MeinesZ Restaurant

Ulvenhoutselaan 96 4834 MH Breda Nederland Kaart

Over het restaurant MeinesZ Restaurant

Bistronomie Française

Aan de rand van het Mastbos en met het Markdal praktisch in de achtertuin, lunch en dineer je hier in huiselijke, informele sfeer. Rustieke, klassieke bistrogerechten zoals je ze in Frankrijk vindt, van streekproducten uit de Baronie en omstreken. De streek levert een schat aan fantastische wijnen, kazen, vlees, groente en fruit, alle ingrediënten voor een culinaire middag of avond! De passie voor Frankrijk, de Franse gastronomie en de Franse manier van leven en tafelen, ervaart u bij MeinesZ met de klassieke en rustieke gerechten, onze 100% Franse wijnkaart, de achtergrondmuziek maar ook in de entourage en de kleine details binnen het restaurant.

Meer informatie over restaurant MeinesZ Restaurant

Bushalte voor de deur, lijn 132 vanaf Breda Centraal.

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 12.00 uur.
Zondag en Maandag op aanvraag
- Lunch 12:00 - 14:30 uur.
- Diner 18:00 - 23:00 uur.

• Amex , Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Engels gesproken , Terras , Wi-Fi
Jerry M.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Het was erg rustig voor een lunch op zatermiddag, de parkeerplaats was een ijsplaat. Gelukkig hebben we niets gebroken maar daar had iets aan gedaan moeten worden. Als aperitief een mooi glas champagne, fijne lichte bubbeltjes. Daarna kregen we een borrelglas met pompoen, wortel, yoghurt, cashew, gepofte rijst en gebakken uitjes. Dat laatste ingredient bepaalde de smaak van deze amuse. Ons lunchmenu begon met een stuk zachtgegaard buikspek met een garnituur van friszure appel, cornichons en een paar toefjes kerriemayonaise,, vergezeld van een gegrilde coquille. La signature maison. Mooie en smaakvolle combinatie! De gastvrouw schonk ons een glas picpoul blanc bij. Hoofdgerecht was een duo van rosegegaarde borst en gekonfijte boerderijeend. Ook van dit gerecht waren cuisonne en presentatie helemaal in orde. We kregen er een passend glas Corbieres bij. En namen we nog een rondje van. En zo werd het alweer een mooie zaterdagmiddag.
Marcel S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
We hebben werkelijk genoten bij MeinesZ. Het verrassingsmenu was op en top een verrassing. Niet alleen de smaak, maar ook de combinaties en opmaak van de gerechten hebben ons verbaasd. Ik ga niet zeggen wat we hebben gegeten anders is de verrassing voor anderen er af, maar het is zeer zeker de moeite waard om het uit te proberen. Wij komen in ieder geval nog eens terug al was het maar voor de vriendelijke bediening en gezellige ambiance.
mmj.franssen .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Heel fijn restaurant, soms tussen de gangen wel wat lang voor volgende gerecht komt. Maar goed werk heeft tijd nodig. Het is wel erg goed !
bokke002 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Grote kwaliteit van het eten en met uitstekende wijnkennis gepresenteerd, komen er zeker terug ook zonder actie. Aanrader
j S.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Heerlijk gegeten, uitstekende service. Konijn op het verrassingsmenu is misschien niet een goed idee. Bij een verrassingsmenu zou ik het persoonlijk iets "gewoner" houden. Wel werd er aangeboden om iets nieuws te maken: top! Tot een uur wachttijd tussen alle gangen was wel iets te lang.
Carin B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Een zeer goede ontvangst, vriendelijk en behulpzaam. Het eten was heerlijk, goed getimde gangen en met bijpassend wijnarragement. Zeer deskundige bediening in een fantastische ambiance, rustig en gezellig. Zeker voor herhaling vatbaar.
Tarik V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Eerlijk en gezellig Frans georiënteerd restaurant. Goede keuken (vooral tussengerecht met witlof en coquille was erg goed, aanrader om als aanvulling te nemen op het AH-menu) en gastvrij personeel, wachttijd voor het eerte gerecht iets te lang, en ook tussen de gerechten laten ze wat tijd zitten.
Julie V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Ik ben afgelopen vrijdag gaan eten bij Meinesz met mij fnamilie en het was top! Aperitief met mooie Franse oesters was fijn en het 5 gangen menu was super. We werden helemaal in de watten gelegd en hebben de mooie smaken van herfst geproefd. Een echte aanrader voor een avond tafelen op z'n Frans.
