Mei Delicious

6,7
Duur
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Met een tegoedbon als kado zijn we met twee personen naar dit restaurant gegaan. Vooraf is duidelijk aangegeven dat een van ons een koemelk/lactose-intolerantie heeft. Wij kozen voor het onbeperkte menu, waarbij bleek, dat men het ene na het andere gerecht serveerde totdat men aangeeft dat men voldoende heeft. Dit werd ons niet verteld, maar nadat wij vroegen hoeveel gerechten er nog kwamen (we zaten al meer dan aardig vol), werd ons dit uitgelegd. De gerechtjes waren stuk voor stuk prima van kwaliteit. Men deed z'n best om te laten zien dat men ook met de intolerantie rekening hield en serveerde seperate gerechtjes als er sprake was van melk/lactose in het standaard gerechtje. Hoewel vriendelijk personeel, een niet onaangename sfeer en uitstekende gerechtjes, is dit geen hoogstaand restaurant. Gezien de lichamelijke reactie van mijn tafelgenote, is het sterk de vraag of inderdaad de geserveerde gerechtjes lactose/koemelk-vrij waren.... Voor tussendoor een leuk restaurant, maar gezien de prijs-kwaliteit niet echt een aanrader.
Koole .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Intratuin Couverts actie gedaan op 04-03-2016. Wat een drama bij Mei Delicious in Etten-Leur. Tussen voor- en hoofdgerecht zat ruim 3 kwartier. Te lang wachten. Volgens de Intratuin Couverts actie kreeg je een verrassingsmenu als 3-gangen menu. De vraag van de serveerster: “Wilt u thee of koffie bij het dessert?” Als je een menu krijgt aangeboden, denk je dat de koffie of thee erbij zit als de vraag wordt gesteld. Maar nee hoor, deze werd gewoon volle prijs afgerekend. Verpakt bedrog dus. Geen schoonheidsprijs voor Intratuin Couverts. Acties? Die hebben vaak hun eigen (vervelende) verrassingen in petto.
Tummie .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
De positieve recensies zijn uit 2013 en eerder....in 2015 is het niet meer wat het schijnbaar ooit geweest is!
Volle bak op zaterdagavond, hetgeen meteen als excuus werd gebruikt nog voor we besteld hadden. Sushi gingen ze proberen maar konden ze niet garanderen vanwege de drukte ...??
we hadden toen eigenlijk al op moeten stappen, maar ja... Vervolgens toch maar de proeverij genomen en de eerste ronde bestond uit 4 kleine bordjes met sla, enfin er komen nog meer rondes dus even afwachten...Gefrituurde hapjes, oke. Vervolgens 4 kipstukjes teriaki, verder niks. Geen rijst, geen bami, geen mihoen oid. vervolgens kleine portie vlees in kepjapsaus met niks erbij, behalve heel veel zout. Ondertussen werd de wijn in een frisdrank glas reserveer omdat de wijnglazen op waren omdat het zo druk was... Dat was trouwens het excuus voor alles die avond!
als je de drukte niet aankunt, neem dan minder reserveringen aan.
Uiteindelijk hebben we de proeverij niet afgemaakt. We voelden ons duidelijk niet welkom en onze kritische opmerkingen over het eten, de servering/aankleding ervan, onze verwachtingen erbij, werden duidelijk niet gewaardeerd.
Wij komen hier in ieder geval nooit meer!
Beertjep .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Bij toeval hier beland. Uitstekend restaurant met zeer prettige bediening. Wij hebben het verrassingsmenu -onbeperkt trouwens- genomen en waren positief verrast; veel variëteit in smaak en presentatie. Afwisselend en uitstekend van smaak en kwaliteit. Bediening, grotendeels door de eigenaresse zelf, was heel prettig en ook de uitleg bij de gerechten werd door ons als heel plezierig ervaren. Wij komen niet zo vaak in Etten-Leur, maar Mei Delicious is wel een reden vaker langs te komen.
Nandoo .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Lang gewacht om te gaan omdat ik er niet veel van verwachtte en van een aantal negatieve recensies ben uit gegaan, maar eerlijk is eerlijk. Het eten was heerlijk en de service was top!! Zeker voor herhaling vatbaar, een echte aanrader, vonden we alle 4. Mei, bedankt voor de heerlijke avond!
