Mekar Sari

Tarwekamp 11 2592 XG Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Mekar Sari

Indonesisch in huiskamerstijl

Mekar Sari is een origineel Indonesisch restaurant. De bediening is supervriendelijk en de inrichting - denk huiskamerstijl - zorgt ervoor dat je je hier meteen op je gemak voelt. Wil je met familie of een groep vrienden gaan eten? Dan is Mekar Sari een echte aanrader!

Meer informatie over restaurant Mekar Sari

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:00

Jordy L.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Verscholen in een buitenwijk in het Haagse Mariahoeve zul je dit Indonesische restaurant waarschijnlijk niet per toeval tegen het lijf lopen. Afgelopen zaterdag ben ik hier voor het eerst wezen eten en ondanks het feit dat het restaurant er van buiten niet uitermate uitnodigend uit zag, bleek het absoluut een goede keuze! We hadden de rijsttafel bestelt voor minimaal twee personen en dus werd de hele tafel bedekt met Indonesische culinaire lekkernijen. Vooral de smoor en daging rujak smaakten erg goed! De hoeveelheid eten was in zijn totaliteit zeer riant, dus het was niet nodig om er nog iets bij te bestellen. Daardoor kan ik van dit restaurant 1 van mijn persoonlijke favorieten, saté kambing, niet beoordelen. De twee heren die de bediening verzorgden waren zeer vriendelijk, alhoewel ze tevens lichtelijk nerveus en ietwat onzeker overkwamen. Al met al was de ervaring zeker positief, dus ik raad deze toko absoluut aan!
Hjongste .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Een aanrader en ik sluit me aan bij alle goede recensies hiervoor. Lekkere smaakjes, goede porties en vriendelijke bediening. Als het druk is kan de wachttijd wat oplopen, dus je moet geen haast hebben. De sate kambing is heel lekker en die bestel ik altijd extra. Er wordt regelmatig gevraagd of alles naar wens is en of het allemaal genoeg is. Het is echt een huiskamer restaurant dus de aankleding is wat kneuterig, maar dat is juist heel charmant. Ik zeg, GAAN!
GerhardW .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Indonesisch eten zoals Indonesisch eten moet zijn. Autentiek, vers en sfeervol opgediend. De tjendol was zalig. Sfeer is die vaneen gezellige huiskamer. Hier gaan ze me zeker terugzien.
Hans En Dona H.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Mw. Sri kookt gewoon verrukkelijk Indonesisch, vanavond aten we hier Sambal Goreng Hati Ayam Peteh, ofwel kippenlever met peteh bonen, in een heerlijk pittige saus, met witte rijst en een heerlijke orak-arik als groente . We komen heel vaak in dit restaurant en iedere keer eten we hier zalig, en het leuke is, dat ze zo veel aparte echte Indonesische dingen doen, zoals kangkung, oseng oseng en nog veel meer lekkere dingen. En anders gewoon vragen of er nog iets speciaals is...
Het voelt echt als thuiskomen.
Sonja B.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Door een oud indie-ganger meegenomen naar dit restaurant, bij binnenkomst vlieg je 50 jaar terug in de tijd, de bediening is niet gelikt en geen snelle jongens en de inrichting is krakkemikkig maar waar gaat het om ? juist het eten en dat was heerlijk top gerechten met een heerlijke authentieke smaak . Ben blij met deze ontdekking en zal hier vaker gaan genieten.
Stansnel .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Mekar Sari is vorig jaar overgenomen door twee enthousiaste heren. Aan de inrichting is niets veranderd en ook de menukaart is nog hetzelfde. Maar de smaak van de gerechten is anders. Iedere kok heeft zijn eigen manier van eten bereiden. Ik vind dat de huidige kok of kokkin het fantastisch doet. Het is niet beter of slechter dan bij de vorige exploitant, maar gewoon ontzettend lekker. Met zorg bereid! Aanrader!!!!!
Carmax .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Bij binnenkomst hartelijk ontvangen. Rijsttafel voor twee personen besteld die vrij snel werd opgediend. De stukken kip waren niet geweldig (veel oneetbare stukken), de rest goed tot prima. Minpunt: frisdrank kwam uit een grote fles zodat bijv. de tonic geen prik meer had. Vreemd is dat er niet één keer meer is geïnformeerd of alles naar wens was. Wel, het schaaltje rijst was echt onvoldoende en snel leeg maar bijvullen was er niet bij. En vragen om wat meer vonden we ongepast. Ook vreemd vonden we dat na betaling geen enkele service meer werd geboden. Zelf moesten we de jassen opvissen terwijl de bediening vanachter de toonbank toekeek. Het voelde alsof men dacht " jullie komen er verder wel uit".
Al met al geen echt slechte ervaring maar iets meer voorkomendheid zou de avond geslaagder hebben gemaakt.
Hoewel de inboedel zwaar gedateerd is, heeft het ergens ook wel iets aparts. Maar het tapijt in de zaak is ronduit smerig en dat is toch niet nodig.
Miss_Picky .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
De vorige eigenaar van Mekar Sari heeft zijn zaak 25+ jaar gerund en is nu overgenomen door 2 vriendelijke andere mensen.

