Memory Lane

Hoogstraat 45 3011 PE Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Memory Lane

Herinneringen in overvloed

Bij Memory Lane ontwikkel je nieuwe mooie herinneringen aan overvloed. In dit kalme, rustgevende restaurant midden in het bruisende centrum van Rotterdam kun je kwalitatief erg goed eten. Met grote letters op de muur met de hap van de dag kun je kiezen uit een uitgebreid menu, vol met lekker eten en wijnen. Op het kleine terras buiten kun je genieten van het zonnetje wanneer het weer hiervoor geschikt is. Rust uit na een dagje shoppen of ga hier eten voor een avondje stappen in de stad. Maar vooral: geniet!

Meer informatie over restaurant Memory Lane

Maandag t/m Zaterdag 10:00 - 18:00

Anne D.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Beroemd zijn de Oeuf en Cocotte met Bleu des Causses en zelfgemaakt brood. Het brood heeft een stevige korst en is daaronder mooi luchtig en licht. Ook het Broodje buikspek met appel, koriander en hoisinsaus valt goed in de smaak. Hij is lekker fris en niet te zwaar. De Chilidog was daarentegen een stuk zwaarder, maar dat hadden we ook wel verwacht. Goed pittig, zonder dat de vlammen uit je mond slaan.

De ligging is perfect. Midden in het centrum, met een klein beetje drukte. Maar je hoeft gelukkig niet te vechten om een plekje. De bediening is vrolijk, gastvrij en sarcastisch. Daar houd ik van, wie nou niet?
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Leuk zitten ze hier op hun nieuwe stek. De hotdogtent en de lunchroom zijn nu samengevoegd en dat werkt volgens mij prima. We kwamen binnen en boven zat het helemaal vol. Beneden in de kelder was er wel plek voor ons en dat was ook best gezellig. Er was zelfs nog een tafeltje bezet beneden. Ik koos voor de boterham oude kaas en ik vond hem heerlijk. Mijn tafelgenoten hadden respectievelijk de croque monsieur en de zalm. Croque Monsieur werd ook goed bevonden, de zalm was lekker maar wat simpel geserveerd. Gecombineerd met de kola uit Duistland, een vers geperst sapje en verse thee hebben we hier heerlijk geluncht.
ChantalKM .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
We hebben hier geluncht. Mijn dochter had de tosti en ze at hem met smaak op.
Ik had de hotdog met side salad en mijn man iets van het dagmenu.
De hotdog heeft een brand en Levie worst en dat is natuurlijk altijd prijs!
Lekker gegeten. Enige minpuntje was het tafeltje in de kelder, het was knus en gezellig samen maar het lekkende plafond in het toilet was vervelend.
Bappa .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Uitstekende lunchplek steak sandwich had helaas te wel wat te veel mosterd zodat die smaak teveel overheerste, maar het brood en het vlees waren top. Sandwich met buikspek was goed. Gratis water is altijd een pre. Bediening was wel na een half uur zowat verdwenen. Midden in lunchtijd?
Decor moet wel weer wat aan gedaan worden. Leek als we in een work in progress terecht waren gekomen.
Wietmeel .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
superlekker eten, gezond en veel smaak. heel erg goede service, en lekker op het terasje gezeten. echt een favorietje memory lane!
Ikkezelf .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Heerlijk eten met een fantastische wijn die ons aanbevolen werd. De bediening deed ons zeer welkom voelen. Ik zou hier zeker nog een keer eten.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
We kennen Memory Lane alleen als goede lunchzaak, maar ook het speciale avondmenu voor de AH/Iens-actie was een succes! Heerlijke caponata vooraf met de allerlekkerste geitenkaas ooit, het hoofdgerecht van kabeljauw was ook zeer smakelijk en ten slotte de lemon curd cheesecake, welke echt spectaculair was. Ook complimenten voor de goede witte wijnen die geschonken werden. Zeer vriendelijke bediening. Qua interieur en gasten een erg hoog 'hipstergehalte', daar moet je van houden.
SophieEet .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Super hartelijk ontvangen en met een Albert Heijn Restaurant Actie kaart twee driegangenmenuutjes gegeten, inclusief brood en olijfolie tussendoor. Heel smakelijk allemaal. Voorgerechtje van groentenstoofje maak ik zelf eigenlijk ook wel eens - wel heel lekker maar niet heel bijzonder dus - maar het hoofdgerecht was heel lekker stukje kabeljauw en de cheesecake erna was heerlijk, ook al ben ik geen cheesecake-kenner.
Doen we nog eens!
Hsslt .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Leuke, verrassende lunchgerechten en goede bijpassende wijn. Daarnaast uitstekende koffie en lekkere taart. Bediening top: vriendelijk en attent. Waar de eigenaren de tijd vandaan halen snappen we niet, maar blijf vooral zo doorgaan!
SvStr .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Simpel gegeten. Vriendelijke bediening. Eten prijs kwaliteit vanwege de Iens ah actie heel goed. Fijne wijn en een prima locatie. Simpele gerechten... Niet helemaal fan van de smaak ervan maar... Smaken verschillen.
