Memories of India

Reguliersdwarsstraat 88 1017 BN Amsterdam Nederland Kaart
31-206235710

Over het restaurant Memories of India

Proef de traditionele Indiase keuken

Bij Memories of India geniet je van de Indiase keuken. Deze behoort tot de oudste ter wereld en is befaamd om de vele kruidenmengsels die de gerechten hun unieke smaak geven. Een heel scala aan kruiden wordt vaak eerst gedroogd, geroosterd en vervolgens vermengd volgens de lokale traditie. De gerechten waar de mengsels in worden verwerkt, hebben een ongeëvenaard intense en complexe smaak.

Meer informatie over restaurant Memories of India

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

René V.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Restaurant zit op een goede locatie en heeft een sfeervolle inrichting. Het 3 gangenmenu (vlees) is erg lekker. Knoflookbrood extra besteld: ook top en een prettige bediening.
Trichter .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Eerste kennismaking met ons gezelschap van 4 personen met de Indiase keuken is goed bevallen. Met Ah restaurantactie gedaan. Normaal zouden de prijzen toch wat aan de hoge kant geweest zijn. Bediening vriendelijk maar wat kort.
Tuvdenbaatar G.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Prettige bediening, waarbij de eigenaar prima uitleg gaf over de gerechten! Wij waren hier al 1x eerder geweest en het blijft een culinair feestje om bij Memories of India te eten! Alles smaakt heel vers en het vlees is erg mals. Ik kan dit restaurant van harte aanbevelen!
Tuvdenbaatar G.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Prettige bediening, waarbij de eigenaar prima uitleg gaf over de gerechten!
Wij waren hier al 1 x eerder geweest en het blijft een culinair feestje om bij Memories of India te eten! Alles smaakt heel vers en het vlees is erg mals. Ik kan dit restaurant van harte aanbevelen!
diatimmermans .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Was de eerste keer dat ik hier ging eten. Het eten is lekker, maar het AH menu van 35 pp zonder naan is echt veel te duur. Hier ga ik niet meer eten
Payamm .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Hier meerdere malen gegeten in het verleden. Gunstige ligging met lekkere (pittige) gerechten. Bediening is vriendelijk, maar kan professioneler.
Lex L.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
We zijn hier gaan eten voordat we naar Paradiso moesten, en daar werd goed rekening mee gehouden. Bediening was vriendelijk. De prijzen liggen wat hoog (omdat het restaurant in een toeristisch gebied ligt?), zelfs als je met de AH-restaurantactie meedoet. We waren wel tonnetje rond en alles smaakte goed maar het is niet een uitmuntende Indiase zaak zover ik kan beoordelen en zeker geen 35 euro p.p. waard mét bon. Heb me verder prima vermaakt en alles smaakte goed!
koosjekuperus .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
De gerant is een goede gastheer. Hij besteedt aandacht aan zijn gasten om te helpen een menu keuze te maken.
Hij houdt de voortgang van het diner goed in de gaten, zodat alles in een plezierige sfeer verloopt.
Els S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Prima menu en vriendelijke en attente bediening. De volgende keer a la carte want ik zag erg leekere gerechten op de kaart.
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Heerlijk authentiek Indiaas gegeten, konden kiezen uit twee menu's, wij hadden menu de luxe en alle gerechte smaakten top!. Goede relaxte bediening, we gaan hier zeker terugkomen.
noordebruin .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Goed eten, sfeervol restaurant.Bij AHactie keuze uit 2 menu's met verschillende prijs;de duurste werd in rekening gebracht en niet de gemiddelde prijs.Jammer.
provo .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben opnieuw heel lekker gegeten met de ah actie. Helaas vonden wij het vleesmenu erg karig. Het leek alsof je twee soorten vlees zou krijgen maar dit was niet zo en werd er niet bij verteld. Desondanks hebben we heerlijk gegeten.
Tim S.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Mijn eerdere recensie is door het vernieuwde Iens verdwenen maar ik schrijf graag over dit restaurant waar we zeker al een jaar of 15 komen. Nog nooit ben ik teleurgesteld in een gerecht geweest want alles smaakt ontzettend lekker. Decor en aankleding zien er goed uit en de locatie is mooi in hartje centrum. Het enige wat de laatste tijd minder is geworden is de snelheid dat het gerecht op tafel staat. Laatste keer lang gewacht en toen kregen ook nog twee obers knallende ruzie middenin het restaurant. De service zakt een beetje af maar nog steeds ruim voldoende want men is altijd vriendelijk tegen ons geweest.
vos08486 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
We hadden gereserveerd met AH bonnen maar waren verdwaald in Amsterdam en kwamen 3/4 uur te laat. Onze gereserveerde tafel was al aan iemand anders gegeven, maar het was geen enkel probleem, we kregen een andere tafel. De bediening was uitermate vriendelijk en het eten was heerlijk.
Ivan A.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Het restaurant lijkt een beetje lux. Gezien dit en de prijs, hadden wij betere bediening verwacht. Misschien heeft dat met de Indiaas cultuur te maken. Het eten was lekker maar erg pikant. De bediening had ons eerder kunnen vertellen dat wij konden kiesen hoe pikant de maaltijd zou zien.
Lot D.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Geen aanrader. De bediening was kortaf, alsof we niet welkom waren. Kwam het door de AH-kortingskaart? Het De Luxemenu was simpel en naar verhouding duur. De smaken waren saai en vlak, veel te zout. Doperwtjes, worteltjes en mais is niet de beloofde Indiase groenten, ook al zit er een curryoverheen. Droog vlees, met als voorgericht hetzelfde veel als in het hoofdgerecht. maar dan zat er een curry overheen. Toetje was een plakje ijs met slagroom. Er zijn veel betere plaatsen in Amsterdam om echt Indiaas te eten.
S. W.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Prima setting, vriendelijke bediening. Menu deluxe bestond uit erg veel vlees, weinig groente en was soms wat droog. Sauzen waren wel lekker van smaak. Voor de prijs met de AH actie was het ok eten.
provo .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten met de ah actie. Het personeel was heel vriendelijk en goed. We gaan zeker terug naar dit prettige restaurant.
Bryse M.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Eten was uitstekend maar de bediening viel tegen. Ik zou zeker nog een keer gaan. Wij hebben de Memories Deluxe genomen.
Jan Willem H.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij Memories of India. Wij hadden gereserveerd via de AH Restaurantactie, het restaurant biedt dan alleen de mogelijkheid voor 1 menu. Dit is echter geen probleem, want het is een erg lekker en gevarieerd 3 gangen menu, inclusief ijs als dessert.

Het eten is lekker gekruid en zeker niet te heet. Als voorgerecht krijg je een combinatie van lamsvlees en kip. Ook het hoofdgerecht met 2 soorten vlees, groenten op Indiase wijze en rijst (met gebakken uitjes) smaakt erg goed.

De bediening is over het algemeen erg vlot en alert. We hoefden nooit lang te wachten op de volgende gerechten, lege borden werden snel weggehaald. Wel moesten we aan het eind lang wachten op de rekening, dat duurde ongeveer een kwartier en 1 navraag voordat deze kwam. Ook is het jammer dat bij het weggaan er geen aandacht meer aan ons werd geschonken, een vriendelijk "tot ziens" is wel het minste wat je kan verwachten.