Meijer's

Oosterhaven 3 1671 AA Medemblik Nederland Kaart

Over het restaurant Meijer's

Zorgeloos genieten

Een sfeervol restaurant waar passie en liefde voorop staan. In de vernieuwde keuken worden de lekkerste gerechten voor je klaargemaakt. Chef Michel Meijer steekt klassieke Franse gerechten in een modern jasje, met invloeden uit de Mediterrane en Oosterse keuken. Kom zorgeloos genieten op een prachtige locatie!

Meer informatie over restaurant Meijer's

Maandag 17:30 - 21:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag en Donderdag 17:30 - 21:30
Vrijdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant Meijer's

Karin R.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Meijer's is een heel fijn restaurant waar met vakmanschap en oog voor kwaliteit gekookt wordt. Het concept is als volgt: je kiest tussen een aantal klassiekers en de 10 van Meijer's. Bij de 10 kun je kiezen voor 4, 5 en 6 gangen(een gang bijbestellen kan trouwens altijd). Uit de 10 koos ik voor de tonijn, de schol, kalfsvlees en kaas. Stuk voor stuk mooie gerechten en deskundig bereid met ingrediënten van goede kwaliteit. De bijpassende wijnen waren goed gekozen en sloten mooi aan bij de gerechten. En géén dure flessen water, maar kraanwater dat steeds ongevraagd werd aangevuld. Daarmee verdien je meteen punten op de servicemeter! De bediening is losjes en toch professioneel en geeft goede uitleg over de gerechten en de wijnen. De inrichting is sfeervol. De industriële elementen van het gebouw zijn nog zichtbaar en door het mooie kleur- en materiaalgebruik (grijs, petrol, hout en staal) doet het wat Scandinavisch aan. De open keuken zit in het midden van de zaak en wat opvalt is hoe stil en gedisciplineerd er gewerkt wordt. Knap! De stoelen zitten heel comfortabel. Kortom, wij hebben hier heerlijk gegeten in een fijne sfeer en komen hier nog wel eens terug.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2017
Na een paar keer in Andijk gegeten te hebben nu een keer dit restaurant bezocht in Medemblik. We hebben 4 gangen van de kleine 10 gerechten gegeten. De bediening is heel goed en we zijn ook altijd erg tevreden over het BOB arrangement voor de wijn. Ik heb wel een paar kritiekpunten: de gerechtjes waren niet zo geweldig als we eerder genoten in Andijk. De kreeftsoep was aan de zoute en koude kant. Zowel bij de kreeftsoep als bij het kalfsvlees zaten gefrituurde toevoegingen. Die waren echt niet lekker, alleen frituursmaak: oude olie? Het concept van een open keuken waar je alles ziet is ver doorgevoerd. Op zich leuk om te zien maar al die plastic knijpflessen met crèmes en sausen zien er niet appetijtelijk uit. Ook de kok die onder zijn shirt aan zijn blote rug krabt en daarna met zijn handen de borden opmaakt zorgt niet voor bevordering van de eetlust. Brood serveren in een papieren zak? Snel mee ophouden. Het restaurant is wat rumoerig. Het wordt tijd voor wat puntjes op de i bij Meijers!
cote .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
afgelopen zondag met 7 personen verrassingsmenu gegeten
alles was heerlijk, goed op elkaar afgestemde smaken
uitstekende en attente bediening
prettige rustige inrichting, de tafels niet te dicht op elkaar
marleen R.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Wij hebben al een paar keer hier gegeten , met gasten en met z'n 2en en het beviel goed. We kiezen altijd meerdere gangen uit de 10 van Meijer's. Heel leuk concept. Er zitten vaak hele bijzondere gerechtjes tussen die er echt uitspringen. De laatste keer was het de risotto met coquille, verrukkelijk. Iedereen vind wel wat van zijn gading. Het is er gezelliger vinden wij dan destijds in het kerkje in Andijk.
Irene B.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Vrijdagavond 21 april met 28 personen mijn 40 jarig jubileum en afscheid gevierd het was geweldig verzorgd goed eten fijne bediening eigentijdse sfeervolle inrichting met goede stoelen .
In een woord geweldig.

