Memories of India

Reguliersdwarsstraat 88 1017 BN Amsterdam Nederland Kaart
31-206235710

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 35€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Chicken Tikka Massala
      Mixed Vegetables
      Rice
  • Nagerecht
    • Kulfi (indiase ijssoort met amandelen en pistaches)
      Mango Kulfi (kulfi met mango smaak)
      Dame Blanche (vanille-ijs met chocolade en slagroom)
      Strawberry Ice (aardbei-ijs met slagroom)

Speciale deals

-30% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Memories of India

Proef de traditionele Indiase keuken

Bij Memories of India geniet je van de Indiase keuken. Deze behoort tot de oudste ter wereld en is befaamd om de vele kruidenmengsels die de gerechten hun unieke smaak geven. Een heel scala aan kruiden wordt vaak eerst gedroogd, geroosterd en vervolgens vermengd volgens de lokale traditie. De gerechten waar de mengsels in worden verwerkt, hebben een ongeëvenaard intense en complexe smaak.

Meer informatie over restaurant Memories of India

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Meriem Z.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Ik heb hier inmiddels voor de 2e keer gegeten en het was wederom heerlijk. De bediening was vriendelijk en beleefd, er was genoeg keuze en het eten was erg goed. We hebben hier met zijn 6en gegeten en allemaal iets anders besteld. Alles was heerlijk. De vegetarische samosa's waren heerlijk, de mixed grill was ook goed, de butter chicken was erg goed en het lamsvlees was mals. En laten we de garlic naan niet vergeten! Alle gerechten werden tijdens het diner warmgehouden en de porties waren prima.
Ellis S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Heb er vanavond gegeten met a.h. bon. Heerlijk, super zacht vlees. Echt genoeg.
En heel vriendelijke bediening.
Voor herhaling vatbaar
Ellen B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Heerlijk en vooral gezellig gegeten met z'n vieren met de AH bon. Service erg vriendelijk. Eten heerlijk. Vooral de vega samosa's en linzensoep. Aanrader!
Nancy T.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Samen met vriendinnen gebruik gemaakt van de ah spaaractie, voor het eerst hier gegeten en zeker niet voor het laatst. Zeer vriendelijke bediening, goeie uitleg over het eten gehad. En het eten smaakte heerlijk. Zag er allemaal heerlijk uit. Genoeg keus. Dessert was ook heerlijk. Leuke service na afloop van het eten een warm handdoekje om je handen mee af te wassen. Alles bijmekaar een super leuke avond gehad.
Rosanne A.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Memories of India in de Reguliersdwarsstraat is absoluut het slechtste Indiase restaurant waar we ooit hebben gegeten. De bediening was vreselijk traag, en werkte langs elkaar heen. Ongeveer een half uur gewacht voordat we überhaupt onze bestelling konden doorgeven. Als voorgerecht hadden we de Mix, die was prima. Maar de hoofdgerechten, Fish Tikka, wat zalm zou moeten voorstellen maar dit zéker niet was, was erg droog, veel te doorbakken. Ook bij de Lam Korma was het vlees gortdroog, niet mals zoals lam hoort te zijn. Al met al erg teleurstellend.
Sylvia D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Ik heb hier gegeten met een Iens Ah spaarkaart: 2e driegangenmenu gratis. Het eten, de bediening en de ambiance waren zeer goed. De aktie liet een nare smaak over: er was een aparte kaart en uiteindelijk werd er voor een driegangenmenu 39 euro gerekend. Dezelfde gerechten stonden ook op de gewone kaart. Volgens de gewone kaart zou dat 22 euro hebben gekost. Bovendien was ons dessert aanmerkelijk kleiner dan dat van de gewone kaart.
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
De AH kaart niet gebruikt was niet mogelijk vis te bestellen
voor degene die vegetarisch was.
Eten wat we kregen was goed Maar zal er nooit meer komen
GEEN service
S M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Leuk restaurant in hartje Amsterdam. Bij binnenkomst kwam de eigenaar ons een hartig welkom heten zoals het hoort, klant is koning inderdaad. Alle gerechten werden goed uitgelegd aan aandacht kwamen we niks te kort. MOF is goed ingericht, praktisch, ruim, schoon en gezellig uiteraard. India is een moderne hoesje.
Het eten was niet slecht, alleen waren onze verwachtingen na het gelezen recensies wat hoog, daar ontbrak helaas het authentieke smaak naar mijn gevoel. Sommige gerechten waren best vlak van smaak, bijvoorbeeld: linzen soep als voor, Paneer pakoda als bijgerecht en de dhal had naar mijn gevoel wat pikanter gemogen.
De tandori gerechten waren heerlijk gemarineerd en de dessert was ook meer dan goed.
Enrico R.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Memories of India

De ontvangst was hartelijk. We kregen een van de twee plaatsen bij het raam, altijd leuk.
De ruimte is daar iets kleiner waardoor je zonder veel moeite de gesprekken aan de andere tafel kan volgen.

