Memories of Asia

Velperplein 16 6811 AH Arnhem Nederland Kaart

Over het restaurant Memories of Asia

Geniet van de culinaire Kantonese keuken

Memories of Asia is een Aziatisch restaurant in het centrum van Arnhem waarbij de gerechten zijn geïnspireerd op onze reizen door de zuidelijke provincie Guangdong. Wij nemen u tijdens uw diner mee naar Azië en laten u in een intieme ambiance genieten van de heerlijke smaken van de culinaire Kantonese keuken

Meer informatie over restaurant Memories of Asia

• : Uw auto kunt u parkeren in de Musis parkeergarage, schuin tegenover ons restaurant of in de parkeergarage Velperplein, onder de Media Markt.

Maandag 17:00 - 23:00
Dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 17:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Memories of Asia

Roland V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2018
Familiedagje doorgebracht in Arnhem, daarna heerlijk in de binnenstad bij Memories of Asia wezen eten. Flinke groep, mannetje of 13, alles naar behoren verlopen. Was wat schuiven hier en daar in het begin, maar het personeel was erg attent. Erg lekker gegeten, prijs was ook prima te doen voor zo'n locatie
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2018
Na jaren niet bij MAO gegeten te hebben, op zaterdag 24 november ‘18 weer gereserveerd. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Wat is dit restaurant afgezakt naar een bedenkelijk niveau. Het begint al met de opzienbarende inrichting. Donker, verouderd, kapot en opgeleukt met kerstlichtjes van waarschijnlijk de Xenos. De bediening is correct maar heeft geen toegevoegde waarde. Dan het eten. Het begint met een veel te vette fazanten bouillon. Vervolgens heilbot, gefrituurd, hoe bedenk je het. Met een veel te zoete bonen saus met asperge. Zeer onsmakelijk. We besluiten nog 1 gang te proberen. Ossenhaas, vlak van smaak en zonder de gevraagde toevoeging van een beetje pittigheid. Na jaren er niet meer gegeten te hebben, is het nu het beste om er maar nooit meer te eten.
petter L.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2018
Memories of Asia deed mee aan Arnhem Proeft. Ze boden enkele hele kleine gerechten aan die niet warm waren. We mochten 16 munten (€40) neertellen voor 2 drankjes en 2 van die gerechtjes,.Nooit meer doen dus, volgende keer een andere keuze maken!
David B.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Zeldzaam hoge kwaliteit in alle opzichten!
Op 18:00 op deze zaterdag ontmoeten we elkaar bij dit uitzonderlijke restaurant op de eerste verdieping van wat lijkt een kantoorpand te zijn dicht bij Musis, waar we om 20:00 een concert meemaken.
De sfeer is meteen goed: een bijna ouderwetse ambiance en aankleding (donkere vloerbedekking, sfeervolle verlichting, diepe stoelen, ruime tafels, witte linnen tafelgoed) waar de enige storende factor een totaal verkeerde achtergrondmuziek is.
De bediening is attent en met een rustig tempo. We bestellen wat te drinken: een pot jasmijnthee (niet bijzonder van smaak noch aroma) (€2,95), een Hoegaarden witbier (€3,75) en later een glas rosé en een rode huiswijn (beide €4,25).
We nemen de 3-gangenmenu. Mijn disgenoot neem vlees/vis (dat werd rundvlees + schaaldieren) en ik vegetarisch. Het kostte wat moeite om duidelijk te maken dat garnalen en vis ongeschikt zijn voor vegetariërs, maar ik ben bekend met deze hobbel in Aziatische restaurants.
De drie gangen worden in redelijk tempo geserveerd, toch moesten we op het laatst enige haast maken om op tijd in onze concertstoelen te zijn.
Het menu à €25,50 ervaar ik als van hoge kwaliteit: smaak, creativiteit, presentatie. De porties zijn niet groot, doch wel vullend.
Een andere keer zou ik met plezier een 4- of zelfs 5-gangenmenu nemen, maar er wel meer tijd voor maken.
Een ding is zeker: dit restaurant is NIET voor degene die alleen een ‘snelle hap’ of een ’babi pangang met nasi’ wil! Dit is een plek voor fijnproevers!
Richard W.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Het eten is lekker maar de wachttijden tussen de gerechten kunnen korter.
