Memories of India

Reguliersdwarsstraat 88 1017 BN Amsterdam Nederland Kaart
31-206235710

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant Memories of India

Proef de traditionele Indiase keuken

Bij Memories of India geniet je van de Indiase keuken. Deze behoort tot de oudste ter wereld en is befaamd om de vele kruidenmengsels die de gerechten hun unieke smaak geven. Een heel scala aan kruiden wordt vaak eerst gedroogd, geroosterd en vervolgens vermengd volgens de lokale traditie. De gerechten waar de mengsels in worden verwerkt, hebben een ongeëvenaard intense en complexe smaak.

Meer informatie over restaurant Memories of India

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Sha-star .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met de AH actie hier gegeten. Erg grote porties, eten is prima maar niet het beste wat ik heb gehad. Bediening is zeer vriendelijk.
Elisabeth47 E.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Een fijn Indiaas restaurant. De bediening is uitstekend. Wij werden bij binnenkomst heel charmant ontvangen door een vriendelijke gastheer en je wordt goed geinformeerd over het eten. Ook de timing van opdienen was heel fijn, niet te snel en niet te traag. Het eten is prima. Het aanbod van vegetarische gerechten is zeer ruim -gebruikelijk voor Indiase restaurants- en vooral de voorgerechten, en dan met name de pakoras, hebben indruk gemaakt. Die waren heel kruidig en knapperig. Kortom een fijn restaurant met prima Indiaas eten in een prettige ambiance.
dennis V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Na zeer vriendelijk te zijn ontvangen in het restaurant door zowel het personeel als de eigenaar , begonnen we met een starter van een soort kroepoek achtige pannekoek met verschillende dipsausjes van de zaak . Erg lekker ! Daarna de tandoori mix die zeer smaakvol was . Alles werd goed uitgelegd tijdens ontvangst van het eten en ook de service van het personeel was meer dan uitstekend daardoor .Ook waren we vrij om als nog andere recepten te kiezen dan die op de kaart stonden , in plaats van de dinerdeal actie. Omdat we toch erg graag de chefs choice wilde proberen namen we zowel de chicken als de lams . Uitmuntende keuze! En ook de Kulfi als desert was even eens raak! Eten bij "memoires of India " is daardoor een echte aanrader, zowel voor het eten als de gastvrijheid! Zowel voor de beginnende als de gevorderde orientaalse eter.

