Over het restaurant Mekhong

Vanuit station Delft ca. 10 min richting markt, schuin achter de Nieuwe Kerk
  • : Betaald parkeren in de buurt, Marktgarage, Paardemarkt, Phoenix Garage

Martin K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2013
Na "Silly Thai" is het pand van eigenaar veranderd en zit er nu "Mekhong". Het eten is van een goed niveau. De "Tod Man Plaa" waren weer verrukkelijk en de hele gegrilde vis ook uitstekend. Voor mensen die van "Thaise pittigheid" houden, geef aan dat het pittig mag zijn..:-)

Bediening is vriendelijk en leggen graag uit wat de gerechten zijn. Al met al hoop ik dat ze het volhouden want 1 Thais restaurant in Delft is niet genoeg! Echter is het pand in mijn optiek te groot voor een Thai. Ze proberen de sfeer wel te creëren met Thaise muziek (wat me weer terug neemt naar de tijd dat ik door Thailand reisde met mijn backpack) maar het pand is te licht en te ruim.

Al met al kan ik het zeker aanraden om hier te eten!
MarBram M.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2013
Op zich zagen de gerechten er mooi uit en was het eten wel goed van smaak maar ... Toch allemaal net iets minder uitgesproken en delicaat als waar ik op hoopte. De soep was wat wateriger als wat ik me herinnerde zoals deze in Thailand smaakte. De viskoekjes waren wat rubber achtiger. Ook het bij gerecht de pad thai was het net niet. Kortom wel smakelijk maar geen topper.
Marieke O.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2013
Wij aten een groene curry, garnalen met knoflook en peper, viskoekjes en vegetarische loempia's. De gerechten waren erg verfijnd, heel smakelijk klaargemaakt. Er is weinig keus voor vegetariërs. (Hoewel in de meeste gerechten vlees en vis kunnen worden vervangen door tofu.)
Verder vond ik dat er iets te weinig groente werd geserveerd bij de gerechten.
Bediening is vriendelijk. De ruimte is heel prettig, je kunt een gesprek voeren. De achtergrondmuziek was onduidelijk (vage popliedjes), en voor mij onnodig.
Nog één tip: ik zou best meer willen betalen voor biologische producten (groente + vlees).
Ester P.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2012
Afgelopen december hier voor de tweede keer gegeten. Door de toegenomen populariteit van het restaurant is er nu minder aandacht voor de gasten. We moesten te lang op de gangen wachten en het was moeilijk om de bediening aan je tafel te krijgen. Het eten is op zich prima maar de volgende keer zal ik toch liever ergens gaan eten waar ze biologische producten serveren.
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Heerlijk gegeten. We hebben gerechten van de kaart gekozen en de bediening heeft ons goed geholpen met advies over de pittigheid van de gerechten. Zeer vriendelijke bediening. Niet echt warm ingericht maar dit kan ook komen omdat het een grote ruimte is. Wij komen hier zeker terug.
Ester P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Prima eerste kennismaking met het viergangenmenu van 17,95! Bediening is vriendelijk. Tijd tussen de gangen kan iets korter. Gezien de moeilijke ruimte is het restaurant toch aardig ingericht met fijn wat afstand tussen de tafels. Wij komen terug om de a la carte gerechten te proeven
mark M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Een Thais restaurant dat niet zou misstaan in een grote stad als Rotterdam of Amsterdam. Groot opgezet met open keuken. De bediening is vriendelijk en behulpzaam maar heeft geen wijnkennis. De Portugese witte wijn is in tegenstelling tot de Franse best lekker. Maar je kunt het bij deze keuken natuurlijk ook goed bij (thais) bier houden. De gerechten waren prima. Zowel de Tom Ka Kai en zijn scherpere variant, als de garnalen in curry en kip massaman. De prijs van dit alles is redelijk. Inderdaad, weer een leuke aanvulling op het Delftse aanbod aan restaurants.
Mic B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2012
Een aanwinst voor Delft! Aan de kok gevraagd om een mooi assortiment op tafel te zetten. De voorafjes waren al goed: kipsaté, miniloempia's, gepaneerde garnalen met als topper de viskoekjes. De hoofdgerechten waren zo mogelijk nog beter met de Phad Thai garnalen en kabeljauwfilet in drie verschillende sauzen als persoonlijke favoriet. Enige bedenking is de grootte van de zaak; intiem is anders. Daar staat tegenover, dat je wel lekker de ruimte hebt.
A. V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2012
Een fijne verrassing! Dat was onze ervaring bij ons eerste bezoek. Prettige ruime opstelling van de tafels, rustige en niet luide muziek, gastvrije ontvangst. Het eten was heel verfijnd, mooi uitgebalanceerde smaken zonder al te hete gerechten. Het viergangenmenu is de prijs meer dan waard! De volgende keer proberen we de à la carte gerechten; de menukaart doet ook daar veel goeds verwachten. We komen hier zeker terug!