Meds

Markt 31 6131 EL Sittard Nederland Kaart

Over restaurant Meds

Restaurant Meds heeft een stoer interieur en een veelzijdige kaart met Flammenkuchen, eigengemaakt brood van de houtskoolgrill, cicchetti, antipasti, pasta’s, vlees- en visgerechten en natuurlijk heerlijke Italiaanse desserts. Op het terras aan de gezellige, oude markt van Sittard geniet je van de zon en een drankje of een van de Meds specialiteiten. Krijg je onverwacht gasten of heb je geen zin om uitgebreid te koken? Met de foodiebags van Meds zet je in een handomdraai een lekkere pasta of risotto op tafel.

Meer informatie over restaurant Meds

Dagelijks 12.30 - 21.30 uur

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Catering , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
John .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gisteravond hier gedineerd met z'n tweëen, na eerdere goede ervaring tijdens een etentje vanuit het werk. Deze keer viel het echter behoorlijk tegen. We kwamen vanwege een aansluitende activiteit relatief vroeg binnen (18:00 uur), zonder reservering. Hoewel de zaak op dat moment nog helemaal leeg was, waren alle tafels al geboekt maar konden we toch plaatsnemen aan een van de drie hoge tweepersoonstafeltjes, wat prima was. De zaak oogt ruim, licht en netjes en nodigt sfeervol uit tot gezellig tafelen. Het personeel dat onze bestelling opnam en de gerechten bracht was zeer vriendelijk. Ik had een maaltijdsalade met buffelmozerella en rundercarpaccio. Op de kaart stond dat laatste overigens omschreven als 'runderfilet', dus tegen mijn verwachting in kreeg ik koud en rauw vlees, terwijl ik op z'n minst gebakken Angus rundvlees verwacht had en ook liever warm (maar dat had ik wellicht verkeerd ingeschat of moeten vragen?). Mijn salade was niet bepaald 'netjes' gepresenteerd: ten eerste was de verhouding tussen de hoeveelheid rucola en de rest van de ingrediënten (met 90% rucola) een beetje eenzijdig, en ten tweede zag het er nogal rommelig uit, alsof alles vanuit een bak sla met twee handen op mijn bord gesmeten was. Qua smaak was mijn salade overigens best lekker (niet echt bijzonder maar wel prima te eten), maar het oog wil nu eenmaal ook wat. Mijn wederhelft koos voor gegrilde entrecote met ratatouille. De entrecote was wat aan de kleine kant maar wel lekker mals en goed gegrild. De ratatouille oogde al even 'slordig gedrapeerd' op het bord als mijn eigen salada en daarbij was vooral de aubergine 'hinderlijk' aanwezig, omdat die niet gaar en daarmee hard was en bovendien droop de ratatouille van het vocht dat uit de groenten vrijkwam. Ook dit oogde (en smaakte) niet echt prettig. Als dessert tenslotte koos ik voor een warm chocoladetaartje met witte chocoladeparfait. Het taartje was erg lekker, maar de parfait was letterlijk een keihard bevroren blok wit ijs. Toen ik de lepel die erbij gegeven werd al had krom gebogen, vroeg ik de serveerster om een vork en later zelfs om een mes, maar eigenlijk zou een hakbijl het enige gereedschap zijn geweest waarmee ik dit onderdeel van het gerecht fatsoenlijk te lijf kon. De smaak van het ijs kon ik dan ook moeilijk beoordelen, omdat die door de kou en de hardheid niet vrijkwam. Mijn partner koos voor de crème brûllée, die hem prima smaakte maar waarbij een bolletje ijs werd geserveerd; een toevoeging die echt niet past bij dit nagerecht en daarom beter had kunnen worden weggelaten. Samenvattend viel MEDS ons deze keer tamelijk tegen en zeker gezien de relatief hoge prijzen denk ik niet dat we hier nu snel nog een keer zullen terugkomen of het aan anderen zullen aanbevelen.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Wij hebben hier enkele maanden geleden gegeten met vrienden, en dat was goed bevallen. Dus eergisteren dachten wij een goede keus te maken door hier met onze familie te komen eten. Wat een tegenvaller. De ruimte is prettig en de bediening is vriendelijk, maar heeft moeite om te onthouden wat er besteld is. Ze zijn 3 keer opnieuw komen vragen of de opgenomen bestelling wel juist was. Vervolgens kwamen de voorgerechten: de bestelde bouillabaise was heel weinig en leek op een tomatensoep met een paar schelpdieren erin. De carpaccio met truffelmayonaise was wel lekker.
Als hoofdgerecht hadden enkelen een ierse biefstuk besteld. Behalve biefstuk met een bakje mayonaise en een salade kwam er ook niets meer. Geen lekkere saus of iets van garnering. Bovendien waren 2 van de bestelde biefstukken ronduit koud en werden na een klacht daarover weer retour keuken gedirigeerd. Op de borden waren door ons wel al wat frietjes gedaan. Die smaakten erg naar het frituurvet. Toen de biefstukken eindelijk warm weer terug kwamen zaten er geen nieuwe frieten bij. Die hebben wij opnieuw moeten bestellen en zijn vervolgens, nadat iedereen zijn bord al lang leeg had, gebracht. Voor dit prijsniveau hadden wij toch echt veel beter verwacht. Ons zien ze hier niet meer terug.
Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Gegeten in de tuinkamer, mooi ruimte!
Personeel is aardig, maar niet altijd alert (te druk?).
Helaas blijken een voorgerecht en een nagerecht niet meer beschikbaar nadat de bestelling al is geplaatst. Jammer en vreemd dat dit niet vooraf wordt aangegeven.
Een salade scampi met visjes wordt wel erg letterlijk geserveerd: slechts 1(!) scampi en 2 visjes met veel sla. Tussen de sla zit een pepertje verstopt (inclusief zaadlijsten) dat per ongeluk mee opgegeten wordt en de smaakpapillen tijdelijk uitschakelt. Het is niet duidelijk of het personeel iets doet met de opmerkingen hier over....
PatYvon .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
mindere ervaring deze week op de lunch. Bediening is vooral tegengevallen. Eten is nog steeds het meds nivo wat al jaren is. VOor de truffelmayonaise blijf ik hier elke lunch komen.
Plaatje mag dus wat meer kloppen met de mensen voor de schermen. Jammer
SiemHoumes .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Vanmiddag heerlijk geluncht op het terras bij Meds. De broodjes tonijnslalde en Carpaccio zijn aanraders.

