Meneer De Wit Heeft Honger

Witte de Withstraat 10 1057 XV Amsterdam Nederland Kaart
31-207373184

Over restaurant Meneer De Wit Heeft Honger

Smaak en Stijl om te delen

De keuken van Meneer de Wit Heeft Honger is puur en robuust en staat bekend om zijn verfijnde maar uitgesproken smaken. Chef Simo houdt van het eten dat de moeders rondom de Middellandse Zee op tafel zetten. Borden bereid met geduld en liefde, én de lekkerste kruiden en specerijen. Bij hem geen op de millimeter nauwkeurig gesneden wortel – alles draait om smaak. Op het menu veel seizoensgebonden groentegerechtjes, naast duurzaam vlees, gevogelte en verse vis – om met elkaar te delen.

Meer informatie over restaurant Meneer De Wit Heeft Honger

Dinsdag t/m Donderdag 17:30 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag 17:30 - 23:00
- Diner vanaf 17:30

Elizabeth T.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Na 2 weken alweer opnieuw gegeten bij Meneer de Wit heeft honger omdat we het zulk bijzonder en natuurlijk heerlijk eten vonden
Een groente proeverij met daarin elk gerecht een andere combinatie en smaak wat het heel spannend en verrassend houd
Ik neem m`n "petje" voor jullie af
Het personeel was zeer vriendelijk en straalden enthousiasme uit over de gerechten die ze serveerden
Een echte aanrader!!!!!!!

Joep, Elizabeth en Marja
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Onlangs ben ik hier voor het eerst geweest: Fantastisch! De sfeer binnen is warm en gezellig en de bediening goedlachs en heel attent. Alleen daarom zou ik al teruggaan. Maar toen kwam het eten: Simpelweg heerlijk! De gegratineerde pastinaak met amandelcreme, de brik met paddenstoelen en de cataplana waren favoriet maar eigenlijk was alles heel erg lekker. Zowel de vegetariër aan tafel als de vis-en vleesliefhebbers hebben genoten. Het was meer dan voldoende en een toetje konden we niet meer op. De wijn gelukkig wel. Aanrader dus!
Mare V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Lekker eten met verassende groenten gerechten en vlees van top kwaliteit. Service door Joost was ook super. Echt een aanrader!
Caluke .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
We kozen een plaatje bij het raam, kenden de formule niet, en waren aangenaam verrast. Niet een groot voorgerecht en wel of niet een voorafje. Maar kleine gerechtjes - wij kozen voor vier groente gerechten - die per twee tegelijk op tafel werden gezet. We namen er allebei van en vonden de bietensla, zouk (een 10) en babyromaine erg lekker. Gefrituurde orka minder, ook omdat het doorsnijden ervan niet goed lukte. De romescosaus was wel heerlijk. Wijn van het huis smaakte er prima bij, en we kregen vanzelf een karafje water.
Florien V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Alle groentegerechten superlekker. Helaas weinig alcoholvrij drinken te kiezen. Voor de rest goede bediening, kleinschalig restaurant met 8 tafeltjes.
Karin A.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Niet de meest charmante plek; van buiten vrij pretentieloos maar van binnen een warm bad. Gemoedelijk, klein restaurant met zeer attente bediening. We hebben voor een aantal groentegerechten gekozen waarbij de Marokkaanse aubergine en de bieten met mierikswortel echt een hoogtepunt vormden. De geit was ook super lekker en de polpo overheerlijk. Daarnaast hebben we voor een overheerlijke wijn gekozen wiens naam ik vergeten ben. Santa nog wat? Toe een overheerlijke chocoladetaart. We hebben zitten smullen en rolden voldaan uit het restaurant...:)
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Uitstekende maar niet verfijnde Arabisch-Amsterdamse fusion. In een menu zit een krankzinnige hoeveelheid eten: met z'n vieren konden we twee menu's niet eens op. Bediening: aardige jongens die zich rot rennen omdat ze met te weinig zijn.
Monique607 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Ik vind de 6 vegetarische hapjes incl desert, echt heerlijk.
Bediening uiterst vriendelijk.
Ik heb hier al twee keer gegeten en iedere keer is het weer een heerlijke verrassing.
MarleenLM .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heel sfeervol restaurantje met leuke jonge mensen in de bediening. Mooi ouderwets servies met bloemetje, wijn in een mooi wijnglas. De gerechten die je bestelt zijn om te delen. We namen er 5 met zijn tweeën. Het zag er prachtig uit en smaakte heerlijk! Enige advies is om op de kaart iets uitleg te geven over de gerechten, een beschrijving of synoniem voor ingrediënten of gerechten die misschien niet voor iedereen bekend zijn. Ik kom terug....
RemcovdKruis .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Met acht personen een topavond gehad. Een persoon met een lastig dieet, maar iedereen van de bediening was heel goed op de hoogte. Chef Simo kwam zelf regelmatig vragen of alles in orde was. Ter plekke bedacht hij nog een recept wat paste in het dieet en ging de keuken weer in. Super. De bediening is heel aardig, vrolijk en enthousiast. Het was druk, maar ze bleven lachen en de tijd nemen voor ons.