De rest van het restaurant is ruim.

Het geheel is strak ingericht en oogt zakelijk.

De jus d'orange was vers, het tapbier goed van temperatuur en de Poppadoms gingen vergezeld van munt-, mango- en tamarindedips. Uitstekend.

In plaats van de Iens deal konden we ook à la carte eten. Het lijkt erop dat dit bedoeld was om de keus te vergroten, maar dat was niet nodig.

De bediening was vlot en meestentijds werd er op tijd geacteerd: rondzoeken naar ober of serveerster om iets te bestellen was niet nodig: ze waren er altijd nèt wanneer je ze misschien nodig had. Gewoon goed, dus.

Nu het eten:

Voorgerechten waren Fish Pakora en Dal soep.
De Fish Pakora was wat droog. Een deel van het linzendeeg dat hiervoor gebruikt was had beter in de Dalsoep gezeten: dit was welhaast bouillon met ook nog eens zéér weinig smaak. Dalsoep is normaliter vrij dik, vergelijkbaar met erwtensoep.

Hoofdgerechten waren Butterchicken en Lamb Rogan Josh, klassiekers in de Indiase keuken.
De Butterchicken was volkomen onverwacht van smaak: zoet (in Butterchicken hoor je geen zoetigheid te proeven) en daardoor saai. De Lamb Rogan Josh was iets beter, maar was zeer vlak van smaak. Het gebruikte lam was zeker niet erg jong en ook hier was het vlees, net als de kip in de Butterchicken, droog.
Tot onze grote schrik bleken de hoofdgerechten slechts vergezeld te gaan van Basmati rijst.
Een klein beetje groenten zou toch zeker erbij gehoord hebben.

Ons commentaar op de zoete smaak van de Butterchicken werd gebagatelliseerd: dat hadden we dan van te voren moeten aangeven!

Natuurlijk!

Als ik had geweten dat dit de makke zou zijn, had ik misschien niet eens daar gaan eten! Wat een onzin.
Butterchicken is een standaardgerecht in de Indiase keuken dus daar mag een kok niet zo maar van afwijken.
Doet hij dat toch dan moet dat in het menu worden duidelijk gemaakt.

Mijn vriendin had genoeg gezien en wilde nog slechts thee.

Ik nam de Kulfi welke niet onaardig was.

Kort samengevat: toeristen komen hier vanwege alle, reeds meerdere jaren geldende, aanbevelingen van bijv. Tripadvisor en Iens.

Waar die aanbevelingen op gebaseerd zijn is me niet duidelijk: ik heb in Amsterdam nooit minder lekker Indiaas gegeten dan deze keer.

Het is ons dan ook niet duidelijk waarom Memories of India een Iens Topper 2014 is.

Voor ons was dit de laatste keer dat we hier hebben gegeten: zonde van tijd en geld.