De kwaliteit en smaak van het eten is erg achter uit gegaan. Het rundvlees en kip zat meer oneetbare dan eetbare stukjes aan en je proeft geen "passie" meer in het eten. We hadden als toetje 2 stukjes spekkoek besteld om mee te nemen naar huis. Ik keek nog eens naar de ober want ik dacht toch echt dat hij me 1 stukje had gegeven. Bij nader onderzoek bleek dat hij me 2 stukjes had gegeven maar 1 stukje was zo ontzettend klein, dat 2 hapjes van de spekkoek genoeg was om 'm in zijn geheel te verorberen. We hebben dus voor 4 stukjes spekkoek (wat nog niet eens gelijk staat aan 1/4 spekkoek) 8 euro betaald.

Ik ben meer dan 22 jaar klant geweest van Mekar Sari maar ik zal hier niet meer terug keren.
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Mooie rijsttafel met zelfgemaakte emping, pangsit en kleine loempia's vooraf.
Wij waren met 10 personen, het merendeel tussen 70-90. Ze hebben genoten van de sfeer, van de kwaliteit van het eten en de gastvrijheid.
Jan969 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Omdat je in onze regio (onder Rotterdam) eigenlijk nergens lekker authentiek Indonesisch kan eten maar eens op zoek gegaan via Iens in hier in Den Haag uitgekomen. Afhankelijk dachten we even dat we verkeerd waren gereden, maar Mekar Sari zit nu eenmaal niet in een drukke winkelstraat. Wel zo prettig want we konden nagenoeg voor de deur parkeren.
Werkelijk heerlijk gegeten en aan alle verwachtingen over en authentieke Indonesische maaltijd hebben ze zeker voldaan. Stoofvlees, kip, alles was even lekker. Eerlijk en heerlijk eten, super vriendelijke bediening en huiskamer ambiance. Wij komen zeker nog een keer terug.
Hans En Dona H.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Dit restaurant is sedert juli 2015 voortgezet door een nieuwe equipe met behoud van de zelfde menukaart. De originele smaak is gebleven en zelfs verbeterd door verse kruiden. Ook zijn er wat kleine aanpassingen gedaan, zo is er nu onder meer (afhaal) een sate-mix schotel van 6 stokjes, (ayam, babi, kambing) met een overheerlijke orak orik groente en natuurlijk rijst. De ambiance van Sam de vorige uitbater is er niet meer, maar de bediening, de broers Tulus en Theguh, doen hun best en leren snel bij. Moeder Sri kookt echt heel lekker, en niet onbelangrijk heel authentiek. Het vertrek van Sam is jammer, maar dat het restaurant voort kan blijven bestaan is een aanwinst voor iedereen. Selamat makan.
M V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Na vele rijsttafels bij eigenaar Sam, hebben we es voor het eerst gegeten bij zijn opvolgers..
Hij en u kunnen gerustgesteld zijn! De ontvangst, hartelijkheid, servicegerichtheid zijn nog onveranderd ouderwets goed. De ambiance ademt dezelfde sfeer uit en is gelukkig onveranderd gebleven. Een compleet "andere wereld" in huiskamergrootte .. en wat de rijsttafel Mekar Sari betreft: nog steeds SUPER..! Dat het altijd zo mag blijven..
Tjebbe Y.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Heb hier vorige week gegeten met mijn vrouw een 80 jarige Indischman en we hebben met zn 3-en gesmuld van sate udang en s.g.ati en tahu tja. en de kenner zat tegenover ons, hoor. Prima keuken maar wat wil je ook, de scepter zwaait een dame met ruim 20 jr ervaring bij Menuet Leidschendam. Voor kenners in Den Haag e.o. is dat goed bekend. Niet met zn allen gaan nu, want dan kan ik niet meer zo makkelijk gewoon binnenlopen.tjebbe