Bedankt Michel en team.
bobhoorn .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Voor het eerst in Medemblik gegeten na vele malen in Andijk. Dus erg benieuwd.
Het restaurant ziet er modern en toch gezellig uit. De open keuken geeft een goede blik op een zeer serieus werkende chef met zijn personeel. dat bleek ook bij het eten. Alle vier de gangen smaakten heerlijk en waren erg mooi opgemaakt. De lekkere wijnen maakten het feest compleet.
victor ?.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
heerlijk gegeten top bediening echt een klasse restaurant. het vlees wat wij gegeten hebben was uitmuntend bereid wij gaan hier zeker terugkomen.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Geheel verzorgde luxe avond uit! Zaterdag namen wij 2 vrienden als verrassing mee uit eten bij Meijers 2.0. We waren voorheen bij hun restaurant in Andijk geweest maar deze zaak is heel ruim, modern en sfeervol. Veel bekende gezichten dus een ervaren team. We kregen een soort private dining tafel direct rechts van de entree. We kozen 6 gangen incl kreeft. De pata negra amuse was al verrassend smaakvol en dit niveau handhaafde zich tot en met de desserts. Grandioos. Mooie wijnkaart ook. vriendelijke en enthousiaste bediening. Ik hou van open keukens, leuk om te zien. Hun trademark, zelfgemaakte drop en pepermunt bij vertrek. Wat een heerlijke avond! Aanwinst.
paulien M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Vandaag met de restaurant week hier gegeten. Wat een prachtig restaurant. De sfeer informeel. Interieur in alles doorgevoerd. Heerlijk gegeten. Goede bediening. Zeker aanbevelings waardig. Wij gaan zeker terugkomen.
Liesbeth D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Gisteren uitgebreide lunch genoten op het terras. 6 gangen met voorafgaand nog 3 voortreffelijke oesters. Alle gangen van hoge kwaliteit en prachtig opgemaakt.
Wij komen zeker terug!
Marijke T.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Veels te zout eten. Heel ongezond. Ik heb het eten ook laten staan. Na 3 uur wachten op 3 kleine hapje was t genoeg
Wij komen niet meer terug bij Meijers.
jega .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Voor het eerst naar Medemblik getogen met zoon en schoondochter. Regelmatig in Andijk geweest, en nooit teleurgesteld. Ook hier niet. Was zeer druk, geluidsoverlast (maar daar wordt aan gewerkt). De bediening was zoals gewoonlijk weer enthousiast en goed. De gerechten zoals gebruikelijk ook weer uit de kunst , vooral de tempura kreeft. Dit is mijn favoriet. Komen natuurlijk weer terug.
Cindy H.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Met een gezelschap van 4 personen hier gegeten. We waren met de boot en wat is er mooier dan voor de deur afmeren en gezellig bij Meijer's een hapje gaan eten!
We kozen voor de 4 gangen en dronken daarbij de huiswijn. Deze verraste ons in positieve zin. Wat een heerlijk drinkbare en smaakvolle wijn!
De gerechten waren in één woord voortreffelijk. De uitsmijter met pata negra en eendenlever staat bij ons nu in het geheugen gegrift :-) Wat een smaaksensatie. Maar ook onder meer het buikspek-carré en de kreeftensoep waren heerlijk.
De prijs-kwaliteitverhouding vinden wij zonder meer uniek. Dit restaurant klopt aan alle kanten.
Bob1965 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Vol verwachting keken wij uit naar een avond uit eten bij Meijers 2.0 in Medemblik.
Wij hadden al enige ervaring met het eten in het kerkje in Andijk dus kon het niet stuk.
We gingen met ons vieren voor het 5 gangen verrassingsdiner.
Het eten was niet zo smaakvol als voorheen en leek het wel of de porties kleiner waren geworden waardoor we aan het eind van de avond niet een voldaan gevoel hadden.
De sfeer is ook heel anders geworden, er komt nu een heel ander publiek binnen.
In tegenstelling tot voorheen is het geluid om je heen ook van een ander niveau geworden.
De bediening was top.
Maar al met al viel het ons jammerlijk genoeg dus tegen.
Pieter P.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Heerlijk gegeten! We hadden ieder 4 kleine meijersgerechtjes. Precies wat wij lekker vinden: niet te grote porties maar wel verschillende dingen kunnen proeven. Alles smaakte: kreeftensoep (laatste beetje uit t kommetje gedronken), de uitsmijter (niet wat je denkt......), buikspek met langoustine (smelt op de tong), filet americain (opnieuw een creatieve invulling), t lam, t kalf ( had iets meer zwezerik bij gemogen). Alles perfect. Heerlijke wijnen zijn erbij geselecteerd en geen kinderachtige glazen.
Ruimte tussen de tafels: maken we ook wel eens anders mee.
Bediening: vriendelijk, attent, kennis van zaken en liefde voor de eigen gerechten.
Bij de koffie/thee konden we kiezen uit een paar guilty pleasures: te lekker om over te slaan. Als je de verleiding niet kan weerstaan: ga voor de macaron en de sinaasappel in chocolade.
Waarom dan allemaal negens? Omdat we graag terug komen voor de tienen.
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
We hebben ons laten verwennen met een vijfgangen diner met vooraf heerlijke oesters, naturel en gepocheerd. Vervolgens een heerlijk amuse. Ondertussen kennisgemaakt met het restaurant en de bediening - het was ons eerste bezoek aan Meijers in Medemblik. Zeer vriendelijke en attente bediening. Het verloop van het diner ging in zeer prettige tempo en het water werd attent bij geschonken. De gangen die volgden waren smakelijk en goed bereid maar niet zo bijzonder dat je verwacht dat hier volgend jaar een ster gaat landen. Waar we wel wel minder gelukkig mee waren was de slechte akoestiek. In de loop van de avond werd de muur van omgevingsgeluid steeds storender en verminderde wel ons belevingsgenoegen. Ik zou hier dus niet meer terugkomen op een volle zaterdagavond. Wel jammer.
P. P.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Top! Alles klopt, bediening, eten en prijs/kwaliteit. We blijven terugkomen. Iedere keer verrassende smaakcombinaties en goede gerechten. Heel Medemblik kan hier wat van leren. Doen!
Connie Z.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Koningsdagarrangement, 5 heerlijke, mooi opgemaakte, gangen gegeten.
De bediening was oplettend, attent en heel vriendelijk. Je voelt je hier gelijk op je gemak.
Mooi zicht op de open keuken. Alles was zeer smakelijk, vooral de tuinboontjes en mouse vond ik een heerlijke combinatie met de witvis van de grill. Al met al een reden om in dit restaurant terug te komen. Een aanwinst voor Medemblik.
GIJSBERT01 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Recentelijk wilden wij eens gaan kijken hoe Meijer 2.0 er uit zag. Wij hebben diverse keren in Andijk gegeten en waren altijd vol lof. Zowel over het eten, de ambiance als de service. Dus viel ons Meijer 2.0 in Medemblik dan ook erg tegen. Volgens de mededeling in het raam, is het goed mogelijk om koffie met zelf gemaakte taart c.q.. gebak te komen nuttigen. Binnengekomen werden we 'overvallen' door een blauwe kook / olie walm, die een bijzonder onprettige geur ten toon spreidde, waardoor onze eetlust behoorlijk verminderde. Niet alleen de eetlust nam significant af, ook de kleding konden worden gereinigd. Zeer slecht! Zorg dat in ieder geval de ventilatie naar behoren werkt.

