Promoties zijn kortingen van 20%, 30%, 40% of 50% op de gehele rekening, inclusief drankjes. De korting is alleen geldig bij een reservering via IENS, op de betreffende dag en tijd waarop de korting in de online agenda van het restaurant op IENS wordt weergegeven. Promoties via IENS zijn niet geldig in combinatie met andere acties.
Speciale deals

-50% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Memories of India

Proef de traditionele Indiase keuken

Bij Memories of India geniet je van de Indiase keuken. Deze behoort tot de oudste ter wereld en is befaamd om de vele kruidenmengsels die de gerechten hun unieke smaak geven. Een heel scala aan kruiden wordt vaak eerst gedroogd, geroosterd en vervolgens vermengd volgens de lokale traditie. De gerechten waar de mengsels in worden verwerkt, hebben een ongeëvenaard intense en complexe smaak.

Meer informatie over restaurant Memories of India

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

S. D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Als hindoestaanse kan ik het weten. Heerlijk gegeten hier met z'n vieren. Prima sfeer, keurige bediening. Lamscurry en kiptandoori waren prima smakelijk, mals en prima gekruid! een aanrader.
Shai R.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Heerlijk gegeten hier. Mr. Sharma is zoals altijd zeer vriendelijk en attent. Ambiance en sfeer is erg rustgevend en mooi. Dank voor de lekker supermalse lams balti... perfect op smaak. Alles wat we hadden gegeten was verfijnd en in balans. Super lekker en van zeer hoge kwaliteit.Bediening netjes en correct.

Tot binnenkort.. we kijken altijd ernaar uit als we hier komen eten.

Shailesh Ramgoelam
wim W.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Gebruik gemaakt van de aanbieding van Groupon voor het 3-gangenmenu. De samenstelling ervan was een goede keuze: erg smakelijk, heerlijk pittig (niet té) en royaal. De Franse wijn paste er prima bij. De bediening was prettig en de entourage relaxt en sfeervol. Voor herhaling vatbaar.
Lucky1 S.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Hier gegeten met een groupon. Het restaurant ziet er erg goed uit. Het duurde lang voordat het eten aankwam maar dat kwam waarschijnlijk omdat het druk was. Service was okay.

Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2013
Ik begrijp de lovende reacties met betrekking tot de keuken niet. En durf daarbij te stellen dat ik gelijk heb. Dat klinkt wellicht wat boud of arrogant, maar is geenszins als zodanig bedoeld.
Memories of India heeft een nieuw interieur (althans vernieuwd). Dat is een duidelijke upgrade. Maar de resultaten van de keuken hebben die zeker niet. O.k., lang geleden was het eten echt heel slecht. Nu is het beter. Maar nog langs niet fantastisch of meetbaar met 9's en 10-en.
Wij gingen door omstandigheden genoodzaakt wat vroeg. Dat kan een verkeerd beeld opleveren van service, van sfeer. Ik wil het daarom daar niet over hebben. De dienstdoende ober deed wat hij moest doen.
De kaart onderscheidt zich niet van wat het merendeel der Indiase Restaurants bied. Vooral veel, misschien teveel gerechten. Om toch een zo eerlijk mogelijk beeld te krijgen van het gebodene doen we niet gek.
Karafje huiswijn waarvan we constateren dat de fles in ieder geval niet zojuist is ontkurkt. Vlak, weinig geur, niets bijzonders maar ook niet aan de prijs.
Als vooraf een linzensoep en kip/mangosalade.
De soep is enigszins flauw, wat melig van structuur en mist de pit en karakter.
De salade omvat een bord met een laagje fijn gesneden ijsbergsla, gegarneerd met wat niet ter zake doende schijfjes sinaasappel, komkommer en tomaat zonder enige vorm van dressing. op de sla wat stukjes gekruide kip, elk getopt met een dingetje mango dat rechtstreeks van de conservenindustrie afkomstig is. Het ziet er wat amateuristisch uit en ontbeert wederom het karakter van de Indiase keuken.
Dan de hoofdgerechten: Lam Tikka Massala is een klassieker en alom verkrijgbaar en te proeven, dus te vergelijken.
Deze is niet goed, sorry...het lamsvlees is opgewarmd (en niet de eerste keer) daadroor droog en taai. De saus heeft een teveel aan tomatenpuree en is bijna eng rood van kleur. Ik mis smaak, een pepertje en de onmisbare verse koriander.
De begeleidende pilavrijst is goed.
De overzijde krijgt een vegetarische schotel van okra, ui, tomaat, komijn en kruiden. De smaak is in ieder geval Indiaas, maar de presentatie doet ook hier vermoeden dat een en ander magnetronisch is verwarmd. Overgaar, weinig byte en de individuele ingredienten zijn, op de stukjes okra na, niet of nauwelijks herkenbaar.
Het uitgangspunt van dit etentje was dat we wat moesten eten voorafgaand aan volgende verplichtingen. We hebben dan ook schouderophalend betaald, ons er verder niet meer zo druk over gemaakt, maar ons achteraf nog wel verbaasd over hoe minnetjes het eigenlijk was.
We hadden al eens afscheid genomen van Memories ten tijde van het allerbelabberdste niveau dat denkbaar was. Dat is het nu niet, maar het weerzien zal nog even op zich laten wachten, dat wel...
hallll .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2013
Lekker! We arrived early so it was not busy and we got lots of attention from our very friendly server. Nice selection of wines. Funky playful atmosphere. A great selection of all the classic indian dishes on the menu. Especially the vegetarian choices, was difficult to choose. Appetizers (onion bhajis and samosas) fresh tastes served with lovely chutneys. Garlic naan was everything you can hope for: fluffy, chewy, and crispy with mild roasted garlic and butter. Main dishes of dahl nawabi, palak paneer, aloo mattar, and lamb spinach curry (saag gosht) with fluffy rice were more than enough for the 2 of us. We were grateful they were open Monday night when so many other places are closed. Will recommend!
Freaker .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Met zeven vrienden hier gegeten. Erg vriendelijke bediening, stelde meteen voor om verschillende gerechten neer te zetten zodat wij niet eerst met zijn allen de kaart hoefden te bestuderen. Heerlijk als men dit meteen voorstelt. We kregen vervolgens een drie-gangen menu. Een top combinatie van tandoori, kip en lams gerechten. Kip variant was erg mild en romig, lams was lekker pittig (hadden we om gevraagd). Alles erg lekker van smaak en ruim voldoende. Nagerecht was ook bijzonder lekker. Zeker een mooi restaurant met lekker eten.
Joshuana .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Na lange tijd weer eens bij Memories of India gegeten. Dit is mijn favoriete, Indiase restaurant in Amsterdam. Niet alleen vind ik het eten heerlijk, maar de bediening is ook echt heel warm en hartelijk. Ik kom hier graag en iedereen die ooit is meegenomen heb, is tevreden. Voor de mensen die pittig willen eten raad ik de vindaloo aan. Prawns Poori en Panir Tikka was een heel goeie keuze als voorgerecht. Tweemaal lam, eenmaal de Madras, en eenmaal de vindaloo. Geserveerd met een combi van Garlic Naan en Rijst. Als bijgerecht hadden we Oker(Bhinbi). Knapperig en vol van aroma. Extra pittige saus geserveerd op tafel, was overheerlijk en zeer pittig. Heerlijk, gesloten met een Kulfi en Gulab Jamun. Precies zoals het moet. Absoluut een aanrader als je van de Indiase keuken houdt.
Masterchef2 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
We zijn dit restaurant gaan proberen op advies van onze zakenpartners. We hadden een tafel geboekt voor 14 personen op een woensdagavond. We kwamen aan in kleine groepjes, maar werden allemaal goed ontvangen waarbij er meteen een drankje werd aangeboden. Bijna iedereen ging voor een speciaal Indiaas drankje.

Van de buitenkant ziet het restaurant er niet zo aantrekkelijk uit, maar zodra je binnen stapt ben je al meteen onder indruk. Het interieur van het restaurant onderscheidt zich van de andere Indiase restaurant die ik tot nu toe heb gezien.

De bestelling lieten we geheel over aan de manager. We vroegen hem een combinatie te maken van een aantal voor-en hoofdgerechten. De chicken chat, samosan, chicken mango salad en de prawns pourie waren vooral verukkelijk. Voor het hoofdgerecht kregen we een combinatie van kip, lams, vis en garnalen. We waren erg blij dat we het advies om hier te komen eten hebben opgevolgd, want alles was heerlijk en goed bereid. Onze Indiase collega's hebben ons ervan bevestigd dat het inderdaad authentiek Indiaas eten is.

