Mejuffrouw Janssen

Oudegracht 143 3511 AJ Utrecht Nederland Kaart

Over het restaurant Mejuffrouw Janssen

Romantische werfkelder

De locatie ademt sfeer en romantiek. Leun achterover op het terras op de werfkelder aan de Oudegracht van Utrecht en geniet van de straatmuzikanten en voorbijkomende plezierboten. Binnen is het net zo romantisch met de kaarsenverlichting.

Meer informatie over restaurant Mejuffrouw Janssen

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 16:30 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Tim W.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Prima eten voor een prima prijs. Leuke gezellige setting in de kelder.
Almar S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Erg lekker gegeten voor een zeer acceptabele prijs. Aanrader!!!
kim S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Ik geef toe ik ben hier met stom toeval terecht gekomen, wilde eigenlijk eten op de korenmarkt! Geen plek en werd door gestuurd naar deze sfeervolle eetcafe. Kom er nu al ruim 2 jaar. Ik ben hier een avondje uit word gewaardeerd als klant. Het is een klein en knus restaurant waar je echt geweest moet zijn voor je mijn reverentie begrijp! Hou je van klein en ongedwongen sfeer dan moet je hier echt zijn. Prijs en kwaliteit is echt prima. Als je twijfel dan zou ik zeggen ga en ondervind en je bent overtuigd!! Een dikke 10 want als je zelf een idee heb kan alles besproken worden.
Bas C.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Bij Mej. Jansen komen we al 20 jaar, meerdere keren per jaar. De eenvoudige menukaart biedt voor elk wat wils en ook aan kindergerechten is gedacht.
We werden eigenlijk nooit teleurgesteld in de kwaliteit van het eten, de bediening ervaren we als vriendelijk en behulpzaam en de prijs valt vrijwel altijd mee.
J V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Was hier met mijn twee dochters na een gezellig dagje Utrecht.
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening!
Komen zeker nog eens terug!
Hilde D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een werfkelder is altijd leuk! Ik had iens gecheckt, maar was vergeten de menukaart zelf te bekijken. Wat een domper. Simpele stukken vlees als "tournedos" of "varkenshaas" geserveerd met losse bakjes aardappels en salade. Toetjes oa dame blanche. Ik moest het als vegetarier doen met groentelasagne. Het leek de kaart van een plattelandsrestaurantje in 1995. Dat kan in Utrecht 2016 echt niet meer.
Wij kozen het driegangenmenu. Ongeinspireerde gevulde champignons, de groentelasagne en een grote bak walnotenijs met slagroom. Lekkere aardappelwedges, dat wel. De keurige bediening was een pluspunt. Maar met deze kaart kom ik niet meer terug, een gemiste kans voor zo'n mooie plek!
M O.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Mejuffrouw Janssen heeft onze verwachting overtroffen. Wij zijn gastvrij onthaald, werden vriendelijk en adequaat bediend en de keukenbrigade deed het prima, dit ondanks de grote drukte. Wij hebben vooral de visgerechten gekozen en die waren heerlijk ook de toetjes waren erg lekker. De hoeveelheden waren ook precies goed, zowel voor de heren als voor de dames. De ligging aan de gracht was ook leuk. Om terug te komen!
N W V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Donderdag 22 sept na een bezoek aan de 50+ beurs met vrienden 's-avonds gegeten bij mejuffrouw Janssen. We werden vriendelijk ontvangen en konden naar keuze binnen plaatsnemen. Je kon ook buiten zitten maar wij kozen voor binnen; vandaar dat binnen genoeg plaats was. Al snel werd gevraagd of we een drankje vooraf wilden en ontvingen de menukaart. Er was keuze genoeg. Na onze keuze werd het voorafje snel gebracht(visplateau) wat heerlijk smaakte. Ook het diner kwam snel en smaakte ook fantastisch. Zowel de bediening als het eten was geweldig. We vonden dit restaurant een goede keuze en kunnen dit restaurant aanbevelen. Wel reserveren want
het kan druk zijn zeker als het terras niet open is. Al met al een fijne avond gehad.
Nathan V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Prima gegeten. We hadden een tafeltje direct aan de gracht. Voorgerecht met 3 vissoorten was erg lekker. Saus bij mijn eendenborst (hoofdgerecht) had wel een klein velletje en leek al even klaar te staan onder het luik. Smaak was verder gewoon prima. Wij zaten buiten, binnen zag er wat donker uit maar wel gezellig. Wel een aanrader!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
heerlijk gegeten bij Mej Janssen met zn tweeën leuke sfeer op het terras druk maar juist gezellig daardoor, eten was goed van smaak, kogelbiefstuk lekker mals met een heerlijk rode wijnsaus. verder simpel menu kaar maar dat is prima. Bediening zeer vriendelijk. kortom een hele leuke avond gehad.
