Meijer's

Oosterhaven 3 1671 AA Medemblik Nederland Kaart

Over restaurant Meijer's

Zorgeloos genieten

Een sfeervol restaurant waar passie en liefde voorop staan. In de vernieuwde keuken worden de lekkerste gerechten voor je klaargemaakt. Chef Michel Meijer steekt klassieke Franse gerechten in een modern jasje, met invloeden uit de Mediterrane en Oosterse keuken. Kom zorgeloos genieten op een prachtige locatie!

Meer informatie over restaurant Meijer's

Maandag 17:30 - 21:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 17:30 - 21:30
Vrijdag t/m Zondag

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Geheel verzorgde luxe avond uit! Zaterdag namen wij 2 vrienden als verrassing mee uit eten bij Meijers 2.0. We waren voorheen bij hun restaurant in Andijk geweest maar deze zaak is heel ruim, modern en sfeervol. Veel bekende gezichten dus een ervaren team. We kregen een soort private dining tafel direct rechts van de entree. We kozen 6 gangen incl kreeft. De pata negra amuse was al verrassend smaakvol en dit niveau handhaafde zich tot en met de desserts. Grandioos. Mooie wijnkaart ook. vriendelijke en enthousiaste bediening. Ik hou van open keukens, leuk om te zien. Hun trademark, zelfgemaakte drop en pepermunt bij vertrek. Wat een heerlijke avond! Aanwinst.
Paulien M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Vandaag met de restaurant week hier gegeten. Wat een prachtig restaurant. De sfeer informeel. Interieur in alles doorgevoerd. Heerlijk gegeten. Goede bediening. Zeker aanbevelings waardig. Wij gaan zeker terugkomen.
Liesbeth D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gisteren uitgebreide lunch genoten op het terras. 6 gangen met voorafgaand nog 3 voortreffelijke oesters. Alle gangen van hoge kwaliteit en prachtig opgemaakt.
Wij komen zeker terug!
Marijke T.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Veels te zout eten. Heel ongezond. Ik heb het eten ook laten staan. Na 3 uur wachten op 3 kleine hapje was t genoeg
Wij komen niet meer terug bij Meijers.
Jega .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Voor het eerst naar Medemblik getogen met zoon en schoondochter. Regelmatig in Andijk geweest, en nooit teleurgesteld. Ook hier niet. Was zeer druk, geluidsoverlast (maar daar wordt aan gewerkt). De bediening was zoals gewoonlijk weer enthousiast en goed. De gerechten zoals gebruikelijk ook weer uit de kunst , vooral de tempura kreeft. Dit is mijn favoriet. Komen natuurlijk weer terug.
Cindy H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Met een gezelschap van 4 personen hier gegeten. We waren met de boot en wat is er mooier dan voor de deur afmeren en gezellig bij Meijer's een hapje gaan eten!
We kozen voor de 4 gangen en dronken daarbij de huiswijn. Deze verraste ons in positieve zin. Wat een heerlijk drinkbare en smaakvolle wijn!
De gerechten waren in één woord voortreffelijk. De uitsmijter met pata negra en eendenlever staat bij ons nu in het geheugen gegrift :-) Wat een smaaksensatie. Maar ook onder meer het buikspek-carré en de kreeftensoep waren heerlijk.
De prijs-kwaliteitverhouding vinden wij zonder meer uniek. Dit restaurant klopt aan alle kanten.
Bob1965 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Vol verwachting keken wij uit naar een avond uit eten bij Meijers 2.0 in Medemblik.
Wij hadden al enige ervaring met het eten in het kerkje in Andijk dus kon het niet stuk.
We gingen met ons vieren voor het 5 gangen verrassingsdiner.
Het eten was niet zo smaakvol als voorheen en leek het wel of de porties kleiner waren geworden waardoor we aan het eind van de avond niet een voldaan gevoel hadden.