Na het hoofdgerecht gingen we voor Indiase ijs en nog een typisch Indiaas dessert. Tot slot kregen wij nog Indiase thee met kruiden en melk aangeboden van de manager. Ik moet zeggen dat de hele ervaring fantastisch was. Iedereen was dan ook meer dan tevreden en van plan om nog een keer terug te komen met hun vrienden of familie.
henri V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
We wilden deze zaterdag een mooie lamscurry eten. In een India's restaurant. Niet te verwarren met een Indiaan. Op Iens kreeg restaurant 'Memories of India' pal achter de Tuschinsky bioscoop hoge cijfers. De zaak ziet er op hun website ook mooi uit. Het systeemplafond is op de foto's niet te zien. Het bleek een toeristenfuik te zijn. Als doorgewinterde Amsterdammers hadden we beter moeten weten. Hun menukaart is opgebouwd uit blokjes die elk afzonderlijk in rekening worden gebracht. We namen de curry, een paar glazen huiswijn, water en een bakje met spinazie. De eigenaar schenkt alleen te duur bronwater, de bediening bracht op verzoek wel een glas Bloemendaals duinwater. En echt niets meer dan dat. De rekening bedroeg maar liefst 98 euro voor twee personen. Meestal kijk je naar het eindbedrag en als dat overeenkomt met het gebodene ga ik niet steggelen. Maar dit was echt veel te veel. Zo bleek dat men alle 'aangeboden' hapjes, zoals de twee flinterdunne pannenkoekjes met daarop die bekende mintsaus (die bij hun ronduit smerig is), apart op de nota te hebben gezet. Dat is in India restaurants totaal ongebruikelijk. Het bakje spinazie, dat wij oneerbiedig 'poep van broertje' noemden, bleek maar liefst euro 14,50 te kosten. Veertien euro en vijftig cent voor een klein metalen bakje met spinazie. Zijn ze nou helemaal betoeterd! Ik dreigde met de politie wegens oplichting. Uiteindelijk verdwenen er dingen van de rekening. En dan zweer je de eigenaar plechtig dat je zijn zaak nimmer van zijn lang zal ze leven meer zal bezoeken. Memories of India. Ik zou het u echt niet aanraden, tenzij ik u niet mag.
proever676 .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2013
Tweede keer, weer fantastisch gegeten, superbediening en een warme, gezellige atmosfeer. Het bijzondere Deluxe menu werd op een mooi manier geserveerd. Mango kulfi was de best die heb ik ooit gehad. Kortom zeer de moeite waard om hier te gaan eten. We gaan terugkomen.
urmi .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2013
Ik was met vrienden gaan uit eten in een indiaans restaurant Memories .het was een hele mooie stijlvolle ingericht in indiaans stijl .Je voel of je in india hebt het eten was overheerlijke de bediening was ook heel goed. wij hebben ons vinger bijna bij opgegeten zo heerlijk hebben we in jaren niet gegeten het was een geslaagde avond.
Jillian S.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2013
Ik heb nooit eerder zout in een Indiaans restaurant gebruikt maar het was echt nodig toen ik hier de laatste keer heb gegeten.

Het eten was voornamelijk flauw.

We hadden de onion bhaji als voorgerecht besteld. Redelijk niet bijzonder.
Als hoofdgerecht pudina gosht die zou pittig zijn maar was het totaal niet, aloo gobhi (grote stukken aardappel), dal nawhi, kloflook naan (smakeloos), en gestoomde rijst.

Maar ik moet zeggen dat de chai té wel heel lekker was.

De prijzen in het restaurant zijn duurder dan de prijzen die online gemeld zijn (bijv Pudina goscht 16,95 ipv 14,95,Dal nawhi 8,50 ipv 6,50, Aloo gobhi 9,50 ipv 8,50, etc.).

In het beste geval klopt hun site niet meer (hoewel het heel nieuw uitziet) en mensen moeten maar rekening houden met een hogere rekening.

In het slechtste geval hebben ze extra bijgerekend voor ieder gerecht.

