Meneer en Mevrouw Keus

Bilderdijkstraat 140 1053 Amsterdam Nederland Kaart
31-203702397

Over het restaurant Meneer en Mevrouw Keus

What's in a name...

Meneer en Mevrouw Keus is een Amsterdamse eetgelegenheid waar je kunt ontbijten, lunchen en dineren. Van een heerlijk frisse zalmburger tot biologische runderburger. Hier is alles duurzaam bereid en wordt het milieu niet uit het oog verloren. Hun visie is ‘wij maken wat u lekker vindt’. Nou ja, daar zullen we dan maar vanuit gaan! Een absolute aanrader aan de bruisende Bilderdijkstraat.

Meer informatie over restaurant Meneer en Mevrouw Keus

Dinsdag t/m Vrijdag 10:30 - 22:00
Zaterdag 09:00 - 22:00
Zondag Gesloten

A D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Wat een fantastische KEUS ;-)! In tijden niet zulke lekkere gerechten gehad ergens en de porties waren niet zuinig. We hebben onze grote waardering meerdere malen uitgesproken naar de keuken maar ook betreft de bediening.
Al met al een dikke aanrader en wij komen zeker terug!!
joop K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Mooi fris en hip restaurant in de Bilderdijkstraat. Een hartelijk welkom om deze warme avond, we konden kiezen voor binnen of buiten (nieuw terras).
Een leuk plekje buiten gekozen, vriendelijke bediening, leuke kaart (moeilijk om te kiezen - alles is biologisch en mooie combinaties), heerlijk Chardonnay als huiswijn.Geboekt via de AH-actie.
Alle gerechten welke langskwamen zagen er geweldig uit. Wij hebben gekozen voor de soep van de dag (doperwtensoep), gamba's in knoflooksaus met heerlijk brood erbij, vervolgens op de huid gebakken zeebaars met citroenrisotto, tuinboontjes en jonge sojabonen en de salade met gamba's, gerookte zalm, avocado, gegrilde pita en korianderhumus. Geweldig, een heerlijk avond gehad met gezonde mooie gerechten en relaxte sfeer. We komen zeker terug!
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Met mijn vrouw heerlijk gegeten bij Meneer en mevrouw Keus. Bediend door meneer Keus op een (zeer) rustige dinsdagavond. Het menu is niet uitgebreid, maar er valt genoeg te kiezen. De doperwtensoep vond ik heerlijk verfijnd. Nadat we onze complimenten over de soep hadden gegeven, werd ons zelfs uitgelegd hoe we dit gerecht zelf thuis kunnen maken. Heel attent. Mijn falafelwafel was héél mals, door de bediening toegegeven dat het misschien geen 100% falafel was, maar dit komt de smaak van het gerecht wel ten goede.
Afgesloten met een (erg) donker chocoladetaartje. Gewoon lekker, maar niet bijzonder. Mijn vrouw had de sticky toffee cake en die was daar helemaal weg van. Kortom, attente bediening en service, heerlijke gerechten voor een goede prijs. Wij komen hier graag nog eens terug, al was het maar om wat inspiratie voor ons interieur op te doen, want dat zit ook wel snor bij Meneer en mevrouw Keus.
Maarten C.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Gezellig restaurant met goede service. Goede prijs kwaliteitverhouding en lekker veel groenten bij het eten.
Jackie205 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten op het nieuwe terras bij Meneer en Mevrouw Keus. Vooraf de knoflookgarnalen uit de oven. Die waren super! En als hoofdgerecht de parelhoen met witte en groene asperges, zoete aardappel en met een heerlijke jam van rode ui. Als het deze zomer zulk mooi weer blijft zal ik hier zeker nog een aantal keren op het terras gaan genieten van een heerlijk diner !
reigers .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Het eerste bezoek aan Meneer en Mevrouw Keus is met mijn familie erg goed bevallen.
De bediening was accuraat en zeer vriendelijk.
Het diner was over heerlijk en met liefde bereid.
Wij komen hier zeker terug en ik zal het zeker bij familie en vrienden aanbevelen.
Dank voor de heerlijke maaltijd en vriendelijke lach!!!
Lenie M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Bijzonder vriendelijk ontvangen bij meneer en mevrouw Keus.
Als voorgerecht namen we de garnalen: heerlijk!!
Vervolgens de diamanthaas die ook heel erg lekker was.
Uitstekend bereid eten, gezellig restaurant en bijzonder hulpvaardige bediening!
Dit adres onthouden we, een echte aanrader.
Ariadne T.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Wat een aangename verrassing! Met de Iens AH restaurantbon kom je nog eens op andere plekken dan normaal en dat was bij Meneer en Mevrouw Keus meer dan de moeite waard. Gezellig, erg lekker eten en voldoende keus; zoveel lekkere dingen op de kaart dat we het hoofdgerecht hebben gedeeld. We hebben genoten van de gamba's vooraf, de perfecte zalmburger met verse sla (top dressing) en aardappelpartjes & de zeebaars met citroenrisotto en tuinbonen als hoofdgerecht en het dessert. De bediening is down to earth, zeer plezierig en leergierig als er iets besteld wordt wat ze niet kennen (zoals een flat white koffie). Wij komen zeker terug...ook zonder bon :-) Oh, en honden zijn ook welkom...voor ons een plus!
