Meliefste

Wolphaartsdijkse Veer 1 4471 ND Wolphaartsdijk Nederland Kaart

Over het restaurant Meliefste

Gastronomisch genieten aan het Veerse Meer

Chef Thijs Meliefste laat zich met zijn vrouw Anuschka inspireren door de natuurrijke omgeving van Restaurant Meliefste. Het menu is een afspiegeling van de Zeeuwse natuur. In Wolphaartsdijk kent iedereen de gastronomische geschiedenis van deze bijzondere plek. Thijs en Anuschka geven hier op een gastvrije manier hun eigen invulling aan. Sfeervolle inrichting, excellente en mooi opgemaakte gerechten, snelle en professionele service, het wordt allemaal erg gewaardeerd.

Meer informatie over restaurant Meliefste

Maandag 12:00 - 22:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 12:00 - 22:00
Uitmuntend
9,6
9,2

Jouw recensie over het restaurant Meliefste

Paul N.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
Speciaal een (mooie en gastvrije) B&B geboekt voor een bezoek aan Thijs Meliefste. Het was het dubbel en dwars waard. Wat wordt hier FANTASTISCH gekookt. Nog nooit zo mooi zeebaars gegeten maar ook alle andere gerechten dik in orde. Sommelier maakt het feestje compleet. Enige kanttekening is het hoge tempo waarin alle amuses en gerechten op tafel komen. Als het tempo meer afgestemd wordt op de wensen van de gasten gaat dit restaurant regelrecht richting de sterren!
vluggejaapie1 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2018
Dit keer neergestreken bij meliefste na een dagje Middelburg. Geweldige plek en heel mooi liggend aan de haven op de dijk. Parkeren begon een beetje moeilijk want het hek naast het restaurant zat dicht (waarschijnlijk parkeerplek voor boot eigenaren!?) en we werden weggejaagd bij de supermarkt/camping onderaan de dijk want dit was enkel bedoeld voor gasten en klanten van de supermarkt en camping. We snappen het, maar moesten hierdoor wel een stukje lopen. Wellicht hebben we iets gemist qua parkeerplek maar dichter dan +- 600 meter lopen konden we niet vinden. Maar voor ons niet zo erg.

Binnenkomst was bijzonder, stuk of 6 verschrikte koks door het glazen raam omdat we daar maar als twee zielige hoopjes stonden te wachten op een gastheer of vrouw. Gelukkig kwam daar al rennend en bril op de neus drukkend een jongeman aangerend die later de sommelier bleek te zijn. Ontvangst was uitermate vriendelijk.

Eenmaal aan tafel gekozen voor de bubbel en het grootste menu, want a la carte is hier niet mogelijk. Er volgen een aantal amuses die één voor één geserveerd worden. Dan weer door een kok, dan weer door de sommelier, dan weer door een gastheer en op het laatste de chef/patron zelf. We probeerde een praatje aan te gaan maar dit kwam niet helemaal over en dhr meliefste was weer snel vertrokken. Of dit bewust was, denk het niet.

Ik ben ben hier geen gegaan aangezien een tal van chefs en media hem prijzen als de nieuwe sergio herman van zeeland, de verwachtingen zijn dus hoog. De amuses waren niet allemaal even smakelijk, maar niets was ook vies. Een gevuld brood kussentje met naar mijn idee veel te veel kaas. Het wordt eentonig en niet spannend. Thuis kan ik deze amuse namaken door simpel getoast brood met een tube "danish chef" in mijn mond te spuiten. Het is niet vies, maar ook niet heel bijzonder.

Een donut met haring, leuk gevonden en esthetisch fantastisch. Maar qua smaak niet heel spannend, jammer.
Een eitje, met 20 ingrediënten waar is geen één goed in terug proef. Wel lekker in zijn algeheel, maar teveel poeha.

Verder met coquille in een roos, geweldig!
Kokkels met groene kool, prachtig!
Vis gebakken met aardappelpuree en een crouton van tramezzini brood (sergio herman zou direct vertrekken) ... lekker maar saai.
Paling ... leuk verhaal alles uit de buurt ... zie er leuk uit ... het is lekker maar wederom geen knaller qua smaak.
Hoofdgerecht is vrij standaard en minimaal, stukje vlees met aardappel garnituur en saus ... lekker.
De desserts waren niet helemaal mijn ding maar goed bereid.

