Mei Ling

5,9
6,5
Stef K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten met groep van 9. Vooral de geroosterde pekingeend was erg goed. De gastvrouw was erg attent en vriendelijk. Haar assistent kwam verward en klungelig over. De inrichting is weinig sfeervol, beetje kil en ouderwets.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Na 8 minuten bij de naast gelegen bar maar eens gevraagd of er bediening is in het restaurantdeel. Helaas bevestigt Mei Ling meerdere vooroordelen over 'de Chinees': geschreeuw/ruzie vanuit de keuken; goedkope papieren servetten op tafellinnen; kartonnen dozen onder een van de tafels; hotelkarretje bij het uitserveren en afhalen; zoonlief als jongste bediende in korte broek, t-shirt en gympies; en zelf maar de chopsticks van een andere tafel gehaald. Het eten doet bijna nostalgisch aan met vette gebonden sauzen. Gelukkig heeft 90-jarige tafelgenote een fijne avond gehad en zie ik een aantal Chinese gasten smullen, dus lijkt het toch een bepaalde authenticiteit te hebben. Hoewel er in de inrichting is geïnvesteerd, blijft het een hotelzaal qua sfeer.
Er wordt na de 'valse start' zichtbaar hard gewerkt door de bedienende dame en dat is nu juist wat ik niet wil meekrijgen bij uit eten gaan. Prijzen zijn zeer schappelijk. Dus wie terug verlangt naar 'dé Chinees', is hier op zijn/haar plek.
Xmarina .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Het eten was wel goed, maar de bediening was vreselijk. Het was best druk vergeleken met normaal. Daardoor duurde het 1 uur dat we ons eten kregen. De bediening gaf ons geen aandacht en ging alleen eerst naar de grotere groepen. We moesten onszelf bedienen. Zelf onze menu kaart pakken en zelf onze waterkan pakken, want het duurde zolang voordat dat gebeurde. Wij eten hier vaker en normaal is het rustiger en is de bediening veel beter, maar blijkbaar bestond de bediening maar uit een persoon ipv twee.
Asumarna .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Het eten was oké, niet uitzonderlijk. Ik had beter verwacht. Het duurde >1 uur voordat onze bestelling op de tafel kwam, belachelijk lang voor een Chinees restaurant. Ik heb in andere Chinees restauranten gegeten die lekkerder, goedkoper en sneller zijn. Echt niets speciaal om voor terug te komen.
FrankProever .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
"Das was einmal." Enkele jaren terug was het een uitstekend restaurant. Maar nu niet meer. Geen ontvangst. Zelfs voordat we zaten werd er gevraagd wat we wilden drinken. De prijzen zijn zoals in ieder ander goedkoop Chinees restaurant, maar de bediening en de aandacht voor de gasten niet. Tot nog toe mijn slechtste ervaring, en ik hoop niet nog eens zoiets mee te maken.
Dat het druk is: prima, er zaten enkele luidruchtiger groepen, geen probleem. Ook onderbezetting kan gebeuren als het plots veel drukker is dan voorzien. Maar meldt het dan bij de telefonische reservering.
Geen enkele gast stelt het op prijs wannneer de mihoen pas na TWEE keer vragen gebracht wordt, en als gevolg heeft dat de andere gerechten al zijn afgekoeld. Geen organisatie, geen niveau. Ik gok erop dat Theo Ling niet meer de eigenaar is.
Was er al gemeld dat alle (2) damestoiletten verstopt waren?
Elisa H.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Eerlijk gezegd had ik meer verwacht van Mei Ling. Met een groep van 6 hebben we hier een van de vaste menu's gegeten. Het was wel lekker, maar in ieder geval niet iets om speciaal voor terug te komen naar dit restaurant.

Bij binnenkomst werden we niet ontvangen; uiteindelijk zijn we maar gewoon ergens gaan zitten. De klanten die na ons binnenkwamen werden wel ontvangen, maar dat gebeurde dan weer door een luide "goedenavond", geroepen vanuit een andere hoek van het restaurant waar de gastvrouw op dat moment toevallig was. Storend. Het opruimen van de tafel na elke gang gebeurde ook niet heel nauwgezet.

En nog een nabrander: de 7,50 euro die je hier betaalt voor een fles (0,75L) is echt belachelijk veel.
Martin U.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Slecht, duur. Stokjes werden direct wegehaald. Vroeg om ketjap en wat pittigs voo dim sum. Wat kreeg ik : maggi en sambal. Niet echt chinees. Kwamen er 2 chinezen binnen, die hadden het eten eerder dan wij. Verder ossehaas met wel heel erg veel ui, nee voor mij is een gewone chinees zelfs beter dan deze vergane glorie.
Foodjoy .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2012
Mei Ling ken ik ruim 20 jaar geleden van naam, maar ben er nooit eerder geweest. In verband met een familiefeest hebben we hier op 13-8 gegeten. Voor 8 tafels werd een typisch 10-gangenmenu geserveerd: o.a. speenvarken (krokante velletjes en reepjes), kippesoep, gewokte groente met zeevruchten in halve ananas geserveerd, gestoomde tofoe, gebakken rijst en noedel etc. Het eten was over het geheel genomen gemiddeld lekker, niet uitzonderlijk. De kreeft was wel bovengemiddeld groot en erg lekker gemaakt.
Ik had het idee dat er te weinig bedienend personeel was omdat de gerechten zoveel mogelijk tegelijk geserveerd moesten worden, maar zowel keuken als bediening liepen soms erg achter. Ze deden wel erg haar best om de gasten van drinken te voorzien. Decor is sober maar toch wel aangenaam met zicht op (drukke) straat. Mijn beoordeling heeft dus betrekking op het traditionele chinees festijn van 10 gangen (andere omstandigheden en gerechten). Over de reguliere wokgerechten kan ik dan ook geen oordeel geven. Het cijfer (7) is wel een indicatie van het kookniveau.