De sfeer is ook heel anders geworden, er komt nu een heel ander publiek binnen.
In tegenstelling tot voorheen is het geluid om je heen ook van een ander niveau geworden.
De bediening was top.
Maar al met al viel het ons jammerlijk genoeg dus tegen.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Heerlijk gegeten! We hadden ieder 4 kleine meijersgerechtjes. Precies wat wij lekker vinden: niet te grote porties maar wel verschillende dingen kunnen proeven. Alles smaakte: kreeftensoep (laatste beetje uit t kommetje gedronken), de uitsmijter (niet wat je denkt......), buikspek met langoustine (smelt op de tong), filet americain (opnieuw een creatieve invulling), t lam, t kalf ( had iets meer zwezerik bij gemogen). Alles perfect. Heerlijke wijnen zijn erbij geselecteerd en geen kinderachtige glazen.
Ruimte tussen de tafels: maken we ook wel eens anders mee.
Bediening: vriendelijk, attent, kennis van zaken en liefde voor de eigen gerechten.
Bij de koffie/thee konden we kiezen uit een paar guilty pleasures: te lekker om over te slaan. Als je de verleiding niet kan weerstaan: ga voor de macaron en de sinaasappel in chocolade.
Waarom dan allemaal negens? Omdat we graag terug komen voor de tienen.
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
We hebben ons laten verwennen met een vijfgangen diner met vooraf heerlijke oesters, naturel en gepocheerd. Vervolgens een heerlijk amuse. Ondertussen kennisgemaakt met het restaurant en de bediening - het was ons eerste bezoek aan Meijers in Medemblik. Zeer vriendelijke en attente bediening. Het verloop van het diner ging in zeer prettige tempo en het water werd attent bij geschonken. De gangen die volgden waren smakelijk en goed bereid maar niet zo bijzonder dat je verwacht dat hier volgend jaar een ster gaat landen. Waar we wel wel minder gelukkig mee waren was de slechte akoestiek. In de loop van de avond werd de muur van omgevingsgeluid steeds storender en verminderde wel ons belevingsgenoegen. Ik zou hier dus niet meer terugkomen op een volle zaterdagavond. Wel jammer.
P. P.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Top! Alles klopt, bediening, eten en prijs/kwaliteit. We blijven terugkomen. Iedere keer verrassende smaakcombinaties en goede gerechten. Heel Medemblik kan hier wat van leren. Doen!
Connie Z.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Koningsdagarrangement, 5 heerlijke, mooi opgemaakte, gangen gegeten.
De bediening was oplettend, attent en heel vriendelijk. Je voelt je hier gelijk op je gemak.
Mooi zicht op de open keuken. Alles was zeer smakelijk, vooral de tuinboontjes en mouse vond ik een heerlijke combinatie met de witvis van de grill. Al met al een reden om in dit restaurant terug te komen. Een aanwinst voor Medemblik.
GIJSBERT01 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Recentelijk wilden wij eens gaan kijken hoe Meijer 2.0 er uit zag. Wij hebben diverse keren in Andijk gegeten en waren altijd vol lof. Zowel over het eten, de ambiance als de service. Dus viel ons Meijer 2.0 in Medemblik dan ook erg tegen. Volgens de mededeling in het raam, is het goed mogelijk om koffie met zelf gemaakte taart c.q.. gebak te komen nuttigen. Binnengekomen werden we 'overvallen' door een blauwe kook / olie walm, die een bijzonder onprettige geur ten toon spreidde, waardoor onze eetlust behoorlijk verminderde. Niet alleen de eetlust nam significant af, ook de kleding konden worden gereinigd. Zeer slecht! Zorg dat in ieder geval de ventilatie naar behoren werkt.