En dan het eten. Dat was heerlijk. Smeuïge humus, heerlijke bietensalade, verukkelijke tong en kip en gamba's.
Dan vergeet ik nog wel het een en ander, maar meneer de wit is een aanrader!
Maythe .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijk en eerlijk eten met fijne geurige kruiden. Bediening vrolijk, vriendelijk en behulpzaam. op een zomeravond is het jammer dat je niet buiten kunt zitten en er geen ramen open kunnen. Daardoor is het een beetje benauwd en ook is er veel geluid zodat iedereen nog meer volume gaat produceren.
Christie76 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Derde keer dat ik er eet en elke keer valt me op dat de bediening vriendelijk is maar ook een beetje amateuristisch (en dan niet charmant-amateuristisch). Vorige keren was ik meer onder de indruk van het eten, maar blijft een aanrader als je er nooit bent geweest en van groenten houdt.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Prima gegeten, heerlijk kunnen kiezen uit de groeten gerechten. Leuk personeel. Fijne avond gehad. Wij hebben gekozen uit 5 verschillende groentegerechten en elk gerecht was anders van smaak
Mazon .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Wij kozen voor 4 groente gerechten en 1 visgerecht van de kaart. Deze gerechten zijn om samen te delen. De sfeer van het restaurant is knus met vintage meubels. De keuken is open en dat is leuk. Zo kun je zien hoe er gewerkt wordt. Op de kaart veel groentegerechten. Als groente liefhebber is het heerlijk om te kunnen kiezen uit verse en pure groente gerechten. Allemaal heerlijk op smaak, afwisselend en met gebruik van verse ingrediënten. Hoogtepunt was het visgerecht: de tarbotine met kappertjes. Alleen de rode wijn was te warm geserveerd. Bediening is aardig en vlot. Als toetje hebben we de chocoladetaart met rode bessen samen gedeeld. Ook een aanrader. Kortom verfijnde en aparte gerechten met veel groente mogelijkheden maar ook de vleeseters kunnen hier terecht voor bijvoorbeeld een geitenkop..
Meriem Z.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Inmiddels 2 keer gegeten en beide keren een geweldige ervaring. De ene keer hebben we het "Keuken van de keuken-menu' genomen, de vegetarische versie. Een aantal van deze gerechten staan ook los op de kaart en waren heerlijk. Goede porties met ruime tijd tussen de gangen. Je proeft niet dat je vegetarisch eet. De burrata en bietensalade zijn favoriet. Bediening is attent, spontaan en vlot. Als je een tafel midden in hebt, kan het ietwat druk overkomen, leuke inrichting en lekker zittende stoelen. Wat een aanwinst!
Pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
We hebben hier een geweldige avond gehad en werkelijk subliem gegeten. De bediening verdient een hele grote pluim voor vriendelijkheid, service en attentie. Alles klopt hier. Het was gewoon perfect. Het eten is een avontuur. Vele nieuwe smaken en combinaties op een fantasierijke manier bereid en gepresenteerd. Het smakenpalet is zeer rijk, kleurrijk en gevarieerd. Een feest! De bijzonder voorkomende jongens van de bediening lichten elk gerecht uitgebreid toe. In de keuken staat een jonge, Marokkaanse kok, die ingrediënten en kruiden uit de Arabische keuken, combineert met die van de Franse en Mediterrane. De hoofdmoot van de kaart bestaat uit bereidingen van groenten. Vegetariërs komen hier dus prima aan hun trekken. De vis- en vleesgerechten zijn ´off the beaten track´. Inktvis, geit en konijn vast op de kaart, op onze avond aangevuld met dagspecialiteiten als kalfshart en lamsschenkel (geweldig). De wijnkaart biedt voldoende keus met bijvoorbeeld ook een voordelige én lekkere Siciliaanse wijn a E 19,50 per fles. De rekening viel erg mee voor de vele gerechten, dessert, wijn en koffie die wij hadden genoten. Een adres waar wij snel willen terugkomen en vaak willen eten. Met stip op één!
Hanna B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Heerlijk gegeten, we namen twee keer de keuze van de keuken (6x vegagerecht plus toetje). De gerechten kwamen steeds met twee tegelijk. De bediening was erg vriendelijk, toen we vroegen of het iets sneller kon omdat we nog ergens heen moesten werd dat goed opgepakt, we kregen het toetje op verzoek ook om mee te nemen. Karaf water kwam onder vragen op tafel, heel goed, zou standaard in elk restaurant moeten zijn. Hoogtepunt vond ik de gekarameliseerde venkel met polpo, echt heel lekker, een aanrader. Het zelfgebakken brood bij de hummus was ook erg goed. Minste was het toetje, de pastel del nata, wat weeïg en klef, maar dat moet je smaak ook zijn. Het restaurant is klein maar gezellig, we zaten in de kelder. Hier werd op een gegeven moment de deur naar achtergelegen gedeelde ruimte opengezet toen het wat te warm werd, fijn dat dat kon.
Ineke K.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Dit is een spannend concept, want behalve een fantastisch groentemenu staat er ook schaapskop op de kaart. Wij kozen voor "de keuze van de kok": zes groentegerechtjes die je deelt plus een dessert. Wat hebben wij genoten! Het was allemaal even lekker, van de winterpostelein met feta en granaatappel tot de burrata, de parade van bietjes met tahinsaus tot de gekonfijte venkel met antiboise. Royale porties, attente bediening door aardige hipsters. Knusse inrichting met veel planten. Dit is een aanwinst voor deze opkomende buurt.
Elish V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Wat een heerlijke aanwinst! Hier moet je echt een keertje gaan genieten.