Op ons verzoek dat wij slechts koffie met eigen gemaakte taart c.q. gebak wilden nuttigen met ietwat laatdunkend gereageerd. Slecht!

De ambiance in vergelijking met de locatie in Andijk, dat is een kwestie van smaak. Wij vinden het minder en jammer dat Meijer Andijk verlaten heeft.

Niet tegenzeggende zijn wij van mening dat een restaurant als Meijer in ieder geval moet zorgen dat er in het eetgedeelte van het restaurant geen etens- kooklucht rondhangt.
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Al jarenlang hoor ik van verschillende kanten erg positieve verhalen over Meijer's. Het was dus de hoogste tijd om zelf eens de proef op de som te nemen, vooral nu Meijer's Andijk - en dus het veelgeprezen kerkje - gaat verlaten. Het was zaterdagavond en de zaak zat goed vol. We hadden een knus plekje in een hoek met mooi overzicht over de rest van het restaurant. Qua comfort kan je hier zonder meer een avond doorbrengen. Ook de akoestiek is mij in positieve zin opgevallen, zeker als je bedenkt dat je in een kerkgebouw zit.

Door alle positieve verhalen lag de lat misschien wel hoog, maar Meijer's heeft het zeker waar gemaakt. Ik heb van de eerste tot de laatste hap genoten. Je kunt kiezen uit een 4, 5 of 6 gangen menu van kleine gerechtjes. Wij gingen voor het 5 gangen verrassingsmenu en hebben daar geen moment spijt van gehad. Met name de gerookte zalm met bietensorbet, mierikswortel en crème fraiche is blijven hangen. Ook het zoete dessert vond ik opvallend, omdat het bijna volledig van banaan was gemaakt, iets wat ik nog niet vaker heb gezien. De bijpassende wijnen waren wat mij betreft uitstekend. Qua kookkunsten kan Meijer's zich naar mijn mening zeker meten met sterrenrestaurants.

De bediening was keurig: twee meisjes en ik denk de eigenaresse hadden het helemaal onder controle en waren in het contact lekker nuchter en vlot, zonder daarbij de kennis van wijn en spijzen uit het oog te verliezen. Alleen het afrekenen ging wat rommelig. De pinautomaat kwam aan tafel, maar zodra de transactie goedgekeurd was, verdween de serveerster nogal abrupt, zonder ons een pinbon te geven of even mee te lopen voor de jassen. Eenmaal bij de garderobe loste haar collega dit wel op, maar het uitlaten had wat eleganter gekund.

Al met al komen we vast nog wel eens terug op de nieuwe locatie van Meijer's in Medemblik, want die positieve verhalen kan ik nu beamen!