MeinesZ Restaurant

Ulvenhoutselaan 96 4834 MH Breda Nederland Kaart

Over restaurant MeinesZ Restaurant

Bistronomie Française

Aan de rand van het Mastbos en met het Markdal praktisch in de achtertuin, lunch en dineer je hier in huiselijke, informele sfeer. Rustieke, klassieke bistrogerechten zoals je ze in Frankrijk vindt, van streekproducten uit de Baronie en omstreken. De streek levert een schat aan fantastische wijnen, kazen, vlees, groente en fruit, alle ingrediënten voor een culinaire middag of avond! De passie voor Frankrijk, de Franse gastronomie en de Franse manier van leven en tafelen, ervaart u bij MeinesZ met de klassieke en rustieke gerechten, onze 100% Franse wijnkaart, de achtergrondmuziek maar ook in de entourage en de kleine details binnen het restaurant.

Meer informatie over restaurant MeinesZ Restaurant

Bushalte voor de deur, lijn 132 vanaf Breda Centraal.

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 12.00 uur.
Zondag en Maandag op aanvraag
- Lunch 12:00 - 14:30 uur.
- Diner 18:00 - 23:00 uur.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Engels gesproken , Terras , Wi-Fi
Tarik V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Eerlijk en gezellig Frans georiënteerd restaurant. Goede keuken (vooral tussengerecht met witlof en coquille was erg goed, aanrader om als aanvulling te nemen op het AH-menu) en gastvrij personeel, wachttijd voor het eerte gerecht iets te lang, en ook tussen de gerechten laten ze wat tijd zitten.
Julie V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Ik ben afgelopen vrijdag gaan eten bij Meinesz met mij fnamilie en het was top! Aperitief met mooie Franse oesters was fijn en het 5 gangen menu was super. We werden helemaal in de watten gelegd en hebben de mooie smaken van herfst geproefd. Een echte aanrader voor een avond tafelen op z'n Frans.
Jeannette250 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten, vooral voor en hoofdgerecht waren uitstekend. Toetje vonden we minder maar we maakten gebruik van de AH actie dus we konden niet kiezen. Prima restaurant
Notitie .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Een aanrader! Goede smaak combinaties, prachtig opgediend. Verrassende gerechten en vriendelijk personeel.
Cornelis.luijten .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Zeer goede ontvangst, vriendelijk en behulpzaam,goed getimde gangen, goede redelijk geprijsde wijn, en een fantastische ambiance, rustig en gezellig. Voor herhaling vatbaar.
Anneke L.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Weer heerlijk gegeten.
De gerechten zijn goed op smaak. De amuse was een soepje van knolselder met tongschar, truffel(olie) en bieslook, nooit geweten dat ik knolselder lekker zou vinden. Werkelijk een verrassend lekker soepje.
Vooraf eendenborst, dit was iets vlakker van smaak. Hoofdgerecht kalfsgebraad in rode wijnsaus, heerlijk en een super saus. De bitterbal van stoverij was zo goed gevuld met vlees, dat het een beetje droog werd. Het pre-nagerecht van panna cotta van camembert, pittig maar niet te. Na, het kaasplankje, hiervoor wordt niets extra's gerekend zoals in zoveel andere zaken. En niet lullig maar 3 stukjes, nee gewoon 5 stukken.
Bij de amuse en voorgerecht een Johanniter van Dassemus gedronken. Leuk een wijn uit de buurt en prima. Bij het hoofdgerecht een glas Morgon. Heerlijk!
Samenvattend, wij hebben hier weer heerlijk gegeten.
Jantine T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een ontzettend vriendelijke gastvrouw en gastheer, fijne sfeer en verrukkelijke gerechten. Alles bij elkaar was het een gezellige avond. Veel dank!
Oaf .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Top gegeten en waanzinnig goede service. Een echte aanrader voor iedereen die een avondje echt lekker wil eten in een fijne omgeving
Heidie1610 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Correcte ontvangst, mooie ruime tafel toegewezen gekregen, in ons gedeelte nagenoeg geen andere gasten.
Wij hebben gekozen voor het 4-gangen menu in het kader van AH-actie.
Bij elke gang perfecte uitleg gekregen, gerechten waren heel mooi opgemaakt, en de smaak was uitstekend.
zoals het restaurant op de site zelf zegt is het niet goedkoop, maar zeker de moeite waard.
En parkeren voor de deur altijd prettige bijkomstigheid.
JMLeeuw L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Het was een feestje. De gerechten zagen geweldig uit. Ze smaakten ook voortreffelijk met hele verrassende combinaties. Zeker voor herhaling vatbaar.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Goed, lekker en verrassend gegeten! Erg vriendelijk en professioneel personeel . Tevens is er een gratis parkeergelegenheid naast het restaurant.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
We werden vriendelijk ontvangen. Goede uitleg.
Het eten was heerlijk. Het flesje water stond op de rekening. Persoonlijk heb ik daar moeite mee.
De prijzen zijn aan de hoge kant.
Het eten was echt heerlijk.
De stroom was gedeeltelijk uitgevallen aan het eind van de avond. Maar daar kon niemand wat aan doen. we konden toch met de pin betalen door wat kunst en vliegwerk.

