Melief Bender

Oude Binnenweg 134 3012 JH Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Melief Bender

Connerjohn .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Naast de uitgebreide bierkaart kan je hier ook prima eten. De hamburger smaakte naar mijn mening beter dan bij menig hippe hamerburgertent in Rotterdam. De bediening is vriendelijk en het eten komt vlot.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Een of twee keer per jaar gaan we met de afdeling naar Melief. Dit keer was het erg druk op de dag voor kerst, dat konden we merken aan de bediening. Het overgrote deel van het gezelschap ging voor de Meliefburger, daar heb je je handen vol aan maar is een prima burger. Daarnaast allerlei lekkere biertjes om eea mee te combineren, en dan de erg sfeervolle kroeg in kerstsfeer maakten het af!

Een prima plek als je van een sfeervol eetcafe houdt.
Tom K.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Hier min of meer per ongeluk op het terras belandt (we zijn onbekend in Rotterdam) voor 1 drankje, en uiteindelijk de hele middag blijven zitten. Heerlijke gehaktballetjes op en óverheerlijke mosselen. Bediening is super vriendelijk en behulpzaam. Prachtige oud bruine kroeg om te zien. Mooie speciaalbieren op de kaart en lekkere wijnen (zeker voor een bruine kroeg). Het hele plaatje klopt als een bus.
Mandyj .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Tijdens een van mijn bezoekjes aan Rotterdam weer eens wat wezen drinken en eten bij mijn favoriete kroeg. Het zonnetje scheen dus we konden heerlijk op het terras zitten. De menukaart heeft inmiddels wel een kleine upgrade gekregen. Leuk om te zien! Vooraf de oma's tomatensoep genomen (heerlijk!) en als hoofdgerecht de in kruidenboter gebakken biefstuk. Verwacht bij Melief Bender geen sterrendiner, maar voor een heerlijk biertje en simpel maar zeker goed eten zit je hier perfect!
Oli1234 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Melief Bender blijft een wereldkroeg. Afgelopen jaar is het eten beduidend verbeterd, voor een bruine kroeg gewoon goed te nemen, maar verwacht geen culinaire hoogstandjes.
Service bij Melief is altijd goed, en met het terras in de zon een aanrader met goed weer
Christel B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2014
Vandaag heerlijk op het leukste terras van rotterdam gezeten. Eerst lekker borrelen en uiteraard moet er gegeten worden dus hebben we dat ook maar gelijk hier gedaan. Gelukkig waren er nog mosselen en deze werden geserveerd met frites en 3 sausjes. Mijn partner had de biefstuk besteld welke geserveerd werd met frites en salade. Helaas kunnen ze beter de salade niet benoemen aangezien dit bestond uit 2 losse blaadjes sla en dat was het. De biefstuk was echter heerlijk gebakken. Melief is niet echt een restaurant maar een cafe waar je ook wat kunt eten. En in die cathegorie moet ik zeggen dat het zeker niet verkeerd is. De service is super en de sfeer is altijd goed bij Melief.
P K.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Lunch. Garnalenkroketten. Prima gebakken maar je verwacht garnalen te proeven. Niet dus, de smaak was neutraal. Bij het garnituur wat verlepte rucola aangetroffen. Het stoofvlees bestond uit een paar stukjes in jus. Ook daar was het garnituur, sla, niet aangemaakt. Wat mayo-achtig spul uit een potje erop gedaan. Friten prima. Prijs-kwaliteit verhouding voor dit eten dus niet goed. Melief begint, wat ons betreft, in het 'strafschopgebied' te komen.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Weer eens wezen lunchen met 2 collega's. De sfeer van (een van) het oudste cafe in Rotterdam blijft leuk. De bediening loop zichzelf af en toe wat voorbij maar dat is niet echt storend. Het eten is eenvoudig maar van redelijke kwaliteit. Ik had weer eens een balletje op, en die smaakte best ok. Er zijn wellicht betere balletjes te vinden in de stad, maar er was niets mis mee. De drank kaart is ook prima verzorgd met voldoende keus qua speciaal bieren.
Lf .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Ik kom hier altijd graag. Eten is eenvoudig maar altijd erg lekker. Van de week had ik het stoofvlees met patat. Mayo en een salade erbij. Kost 11,75. Behoorlijke hoeveelheid stoofvlees apart geserveerd in een pannetje. Gezelschap had de hamburger. Ook een succes. Met uitgebakken spek en een eitje op een groot broodje. Ook lekker. De bediening is ouderwets goed.
Simonveenstra .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2012
Voor de eigenaarswissel kwam ik hier altijd als ik in Rotterdam was. Nu dus ook maar een kijkje genomen. De verbouwing heeft de zaak goed gedaan, evenals het eten wat geserveerd wordt. We hadden gekozen voor een simpele burger en biefstuk. Het eten was prima. Voor een gezellige middag en simpele lunch voor een goede prijs is Melief Bender zeker een aanrader. Bediening was zeer vriendelijk.
P K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Broodje osseworst en een burger. Beiden goed en kennelijk met zorg gemaakt. Frites bij de burger perfect. Jammer dat het terras met zeil was afgeschermd waardoor het binnen wat somber wordt. Hoewel de bediening snel en vriendelijk is, zou het leuk zijn als niet al het personeel mannelijk was. Ook iets minder agressieve muziek zou dit bruine cafe nog wat gezelliger maken.
Rachel N.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2012
Hier vorige week weer eens geweest. De zaak is heel mooi geworden, maar de kwaliteit is er niet op vooruit gegaan. Erg jammer!