Meneer De Wit Heeft Honger

Witte de Withstraat 10 1057 XV Amsterdam Nederland Kaart
31-207373184

Over het restaurant Meneer De Wit Heeft Honger

Smaak en Stijl om te delen

De keuken van Meneer de Wit Heeft Honger is puur en robuust en staat bekend om zijn verfijnde maar uitgesproken smaken. Chef Simo houdt van het eten dat de moeders rondom de Middellandse Zee op tafel zetten. Borden bereid met geduld en liefde, én de lekkerste kruiden en specerijen. Bij hem geen op de millimeter nauwkeurig gesneden wortel – alles draait om smaak. Op het menu veel seizoensgebonden groentegerechtjes, naast duurzaam vlees, gevogelte en verse vis – om met elkaar te delen.

Meer informatie over restaurant Meneer De Wit Heeft Honger

Dinsdag t/m Donderdag 17:30 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:30 - 23:00
- Diner vanaf 17:30

Jouw recensie over het restaurant Meneer De Wit Heeft Honger

Heleen L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Viel tegen....had er veel meer van verwacht. Allereerst duurde het heel erg lang. In totaal iets meer dan 3 uur. Toen ik er na het 5e gerechte iets van zei, werd er bij de volgende gang excuses gemaakt en vertelde de serveerster dat er vandaag maar 1kok was ipv 2.. dat had wel iets eerder verteld mogen worden..De bediening was verder erg vriendelijk. De gerechten vond ik eerlijk gezegd niet zo heel bijzonder, wel smaakvol. Maar wel erg duur. Jammer...maar ik ga niet nog een keer.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Bij Meneer De Wit Heeft Honger doen ze niet aan voor- en hoofdgerechten. In plaats daarvan hebben ze groentegerechtjes (met de prijs van voorgerechten) en vlees- en visgerechten (met de prijs van hoofdgerechten), allemaal bedoeld voor shared dining. En daar ben ik niet zo'n voorstander van omdat ik simpelweg mijn favoriete gerecht wil eten dat meestal niet overeenkomt met de keuze van tafelgenoten. Maar ze zijn onverbiddelijk bij Meneer De Wit en dat vind ik toch jammer. We deelden drie groentegerechten (en dat was prima) maar aten elk ons eigen vleesgerecht waarbij de een dus al uitgegeten was terwijl de ander nog zat te wachten. Ik vind dat ze wat dit betreft toch iets flexibeler zouden mogen zijn. We aten de artisjok met mojo rojo; de gegrilde little gem met ansjovis, een dip en een krokantje van parmezaan en een in panko gefrituurd ei; de falafel met geroosterde meiknol en radijs, gekonfijte rode spitskool en tahina; de coquelet gemarineerd met ingemaakte citroen, kruiden en rozijnen; en de kalfssukade uit de oven met snijbiet, pastinaakchips, rucola en eigen jus. De artisjok viel tegen maar de andere gerechten waren beslist smaakvol. Maar als je dan al aan shared dining doet, dan is een klein ansjovisfiletje bij een van de groentegerechten toch wel erg karig. Voor mij heeft dit concept in elk geval afgedaan.
gijs A.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Misschien had de ober zijn dag niet..... was erg kortaf; op de vraag of er ook borrelhappen waren (om 18 u op het terras) riep hij duidelijk geïrriteerd over het terras dat dat niet het geval was en wuifde met een handgebaar dat de kaart voor zichzelf sprak, vervolgens bestelden we een vleesschotel , die heel gewoon was. Het brood dat in blokjes was gesneden was duidelijk van tevoren klaargemaakt , want hard aan de buitenkant waar het zacht moet zijn. De ober vervulde zijn taak alsof het strafwerk was, alles werd snel en emotieloos op tafel gezet met korte zinnetjes vergezelt omdat dat nou eenmaal leek te moeten. We zijn snel weggegaan en dat was een prima beslissing! Wij komen niet weer, lang leve de grote keus!!
Lex L.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Dit restaurant stond al een tijdje op mijn verlanglijstje en het stelde niet teleur! De zaak is kleiner dan je zou denken en daardoor is denk ik ook de aandacht van de bediening zo prettig – ze rennen niet als een malle rond maar nemen de tijd je het concept uit te leggen. Bovendien hebben ze mooie gerechten die je uitgeserveerd krijgt als één gerecht dat je dan deelt. Een prima manier om meerdere gerechten uit te proberen. Uiteindelijk hebben we zelfs een tweede toetje genomen. Meneer De Wit heeft Honger is er een om te onthouden!
Ingehuizing .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Heerlijk gegeten, heel verrassende smaken, alles met veel liefde en aandacht gemaakt. Heel gezellig eten: per twee personen kregen we schaaltjes met verschillende gerechten. Het tempo waarin we nieuwe gerechten kregen, was perfect, tijd om even na te genieten, maar niet te lang. Heel vriendelijke bediening en een heel relaxte sfeer.
Menno O.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Een mooie keus aan lekkere kleine gerechten om te delen. De geit en de octopus vond ik toppers, evenals de hummus. Wat een aardige mensen ook!
Elizabeth T.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Na 2 weken alweer opnieuw gegeten bij Meneer de Wit heeft honger omdat we het zulk bijzonder en natuurlijk heerlijk eten vonden
Een groente proeverij met daarin elk gerecht een andere combinatie en smaak wat het heel spannend en verrassend houd
Ik neem m`n "petje" voor jullie af
Het personeel was zeer vriendelijk en straalden enthousiasme uit over de gerechten die ze serveerden
Een echte aanrader!!!!!!!