CathelijneT .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Prachtig uitzicht aan de gracht. Heerlijk gegeten bij Mejuffrouw Janssen! Drie gangen keuzemenu genomen. Vooraf Salade met kip met een heerlijke dressing. Kogelbiefstuk was erg mals. Goede porties. Verse groenten en salade erbij met aardappel partjes. Over mijn dieet werd niet moeilijk gedaan. De bediening was oprecht vriendelijk. Complimenten!!
Scanner391 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Bediening erg vriendelijk.
Eten is eenvoudig maar goed klaargemaakt. Smaakte uitstekend.
Decor: wij zaten buiten aan de gracht en op deze zomerse avond is dat een genot. Dus het (buiten)decor is erg goed. Binnen leek het ons erg donker. Maar goed het is dan ook een werftestaurant.
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
We waren met vier man en hadden gereserveerd voor half zeven. Konden we ook om half 8 komen. Geen probleem hoewel het op die zonnige zondagavond druk was. Kenmerkend voor de servicegerichtheid. Prima bediening, vrolijk en correct. We zaten op de werf en dat is wel een uitgelezen locatie. Gezelligheid alom, never a dull moment. De menukaart is overzichtelijk en daar hou ik wel van. Voor elck wat wils. Ook vegetarisch. We hadden drie verschillende voorgerechten, waarbij de escargots wonnen, de uiensoep de zilveren plak haalde en mijn vis matigjes was. Had wel wat spannender gemogen met bijv. mierikswortel of iets anders sprekends. De eendeborst was OK, de bijgeleverde sla weer wat braafjes. Twee van mijn vrienden hadden de zoetwaterbaars van de dag. Beviel hen goed. Mijn dochter de avocadosla. Zag er prima uit maar daar kon de smaak het niet bij halen. Niet slecht, maar niet boven de middelmaat. Du: eten een zeventje.
Dago B.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Met mooi weer heerlijk aan de oude gracht gegeten. Start met trio van gerookte vis en carpaccio. Als hoofdgerecht met roquefort gevulde varkenshaas en een heerlijke entrecote. Eigenlijk was er geen plaats meer voor de Tiramisu, maar ja... Ook nog met extra slagroom, dat is ``not done``. Het eten was allemaal prima. De bediening voorbeeldig. Een plek om snel naar terug te gaan.
e.van.putten .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten, mosselen, die heerlijk gekruid waren, vooraf een heerlijke biefstuk als hoofdgerecht en als toetje de cake en ijs met verse aardbeien en slagroom. Een aanrader als je eens lekker en gezellig wilt eten. Het personeel is buitengewoon vriendelijk. Je voelt je daar welkom.
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Gezellig restaurant in een van de werfkelders aan de Oudegracht. Terras direct aan het water. De inrichting is sfeervol met genoeg ruimte tussen de tafeltjes voor privacy! Mejuffrouw Janssen heeft het uitstekend begrepen! Ruime keuze aan gerechten, niet altijd even origineel, maar dat was niet storend. Als je het driegangenmenu koos, was de prijs-kwaliteitverhouding uitstekend. Bij losse gerechten van de kaart kon het nog wel een aardig prijsje worden. Maar de geserveerde porties waren zo royaal, dat we het uiteindelijk bij twee gerechten hielden. Je krijgt wel waar voor je geld dus. Wij genoten vooraf van de salade mozzarella-tomaat-pesto en van het vistrio. Als hoofdgerechten kozen we voor gegrilde zalm en de maaltijdsalade met avocado en brood. Het smaakte allemaal prima. De bediening is aardig en attent. Een prima adresje om nog eens heen te gaan.
A.J.M. S.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Wij waren 50 jaar getrouwd. We hebben genoten van de gastvrijheid en het lekkere eten. De bediening was goed en vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.
Julia_h .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk en gezellig restaurant! We hebben genoten van het lekkere eten (champignons met kaas is een aanrader). Dank voor de lieve en attente bediening Janssen!
Richard B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Een leuk restaurant aan de 'oude gracht' van Utrecht. Eten is lekker, maar niet enorm bijzonder. Uitstekend restaurant om eens lekker bij te praten met een groep oud-collega's zoals wij dan ook deden. Bediening is heel attent, wil het graag goed doen.
Ro K.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Vandaag met mijn vriend wezen eten. Knus en romantisch restaurant goede sfeer en de bediening was top. Het eten was van zeer goede kwaliteit, heerlijk vers. Vooraf de zalm op toast en de gebakken champignons in kaassaus als hoofdgerecht de lamsspies en lamshaas en als nagerecht de chocolade mousse die overheerlijk was. Dit restaurant is een echte aanrader.