Meneer De Boer

• Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi
6,9
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Superfijne plek voor een lekker ontbijt, lunch of gewoon een goed kopje koffie. Fijne sfeer, en heel vriendelijke mensen. Je bent duidelijk welkom hier!
Elizabeth1991 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Eten is niets op aan te merken. Lekker! Personeel wisselt heel erg.. Ene keer vriendelijk, andere keer gewoon bot en kort door de bocht.. Gezellig, lekker eten. Maar vond ons qua ontbijt/lunchtent het gewoon net niét.
Afke B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Wij kwamen omstreeks 13.30 aan in dit cafeetje wat wij gevonden hadden via een tip op internet. Leuk ingericht, fijne sfeer. We namen plaats aan de grote tafel. 5 minuten later hadden wij ons eten en drinken besteld aan de bar zoals gevraagd. Helaas werd pas 20 minuten later ons drinken gebracht (nadat ons verteld was dat warme chocomel met slagroom niet meer mogelijk was omdat ze nog maar 2 (weekend)dagen zouden open zijn voordat hun vakantie aanbrak). Pas om 14.40 (nadat de wentelteefjes 2x aangebrand waren) kwam ons eten. Omstreeks 14.20 was het personeel al wel eens naar ons toegekomen dat het eten er echt zo aan kwam en om 14.30 kwamen ze nogmaals om excuses te maken voor het lange wachten en het verbranden van de wentelteefjes toe te lichten. Deze twee acties, het kwijtschelden van de bon, het feit dat wij geen haast hadden, de sfeer in het cafeetje, de goede smaak van het eten en de vrolijkheid van de bediening maakte het dat wij ons bezoek toch als zeer prettig hebben ervaren maar we hopen een volgende x wel dat onze lunch met maximaal 30 minuten bij ons op tafel staat :-)
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Vorige week zaterdag hier neergestreken voor een lunch.

Leuk concept, mensen met hart voor de zaak!

Wat tegenstrijdig voor mij was, en uiteindelijk positief uitpakte was dat ze op t menu aangeven dat er allergenen in hun voeding kan zitten, bij navraag of ergens melk in zit doen ze toch hun best om je te helpen bij je keuze.

Relaxte sfeer, fijn muziekje op de achtergrond en dat dient je mindset ook te zijn...

Heb je haast of zit je krap in je tijd dan moet je overwegen of dit de plek voor je is. 40 minuten wachten op een soep voor mij en voor mijn tafelgenoot een broodje tonijn is mijn inziens toch echt te ruim.

De keuken is open en leek vanaf een afstandje niet echt een geoliede machine. Conclusie ook ik zag mijn soep klaarstaan, alvorens het broodje gemaakt werd, mijn soep werd een paar x werd hij opgepakt en teruggezet met als gevolg lauw warme soep waar ik ter demonstratie goed en wel mijn gehele vinger in kon steken.

+ vriendelijk en gastvrij personeel, goede sfeer met fijne muziek, ruime porties

- ruime wachttijd, prima eten geen culinair hoogstandje, redelijk gezond.