Op ons verzoek dat wij slechts koffie met eigen gemaakte taart c.q. gebak wilden nuttigen met ietwat laatdunkend gereageerd. Slecht!

De ambiance in vergelijking met de locatie in Andijk, dat is een kwestie van smaak. Wij vinden het minder en jammer dat Meijer Andijk verlaten heeft.

Niet tegenzeggende zijn wij van mening dat een restaurant als Meijer in ieder geval moet zorgen dat er in het eetgedeelte van het restaurant geen etens- kooklucht rondhangt.
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Al jarenlang hoor ik van verschillende kanten erg positieve verhalen over Meijer's. Het was dus de hoogste tijd om zelf eens de proef op de som te nemen, vooral nu Meijer's Andijk - en dus het veelgeprezen kerkje - gaat verlaten. Het was zaterdagavond en de zaak zat goed vol. We hadden een knus plekje in een hoek met mooi overzicht over de rest van het restaurant. Qua comfort kan je hier zonder meer een avond doorbrengen. Ook de akoestiek is mij in positieve zin opgevallen, zeker als je bedenkt dat je in een kerkgebouw zit.

Door alle positieve verhalen lag de lat misschien wel hoog, maar Meijer's heeft het zeker waar gemaakt. Ik heb van de eerste tot de laatste hap genoten. Je kunt kiezen uit een 4, 5 of 6 gangen menu van kleine gerechtjes. Wij gingen voor het 5 gangen verrassingsmenu en hebben daar geen moment spijt van gehad. Met name de gerookte zalm met bietensorbet, mierikswortel en crème fraiche is blijven hangen. Ook het zoete dessert vond ik opvallend, omdat het bijna volledig van banaan was gemaakt, iets wat ik nog niet vaker heb gezien. De bijpassende wijnen waren wat mij betreft uitstekend. Qua kookkunsten kan Meijer's zich naar mijn mening zeker meten met sterrenrestaurants.

De bediening was keurig: twee meisjes en ik denk de eigenaresse hadden het helemaal onder controle en waren in het contact lekker nuchter en vlot, zonder daarbij de kennis van wijn en spijzen uit het oog te verliezen. Alleen het afrekenen ging wat rommelig. De pinautomaat kwam aan tafel, maar zodra de transactie goedgekeurd was, verdween de serveerster nogal abrupt, zonder ons een pinbon te geven of even mee te lopen voor de jassen. Eenmaal bij de garderobe loste haar collega dit wel op, maar het uitlaten had wat eleganter gekund.

