Memories of India

Reguliersdwarsstraat 88 1017 BN Amsterdam Nederland Kaart
31-206235710

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Chicken Tikka Massala
      Mixed Vegetables
      Rice
  • Nagerecht
    • Kulfi (indiase ijssoort met amandelen en pistaches)
      Mango Kulfi (kulfi met mango smaak)
      Dame Blanche (vanille-ijs met chocolade en slagroom)
      Strawberry Ice (aardbei-ijs met slagroom)

Speciale deals

-30% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Memories of India

Proef de traditionele Indiase keuken

Bij Memories of India geniet je van de Indiase keuken. Deze behoort tot de oudste ter wereld en is befaamd om de vele kruidenmengsels die de gerechten hun unieke smaak geven. Een heel scala aan kruiden wordt vaak eerst gedroogd, geroosterd en vervolgens vermengd volgens de lokale traditie. De gerechten waar de mengsels in worden verwerkt, hebben een ongeëvenaard intense en complexe smaak.

Meer informatie over restaurant Memories of India

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Joost V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Heerlijk gegeten met 2 personen, uitstekende bediening en zeer goede adviezen over gerechten en bijpassende wijn door eigenaar/bedrijfsleider. Zeer goede ervaring! Zeker voor herhaling vatbaar.
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
We waren blij dat we met kerst nog een goede plek vonden bij dit restaurant.
Vriendelijke ontvangst en de zaak was niet totaal gevuld. Rustige prettige inrichting. De huis wijn (een chardonay uit Pays D'oc) was prima en slechts 16,50 voor een fles. Op voorhand krijg je geen naanbrood of amuse o.i.d. Dat kan alleen als je een bestelling doet.

Voorgerechten van kruidige kleine garnalen (Prawns Paori) en grote garnalen & yoghurtsaus (Tandoori Jingha). Wij vonden het wel smakelijk maar enigzins vlak.

Hoofdgerechten Saag Ghost (spinazie & lam) en Chicken Balti (kip met kruiden & groenten) waren wel aardig maar niet bijzonder. Ook hier milde smaken en weinig verrassingen.

Mijn vrouw formuleerde het wat mij betreft juist "er worden teveel concessies gedaan naar onze westerse smaken waardoor het te vlak wordt".

Minpunt; ik stootte onhandig een vol glas wijn om waarvan alleen de inhoud op de grond kwam. Daar moest ik zelf een beetje achteraan om het schoon te krijgen en er werd niet attent gereageerd op het lege glas (dat is daarna leeg gebleven). Jammer.
Marga S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Tijdens de restaurantweek hier gegeten. Er was 1 menu beschikbaar. Dat was weinig gevarieerd. Een tandoori mixed vleesgerecht, een groentecurry en een kipcurry. Wij vonden het tamelijk vlak van smaak. Het dessert was kardamomijs. Moet je van houden. Misschien kwam het door de drukte, maar de bediening was ronduit onvriendelijk. Geen persoonlijke aandacht, de ober was gehaast, er werd over onze hoofden tegen collega's gepraat, terwijl wij iets vroegen en men was niet bereid om uit te leggen wat het menu was. We kregen zelfs de kans niet om te vragen of we ook iets anders konden eten dan het "Iensmenu".
P P.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2013
Kan niet anders dan mij aansluiten bij de meeste andere recensies. Ziet er van buiten gewoon uit, van binnen erg ruim, mooi, schoon en netjes.
Eten van uitstekende kwaliteit. Als fervent fan van de Indiase keuken een nieuwe topper.
Fijne bediening, goede uitleg en leuk uitgeserveerd dessert.
Kortom, topper.
Vincent C.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2013
Heerlijk Indiaas gegeten bij Memories of India, met een groupon voucher. Voor 2 personen 25 euro exc drankjes. Dit bleek een prima deal. Het eten was super (met name kip tikka masala!) en ook de naan was prima. Enige puntje was dat de bediening niet echt Nederlands sprak en dat onze groupon voucher eerst niet geaccepteerd werd (we hadden blijkbaar de verkeerde versie geprint terwijl er op de print stond dat deze ook geldig was).
Voor de rest prima restaurant!
Lijanne D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Nog nooit eerder Indisch gegeten maar dit is zeker voor herhaling vatbaar. In tijden niet zo oprecht vriendelijk geholpen in een restaurant! Eten was heerlijk en grote porties waardoor meerdere keren opgeschept kon worden en we lang aan het tafelen waren. Zeker een aanrader!
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2013
wederom na lange tijd hier gegeten en was perfect in alle opzichten. Had grouponbon maar dit had in dit restaurant geen enkele invloed op de kwaliteit c.q. hoeveelheid en aandacht van het personeel. Prima verzorg een echte aanrader !
S. D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Als hindoestaanse kan ik het weten. Heerlijk gegeten hier met z'n vieren. Prima sfeer, keurige bediening. Lamscurry en kiptandoori waren prima smakelijk, mals en prima gekruid! een aanrader.
Jaspreet S.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Hier gegeten met een groupon. Het restaurant ziet er erg goed uit. Het duurde lang voordat het eten aankwam maar dat kwam waarschijnlijk omdat het druk was. Service was okay.

Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2013
Ik begrijp de lovende reacties met betrekking tot de keuken niet. En durf daarbij te stellen dat ik gelijk heb. Dat klinkt wellicht wat boud of arrogant, maar is geenszins als zodanig bedoeld.
Memories of India heeft een nieuw interieur (althans vernieuwd). Dat is een duidelijke upgrade. Maar de resultaten van de keuken hebben die zeker niet. O.k., lang geleden was het eten echt heel slecht. Nu is het beter. Maar nog langs niet fantastisch of meetbaar met 9's en 10-en.
Wij gingen door omstandigheden genoodzaakt wat vroeg. Dat kan een verkeerd beeld opleveren van service, van sfeer. Ik wil het daarom daar niet over hebben. De dienstdoende ober deed wat hij moest doen.
De kaart onderscheidt zich niet van wat het merendeel der Indiase Restaurants bied. Vooral veel, misschien teveel gerechten. Om toch een zo eerlijk mogelijk beeld te krijgen van het gebodene doen we niet gek.
Karafje huiswijn waarvan we constateren dat de fles in ieder geval niet zojuist is ontkurkt. Vlak, weinig geur, niets bijzonders maar ook niet aan de prijs.
Als vooraf een linzensoep en kip/mangosalade.
De soep is enigszins flauw, wat melig van structuur en mist de pit en karakter.
De salade omvat een bord met een laagje fijn gesneden ijsbergsla, gegarneerd met wat niet ter zake doende schijfjes sinaasappel, komkommer en tomaat zonder enige vorm van dressing. op de sla wat stukjes gekruide kip, elk getopt met een dingetje mango dat rechtstreeks van de conservenindustrie afkomstig is. Het ziet er wat amateuristisch uit en ontbeert wederom het karakter van de Indiase keuken.
Dan de hoofdgerechten: Lam Tikka Massala is een klassieker en alom verkrijgbaar en te proeven, dus te vergelijken.
Deze is niet goed, sorry...het lamsvlees is opgewarmd (en niet de eerste keer) daadroor droog en taai. De saus heeft een teveel aan tomatenpuree en is bijna eng rood van kleur. Ik mis smaak, een pepertje en de onmisbare verse koriander.
De begeleidende pilavrijst is goed.
De overzijde krijgt een vegetarische schotel van okra, ui, tomaat, komijn en kruiden. De smaak is in ieder geval Indiaas, maar de presentatie doet ook hier vermoeden dat een en ander magnetronisch is verwarmd. Overgaar, weinig byte en de individuele ingredienten zijn, op de stukjes okra na, niet of nauwelijks herkenbaar.
Het uitgangspunt van dit etentje was dat we wat moesten eten voorafgaand aan volgende verplichtingen. We hebben dan ook schouderophalend betaald, ons er verder niet meer zo druk over gemaakt, maar ons achteraf nog wel verbaasd over hoe minnetjes het eigenlijk was.
We hadden al eens afscheid genomen van Memories ten tijde van het allerbelabberdste niveau dat denkbaar was. Dat is het nu niet, maar het weerzien zal nog even op zich laten wachten, dat wel...
hallll .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2013
Lekker! We arrived early so it was not busy and we got lots of attention from our very friendly server. Nice selection of wines. Funky playful atmosphere. A great selection of all the classic indian dishes on the menu. Especially the vegetarian choices, was difficult to choose. Appetizers (onion bhajis and samosas) fresh tastes served with lovely chutneys. Garlic naan was everything you can hope for: fluffy, chewy, and crispy with mild roasted garlic and butter. Main dishes of dahl nawabi, palak paneer, aloo mattar, and lamb spinach curry (saag gosht) with fluffy rice were more than enough for the 2 of us. We were grateful they were open Monday night when so many other places are closed. Will recommend!
henri V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
We wilden deze zaterdag een mooie lamscurry eten. In een India's restaurant. Niet te verwarren met een Indiaan. Op Iens kreeg restaurant 'Memories of India' pal achter de Tuschinsky bioscoop hoge cijfers. De zaak ziet er op hun website ook mooi uit. Het systeemplafond is op de foto's niet te zien. Het bleek een toeristenfuik te zijn. Als doorgewinterde Amsterdammers hadden we beter moeten weten. Hun menukaart is opgebouwd uit blokjes die elk afzonderlijk in rekening worden gebracht. We namen de curry, een paar glazen huiswijn, water en een bakje met spinazie. De eigenaar schenkt alleen te duur bronwater, de bediening bracht op verzoek wel een glas Bloemendaals duinwater. En echt niets meer dan dat. De rekening bedroeg maar liefst 98 euro voor twee personen. Meestal kijk je naar het eindbedrag en als dat overeenkomt met het gebodene ga ik niet steggelen. Maar dit was echt veel te veel. Zo bleek dat men alle 'aangeboden' hapjes, zoals de twee flinterdunne pannenkoekjes met daarop die bekende mintsaus (die bij hun ronduit smerig is), apart op de nota te hebben gezet. Dat is in India restaurants totaal ongebruikelijk. Het bakje spinazie, dat wij oneerbiedig 'poep van broertje' noemden, bleek maar liefst euro 14,50 te kosten. Veertien euro en vijftig cent voor een klein metalen bakje met spinazie. Zijn ze nou helemaal betoeterd! Ik dreigde met de politie wegens oplichting. Uiteindelijk verdwenen er dingen van de rekening. En dan zweer je de eigenaar plechtig dat je zijn zaak nimmer van zijn lang zal ze leven meer zal bezoeken. Memories of India. Ik zou het u echt niet aanraden, tenzij ik u niet mag.
Jillian S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Ik heb nooit eerder zout in een Indiaans restaurant gebruikt maar het was echt nodig toen ik hier de laatste keer heb gegeten.