Ik ga er zeker nog een x heen maar voor mij geen omfiets tent

Neeke86 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Tentje werd ons aangeraden door andere koffiebar die geen ontbijt/lunch serveert. Bij binnenkomst een gezellig rommeltje qua interieur, hip en industrieel maar wel gezellig. Ook leuk dat je spelletjes mag pakken en spelen aan tafel. Bestellen moest aan de bar ivm "weinig personeel" (ca. 25 zitplaatsen schat ik in, zag de eigenaar en nog 3 meisjes rondlopen). Helaas was het bestelling opnemen (2x lunch, 2 drankjes) ook een rommeltje, eigenaar kwam later even verifiëren welk sapje er ook al weer besteld was.
Lunch was erg lekker en zonder allures: voor mijn vriendin gembercitroenthee en een tomatenlinzensoep en voor mij een flinke boterham eiersalade (met was sla) en ananas-gember-munt sap (waar helaas erg veel sinaasappelsap in zat). Fijne combi's en genoeg keuze op de kaart.
Naar verloop van tijd werd het drukker in de zaak en daardoor meteen erg rumoerig/luid icm de vrij hard staande achtergrondmuziek; we zaten niet echt "relaxed" meer door het druktegevoel.
Afrekenen een domper; in de kassa stond de soep voor EUR5,- terwijl het menubord in de zaak EUR4,75 weergaf. Werd een beetje afgesnauwd (alsof het om het geld ging, t gaat natuurlijk om t principe en de verwachtte korte excuses voor de vergissing) dat het totaal dan 25ct minder was.
Kortom jammer dat de bediening/service net zo rommelig is als het interieur!
Yankee17 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Erg leuk ontbijtrestaurantje met zeer vriendelijk personeel.
Eten was goed, leuk concept!
Ondanks drukte een relaxte sfeer.
Terrence P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Wow! Bij de velen bezoeken aan de VS viel mij altijd op wat een gezellige broodjes/ontbijtzaken daar zijn. Jammer dat we die in NL haast niet kunnen vinden. Maar Eindhoven is een uitzondering. Leuk concept met goed ontbijt. We hebben er zeer van genoten. Eigenlijk niks mis mee. De bediening/service was wel wat rommelig maar absoluut niet storend. De koffie smaakte goed en de broodjes waren heerlijk. Er is een ruime keus aan ontbijten; pancakes fruit, yoghurt voor iedereen is er wel een ontbijt te vinden. De prijzen zijn zeer acceptabel. Dus ik kan meneer de Boer van harte aanbevelen!
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Op zondag, een druilerige dag, ontbijten om 12.30 uur. Het doet aan als een gezellige chaos in een wat rommelig interieur. Toch loopt alles ondanks de drukte georganiseerd wanneer je ook zelf even wat aktie onderneemt. Zie het als een huiskamer met volop leven in de brouwerij en doorsnee prijzen voor een doorsnee ontbijt. Overwegend met een jonger publiek dat zich uitstekend vermaakt.
Judith- .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Vriendelijke mensen, heerlijk eten (ontbijt, lunch én gebakjes geprobeerd), goede koffie (die slechte recensie die ik las verbaasde mij echt! Wellicht een senseofan? Want daar is deze koffie totaal niet mee te vergelijken) en goede thee (die zoete Amandelthee is zo lekker!). Kindvriendelijk (dit is ook niet overal zo). En nee, het is niet de plaats voor een snel drankje/ hapje, dit is juist een plaats om even rustig genieten! Ik kom hier graag en vind het echt een aanwinst voor Eindhoven
Stefanievs .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Wat een verfrissend concept! We voelden ons er meteen thuis toen we hier gingen lunchen (of is het nou ontbijten?) met onze 2 jonge kindjes. Enorm kindvriendelijk en wat een ongelooflijk fijne en attente medewerkers.
Leuke, niet te moeilijke en vooral lekkere gerechten op de kaart. Pancakes, omelet en toast waren allemaal goed op smaak en goed bereid. We komen zeker nog eens terug voor een ontspannen ontbijt (of lunch?).
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2015
Als Eindhovenaar hoor je het natuurlijk in de wandelgangen. Meneer De Boer is er. Ontbijt! Lunch! dat moeten we dus eens gaan proberen. Druk tijdens de lunch maar het ontvangst is warm en binnen 5 minuten kunnen we aan een schone tafel. Door een misverstand duurt het even voor we wat te drinken krijgen maar de leuk ingerichte zaak en het gezelschap zorgen er voor dat het geen probleem is. De verse jus is echt verse jus! We kozen voor een broodje brie. Geweldig hoe dat op het bord voor je geserveerd wordt. Broodje helemaal perfect, noten, honing, rucola, olijfolie alles in verhouding met elkaar. Prachtig opgemaakt met een mooie brie als zonnestralen! De afsluitende koffie (espresso) was perfect. Heerlijk met een lange vinger. Dat gaan we dus vaker doen. Ook eens het ontbijt proberen denk ik.
Michiel D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Een ontbijtrestaurant. Leuke formule, maar het werkte niet helemaal. Eten was ok, maar stevig aan de prijs. Lang wachten op gerechten. Havermout met walnoot, banaan en karamel was wel lekker. Maar: niet bijzonder. Wafel met diepvries (?) fruit erop. Vijf man personeel in te krappe keuken, commentaar dat de baas geeft op zijn mensen. Niet prettig in de vroege ochtend. Koffie ook niet echt lekker. En dan het rare: het rook vreemd in deze tent. Als het allemaal wat beter wordt, kan het gaan werken. Maar voor nu geen aanrader.