Verrukkelijke gerechten van rond de Middellandse zee, maar ook zeker daarbuiten. Met name uit Portugal, want zo werkt chef Simo bijvoorbeeld met Licor Beirao in een stoof van konijn (aanrader!). Maar ook staan er pasteis de nata op de dessert kaart en wordt er Delta koffie geserveerd. Leuk om te weten is dat je ook Bundaberg Ginger Beer kunt bestellen. En da's nou weer heel Australisch;-). De wijnkaart is klein, maar erg goed. De zelfgemaakt hummus met verdomd goede olijfolie en een pittige kick is een goeie appetizer. De zaalouk heeft lekker dat ene snufje kaneel. Perfecte combi met de feta en granaatappel. De bietensalade is verfijnd met allerlei kleine smaakexplosies. En dan de burrata... in combinatie met geroosterde tomaatjes en een avocadocreme... Goddelijk lekker! Ook de chef's variatie op Ceasar's Salad is geweldig gevonden, met gegrilde little gems èn verse anchovis uit Catalonië... niet te zout. Perfect! Wij hadden het dessert van de dag, wat een luchtige amandelcake was. Deze deed mij ook sterk denken aan de de Portuguese Bolo de Amêndoas! Super lekker. De bediening is zeer vriendelijk en houdt je goed in de gaten. Kortom, ga hier een keertje eten. Je zult geen spijt krijgen. Wel reserveren, want het is niet al te groot en het loopt -dat zal je niet verbazen- storm!
Caroline W.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Superleuk relaxed tentje met heerlijk eten. De bediening was enorm attent en behoede ons voor teveel bestellen. Dat kan ik zo waarderen. Wij hadden een beetje haast maar komen nog een keer terug om wat uitgebreider te genieten.