Caro W.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Ik kom bijna elke week en het blijft top eten ????????????????
Jose D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
We gaan met regelmaat graag eten bij Memories of Asia. De sfeer is er prima het is er niet zo remoerig en er is genoeg ruimte tussen de tafels dat geeft wat privesie. Het eten is super!
Bert O.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Erg goed en lekker gegeten met de kinderen
frits F.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Weer super gegeten echter jammer dat er een aantal mannen in de rookruimte sigaren zaten te roken met de deur open.
Verder was het eten, drinken en de ambiance super.
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Gezellig gezeten met z’n vieren; bediening wat traag (was het te druk) maar dat gaf na een poosje niet omdat na de komst van het eerste gerecht en een prima witte wijn het humeur opperbest was. De verrassingsgangen waren heel smakelijk; we komen terug!!
sanne S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Uitermate goed! Wij hebben weer een gezellige en ongedwongen avond gehad.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Zaterdagavond 20 januari hier gegeten, echte aanrader voor diegene die van de Aziatische keuken houden maar dan op een culinaire manier. Heerlijke gerechten, spannend zonder menukaart, hele vriendelijke bediening. Kom zeker een keer terug!
Joke R.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Vriendelijk en zeer goed restaurant zeker om er nog eens te gaan eten.
Martha B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2018
Heerlijk gegeten. Werd goed rekening gehouden met persoonlijke wensen. Komen hier graag weer snel terug .
Jeannette B.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Heerlijk eten, die wij tot nu toe nog niet elders tegengekomen zijn.
Blijft ieder jaar weer een feest om naar Memories of Asia te geen.
frits F.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Dank je wel Yan en lyn voor weer een super avond.
walter M.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
Heerlijk gegeten op een mooie plek. Rustige sfeer fijn om met vrienden rustig bij te kletsen.
Van binnen kijk je uit op een deel van Arnhem met veel lichtjes dat is in de december avonden mooi.
De serveerder geeft daaraan iets extra's door te vertellen wat je krijgt en ook de tafel goed in de gaten te houden als we iets wilden (wijn, water extra rijst) alles werd direct gezien en verzorgd.
Marcel W.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
We kozen het viergangen verrassingsmenu (ik herinner me in elk geval nog oester en coquille, fazant, en een vis) - op zich genoeg voor een goede maaltijd, maar alles smaakte zó goed en delicaat, en werd in zo perfect tempo opgediend (geen minuut te lang hoeven wachten), dat we zin en ruimte hadden voor nog een gang - dat werd een voortreffelijke ossenhaas. Voortreffelijke bediening, en niet te vergeten een voortreffelijke drankenvoorraad. Als ik weer in Arnhem moet eten, staat dit restaurant in mijn top-3.
Marien K.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Verrassend lekkere gerechten, relaxte sfeer, prima voor elkaar, daar! We hadden vier gangen en een dessert. Allereerst een lekkere oester en een gestoomde coquille. Toen kwam een heerlijk gegaard stukje zeebaars. Daarna kangoeroe, heerlijk mals gestoofd en lekker pittig gekruid. Vormde een mooi contrast met de zoete groente en kastanjes. Vervolgens ossenhaas, ook weer erg lekker van smaak en structuur. Tot slot ijs met fruit, simpel maar wel zoals in Azië gebruikelijk. Ook erg tevreden over de huiswijn (wit). Aanrader!
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Wij komen hier vaker en behoort tot een van onze favourite restaurants in arnhem en omgeving.
De kwaliteit van het eten was wederom super en met name de ober verstaat zijn vak goed.
Enige minpuntje was dat de temperatuur in het restaurant te laag was.
Verder alles naar wens, ga zo door!