Al met al komen we vast nog wel eens terug op de nieuwe locatie van Meijer's in Medemblik, want die positieve verhalen kan ik nu beamen!
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Restaurantweek 2015. Tijd voor iets nieuws! Op naar het mooie Andijk, stukje rijden maar dan kom je bij een prachtig authentiek kerkje dat verbouwd is tot een modern restaurant. Ruim opgezet, sfeervol aangekleed, een open keuken en toch weer niet, heel creatief. We kozen voor het restaurantweek menu met uitbreiding 4e gang en kaas ipv zoet dessert. Begeleid door een bob arrangement wijn. Vooraf gegaan door prosecco. Kosten 116,50 euro. Valt dus alles mee. Stukje pita met hummus vooraf. Toen een heerlijke amuse van rund met tonijn! Vers brood met een knapperige korst en boter van Bourgondisch lifestyle. De eerste gang was meteen de beste! Zeebaars carpaccio gemarineerd in curry met avocado crème, komkommer en radijs. Superfris! Daarna de schol met pata negra en een schuim van pata negra. Slierten snijboon on top. Ik vond de hoeveelheid pata negra iets overheersend over de delicate schol. Maar het was wel lekker! En de albarino wijn kon hem hebben! Hoofdgerecht kalfslende medium met paddestoelen, tuinboontjes een wafel van aardappel en een nierbroodje gevuld met ragout. Zeer smakelijk. Mooie merlot erbij. Tot slot mooi vijftal kaasjes met huisgemaakte jam, kletzenbrood en vijgenbrood. Keuze port of cognac met rosé! Kies de laatste en laat je verrassen. Heerlijke avond. 1 minpunt: en ja ik begrijp dat je met een bob arrangement minder wijn krijgt... Maar de tijdspanne tussen de nieuwe wijn en het gerecht was te groot. Hoe langzaam we ook dronken/nipten, de wijn was zo goed als op voor het gerecht kwam. Tot 3 keer toe... En als we daar een opmerking over maakten dan werd er gezegd dat we te snel drinken....
Mariadb .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Laatst hier voor de 4e keer wezen eten met ouders en schoonouders. We wilden ze verrassen en bij Meijer's is het een zekerheid dat de verrassing geslaagd zal zijn. We kozen ervoor ons te laten verrassen door de chef. Het ene gerechtje smaakte nog beter dan het andere. De bediening was ontzettend vriendelijk. Heb van ze vernomen dat ze nog een tweede vestiging gaan openen binnenkort. Ik kan niet wachten!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Het is zaterdagavond en de kerk zit stampvol. Wij krijgen een tafel in een hoekje boven. Dat heeft als nadeel dat je niks van het restaurant ziet, maar het grote voordeel is dat je elkaar gemakkelijk kunt verstaan. De dames van de bediening lopen opgewekt de hele avond de trap op en af.
We stellen zelf een 4 gangenmenu samen. Hoewel van te voren wordt uitgelegd dat de gerechten iets groter dan een voorgerecht zijn, blijken we aan vier meer dan genoeg te hebben. De ceasar salade met kreeft en kip, de soft shell krab met risotto, en de gerookte aal met mousseline en kaantjes van aardappel (!) zijn alle drie smakelijke (en voedzame) gerechten. Geen culinaire hoogstandjes, maar gewoon lekker bereid. Helaas zijn we over de halve kreeft met citroenmayonaise minder te spreken. De kreeft komt uit de Oosterschelde, dus dat is prima. Maar hij wordt koud geserveerd en dat is jammer. Bovendien is de citroenmayonaise veel te scherp voor de zachte smaak van de kreeft. En de dressing op de begeleidende sla is ook veel te zuur. Geen succes, dit gerecht. De wijnen zijn niet bijzonder, de wijnkaart toont geen verrassingen.
Curieus is dat we de rekening pas thuis, bij fel licht, kunnen lezen. Vage cijfers en letters op glimmend papier, daar kan zelfs geen bril tegenop. Gelukkig zien we dat het niet overdreven duur is geweest.
Tijs V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
We hebben hier onze bruiloft gevierd op 5 juni. Het decor, het menu en de service was buitengewoon goed. Ondanks de tijdsdruk deed het personeel alles om onze gasten het naar hun zin te maken. Dieten, allergieen, persoonlijke voorkeuren...het was geen probleem. Het lekkerst vond ik zelf de gesmoorde lamsprocureur! Genoten van de prachtige rijke smaak, terwijl de lammetjes over de aangrenzende dijk liepen. Top!
Dominica L.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Altijd weer een feest om hier te eten. Het eten is prima van kwaliteit en de bediening is voortreffelijk. De menukaart met kleine gerechtjes werkt voor ons heel goed
Paulusdebk .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Genoten van de lobster-sunday bij Meijer's.
Het eten was goed, maar we gaan daar toch altijd met een beetje een dubbel gevoel weg.
Het personeel laveert tussen kundige klantgerichtheid en Westfriese lompheid. Het laatste heeft ook altijd wel iets ontwapenends, maar het past niet bij de entourage.
We hadden oesters als voorgerecht. Die waren top, maar de bediening kon niets zeggen over het soort en de herkomst.
De kreeft als hoofdgerecht was zeer smakelijk, maar ook erg klein. De tussengerechtjes waren creatief en zeer smakelijk.

De entourage (een oud kerkje) is heel mooi, maar niet echt knus. De akoestiek is ook wat kerks, waardoor je neigt te fluisteren. Ook de aanwezigheid van andere gasten is nadrukkelijk.

Op het 'koor' zit je heel prettig, maar omdat het personeel liever de trap niet oploopt, mag je daar alleen zitten als het verder stampvol zit.

Parkeren blijft een drama, omdat het restaurant geen eigen parkeerplaatsen heeft en je dus aan de dijk een plekje moet zoeken.

Kortom;
Goed eten voor een prijs die hoort bij goed eten. (Niet voor de kleine beurs!)
Verrassende gerechten, waarbij louter mooie wijnen worden geschonken.
Echt 'eigen' wordt Meijer's nooit, omdat het een zekere knusheid mist.
BM350 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Aanrader.

Superlocatie in een zeer smaakvolle omgebouwde kerk aan de ijsselmeerkust.
Bediening is vlot, heeft kennis van zaken, en erg correct. Ze weten wat er uit de keuken komt.
Kreeft op zaterdag, de dagspecial. Zelden zo goed kreeft gegeten. Voor- en Nagerecht ook erg verrassend en lekker.