Laura T.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Hoewel ik nog nooit gedineerd heb bij Memory Lane, kan ik de ontbijtjes en lunches enorm aanbevelen. Je krijgt meteen een kan water op tafel (fijn) en de bediening is heel vriendelijk. Qua entourage heb je echt het idee dat je bij iemand thuis zit, en zo voel je je ook.
Mooie producten en heerlijke koffie. Ook leuk dat er veel wordt samengewerkt met lokale leveranciers.
MaxWK .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Er was, eerlijk gezegd, enige scepsis, want het bleek niet mogelijk om te reserveren. Althans, als we nu al aangaven dat we het drie-gangenlunchmenuan zouden nemen konden we reserven, anders niet. Toch maar doorgezet, de recensie in de NRC beloofde veel. We werden niet teleurgesteld. Disgenote had lasagne 'Rotterzwam'en ik een eendepootje met witte bonen. Prima klaargemaakt, sober opgediend, goed smakend. De wijnsuggesties werden enthousiast gebracht en waren 'raak'. De prijzen zijn redelijk, houden zo ! Het interieur is - het is maar hoe je het bekijkt - trendy en hip, of rommelig en wel erg eenvoudig. Al met al: Rotterdam begint meer en meer op New York te lijken, in dat beeld past Memory Lane prima.
Chris K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Lekker gegeten in een uitgestorven restaurant. Waar zijn al die gasten? Jullie missen een leuke avond met lekker eten!
Bediening was vriendelijk, menu (o.a zalm, asperges, spinazie) was zeer goed te doen. Misschien prijs/kwaliteit verhouding iets aan de hoge kant, maar zeker een aanrader.
Smulpaling .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Pretentieus, kok probeert naar vermogen te koken. Items opzich ok, maar de smaken combineren niet. De duif was rauw van binnen. Het beste van de avond is het koekje bij de koffie, de gebakjes voor het toetje hadden me bespaard mogen blijven.
Gelukkig had zowel bediening als chef meer ook voor de krijsende baby die 2 uur lang borstvoeding gekregen heeft.
Sandra P.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Na eerdere goede lunch ervaringen nu eens diner geprobeerd maar dit viel tegen. Te kleine porties en niet echt originele gerechten of spannende smaak combinaties en dat wel voor een serieuze prijs
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Vandaag voor het eerst geluncht bij Memory Lane. Leuke sfeer, aardige bediening die duidelijk passie heeft voor het vak. Pure producten, niet goedkoop, maar erg goed voor wat je krijgt. Zalmtartaar lekker fris met mierikswortel sausje, heerlijk brood erbij en lekkere sapjes. Enige verbeterpuntje is dat de zalm wel heel 'puur' was, mocht wat meer pit hebben wat mij betreft, maar da's wellicht een kwestie van smaak.
Sowieso een aanrader, mocht ik nog eens in de buurt zijn kom ik zeker langs!
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Eigenlijk weinig nieuws aan het bovenstaande toe te voegen. Door al deze recensies nieuwsgierig geworden en na een sneue ervaring voor een restaurant te staan dat ondanks de aankondiging op een bord in de winkel, gewoon niet open was, naar de Hoogstraat gelopen. Leuk klein restaurantje dat wat frans aan doet. Kaart op een schoolbord. Gekozen voor verse sinaasappelsap (want had al een karafje water aangeboden gekregen) en een salade (daar viel niets aan te kiezen : er was er maar 1) Lekker : Rucola, danishblue, appel,walnoten, goede dressing en wat witte zure slierten (ik gok op verse zuurkool). met een lekkere portie ambachtelijk brood. Prima lunch, niet spotgoedkoop, maar goed te doen en zeker een aanrader als je in dit deel van Rotterdam bent.
Nichy .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Op zaterdag 14 februari 2015 hebben wij hier geluncht. De sfeer en aankleding is heerlijk. Echt een plek om even bij te komen van de dagelijkse beslommeringen. Het eten is fantastisch en goed geprijsd. De lunchgerechten zijn zo'n €5-€10 en dat geld ook echt waard. Veel verschillende ingrediënten, hier kun je als 'foodie' echt je hart ophalen. Het personeel is vriendelijk en staat open voor alle vragen. Extra bonus: er wordt Fritz Kola geschonken
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Top 4 gangen menu gegeten met heerlijke wijn erbij! De chef kookt en vertelt vol passie over zijn producten! Elke week een ander menu! Reden om elke week te gaan eten!!
Claudia H.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Heerlijke avond gehad. Alsof je bij vrienden gaat eten. Heel huiselijk en sfeervol. De gastheren zijn vriendelijk en kunnen goed vertellen over de gerechten en wijnen die ze serveren. Het menu staat vast, maar met (dieet)wensen wordt rekening gehouden. De gerechten zijn verrassend en smaakvol. Een echte aanrader!