Memories of India

Reguliersdwarsstraat 88 1017 BN Amsterdam Nederland Kaart
31-206235710

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
      Chicken Tikka Massala
      Mixed Vegetables
      Rice
  • Nagerecht
    • Kulfi (indiase ijssoort met amandelen en pistaches)
      Mango Kulfi (kulfi met mango smaak)
      Dame Blanche (vanille-ijs met chocolade en slagroom)
      Strawberry Ice (aardbei-ijs met slagroom)

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Memories of India

Proef de traditionele Indiase keuken

Bij Memories of India geniet je van de Indiase keuken. Deze behoort tot de oudste ter wereld en is befaamd om de vele kruidenmengsels die de gerechten hun unieke smaak geven. Een heel scala aan kruiden wordt vaak eerst gedroogd, geroosterd en vervolgens vermengd volgens de lokale traditie. De gerechten waar de mengsels in worden verwerkt, hebben een ongeëvenaard intense en complexe smaak.

Meer informatie over restaurant Memories of India

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Joshuana .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Na lange tijd weer eens bij Memories of India gegeten. Dit is mijn favoriete, Indiase restaurant in Amsterdam. Niet alleen vind ik het eten heerlijk, maar de bediening is ook echt heel warm en hartelijk. Ik kom hier graag en iedereen die ooit is meegenomen heb, is tevreden. Voor de mensen die pittig willen eten raad ik de vindaloo aan. Prawns Poori en Panir Tikka was een heel goeie keuze als voorgerecht. Tweemaal lam, eenmaal de Madras, en eenmaal de vindaloo. Geserveerd met een combi van Garlic Naan en Rijst. Als bijgerecht hadden we Oker(Bhinbi). Knapperig en vol van aroma. Extra pittige saus geserveerd op tafel, was overheerlijk en zeer pittig. Heerlijk, gesloten met een Kulfi en Gulab Jamun. Precies zoals het moet. Absoluut een aanrader als je van de Indiase keuken houdt.
Masterchef2 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
We zijn dit restaurant gaan proberen op advies van onze zakenpartners. We hadden een tafel geboekt voor 14 personen op een woensdagavond. We kwamen aan in kleine groepjes, maar werden allemaal goed ontvangen waarbij er meteen een drankje werd aangeboden. Bijna iedereen ging voor een speciaal Indiaas drankje.

Van de buitenkant ziet het restaurant er niet zo aantrekkelijk uit, maar zodra je binnen stapt ben je al meteen onder indruk. Het interieur van het restaurant onderscheidt zich van de andere Indiase restaurant die ik tot nu toe heb gezien.

De bestelling lieten we geheel over aan de manager. We vroegen hem een combinatie te maken van een aantal voor-en hoofdgerechten. De chicken chat, samosan, chicken mango salad en de prawns pourie waren vooral verukkelijk. Voor het hoofdgerecht kregen we een combinatie van kip, lams, vis en garnalen. We waren erg blij dat we het advies om hier te komen eten hebben opgevolgd, want alles was heerlijk en goed bereid. Onze Indiase collega's hebben ons ervan bevestigd dat het inderdaad authentiek Indiaas eten is.

Na het hoofdgerecht gingen we voor Indiase ijs en nog een typisch Indiaas dessert. Tot slot kregen wij nog Indiase thee met kruiden en melk aangeboden van de manager. Ik moet zeggen dat de hele ervaring fantastisch was. Iedereen was dan ook meer dan tevreden en van plan om nog een keer terug te komen met hun vrienden of familie.
henri V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
We wilden deze zaterdag een mooie lamscurry eten. In een India's restaurant. Niet te verwarren met een Indiaan. Op Iens kreeg restaurant 'Memories of India' pal achter de Tuschinsky bioscoop hoge cijfers. De zaak ziet er op hun website ook mooi uit. Het systeemplafond is op de foto's niet te zien. Het bleek een toeristenfuik te zijn. Als doorgewinterde Amsterdammers hadden we beter moeten weten. Hun menukaart is opgebouwd uit blokjes die elk afzonderlijk in rekening worden gebracht. We namen de curry, een paar glazen huiswijn, water en een bakje met spinazie. De eigenaar schenkt alleen te duur bronwater, de bediening bracht op verzoek wel een glas Bloemendaals duinwater. En echt niets meer dan dat. De rekening bedroeg maar liefst 98 euro voor twee personen. Meestal kijk je naar het eindbedrag en als dat overeenkomt met het gebodene ga ik niet steggelen. Maar dit was echt veel te veel. Zo bleek dat men alle 'aangeboden' hapjes, zoals de twee flinterdunne pannenkoekjes met daarop die bekende mintsaus (die bij hun ronduit smerig is), apart op de nota te hebben gezet. Dat is in India restaurants totaal ongebruikelijk. Het bakje spinazie, dat wij oneerbiedig 'poep van broertje' noemden, bleek maar liefst euro 14,50 te kosten. Veertien euro en vijftig cent voor een klein metalen bakje met spinazie. Zijn ze nou helemaal betoeterd! Ik dreigde met de politie wegens oplichting. Uiteindelijk verdwenen er dingen van de rekening. En dan zweer je de eigenaar plechtig dat je zijn zaak nimmer van zijn lang zal ze leven meer zal bezoeken. Memories of India. Ik zou het u echt niet aanraden, tenzij ik u niet mag.
proever676 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2013
Tweede keer, weer fantastisch gegeten, superbediening en een warme, gezellige atmosfeer. Het bijzondere Deluxe menu werd op een mooi manier geserveerd. Mango kulfi was de best die heb ik ooit gehad. Kortom zeer de moeite waard om hier te gaan eten. We gaan terugkomen.
urmi .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2013
Ik was met vrienden gaan uit eten in een indiaans restaurant Memories .het was een hele mooie stijlvolle ingericht in indiaans stijl .Je voel of je in india hebt het eten was overheerlijke de bediening was ook heel goed. wij hebben ons vinger bijna bij opgegeten zo heerlijk hebben we in jaren niet gegeten het was een geslaagde avond.
Jillian S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Ik heb nooit eerder zout in een Indiaans restaurant gebruikt maar het was echt nodig toen ik hier de laatste keer heb gegeten.