Het eten was voornamelijk flauw.

We hadden de onion bhaji als voorgerecht besteld. Redelijk niet bijzonder.
Als hoofdgerecht pudina gosht die zou pittig zijn maar was het totaal niet, aloo gobhi (grote stukken aardappel), dal nawhi, kloflook naan (smakeloos), en gestoomde rijst.

Maar ik moet zeggen dat de chai té wel heel lekker was.

De prijzen in het restaurant zijn duurder dan de prijzen die online gemeld zijn (bijv Pudina goscht 16,95 ipv 14,95,Dal nawhi 8,50 ipv 6,50, Aloo gobhi 9,50 ipv 8,50, etc.).

In het beste geval klopt hun site niet meer (hoewel het heel nieuw uitziet) en mensen moeten maar rekening houden met een hogere rekening.

In het slechtste geval hebben ze extra bijgerekend voor ieder gerecht.

De decor is opgeknapt sinds dat ik voor het laatst ben geweest en heeft een moderne straling met een paar foute dingen tussen. Bediening was oké, ze hebben onze reservering vergeten, waren wel vriendelijk maar soms een beetje te pushy.

Het zag veel belovend uit, maar ik kom hier niet terug.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2012
Mijn 2de keer bij dit Indiaanse restaurant en weer een heerlijke avond beleeft. Het is moeilijk kiezen tussen alle heerlijke gerechten op de kaart maar we kozen uiteindelijk voor de "lam samosa" en als hoofd namen we "Pundina Gosht" en "Goanese Fish Massala". Allemaal erg lekker!

Bediening erg behulpzaam en vlot. Prijs/kwaliteitsverhouding helemaal goed! Beste Indiaanse restaurant in town! :-)
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
wat een heerlijk restaurant in het hart van de binnenstad. Elke liefhebber van tandoori gerechten moet hier een keertje gaan eten. Zeer betaalbaar en vreselijk lekker.Gecombineerd met een luxe inrichting en vriendelijke bediening is dit restaurant zeer aan te bevelen. Let wel op bij de bijgerechten, want die worden een beetje opgedrongen, maar zijn wel een beetje prijzig.
Mischa D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2012
Erg lekker gegeten met de Iens diner deal.

Het voorgerecht bestond uit een aantal stukjes vlees, dat klinkt misschien wat armoeiig, maar dat was het zeker niet. Lekker gekruid en bijzonder mals.

De butter chicken was favoriet bij de hoofdgerechten; gekruide kip in een milde curry. Hier heb ik eigenhandig twee porties van weten weg te werken.

Tot slot het Indiaas ijs: weer eens wat anders. Smakelijk, maar niet echt mijn 'ding'.

Bediening was bijzonder vriendelijk. Het decor is strak en onderscheidt zich van het cliche interieur van veel collega Indiers. Klapstuk is de dame aan de muur met een stevig decollete.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2012
kwalitatief behoorlijk goed eten en goede porties.
het blijft echter duur voor hetgeen geboden wordt.
de service is goed en het decor is zeker na de verbouwing prima te noemen met een goede uitstraling.
Aryane M.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2012
Uiterst vriendelijke service,warme ambiance hoewel het licht wel wat lager mag :) Gerechten waren bijzonder smakelijk en prijs-kwaliteitverhouding is optimaal.Een absolute aanrader voor wie van de Indiase keuken houdt!
M B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
Het cijfer voor Decor is verzonnen en voor Service alleen gebaseerd op een lang telefonisch onderhoud om een grote afhaalbestelling op te geven. Het eten was fantastisch en het beste dat ik heb gegeten op het Europese continent. Onlangs nog in een zg. goed Indiaas restaurant buiten NL verschillende nauwelijks van elkaar te onderscheiden gerechten gegeten (de kleur was wel anders). Hier echter: alles smaakte anders en was precies goed van smaak en kleur. We hebben er met 8 'ervaren' Indiaas-eten-eters van gegeten en vonden het allen heel erg goed! Binnenkort zal ik het restaurant eens gaan bezoeken.
Erna V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Erg lekker gegeten, smaken waren mooi in balans , het was genieten !
Kingfisher biertje erbij helemaal top.
Voor mij terecht een Memory of India !
Schone zaak ook en smaakvol ingericht.

Ps.voor diegene die het te pittig vinden, tip: vraag van te voren hoe pittig iets is dan voorkom je teleurstellingen.