Jeannette250 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten, vooral voor en hoofdgerecht waren uitstekend. Toetje vonden we minder maar we maakten gebruik van de AH actie dus we konden niet kiezen. Prima restaurant
Notitie .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Een aanrader! Goede smaak combinaties, prachtig opgediend. Verrassende gerechten en vriendelijk personeel.
cees L.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Zeer goede ontvangst, vriendelijk en behulpzaam,goed getimde gangen, goede redelijk geprijsde wijn, en een fantastische ambiance, rustig en gezellig. Voor herhaling vatbaar.
Anneke L.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Weer heerlijk gegeten.
De gerechten zijn goed op smaak. De amuse was een soepje van knolselder met tongschar, truffel(olie) en bieslook, nooit geweten dat ik knolselder lekker zou vinden. Werkelijk een verrassend lekker soepje.
Vooraf eendenborst, dit was iets vlakker van smaak. Hoofdgerecht kalfsgebraad in rode wijnsaus, heerlijk en een super saus. De bitterbal van stoverij was zo goed gevuld met vlees, dat het een beetje droog werd. Het pre-nagerecht van panna cotta van camembert, pittig maar niet te. Na, het kaasplankje, hiervoor wordt niets extra's gerekend zoals in zoveel andere zaken. En niet lullig maar 3 stukjes, nee gewoon 5 stukken.
Bij de amuse en voorgerecht een Johanniter van Dassemus gedronken. Leuk een wijn uit de buurt en prima. Bij het hoofdgerecht een glas Morgon. Heerlijk!
Samenvattend, wij hebben hier weer heerlijk gegeten.
Jantine T.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Een ontzettend vriendelijke gastvrouw en gastheer, fijne sfeer en verrukkelijke gerechten. Alles bij elkaar was het een gezellige avond. Veel dank!
Oaf .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Top gegeten en waanzinnig goede service. Een echte aanrader voor iedereen die een avondje echt lekker wil eten in een fijne omgeving
heidie1610 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Correcte ontvangst, mooie ruime tafel toegewezen gekregen, in ons gedeelte nagenoeg geen andere gasten.
Wij hebben gekozen voor het 4-gangen menu in het kader van AH-actie.
Bij elke gang perfecte uitleg gekregen, gerechten waren heel mooi opgemaakt, en de smaak was uitstekend.
zoals het restaurant op de site zelf zegt is het niet goedkoop, maar zeker de moeite waard.
En parkeren voor de deur altijd prettige bijkomstigheid.
JMLeeuw L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Het was een feestje. De gerechten zagen geweldig uit. Ze smaakten ook voortreffelijk met hele verrassende combinaties. Zeker voor herhaling vatbaar.
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Goed, lekker en verrassend gegeten! Erg vriendelijk en professioneel personeel . Tevens is er een gratis parkeergelegenheid naast het restaurant.
Ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
We werden vriendelijk ontvangen. Goede uitleg.
Het eten was heerlijk. Het flesje water stond op de rekening. Persoonlijk heb ik daar moeite mee.
De prijzen zijn aan de hoge kant.
Het eten was echt heerlijk.
De stroom was gedeeltelijk uitgevallen aan het eind van de avond. Maar daar kon niemand wat aan doen. we konden toch met de pin betalen door wat kunst en vliegwerk.

Aan te bevelen restaurant vooral vanwege de kwaliteit van het eten.
Een avondje uit.
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
Hier gegeten met familie gebruik makend van de AH actie (2e 3 gangen menu gratis). Het eten is van zeer goede kwaliteit en we kregen een lekkere amuse en brood met kruidenboter van de zaak en voor het dessert ook nog een pré-dessert (amuse). De wachttijden waren echter zeer lang; we hebben bijna 4 uur (3 uur en 45 minuten) gezeten. Toen we na het hoofdgerecht, om 22.00 uur, vroegen of het dessert meteen door kon komen lieten ze ons alsnog een half uur wachten. Friet en salade moet je apart bijbestellen (niet inbegrepen het menu): €4,25 per bakje en de hoeveelheden zijn minuscuul: maximaal 5 frietjes per persoon - en dit vind ik niet acceptabel voor die prijs. Samengevat zeer lekker gegeten maar we waren toch teleurgesteld door de lange wachttijden en dure kleine bakjes salade en frietjes.
Foluschonck S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Witte wijn (chardonnay) ad €.6.75 per glas te duur!