Jammer is het zeker voor een ruim restaurant op een toplocatie!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Met een vriend gegeten in dit restaurant. IENS diner deal.
Decor is prachtig en de hygiëne is uitstekend. Hier kunnen andere Indiase restaurants een voorbeeld aan nemen.
We mochten zelfs iets nemen van de a la carte-kaart en dit is een goede service.
Eten was prima. Het werd wel erg snel na elkaar gebracht. We zaten net aan de papadum toen het voorgerecht al kwam en toen dit afgeruimd was kwam het hoofdgerecht al. Dit zou wat mij betreft zeker wel ruim tijd tussen mogen zitten.
Verschillende personeelsleden en de eigenaar kwamen zeer regelmatig langs om te vissen naar complimentjes. We moesten helaas wel een aantal keren om iets vragen.....
Verder prima avond gehad, maar in Amsterdam kun je bij andere Indiase restaurants nog lekkerder en voordeliger eten!!
Bert O.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Heerlijk gegeten met de IENS dinner deal. We mochten voor hetzelfde bedrag ook kiezen uit de hoofdkaart. Prachtig geserveerd en een lekker plekje bij het raam.
Marcus & Annette V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Memories of India. En ze bieden precies dat. Even waande ik mij terug in India. We dronken een Indiaas biertje (Kingfisher) en aten vooraf de slashleek worstjes. Lekker pittig gekruid. Als hoofdgerecht de Balthi Chicken en de Butter Chicken. De eerste vrij pittig, de tweede zoetig fris. Goede combinatie. Omdat er op de wijnkaart vooral franse wijnen stonden vroegen we hen of ze Sula hadden (Indiaas wijnhuis). Helaas geen Sula, wel een prima Indiase rosé (andere wijnmaker) als alternatief. Als dessert kozen we voor de Gulab Jamun, balletjes gemaakt van ingedikte melk, gefrituurd en gedoopt in siroop. Aanrader!
Service was goed, vriendelijk en warm.
Wij komen terug.
Rosanne V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Gebruik gemaakt van de Iens-deal en dit is goed bevallen! Zeer vriendelijk personeel dat bij elke gang kwam vragen of alles naar wens was. De butter chicken is zeker een aanrader, malse kip in een heerlijk romige saus. We hebben er nog knoflooknaan bijbesteld en het totaal aan eten was qua hoeveelheid meer dan genoeg. Ook erg fijn dat je nog een 'echt' servet krijgt bij dit restaurant.
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Hartelijke ontvangst, tafellinnen, ze doen niet moeilijk zoals in veel restaurants tegenwoordig over een glaasje water naast de wijn. Veel keuze - meer dan hoefde vanwege Iens dinner deals - en alles op het door ons gewenste tempo. Het dessert overtrof de verwachtingen. Het ijs van Memories of India is echt top; heel vol en bijzonder van smaak. De Italianen kunnen wel inpakken! Hier komt Memories of India met onovertroffen ijs. Een aanrader.
Melanie K.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Fantastisch! Ik kwam hier al als klein meisje en ben er in de loop der jaren (ruim 30) telkens weer teruggekomen. Het was dus al goed maar nu na 3 jaar weer eens geweest - er is een nieuwe eigenaar en de keuken is n?g beter geworden. Authentiek Indiaas zoals ik het in India gegeten heb en een zeer vriendelijke service. Prijzen zijn goed. Kwaliteit is uitmuntend!
Carma S.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
Op een vrijdagavond met 3 vrienden heerlijk gegeten. Bij het vastgestelde menu hadden we nog wat extra's besteld en sommige hadden een ander hoofdgerecht (tegen dezelfde prijs!). De bediening is altijd zeer voorkomend en gastvrij. Je voelt je er echt thuis en je wordt als oude bekende begroet. Er is voor ieder wat wils, gekruid, niet zo gekruid of zo heet als je wilt. Een goed advies maakt de maaltijd zeer geslaagd.
Starren .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Ik ben hier al paar keer geweest en de porties lijken klein, maar het vult heel goed! Als ik een hap neem, heb ik het gevoel dat ik in India ben. Ik had een curry gerecht besteld en deze was goed op smaak gebracht. De bediening was erg vriendelijk! Een paar konden geen Nederlands, maar dat vind ik zelf niet heel vervelend. Ze waren erg attent en vroegen vaak of het alles naar wens was. Het decor is mooi en elegant ingericht. Ik kom hier zeker nog eens terug.
0alex0 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2014
Positief: mooie aankleding, snelle service.

OK: de curries waren smaakvol, al had iets meer pit niet misstaan. Drank is redelijk geprijsd.

Minpunten: van de 7 gerechten die we hadden besteld waren er twee echt onder de maat.

Het eerste was de Tomatensoep ('vers en met heerlijke Indiase kruiden', aldus de kaart) - dat leek niet meer dan een smakeloze tomatenpoederbouillon met een streepje yoghurt/room. Toen ik het na een paar happen liet staan werd me wel gevraagd werd waarom ik het niet opat - waarna ik aangaf dat ik het niet lekker vond, omdat het me te zeer naar poedersoep smaakte. Maar daar werd eigenlijk niets mee gedaan.
Ook onder de maat: de Onion en Green Chillies Salad ('met indiase kruiden en specerijen') was niet meer dan een bakje uisnippers met 3 hele pepertjes - verder geen kruiden.

Nu ik achteraf de omschrijving op de menukaart zie, had ik meer op mijn strepen moeten staan en beide gerechten eigenlijk direct terug moeten sturen naar de keuken. Wellicht was het dan adequaat opgelost. Tegelijk heb ik ze wat de soep betreft vriendelijk & duidelijk aangegeven wat eraan schort, waar toch ook niets mee gedaan werd. Jammer.
Sam D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Na de verbouwing ziet het er stukken beter uit hier. Personeel is verzorgd en vriendelijk en komt meerdere keren vragen hoe het smaakt. Wij hadden met z'n 2-en 3 kleine groentegerechten (spinazie met kaas, aubergine curry en gele daal) met een portie rijst en een knoflook nan; dat was voldoende. Op een donderdagavond was het bijna vol; altijd een goed teken!
Trineke P.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2014
Buiten de drukte van het Rembrandtplein ligt dit leuke Indiaase restaurant. Bijzonder verzorgd en sfeervol. Personeel is ook vriendelijk. De gerechten zijn prima kwaliteit, maar ook redelijk prijzig.