Delia C.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
De bediening was erg fijn. De service was ook erg flexibel: we mochten een gerecht vervangen zonde problemen. De kwaliteit van het eten was super! We gaan daar zeker vaker!!!!
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Bij Memories of India gegeten met een Superdeal van Ien's. Bij aankomst bleek het menu de superdeal gewoon op de menukaart te staan, alleen via de Iens-deal een heel stuk voordeliger.
Het was er vrij rustig, in het begin misschien iets te rustig, maar dat zal op vrijdag of zaterdag misschien anders zijn. Eerste indruk van de ruimte was: een lange, smalle zaal, eenvoudig ingericht. Wel werden we hartelijk ontvangen door de eigenaar. Bij de menukaart werd meteen verteld dat we desgewenst ook gerechten uit het menu mochten vervangen door een alternatief van de kaart. We hebben dat bekeken maar kozen uiteindelijk toch voor het standaard-menu.
Ondertussen bestelden we meteen even een Indiaas biertje. Niks mis mee.
We kregen er direct een smaakmakertje bij: een soort knapperige pannekoekjes met 3 sausjes. Lekker. Het voorgerecht werd vlot opgediend en al konden we de uitleg soms niet direct goed verstaan, er was steeds veel ruimte voor vragen en toelichting. Vooral de eigenaar deed duidelijk zijn best om het zijn gasten naar de zin te maken. Heel prettig. Het eten was prima. Op aanraden van de eigenaar hadden we gelukkig niet de allerpittigste gerechten gekozen, want over het algemeen was alles best pittig gekruid. Mango-ijs als dessert, prachtig opgediend op een groot bord. Al met al een prachtig menu in een leuke ambiance, voor een heel redelijke prijs.
Carma S.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Al weer enige tijd geleden dat wij (3 personen) bij Memories hebben gegeten. Net als altijd was het eten heerlijk, de bediening prima, vriendelijk en attent. Wij gaan snel weer!
Inge Wiersema W.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Heel lekker gegeten. We hafden een menu en dat was had een goede combinatie van gerechten. De bediening en service waren goed
Reinier V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Gort droge kip tandoori. Dat is vooral wat me bij is bebleven. Aardige bediening, maar communicatie in het engels ging duidelijk beter dan in het Nederlands. Op de kip na was het eten best oké maar dat is geen reden om terug te komen.
Rnaburgh .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Hier gegeten mbv de Shell-actie.
Eten niet echt bijzonder
Verhouding kwaliteit/prijs aangezien je de keuze had uit 2 vooraf gedefinieerde menu's te hoog
mariekediemen N.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
De lam met munt is heerlijk (aanrader), eigenlijk was alles lekker maar het was wat gemiddeld, het sprong er allemaal niet echt uit. Misschien was de bediening wat vermoeid door de vrijdagavonddrukte
Jazzieashley .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Ik heb hier gegeten met de Shell actie: er was van te voren een menu samengesteld. Ik gaf aan dat een dessert ivm ziekte geen optie was en dat bleek geen probleem, ik mocht cappuccino in de plaats. Eten was aardig gekruid, en lekker.
info696 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Heerlijk eten, mooi restaurant, top bediening! Voor herhaling vatbaar en zeker aan te raden. Dichtbij een parkeergarage (Geelvinck) en in hartje centrum.
Matsuza .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Ik heb hier met een groot gezelschap gegeten, en het eten was in principe prima (de Vindaloo was, zoals gewaarschuwd, erg pittig). Ik stoorde me enigszins ietwat aan de bediening die soms erg bot en direct overkwam. Het interieur was daarentegen wel weer mooi.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We kregen een menu met de Shell bonnen. We hadden een vegetarisch en een vlees menu gekozen. Was heerlijk. In het vegetarische menu kreeg je de spinazie en de linzen. Precies de gerechten die ik zou willen. Bij het vlees kozen we voor lam. Daarbij was ook een schaaltje gemengde groente. Alles lekker! Ook voorgerechten prima. De tandoori allen anders van marinade en lekker. Vegetarisch samosa en een uiengerecht. Kortom: aanrader, en prima, vriendelijke bediening.
rob.schuurman .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het menu was heerlijk met een heerlijke tandoori mix als voorgerecht en 3 super curries als hoofdgerecht. Elk met hun eigen smaak. Aanrader!
mark_dielen .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Samen met mijn vrouw vond ik het eten geweldig en de bediening is heel erg vriendelijk. We hebben genoten in mooie rustige setting. Het eten was zeer goed en we hebben dan ook smakelijk gegeten.
milanvanschendel .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Erg lekker gegeten en op onze wenken bediend. Helaas was het restaurant nagenoeg leeg op maandagavond. Ik kan me voorstellen dat het in het weekend erg gezellig is.
Stefan S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Voor de tweede maal gegeten bij memories of India. Geheel naar verwachting. Wederom heerlijk eten en super vriendelijke bediening! Voor echt goed Indiaas eten echt een aanrader.
Hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
zeer matig eten. 3 verschillende curries met nauwelijks verschillende smaken, voorgerecht met kaas was op snackbar niveau. mijn currie met cashewnoten en amandelen: geen cashew noot of amandel gezien (of geproefd). papadums waren lekker. sausjes erbij niet. wij hadden het idee dat veel uit de vriezer kwam.
freek_voermans .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Wat een lekker en gevarieerd eten! Charmante bediening en fijne sfeer om optimaal te genieten van ons jubileum etentje. Komen zeker terug! :-))