De decor is opgeknapt sinds dat ik voor het laatst ben geweest en heeft een moderne straling met een paar foute dingen tussen. Bediening was oké, ze hebben onze reservering vergeten, waren wel vriendelijk maar soms een beetje te pushy.

Het zag veel belovend uit, maar ik kom hier niet terug.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2012
Mijn 2de keer bij dit Indiaanse restaurant en weer een heerlijke avond beleeft. Het is moeilijk kiezen tussen alle heerlijke gerechten op de kaart maar we kozen uiteindelijk voor de "lam samosa" en als hoofd namen we "Pundina Gosht" en "Goanese Fish Massala". Allemaal erg lekker!

Bediening erg behulpzaam en vlot. Prijs/kwaliteitsverhouding helemaal goed! Beste Indiaanse restaurant in town! :-)
Peter-de-eter .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2012
Gebruik gemaakt van de iens dinner deal. Bediending was uitstekend en zeer vriendelijk. Eten was goed en zeker bovengemiddeld voor een curry restaurant. Eigenaar vroeg of we het nog heter wilde en kwam met een speciaal potje uit de keuken om het nog meer spicy te maken. Het kan mij nooit heet genoeg zijn dus prima initiatief. Voor de minder spicy eter is het echter ook goed te doen. Het (overigens heerlijke) typisch indiase dessert voor 2 personen op 1 boord is wat vreemd als je niet met je partner of "date" bent, maar dat zal misschien wel liggen aan de "iens dinner deal". Ik was daar gelukkig met een kennis die daar om kon lachen. Kortom, perfect gegeten op prima locatie + goede prijs/kwaliteit, zeker icm met de iens-deal.
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
wat een heerlijk restaurant in het hart van de binnenstad. Elke liefhebber van tandoori gerechten moet hier een keertje gaan eten. Zeer betaalbaar en vreselijk lekker.Gecombineerd met een luxe inrichting en vriendelijke bediening is dit restaurant zeer aan te bevelen. Let wel op bij de bijgerechten, want die worden een beetje opgedrongen, maar zijn wel een beetje prijzig.
Anouk S.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Heerlijk gegeten met de iens dinner deal! Ik ben normaal nooit fan van dit soort deals omdat ik het idee heb dat je altijd de restjes krijgt. Maar bij deze dinnerdeal is dat absoluut niet het geval! Heerlijk gegeten!
Voorgerecht tandoori specialiteiten. Meerdere soorten vlees op verschillende manieren klaargemaakt.
Hoofdgerecht: butterchicken, groente curry en lamscurry. Normaal zouden we tikka massala krijgen maar we hadden overlegd met de ober en toen kregen we butterchicken ipv tikka massala. Service dat zoiets gewoon kan!
Nagerecht: indiaas ijs pistache en mango. Erg lekker! Speciaal ijs doet mij denken aan het ijs dat ze serveren in het midden-ooosten.
Service is werkelijk top. Er loopt een manager door het restaurant die er op toe ziet dat iedereen het naar het zin heeft. Van hem nog speciale extra hete saus gekregen gratis om te proberen. Erg leuk om een keer te proberen.
Al met al gaan wij zeker terug!
RICARDO27 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2012
Via Iens deal op 23 okt hier gegeten, uitstekend en goed op smaak, prima bediening.
Het restaurant is modern ingericht en kom hier zeker terug.
Voor de verandering ook met rolstoel goed binnen te komen.

Hou je van Indiaas eten ga hier zeker een keer naar toe.
Chionis .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Prima gegeten bij memories. Het eten en de bediening roepen inderdaad herinneringen op aan India, en gelukkig aan de betere restaurants daar. Smakelijk eten en voorkomende bediening. Medium spicy is goed te doen voor de Hollandse maag. We zullen vast nog een keer terugkomen.
kooter1 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2012
Via Iens diner deals hier voor 3 personen een diner gereserveerd. Wij werden achter in het restaurant neergezet waar ook de mensen aan de andere tafels duidelijk voor deze aanbieding gekozen hadden. Het viel ons tegen. We moesten erg lang wachten en het gebodene was beslist niet meer waard dan de 50% aanbieding van € 17,50 p.p.
Wij hadden het idee dat het een aangepast diner was. Het ijs voor 3 personen werd op één bord geserveerd. Er waren nog wel drie lepels bij.
Eten was van goede kwaliteit.