten. Moesten de attentie vd bediening regelmatig actief vragen.
Janine43 S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Ik had hier al over gehoord en vond het een superavond. Heerlijk gegeten. Toen ik dessertwijn vroeg werd mij aangeboden eerst te proeven !!! Janine
elliescheufen .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
wij hadden een fijne avond met lekkere en gezonde maaltijden. Niet goedkoop, maar wel goede kwaliteit eten en voor de verandering eens een andere kaart dan al die andere eettenten in onze buurt. Daar wil ik best dan iets extra's voor betalen.
Sherine H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Leuke huiselijke sfeer, er zijn zoveel mega hippe tenten in Amsterdam en dan is het een verademing om gewoon eens in een leuke, warme en gezellige omgeving te zitten. Echt super!
Leo C.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Lekker eerlijk eten. Jammer dat ze de garnalen en krabcakes van de menukaart gehaald hebben. Gekonfijte kwartel met aardappelpuree en zuurkool waren erg goed.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Prima gegeten voor een heel schappelijke prijs. Bediening was attent en (gelukkig) niet té aanwezig. Concept met kleinere hapjes paste bij ons gezelschap met 4 volwassenen en 2 kinderen (12 en 10). We houden deze in gedachten voor een volgend etentje.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Erg fijn gegeten. Vooraf een plankje met allerlei lekker dingen, met als hoogtepunt een heel erg lekker pompoensoepje en heerlijke Spaanse gedroogde ham. Daarna de gravad lax en steak tartaar, beide erg lekker. Toe sticky toffee, erg lekker, en chocoladetaartje die misschien wat gewoontjes, maar wel lekker was. Ook al was het niet druk toen wij er waren, was er een goede, ontspannen sfeer, met lekkere muziek en betrokken bediening. We hebben erg genoten!
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk gegeten bij Meneer en Mevrouw Keus! Gemoedelijk, huislijke sfeer en spontane bediening. Prijs kwaliteit verhouding is meer dan prima. Wij komen zeker terug om de andere gerechten te proberen!
Dora L.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
We hadden een tafel voor 4 personen gereserveerd. dit was prima in orde; sympathieke medewerkers en een leuke menukaart. Prettige ambiance, lekker eten en volop keuze aan speciaalbieren en wijn. Een adres om zeker nog eens terug te komen.
Roeli E.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2017
2e keer, dat we daar aten. Weer heel aangenaam. Informeel, maar niet popi. Gewoon goed eten.
Thabi M.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Wij hebben met 7 vriendinnen een supergezellige avond gehad. We bestelden twee keer een chefs menu (verrassing). Dit zou een mix zijn van vlees/vis/vegetarisch. Het eten was heel erg lekker, alleen was het in verhouding veel vlees vonden we. Bovendien waren de porties wat kleiner dan we verwacht hadden (hadden graag advies gehad vantevoren dat we iets meer moesten bestellen) en bovendien moesten we redelijk lang wachten. We hebben nog brood besteld om onze honger te stillen maar dit duurde ook vrij lang voordat dat op tafel stond. Het was duidelijk druk in het restaurant, maar hierdoor moesten we de twee vriendelijke obers wel heel vaak aan hun jasje trekken, als ze voorbij liepen.
Beste Thabi, bedankt voor jullie mooie cijfers, fijn om te horen dat jullie een gezellige avond hebben gehad.
We waren echter wel enigszins verbaasd over jullie opmerking over de hoeveelheid en samenstelling van het menu. Wanneer je met 5 personen een chefs menu voor 2 personen deelt, dan kun je er toch wel een beetje vanuit gaan dat dat niet genoeg is voor 5 personen....Het chefs menu bestaat uit 5 gangen, welke samen een zeer ruime portie voor 1 persoon zijn. Alleen de eerste gang bestond uit een combi van vlees, en vega, gang 2 en 3 waren vis/schaal/schelpdieren, gang 4 vega en jullie sloten af met een dessert.
We begrepen dus ook niet helemaal jouw opmerking over veel vlees. Ik kan me voorstellen dat wanneer je met 5 personen een menu voor 2 personen bestelt, de bordjes snel leeg zijn en je het idee hebt dat je langer moet wachten. Tip voor de volgende keer, bestel gewoon van de kaart allemaal 2 of drie kleine gerechten en evt een dessert. Tot de volgende keer.
Jackie205 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Vorige week hebben we gesmuld van het nieuwe menu bij meneer en mevrouw Keus. Omdat onze gasten iets verlaat waren hebben we eerst genoten van een gin en tonic (Gin Mare en Copperhead). Op het nieuwe menu staat zoveel lekkers dat het moeilijk kiezen is en daarom hebben we mevrouw Keus voor ons laten kiezen. Een samenstelling van 5 gerechtjes met een bijpassende wijn (ook een bob-arrangement is mogelijk).
We begonnen met een combi van marbre van rilette eend, eendenlever en serranoham met chutney, en de rilette van Duroc varken, beide echte aanraders. Daarna de kokkels met citroen, beurre blanc en knoflook gevolgd door de tagliata van Hollandse entrecote, rucola en parmezaan. Vervolgens de gekarameliseerde spruiten, peer, rode ui en tete de Moine (zo’n lekkere combinatie) en we sloten af met Pot de crème van butterscotch, en gezouten karamel. Al met al een zeer geslaagd diner!!! Nu al zin om weer bij meneer en mevrouw Keus te eten!!
nicormondt .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Het eten was heerlijk.
Minpuntjes:
Toen het glas van mijn vrouw leeg was, bleeg het leeg.
Er stond zeer irritante (vonden wij) muziek aan, op een gegeven moment zo hard dat we elkaar niet meer konden verstaan. Was voor ons de reden om op dat moment weg te gaan en geen koffie meer te nemen.
Joris S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Fijn concept van samen eten, samen delen! Elk gerecht is meer dan de moeite waard, wat er uitsprong was de gnocchi rol en de sticky toffee cake. Wij komen zeker terug!