Het eten was voornamelijk flauw.

We hadden de onion bhaji als voorgerecht besteld. Redelijk niet bijzonder.
Als hoofdgerecht pudina gosht die zou pittig zijn maar was het totaal niet, aloo gobhi (grote stukken aardappel), dal nawhi, kloflook naan (smakeloos), en gestoomde rijst.

Maar ik moet zeggen dat de chai té wel heel lekker was.

De prijzen in het restaurant zijn duurder dan de prijzen die online gemeld zijn (bijv Pudina goscht 16,95 ipv 14,95,Dal nawhi 8,50 ipv 6,50, Aloo gobhi 9,50 ipv 8,50, etc.).

In het beste geval klopt hun site niet meer (hoewel het heel nieuw uitziet) en mensen moeten maar rekening houden met een hogere rekening.

In het slechtste geval hebben ze extra bijgerekend voor ieder gerecht.

De decor is opgeknapt sinds dat ik voor het laatst ben geweest en heeft een moderne straling met een paar foute dingen tussen. Bediening was oké, ze hebben onze reservering vergeten, waren wel vriendelijk maar soms een beetje te pushy.

Het zag veel belovend uit, maar ik kom hier niet terug.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2012
Mijn 2de keer bij dit Indiaanse restaurant en weer een heerlijke avond beleeft. Het is moeilijk kiezen tussen alle heerlijke gerechten op de kaart maar we kozen uiteindelijk voor de "lam samosa" en als hoofd namen we "Pundina Gosht" en "Goanese Fish Massala". Allemaal erg lekker!

Bediening erg behulpzaam en vlot. Prijs/kwaliteitsverhouding helemaal goed! Beste Indiaanse restaurant in town! :-)
Peter-de-eter .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2012
Gebruik gemaakt van de iens dinner deal. Bediending was uitstekend en zeer vriendelijk. Eten was goed en zeker bovengemiddeld voor een curry restaurant. Eigenaar vroeg of we het nog heter wilde en kwam met een speciaal potje uit de keuken om het nog meer spicy te maken. Het kan mij nooit heet genoeg zijn dus prima initiatief. Voor de minder spicy eter is het echter ook goed te doen. Het (overigens heerlijke) typisch indiase dessert voor 2 personen op 1 boord is wat vreemd als je niet met je partner of "date" bent, maar dat zal misschien wel liggen aan de "iens dinner deal". Ik was daar gelukkig met een kennis die daar om kon lachen. Kortom, perfect gegeten op prima locatie + goede prijs/kwaliteit, zeker icm met de iens-deal.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
wat een heerlijk restaurant in het hart van de binnenstad. Elke liefhebber van tandoori gerechten moet hier een keertje gaan eten. Zeer betaalbaar en vreselijk lekker.Gecombineerd met een luxe inrichting en vriendelijke bediening is dit restaurant zeer aan te bevelen. Let wel op bij de bijgerechten, want die worden een beetje opgedrongen, maar zijn wel een beetje prijzig.
Anouk S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Heerlijk gegeten met de iens dinner deal! Ik ben normaal nooit fan van dit soort deals omdat ik het idee heb dat je altijd de restjes krijgt. Maar bij deze dinnerdeal is dat absoluut niet het geval! Heerlijk gegeten!
Voorgerecht tandoori specialiteiten. Meerdere soorten vlees op verschillende manieren klaargemaakt.
Hoofdgerecht: butterchicken, groente curry en lamscurry. Normaal zouden we tikka massala krijgen maar we hadden overlegd met de ober en toen kregen we butterchicken ipv tikka massala. Service dat zoiets gewoon kan!
Nagerecht: indiaas ijs pistache en mango. Erg lekker! Speciaal ijs doet mij denken aan het ijs dat ze serveren in het midden-ooosten.
Service is werkelijk top. Er loopt een manager door het restaurant die er op toe ziet dat iedereen het naar het zin heeft. Van hem nog speciale extra hete saus gekregen gratis om te proberen. Erg leuk om een keer te proberen.
Al met al gaan wij zeker terug!
RICARDO27 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Via Iens deal op 23 okt hier gegeten, uitstekend en goed op smaak, prima bediening.
Het restaurant is modern ingericht en kom hier zeker terug.
Voor de verandering ook met rolstoel goed binnen te komen.