John V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2013
Na enige scepsis hier beland en wat zijn we blij dat we toch doorgezet hebben om naar dit restaurant te gaan. Na een zeer vriendelijke ontvangst door de eigenaresse, kregen we een leuk plaatsje aan het raam. Ze vertelde ons dat het buiten de vaste kaart ook mogelijk was om je voor 24,50 euro per persoon te laten verrassen met allerlei gerechtjes , net zolang tot je zelf aangeeft dat je genoeg hebt.
We kozen voor dit concept en namen hier de uitstekende Franse rosé huiswijn bij (18,50 euro). Wat volgde was een ongelofelijke parade van echt heerlijk smakende gerechtjes. Om alles op te noemen is teveel maar we genoten o.a. van heerlijke vers bereide sushi, malse ossenhaas in ganzenleversaus, dungesneden eendenfilet in pruimensaus, verschillende dim sum gerechtjes o.a met garnalen, varkensvlees en paling, gestoomde mosselen (echt zalig ! ), grote Chinese garnalen uit de wok, enfin teveel om op te noemen. We sloten af met lekkere koffie en waren zo enthousiast dat ik een dinertje wat ik een paar dagen later met een vriendin van ons had gepland ook bij dit restaurant reserveerde en ook dat was weer ontzettend goed ! Wanneer je in een mooie ambiance wilt genieten van de culinaire Aziatische betere keuken maar dan wel voor een leuke prijs dan kan ik dit restaurant ten zeerste aanbevelen !
DELY76 .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2013
Vanavond met 4 man en een dreumes heerlijk gegeten bij Mei Delicious. Wat een vriendelijke dames! Er werd alles gedaan om ons op ons gemak te voelen en er werd speciaal voor ons zoontje een kinderstoel neergezet en wat frietjes gebakken en extra rijst geserveerd.
De gefrituurde garnalenhapjes, sushi en biefstuk waren onze favoriet. Mooi gepresenteerd. Wat ook een plus is is dat we op hun eigen terrein konden parkeren en dus niet lang hoefden te lopen of te betalen voor de garage verderop.
We komen graag weer een terug in de toekomst: het was een fijne ervaring voor ons allen.
Roy K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Gegeten met vier personen. De kaart is dermate groot dat je al snel besluit om een verrassingsmenu te nemen. En verrast zijn we zeker maar dan niet in positieve zin. Het begon goed en de bediening was attent maar dat veranderde al heel snel. We kregen al snel 4 bordjes met salade met een vis topping. Smaakte allemaal het zelfde. Lastig te verdelen maar dat terzijde. Toen wat gefrituurde hapjes. Niets op aan te merken. Daarna hadden we sushi verwacht hetgeen logisch was. Nee, het werd een roerbakje met kip zonder rijst. Redelijk van smaak. Zou nu de sushi komen? Na 45 min kregen we een schaaltje frites met een mayo zakje en kipschnitzel. Waarschijnlijk verkeerd neergezet. De reactie van het personeel was vreemd. De kok zou dit voor ons bedacht hebben. We zitten in een Oosters restaurant waar we niet op frites met kip zitten te wachten. Zou nu de Sushi komen? Nee, we kregen een smakeloos roerbakje met garnalen. Die kon zo weer terug de keuken in. Niet te eten. En jawel, daar kwam de sushi. Maar tegelijkertijd ook een roerbakje met Lamsvlees. Opmerkelijk want dat eet je niet samen. kon ook weer terug maar werd bij onze achterburen op tafel gezet. Sushi was redelijk maar te gekruid. Na de sushi weer een roerbakje met rundvlees, De saus leek erg op de voorgaande roerbakjes. Weinig creativiteit bij de kok. We werden het een beetje beu en vroegen om Dim Sum. Deze was niet in het menu opgenomen omdat de meeste mensen het niet zo lekker vinden. Toen we het op tafel kregen snapten we waarom. We kregen er niet eens een sausje bij hetgeen wel gebruikelijk is. De helft is weer terug gegaan. Tijd om de rekening te vragen. Het werd wel heel erg frustrerend. Het meest frustrerende was wel de reactie van de eigenaresse die bij hoog en laag beweerde dat er niets aan het eten en de volgorde waarop we het kregen mankeerde. Zo eten de Chinezen het ook. Geloof mij, zo eet geen enkele Chinees. Anyway, geen enkele verontschuldiging en doen alsof dit de normaalste gang van zaken is. We konden nog een kop koffie van het huis krijgen maar daar hadden we geen zin meer in.