Jeroen56 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Een mooi voorbeeld van ondernemen vanuit passie. Wij kwamen in onze zoektocht naar een goed ontbijt in het centrum, uit bij Meneer de Boer. Wat een leuke ontdekking! Leuk format, on-hollands bijna. Toont lef! Het ontvangst was zeer vriendelijk en het voelde als thuis. (Klinkt cliché, maar was echt zo). Het eten was simpel en goed. Daar hou ik van. Het is nog een nieuwe zaak, en deed ons terug denken aan eerdere ontbijtjes in NYC en London. Een leuk contrast voor ons dat weekend. Ons designhotel, in het midden van de stad, was helemaal volgens het boekje, maar miste de warmte en gezelligheid die we bij Meneer de Boer wél vonden!
Dirtsa .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Onze ervaring is gelukkig iets anders dan die van de vorige recensent. We zijn na een enthousiaste tip van een kennis bij Meneer de Boer terecht gekomen voor de lunch. Zij loofde de "zelfgemaakte" producten en de "huiskamersfeer". Als zij met "huiskamersfeer" bedoelde dat het gemoedelijk was, dat er tijdschriften en kranten te lezen waren, dat er een mogelijkheid was om met kussens in de vensterbank te gaan zitten, dan geef ik haar gelijk. De zaak heeft een hoog plafond, er hangen verschillende soorten lampen die mooi bij elkaar passen, er staan houten tafels met veelal harde stoelen. De keuken is helemaal open. Ik voel me prima in een dergelijke zaak: mijn maatje had graag een makkelijkere stoel gehad.
De "zelfgemaakte" producten vervolgens. Mijn maatje moest zijn koffie zelf aanvullen met water. Dat heet "een americano", was weinig en heel lekker. Het werkt wel op de lachspieren van mijn lunchgenoot om zelf uit een poppenhuiskannetje heet water in zijn kopje te gieten: als nuchtere Brabander heeft hij wellicht liever een volle kop lekkere koffie bij zijn eten. Voor theeliefhebbers als ik is Meneer de Boer een walhalla: lekker veel soorten "vers" geschepte thee en gekookt water. Het ei met kaas en bacon was ook zelf gebakken. Tja. Ik vraag mij af of dat ook anders kan.... Mijn geroosterde boterhammen met erwtenpuree en gesmolten geitenkaas waren heerlijk. Er mogen van mij zeker meer van dit soort apartere combinaties op de kaart staan. Daarvoor zou ik zeker terugkomen.
Tenslotte de mensen die er werken. Hartstikke vriendelijk. De man die bediende was zeker niet iemand die dit al jaren doet maar dat is misschien ook wel weer passend bij de huiskamersfeer van onze kennis.
Iets ruimere kaart, een paar gemakkelijke stoelen en verder houden zo.
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Tja... 'Breakfast all day' is het concept. Toen wij echter op zondag om 12.00 uur een English breakfast dachten te bestellen, kon dit niet meer, want dat was op. Dan maar een vers jus'tje en een broodje. Is ook de jus d'orange op. En dat bij een tentje wat nog maar zo kort open is... Niet echt positieve reclame! De man achter de bar (we dachten de eigenaar) maakte vreemde grapjes (1 ervan vonden we zelfs wat ongepast) en kwam in zijn geheel wat vreemd en ongemakkelijk over. De jongedame achter de bar wist niet wat bijvoorbeeld een 'spoetnik' was. Als medewerk(st)er hoor je gewoon de kaart te kennen. Toen wij een rocky road bestelden, moesten we met een vergrootglas naar het gebakje zoeken. Ze zag onze verontwaardigde blik en maakte vluchtig de opmerking 'ja dit is heel machtig hoor'! Dan nog is het echt geen gezicht, zo'n schraal stukje op een bordje. De kosten om een rocky road te maken zijn nou niet bepaald gigantisch, dus geef je klant liever wat teveel; dan komen ze terug, daar worden ze blij van! Vervolgens zagen we overigens een andere klant met minimaal een dubbele hoeveelheid op 2 bordjes lopen!? Erg vreemd... Uiteindelijk vriendelijk bedankt voor de rocky road en voor de carrot cake van Pinkie Patisserie gegaan. Dit was dan ook meteen het enige (dikke!!) pluspunt voor ons.. Maar als ik Pinkie was, zou ik mijn naam niet aan deze horecagelegenheid willen verbinden. Overigens werkt het concept 'bestellen aan de bar' ook niet echt, als je vervolgens plaats mag nemen en de bestelling gebracht wordt. Want de koffie werd niet gebracht en dus moesten we weer opstaan, alle krappe tafeltjes voorbij schuifelen, opnieuw bestellen, weer terug, en weer behoorlijk lang wachten op een simpel kopje koffie..
Nee, voor ons geen Meneer de Boer meer helaas!
Beste Koosje9,

Ondanks je niet al te positieve ervaring van een tijdje geleden, heb je toch de moeite genomen uitgebreid over ons te schrijven.
Graag willen we je daarvoor danken, het geeft ons namelijk de kans onszelf te verbeteren en we laten je weten dat al je punten inmiddels onze volledige aandacht hebben.
We betreuren het zeer te vernemen dat naast onze gerechten en service ook ons interieur zo minimaal bij je scoort.

Vriendelijke groeten,
Maurice de Boer