Al met al een fijn restaurant, professionele (maar jonge en soms onbekwaam) staff met een pracht uitzicht. Het eten heeft zeker potentie maar de verwachtingen die ik had zijn niet volledig bevestigd helaas. We gaan zeker terugkomen over een jaar en kijken dan hoe het geëvalueerd heeft.
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Meliefste, wat moet ik er over zeggen. Absolute top! Zeer smaakvolle, verrassende gerechten met producten uit de streek. Oog voor detail. Vlotte, effectieve bediening. Goede overzichtelijke wijnkaart. Mooi uitzicht en modern ingericht restaurant. Dikke aanrader!
Erwin R.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Eerste bezoek aan Meliefste was meteen een meer dan uitstekende ervaring op ieder vlak. Hoog niveau een absolute aanrader.
Francky D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Topkeuken, eerlijke en verrassende wijnkeuzes, uitstekende en aangename bediening. De eerste ster kan niet gemist worden dit jaar.
RickDan .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Wat een fantastische smaaksensatie! Het acht gangetjes-menu (plus amuses en zeer mooi omklede koffie) deed ons afgelopen zaterdag na afloop in opperste verbazing dit prachtige pand verlaten. Hoeveel creativiteit kun je van een kok verwachten? Hoeveel vriendelijke aandacht van de medewerkers? Sensationeel!
Noteboom D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
super keuken, passie zie je in alles ! Perfecte avond ! gefeliciteerd ! mooie ligging, en hopelijk kunnen we volgende keer komen met mooi weer om te genieten van het mooie uitzicht op het terras
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Op een prachtige locatie, uitzicht op de ondergaande zon die de haven van Goes overschaduwt met pracht en romantiek; geniet je van culinair meesterschap!
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
het was de 4e keer dat ik er kwam en het was weeral top! Dit restaurant stelt nooit teleur! Bediening met kennis van zaken, uiterst vriendelijk, niet opdringerig. Ik zou er zo weer naar toegaan en zal dat in de toekomst zeker nog doen. Betaalbaar volgens de kwaliteit. Een grote aanrader.
Michel H.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Een vrij hectische manier van bedienen. Vooral in het begin, ging het nogal snel. Kwaliteit van het eten formidabel. Echte klasse ! Manier van presenteren echt geweldig. Echter lamsbout in een diep bord, is niet echt gemakkelijk eten. Komen zeker terug.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Buitengewoon prettig restaurant met verrassende gerechten. Ondanks een volle zaak was de bediening zeer vlot.
kleine maar goede wijnkaart. Niks mis mee!
Lieven T.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Voor een beginnend team (met toch wel wat opgedane ervaring in dienst van) waren we onder de indruk van de 'smoothness' waarmee alles verliep. Creatief opgemaakte pareltjes verhoogden de 'goesting'.
Hier en daar wat onevenwicht in zoet, zuur, bitter. Soms een bloemetje te veel maar zeker niet storend.
Geen probleem om te verhuizen van een heet terras naar een tafeltje binnen in een aangenaam gekoeld restaurant.
Goede uitleg van de obers. Eenheid in hun kledij zou voor ons een meerwaarde geven.
Prijzen zijn, gezien de kwaliteit van het menu, 'laag' .
Gelukkig is het Veerhuis gebleven en is er een enthoesiaste ploeg aan het werk.
Britta13 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het eten is heerlijk! Wat een beetje tegen viel was de wachttijd tussen de komst van het eten en het schenken van het wijnarrangement. De witte wijn was op of warm voordat het eten kwam. Verder stond de muziek erg hard en was erg druk. Mijn schoonmoeder kon hierdoor de gesprekken aan tafel niet volgen.
De sommelier was erg behulpzaam en erg kundig, de topper van de avond eigenlijk. Toen mijn man weggeroepen werd omdat onze hond weggelopen was in de haven, werd het eten gewoon geserveerd, er werd niet gewacht totdat mijn man weer aan tafel was. Ook als je tussen de gangen door naar de wc ging werd er niet gewacht totdat je weer aan tafel was. De sommelier heeft in ieder geval kunnen regelen dat het eten van mijn man warm gehouden werd. In een restaurant van zo'n niveau zou je eigenlijk verwachten dat zij flexibel genoeg zijn om te wachten.
Wij hadden van tevoren aangegeven dat een van onze dochters vegetarisch is. Als je daarom gevraagd wordt, ga je ervan uit dat er een vegetarisch menu geserveerd wordt. Maar bij een aantal gangen werd gewoon het vlees of de vis weg gelaten. En dan zei de eigenaresse 'ja dat is gewoon hetzelfde als het menu maar dan zonder het vlees/de vis en wat verspreid ov er het bord'. Beetje raar dat je dan hiervoor de volle mep betaald, zeker als van tevoren gevraagd wordt om het aan te geven.
Er zou volgens ons aanzienlijk meer in kunnen zitten bij dit restaurant, als de service wat beter is.
CProvily .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Zijn vriendelijk ontvangen. Bediening is zeer netjes en attent. Gerechten van topniveau met goed wijnadvies. Wij komen zeker een keertje terug.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Wederom een geweldige avond, prachtig restaurant, schitterende ligging, deskundig personeel en het eten is fantastisch. Thijs en zijn brigade zijn zeer creatief en serveren hele mooie gerechten. Een absolute aanrader.
Philippe D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Heerlijk gegeten! Zelfs de amuses waren geweldig, de bediening is zeer spontaan en attentvol! Heerlijk (opvallend) rustig en alles is uiterst verzorgd. Een échte aanrader...
Vanessa M.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Een perfecte avond, heerlijk eten en zeer goede bediening. De sommelier is een zeer gepassioneerd man die zijn vak grondig kent. De glazen zijn zeer genereus. Prachtig gedresseerde bordjes, met lokale en seizoensgebonden producten. Mijn smaakpapillen deden een vreugdedansje. Chef Thijs, you rock!! Als ik al 1 minpuntje moet geven, is het dat we de desserts te zoet vonden. Maar dat is puur persoonlijk. Wij komen zeker terug!!
Vanessa & Kenneth
Marie B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heel gezellig, zeer innovatieve keuken, top kwaliteit, top service!
Gert L.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Absolute aanrader. Topklasse bediening em gerechten met zowel oog voor smaken als presentatie.Sommelier met passie en kennis van zaken. En dit op een ongeevenaarde locatie.
Hugo N.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Een heerlijke avond gehad. 9 gangen op die allemaal even heerlijk en goed verzorgd waren.

De vriendelijke bediening en de perfect bijpassende wijnen zorgden voor een aangenaam succes!