Joep, Elizabeth en Marja
bart B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Onlangs ben ik hier voor het eerst geweest: Fantastisch! De sfeer binnen is warm en gezellig en de bediening goedlachs en heel attent. Alleen daarom zou ik al teruggaan. Maar toen kwam het eten: Simpelweg heerlijk! De gegratineerde pastinaak met amandelcreme, de brik met paddenstoelen en de cataplana waren favoriet maar eigenlijk was alles heel erg lekker. Zowel de vegetariër aan tafel als de vis-en vleesliefhebbers hebben genoten. Het was meer dan voldoende en een toetje konden we niet meer op. De wijn gelukkig wel. Aanrader dus!
Mare V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Lekker eten met verassende groenten gerechten en vlees van top kwaliteit. Service door Joost was ook super. Echt een aanrader!
caluke .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
We kozen een plaatje bij het raam, kenden de formule niet, en waren aangenaam verrast. Niet een groot voorgerecht en wel of niet een voorafje. Maar kleine gerechtjes - wij kozen voor vier groente gerechten - die per twee tegelijk op tafel werden gezet. We namen er allebei van en vonden de bietensla, zouk (een 10) en babyromaine erg lekker. Gefrituurde orka minder, ook omdat het doorsnijden ervan niet goed lukte. De romescosaus was wel heerlijk. Wijn van het huis smaakte er prima bij, en we kregen vanzelf een karafje water.
Florien V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Alle groentegerechten superlekker. Helaas weinig alcoholvrij drinken te kiezen. Voor de rest goede bediening, kleinschalig restaurant met 8 tafeltjes.
Karin A.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Niet de meest charmante plek; van buiten vrij pretentieloos maar van binnen een warm bad. Gemoedelijk, klein restaurant met zeer attente bediening. We hebben voor een aantal groentegerechten gekozen waarbij de Marokkaanse aubergine en de bieten met mierikswortel echt een hoogtepunt vormden. De geit was ook super lekker en de polpo overheerlijk. Daarnaast hebben we voor een overheerlijke wijn gekozen wiens naam ik vergeten ben. Santa nog wat? Toe een overheerlijke chocoladetaart. We hebben zitten smullen en rolden voldaan uit het restaurant...:)
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Uitstekende maar niet verfijnde Arabisch-Amsterdamse fusion. In een menu zit een krankzinnige hoeveelheid eten: met z'n vieren konden we twee menu's niet eens op. Bediening: aardige jongens die zich rot rennen omdat ze met te weinig zijn.
Monique F.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Ik vind de 6 vegetarische hapjes incl desert, echt heerlijk.
Bediening uiterst vriendelijk.
Ik heb hier al twee keer gegeten en iedere keer is het weer een heerlijke verrassing.
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heel sfeervol restaurantje met leuke jonge mensen in de bediening. Mooi ouderwets servies met bloemetje, wijn in een mooi wijnglas. De gerechten die je bestelt zijn om te delen. We namen er 5 met zijn tweeën. Het zag er prachtig uit en smaakte heerlijk! Enige advies is om op de kaart iets uitleg te geven over de gerechten, een beschrijving of synoniem voor ingrediënten of gerechten die misschien niet voor iedereen bekend zijn. Ik kom terug....
RemcovdKruis .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Met acht personen een topavond gehad. Een persoon met een lastig dieet, maar iedereen van de bediening was heel goed op de hoogte. Chef Simo kwam zelf regelmatig vragen of alles in orde was. Ter plekke bedacht hij nog een recept wat paste in het dieet en ging de keuken weer in. Super. De bediening is heel aardig, vrolijk en enthousiast. Het was druk, maar ze bleven lachen en de tijd nemen voor ons.

En dan het eten. Dat was heerlijk. Smeuïge humus, heerlijke bietensalade, verukkelijke tong en kip en gamba's.
Dan vergeet ik nog wel het een en ander, maar meneer de wit is een aanrader!
maythe .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijk en eerlijk eten met fijne geurige kruiden. Bediening vrolijk, vriendelijk en behulpzaam. op een zomeravond is het jammer dat je niet buiten kunt zitten en er geen ramen open kunnen. Daardoor is het een beetje benauwd en ook is er veel geluid zodat iedereen nog meer volume gaat produceren.
Christie H.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Derde keer dat ik er eet en elke keer valt me op dat de bediening vriendelijk is maar ook een beetje amateuristisch (en dan niet charmant-amateuristisch). Vorige keren was ik meer onder de indruk van het eten, maar blijft een aanrader als je er nooit bent geweest en van groenten houdt.
Henkengeertjeopreis H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Prima gegeten, heerlijk kunnen kiezen uit de groeten gerechten. Leuk personeel. Fijne avond gehad. Wij hebben gekozen uit 5 verschillende groentegerechten en elk gerecht was anders van smaak
mazon .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Wij kozen voor 4 groente gerechten en 1 visgerecht van de kaart. Deze gerechten zijn om samen te delen. De sfeer van het restaurant is knus met vintage meubels. De keuken is open en dat is leuk. Zo kun je zien hoe er gewerkt wordt. Op de kaart veel groentegerechten. Als groente liefhebber is het heerlijk om te kunnen kiezen uit verse en pure groente gerechten. Allemaal heerlijk op smaak, afwisselend en met gebruik van verse ingrediënten. Hoogtepunt was het visgerecht: de tarbotine met kappertjes. Alleen de rode wijn was te warm geserveerd. Bediening is aardig en vlot. Als toetje hebben we de chocoladetaart met rode bessen samen gedeeld. Ook een aanrader. Kortom verfijnde en aparte gerechten met veel groente mogelijkheden maar ook de vleeseters kunnen hier terecht voor bijvoorbeeld een geitenkop..