vivianharbers .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk gegeten. De gerechten waren ook mooi geserveerd, Prima porties, leuke sfeer, aardige bediening.
We hadden gereserveerd met de AH restaurantactie, dus beiden een 3-gangenmenu gehad. Alle gangen even lekker! Nooit eerder geweest, zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.
Klein aandachtspuntje: we zaten als enige buiten op het terras, ze waren ons een paar keer 'vergeten' en daardoor hadden we soms lege glazen.
Mike V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Gegeten met AH bon. Hartelijk ontvangst door gastheer. We mochten zelf een tafeltje uitkiezen want het was binnen heel rustig. Heerlijk voorgerecht (de plank voor 2 personen). Als hoofdgerecht had ik de diamanthaas. Vlees was goed, chimchurri iets minder dan verwacht. Mijn vriend had de parelhoen met groeten. Die waren voorzien van een lekker sausje. Nagerecht was heerlijk. Mijn vriend had de sticky toffee pudding (wat geen pudding is), met karamel zeezout ijs! Dat ijs was ook verrukkelijk. Ik had het chocolade taartje met vanille ijs.
Al met al dus lekker gegeten :)
Rosanne1511 .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Lekker gegeten met de AH-restaurant actie, dat was goede deal! Aardig personeel en (zeker niet onbelangrijk!) goede akoestiek.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Uitstekend restaurant! Absoluut aan te raden. Goede sfeer, sympathieke bediening en voortreffelijk eten, zowel wat betreft de keuze mogelijkheden als de bereiding daarvan. Het plankje vooraf voor twee is een absolute aanrader.
Maroescha W.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Ik fietste hier al vaker langs en vond het altijd zo'n lief en knus tentje. Gister voor het eerst gegeten en ben zeer tevreden! De bediening was fantastisch, ontzettend lief en vriendelijk vanaf begin tot einde en het eten was ook heel lekker. Zou er zeker weer heen gaan.
WimSp .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Prima eettentje. Informele, gezellige sfeer. Goede service (weinig ervaring, maar gedreven). Beknopte maar goede menu- en wijnkaart.
LindaM84 .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Met AH restaurantbon gegeten en mochten gewoon van de kaart kiezen. Voldoende keus, goed eten en vriendelijke bediening. Aanrader!
Mette V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Wij waren hier met de AH actie en het was werkelijk een super avond met heerlijk eten, goede bediening, een fijne sfeer en lekker bier. We hadden als voorgerecht de plank voor twee personen. Die was werkelijk heerlijk! We hadden een soepje, 'bieterballen', garnalenkroketjes, Iberico ham, serano ham en nog een soort worst met truffel, manchego kaas, olijven, tonijnsalade, pesto en heerlijk getoast brood. Het was een goede portie, zeker niet te zuinig. Als hoofdgerecht hadden we de parelhoen en de burger en ook dit smaakte heerlijk. De toetjes, sticky toffee cake met ijs en een warm chocoladetaartje met ijs, waren goddelijk! Ik ben enorm verbaasd dat ik niet eerder van dit restaurant had gehoord, want het is echt hele goede kwaliteit voor een zachte prijs. Bij veel andere eetplekken betaal je dezelfde prijs voor bijvoorbeeld een zeer matige kipsate of steak met friet. Uitzonderlijke smaken vind je hier voor weinig geld! De inrichting is ook erg leuk en de muziek is ook fijn. Ik kom zeer zeker terug!
Hendrik D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
De bediening was erg vriendelijk! Het eten was goed opgediend en het heeft goed gesmaakt.
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijke gerechten, lekker buiten gezeten op mooi groot terras en super aardige bediening! Tip: neem de sticky toffee als nagerecht en als voorgerecht was het verrassingsplankje ook erg succesvol! Echt een aanrader in zijn geheel!
Anna M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Geweldig, wat een vondst! Een pareltje in de buurt! Dit is een restaurant dat van buiten niet opvalt - je zou er zo langslopen. Vandaar dat we er nog nooit van gehoord hadden, ook al wonen we vlakbij. Maar wat een mooie ontdekking (dankzij de AH restaurant actie)! Lekker en smaakvol eten, een gevarieerd en goed samengesteld menu waar goed over is nagedacht met voor ieder wat wils (van vlees tot vis of helemaal vegetarisch), vriendelijke bediening, fijn interieur, prettige gasten en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij komen zeker terug. Fijn om te weten dat er zo een pareltje in de buurt zit.
Kristel J.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Het eten was heerlijk en veel! Kregen het niet op, en met de AH bon was het ook nog eens een koopje :) Wij komen zeker terug.