Aan te bevelen restaurant vooral vanwege de kwaliteit van het eten.
Een avondje uit.
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Hier gegeten met familie gebruik makend van de AH actie (2e 3 gangen menu gratis). Het eten is van zeer goede kwaliteit en we kregen een lekkere amuse en brood met kruidenboter van de zaak en voor het dessert ook nog een pré-dessert (amuse). De wachttijden waren echter zeer lang; we hebben bijna 4 uur (3 uur en 45 minuten) gezeten. Toen we na het hoofdgerecht, om 22.00 uur, vroegen of het dessert meteen door kon komen lieten ze ons alsnog een half uur wachten. Friet en salade moet je apart bijbestellen (niet inbegrepen het menu): €4,25 per bakje en de hoeveelheden zijn minuscuul: maximaal 5 frietjes per persoon - en dit vind ik niet acceptabel voor die prijs. Samengevat zeer lekker gegeten maar we waren toch teleurgesteld door de lange wachttijden en dure kleine bakjes salade en frietjes.
Foluschonck S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Witte wijn (chardonnay) ad €.6.75 per glas te duur!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Wat een verrassing ! Echt een top middag gehad. Gereserveerd via AH wisten we niet we moesten verwachten . Menu uitgebreid naar 5 gangen. Heerlijke gerechten uit de keuken en de medewerkers in de bediening vol met passie voor hun vak. Terras niet zo groot maar we hebben al weer gereserveerd voor in het restaurant .....Een echte aanrader dus .
Marceldoodkorte .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Een gezellig en goed eetlokaal. Een hartelijke ontvangst, een mooie kaart, lekkere wijnen en tot slot een keuken die echt weet wat lekker koken is.
Wij hebben genoten!
Herald R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Voor de tweede keer genoten van een heerlijk 3 gangen (AH) menu! je kunt het eventueel uitbreiden naar 4,5 of 6 gangen maar wij zijn voor het 3 gangen menu gegaan incl (niet dure) fles witte huiswijn met daarbij amuse, brood en olijven vooraf. Ze weten hier echt wat koken is en tevens erg mooi opgediend. Dit restaurant heeft een uitstekende keuken en perfecte service. Wij komen zeker weer terug!
Fransdieden .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Met 7 personen bij Eetlokaal Meinesz op woensdagmiddag 31 aug geluncht.
Een heerlijk driegangen verrassingsmenu met een frisse tomatenamuse vooraf. Een kalfs-voorgerecht, eendenbout als hoofdgerecht, gevolgd door weer een heerlijke amuse en als slot een buitengewoon fraai opgemaakt nagerecht met ijs, diverse vruchten en een soort muffin gevuld met warme chocola. Vriendelijke ontvangst, plezierige bediening; al met al een verrassende belevenis.
Doreen D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Heerlijk gegeten, ik zat nog net niet na elk bordje in mijn handen te klappen ( had ik eigenlijk wel moeten doen)
Heerlijke oesters, geweldig bordje met zalige vis, garnaaltjes, mosseltje met romige puree en gnocchi .
als laatste moelleux au chocolat.
Tussendoor nog allerlei verrassinkjes van het huis. We gingen erg gelukkig naar huis.
Gemmy.gruijthuijsen .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Persoonlijk houd ik niet zo van het zgn. bruin café inrichting, maar het was wel smaakvol ingericht. De bediening was vriendelijk en hartelijk. het eten was goed, maar geen verrassende smaken. Als voorgerecht hadden we gebakken gamba's met garnalen op een bed met sla. Lekker. Als hoofdgerecht hadden we kip op diverse manieren bereid. Lekker. Het nagerecht was voor het oog een plaatje; diverse soorten fruit met een macarone, gevuld met ijs en een chocolade bombe, perfect gegaard. Kortom een hele goede bistro.