Samengevat, slecht eten, slechte bediening, zeker als het druk is zoals bij ons gaat er van alles mis. Het was de eerste keer maar ook de laatste keer. Voor ons geen Mei Delicious meer!
Piafijnproever .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2013
Zeer slecht en niet aan te raden ! 3-gangen menu van 16,50 euro kan alleen als iedereen aan de tafel dit bestelt. Waarom ??
De bladzijde van de sushi menu's ontbrak in de menukaart !?
Uiteindelijk een "gewoon" gerecht van de kaart besteld ; dit is blijkbaar niet de bedoeling : lang wachten en het eten was niet bijzonder. Geen zout, peper of sauzen op tafel. Drankbestelling vergeten. kortom : absoluut geen vakkennis en geen aandacht voor de klant.
Arthur M.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Eigenlijk kwamen we hier bij toeval omdat we zin hadden in Aziatische keuken. Gelijk bij binnenkomst al vriendelijk ontvangen. Je hebt verschillende opties en wij gingen voor het All You Can Eat verrassingsdiner. We konden aangeven wat we wel en niet wilden (qua vlees en vis) en daarna werden we voortdurend verrast met sushi, zalm, teriyaki, salade etc. Aan het eind konden we nog aangeven wat we nog meer wilden. Sushi's leken wel kunstwerkjes en ik heb nog nooit zulke lekkere sushi gegeten als hier. Veel aandacht van de gastvrouw voor haar klanten en niet op een opdringerige manier. Topavond gehad dus.
Olivier60 .
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2013
"Een creatief restaurant, dat hoge kwaliteit biedt voor een redelijke prijs. Met een ongedwongen sfeer en een persoonlijke, attente bediening. Dat wordt relaxen en genieten. Dat streven leeft bij ons hele team". Deze tekst staat op de website van Mei Delicious. We hebben gisterenavond ervaren dat hier niets van klopt. Allereerst werden wij (4 personen) bij binnenkomst zeker 5 minuten volledig genegeerd door de 4 dames van de bediening. Na enig aandringen en zonder enige begroeting, werd ons onze tafel gewezen. Later ondergingen nog 2 stellen die na ons binnenkwamen, dezelfde behandeling.
Van enige merkbare horeca-ervaring is geen sprake bij de dames die ons bedienden. De glazen werden aan de bovenkant vastgehouden, de open karaf Chardonnay werd ons aangeboden om voor te proeven en er werd met de ellebogen op de tafel geleund om de bestelling te noteren. Na een uur hadden we ieder eindelijk een kleine sushi-gang op tafel, op één bord, zonder uitleg wat voor wie was. De kikoman-saus ontbrak nog steeds na 10 minuten dus ook hier moest op aangedrongen worden. Na deze gang hebben we besloten weg te gaan en hebben we uitgelegd waarom. We merkten ook veel ongenoegen over de snelheid bij de tafels om ons heen. Voor 4 x 2 sushi, een fles water en een karaf Chardonnay van 1 liter hebben we € 42,50 afgerekend, een fors bedrag voor een slechte prestatie. De uitleg van de eigenaresse voor deze povere prestatie was "de slechte kwaliteit van het personeel" en de lange wachttijd werd afgedaan met het feit dat de kok alle sushi-rolls vers maakt. Wij waren van deze argumenten niet onder de indruk. Schandalig om zo met je klanten om te gaan.
Maria S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Prima eten, met verse producten. Verrassingsmenu zeker een aanrader. Jammer alleen dat ze de drukte niet aan kunnen - zodra het volliep was het lang wachten op de gerechten.
Rien V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Een japans restaurant in soort fusion style. De sushi's waren uitstekend, de vis was kakelvers met een prima garing. Het vlees was ietsje te ver gegaard maar nog steeds acceptabel. De eigenares was zeer aardig maar de verdere bediening was matig. Voor het eten zou je teruggaan en de bediening ..ach ja
MarcDaan .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Onlangs gegeten met een grouponbon. Het eten was prima. We hebben er alleen 4,5 uur gezeten. Echt belachelijk. Ook na herhaalde klachten hierover deden ze alsof dat normaal was. Later bleek dat ze meestal met 1 kok werken. De "gewone" klanten werden wel op normaal tempo bediend.