Meet & Eat Utrecht - Marokkaans Specialiteiten Restaurant

Atoomweg 2 3542 AB Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Meet & Eat Utrecht - Marokkaans Specialiteiten Restaurant

Mirpet .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Voor de eerste keer hier gegeten. Voorgerecht scampi, hoofdgerechten couscous Casablanca, mixed grill en lamskoteletten. Alle gerechten waren heerlijk. Mooi gepresenteerd, goed gekruid, gewoon super. De dames in de bediening zeer vriendelijk. Enige dat minder is, is de locatie (voormalig AC restaurant) . Van buiten ziet het er niet aantrekkelijk uit. Binnen hebben ze hun best gedaan om er sfeer in te brengen, maar ondanks dat blijf je het AC-gevoel houden.
Djflb .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Echte authentieke gerechten, mooi interieur, vriendelijke bediening. Wij hebben toen de mixed grill gegeten. Erg lekker!!!!!!
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
Zoals onderstaande recensie ook het 4-gangen menu gegeten. In algemene zin waren de gerechten smakelijk en hebben wij lekker gegeten. Bediening was vriendelijk. Tijdens ons bezoek (dinsdag) heel erg rustig. Ik hoop dat dit restaurant het gaat reden op deze niet erg uitnodigende plek.
Sherien .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Na veel positieve berichten, samen met een aantal vriendinnen hier gegeten.
Helaas was het voor ons niet zo n positieve ervaring. Een zaal naast het restaurant in hetzelfde gebouw was een bruiloft aan de gang. Waar veel drukte vanaf kwam.
Wij hebben 1:30 uur op ons eten moeten wachten.
De live muziek was heel hard, wij moesten schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan.
na 1:30 wachten op het eten dachten we iets bijzonders te krijgen. Helaas viel dit ook tegen. Alleen de garnalen uit de tajine was lekker. Niet voor herhaling vatbaar.
Mijn-zoon-is-kok .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Op vrijdag 9 mei heb ik met mijn Marokkaanse collega via Groupon gegeten bij Meet en Eat. Meet & Eat is een Marokkaans restaurant dat gevestigd is in het voormalig AC Restaurant Lage Weide. Boven is het restaurantgedeelte en beneden zijn onder meer een paar enorme zalen. Meet & Eat heeft in korte tijd al heel wat faam geworven onder de Marokkaanse gemeenschap voor het organiseren van Marokkaanse bruiloften. Maar dit terzijde.

De aankleding van het restaurant, het personeel en de menukaart is Marokkaans. De overige gasten en de twee muzikanten waren die vrijdag ook Marokkaans. Dat gold ook voor de muziek.

Het personeel is vriendelijk en behulpzaam doch heeft zo te zien geen horeca achtergrond.

Als voorgerecht nam de een de vissoep (royaal gevuld, € 6,50) en de ander de pompoen soep (€ 4,50). Beide soepen smaken goed maar zijn niet verrassend.
Vervolgens nam ik de Salade van het huis (diverse groenten, € 6,50) en mijn collega de Salade Chahia (diverse groenten plus feta, € 4,50). Gelet op de meerprijs had ik van de Salade van het huis iets meer verwacht. Ik had ook graag wat meer koriander, munt of andere specifieke Marokkaanse kruiden in de salade gezien.

Voor mij als hoofdgerecht de Tangine Karam (lam met pruimen, en amandel). De pruimen kwamen goed tot hun recht. Mijn collega nam gegrilde vis. Smaakt goed aldus mijn collega doch mijn oma kookt lekkerder.

Als nagerecht een prima kop koffie met Marokkaanse zoetigheden. Ook het tweede kopje koffie (€ 2) was weer even lekker. De huiswijn is goedkoop maar jammer genoeg niet lekker. Het water en een extra mandje brood is gratis.

Moest ik vorige week in een één ster restaurant op mijn Groupon nog € 123 bijbetalen voor de extra's en het wijn arrangement. Nu bedroeg de bijbetaling slechts € 10,15.

Samengevat. Meet en Eat laat je voor weinig geld kennis maken met de Marokkaanse keuken en een stukje Marokkaanse sfeer en cultuur. Verwacht geen haute cuisine, wel zijn de gerechten met hun ingrediënten op en top Marokkaans.
Backer R.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2014
Via Groupon hier 4 gangen a la carte gegeten.
Dit restaurant wordt sinds een half jaartje bestierd door onze Marokkaanse medeburgers waardoor je hier echt authentieke gerechten krijgt voorgeschoteld die je doen terug denken aan de restaurantjes in Marrakech.
De porties zijn groot en zonder uitzondering erg smaakvol bereid met verse ingrediënten. Jammer dat er zo weinig gasten waren. Dit restaurant verdient beter. Prijs kwaliteit is uitstekend te noemen. Ga deze Oosterse keuken dan ook zeker nog een keer bezoeken? Ligging is aan de rand van Utrecht langs de Snelweg. Wat moeilijk te vinden maar genoeg parkeerruimte naast de deur. Het restaurant gedeelte is onderdeel van een groter complex waardoor het geheel wel wat oubollig overkomt.
Angela K.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Dit restaurant zit waar eens het oude AC restaurant was langs de A2 (afslag 7). Van binnen lijkt het een oosters sprookje, warme kleuren, mooie aankleding met lampen, tafels spiegels. Vooraf een pompoensoep, hierna een vegetarische briwat (bladerdeeg) met roomkaas en groente en een auberginesalade met knoflook. Het hoofdgerecht bestond uit een malse ossenhaas en tajine zagoura (met groente, amandel en dadels). Toe muntthee met een schaaltje zoete koekjes. De bediening was attent, en legde alles uit wat wij niet kenden op de menukaart.
Zeker aan te bevelen!