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
We komen al ongeveer 20 jaar bij Mekar Sari. Er is weinig veranderd, het eten is prima, de inrichting en de sfeer zijn zoals altijd. Wat wel anders is dat eigenaar Sam de zaak heeft overgedaan. Dat is toch wel een heel verschil. De oorspronkelijke gerechten blijven op de kaart, wat nieuwe worden toegevoegd. We proefden wat kleine verschillen, die maken niet echt uit. De bediening is vriendelijk, maar nog niet helemaal ervaren. Mekar Sari blijft een absolute aanrader.
Smulpaap1955 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
We hebben met 3 personen bij Mekar Sari gegeten, nu onder nieuwe eigenaar, het was formidabel lekker, alle gerechten waren authentiek van smaak en vers klaargemaakt, erg vriendelijke bediening, een ongedwongen sfeer, zeer familiair, echt een aanrader.
Gerdie V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
We hebben heerlijk gegeten in dit lieflijke restaurant. Ik was al een tijd op zoek naar de echte sfeer van Indonesie in een restaurant hier in Den Haag. En op dt verborgen plekje hebben we het gevonden. Warm onthaal, relaxte muziek, heerlijk vers gemaakt eten. Precies zoals ik het ken uit Indonesie. Hier komen we zeer zeker vaker terug!!
Soetje .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Lekker gegeten en gedronken. Djendol drank was lekker. Saté kambing en kip setan. Smaakvol. Decoratie is thema gericht. Veel hout. Heel schoon.
Tom P.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Van begin tot eind een geweldig ervaring; zelfs het reserveren gaat op een prettige manier. De ontvangst is allerhartelijkst, het eten is heerlijk en de prijzen zeer schappelijk. Geen enkele pretentie maar dat is ook niet nodig; de gastvrijheid wint het van de traditionele inrichting en het eten spreekt voor zich. Wat ook mooi is, is dat de porties precies groot genoeg waren. Alles ging schoon op en we waren voldaan. Hier willen we zeker terugkomen!
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
Restaurant Mekar Sari is gevestigd in een deel van Den Haag waar je niet direct een restaurant verwacht. De ontvangst is hartelijk. De geserveerde gerechten zijn goed van kwaliteit. (wat onze persoonlijke smaak betreft zouden ze wat pittiger mogen). De bediening is vriendelijk. Het decor is gedateerd maar straalt aan de andere kant ook wel de sfeer van het voormalige Nederlands-Indië uit.
Wat ons betreft is Mekar Sari een verborgen parel op het gebied van de Indonesische gastronomie
HansBindonesia .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
We zijn weer eens veel te lang weggebleven bij Sam en zijn vrouw, en dat, terwijl we daar nog steeds authentiek Ind. eten kunnen proeven, desgewenst gecompleteerd met een echte Bir Bintang!
Wat is er niet lekker bij Mekar Sari? Hier eten we, zoals we dat regelmatig ook doen in Indonesia bij onze regelmatige bezoeken aan dat land. Wij noemen het dan ook: "Even Indonesia snuiven" wanneer we bij Mekar Sari gaan eten. Dat zegt meer als duizend woorden, lijkt me! De inrichting mag dan gedateerd zijn, maar zo waan je je wel direct weer in Indonesia.