Hou je van Indiaas eten ga hier zeker een keer naar toe.
Chionis .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Prima gegeten bij memories. Het eten en de bediening roepen inderdaad herinneringen op aan India, en gelukkig aan de betere restaurants daar. Smakelijk eten en voorkomende bediening. Medium spicy is goed te doen voor de Hollandse maag. We zullen vast nog een keer terugkomen.
kooter1 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2012
Via Iens diner deals hier voor 3 personen een diner gereserveerd. Wij werden achter in het restaurant neergezet waar ook de mensen aan de andere tafels duidelijk voor deze aanbieding gekozen hadden. Het viel ons tegen. We moesten erg lang wachten en het gebodene was beslist niet meer waard dan de 50% aanbieding van € 17,50 p.p.
Wij hadden het idee dat het een aangepast diner was. Het ijs voor 3 personen werd op één bord geserveerd. Er waren nog wel drie lepels bij.
Eten was van goede kwaliteit.
Mischa D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Erg lekker gegeten met de Iens diner deal.

Het voorgerecht bestond uit een aantal stukjes vlees, dat klinkt misschien wat armoeiig, maar dat was het zeker niet. Lekker gekruid en bijzonder mals.

De butter chicken was favoriet bij de hoofdgerechten; gekruide kip in een milde curry. Hier heb ik eigenhandig twee porties van weten weg te werken.

Tot slot het Indiaas ijs: weer eens wat anders. Smakelijk, maar niet echt mijn 'ding'.

Bediening was bijzonder vriendelijk. Het decor is strak en onderscheidt zich van het cliche interieur van veel collega Indiers. Klapstuk is de dame aan de muur met een stevig decollete.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2012
kwalitatief behoorlijk goed eten en goede porties.
het blijft echter duur voor hetgeen geboden wordt.
de service is goed en het decor is zeker na de verbouwing prima te noemen met een goede uitstraling.
Aryane M.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2012
Uiterst vriendelijke service,warme ambiance hoewel het licht wel wat lager mag :) Gerechten waren bijzonder smakelijk en prijs-kwaliteitverhouding is optimaal.Een absolute aanrader voor wie van de Indiase keuken houdt!
M B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
Het cijfer voor Decor is verzonnen en voor Service alleen gebaseerd op een lang telefonisch onderhoud om een grote afhaalbestelling op te geven. Het eten was fantastisch en het beste dat ik heb gegeten op het Europese continent. Onlangs nog in een zg. goed Indiaas restaurant buiten NL verschillende nauwelijks van elkaar te onderscheiden gerechten gegeten (de kleur was wel anders). Hier echter: alles smaakte anders en was precies goed van smaak en kleur. We hebben er met 8 'ervaren' Indiaas-eten-eters van gegeten en vonden het allen heel erg goed! Binnenkort zal ik het restaurant eens gaan bezoeken.
titty L.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Met grote groep (16 personen) naar dit restaurant gegaan. Gastheer heette ons welkom en vertelde ons dat we alles konden bestellen, maar dat wellicht een mix in dit geval de goede keuze was. Bleek een uitstekend advies te zijn, omdat we zo veel gerechten konden proeven. Heerlijke butter chicken, kip korma en garnalen. Als nagerecht voor mango kulfi gekozen; heerlijk. Goed eten, goede service en mooi aangeklede ruimte. Aanrader. Enige minpunt is de prijs. Zeker niet het goedkoopste Indiaas restaurant, wel een van de betere.
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Erg lekker gegeten, smaken waren mooi in balans , het was genieten !
Kingfisher biertje erbij helemaal top.
Voor mij terecht een Memory of India !
Schone zaak ook en smaakvol ingericht.

Ps.voor diegene die het te pittig vinden, tip: vraag van te voren hoe pittig iets is dan voorkom je teleurstellingen.
Cindy B.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
Hier een tijdje geleden gegeten maar ik moet zeggen dat ik het niet zo heel bijzonder vond. Voor mij was de prijs/kwaliteit verhouding niet helemaal in balans. De bediening was echter wel heel vriendelijk en oplettend. Mijn tafelgenoot was echter wel zeer tevreden met haar gerecht dus misschien komen wij hier nog eens terug om te kijken of ik wel iets bijzonders kan vinden.