Hetterras ligt op een mooie locatie aan de Markt in Sittard. Het is er gezellig druk e nejebt lekker wat te kijken.

De bediening is snel, zorgvuldig en uiterst vriendelijk.

Erik R.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Meds is een goed restaurant om te eten in Sittard. De locatie en sfeer aan de oude markt is zeer sfeervol, ook zit je hier lekker in het zonnetje. Het restaurant is vrij traditioneel en klassiek ingericht, moet je van houden....
Het eten is met een woord super! Wij namen het verrassingsmenu: heerlijke speciale tapas vooraf en lamsvlees met ravioli als hoofdgerecht. Super verse producten, heerlijk gecombineerd en met smaak en aandacht bereid: echt klasse! De gerechten zijn niet goedkoop, echter de hoge kwaliteit is dit absoluut waard.
Het personeel is aardig en behulpzaam.
Datgaat J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Het eten is lekker maar te weinig! Verder wilde ik een kleine creme brulee bij mijn koffie. Er werd mij gezegd dat deze op waren! Enkel de grote creme brulee was er. Ik vroeg toen om een grote creme brulee maar dan wel aan de prijs van de kleine en dit deden ze niet! Slechte zaak! Slechte service. 1. De creme brulee is dus niet vers gemaakt en 2. Vind dat ze deze optie uit zichzelf haddem moeten aanbieden! Voor ons geen meds meer dus! Een restaurant met zulk exclusief eten daar verwacht je ook een exclusieve service!
Lexjansen .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gisteren een prima avond gehad bij Meds. Gewoon een prima restaurant om met vrienden wat te eten. Het was er erg druk en dat merk je wel. Ongeveer 1 uur wachttijd per gerecht. Voorgerecht was een proeverij van tapas. Deze waren prima van smaak. Hoofdgerecht was een mooi gegaard stukje rundvlees. Daarbij was de ravioli gevuld met aioli en aardappel erg lekker. Nagerecht was een ijsje met een caramel mousse daarbij een gefrituurde raviloli. Niet echt heel lekker erg droog en zeer gewoontjes. De bediening was aardig maar kwamen nooit vragen of je nog wat te drinken wilde en omdat het druk was moet je echt naar ze zoeken. Leuk restaurantje maar niks bijzonders
Raaf-Dubier .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Klasse service in dit bedrijf. Een erg aanwezige drukke baas valt wel op hier maar zijn staf heeft het goede overall overzicht in combi met de prima bediening.

Over de keuken niks dan lof. Hertenbieffilet zoals het hoort te zijn. Heerlijk als de wildtijd weer begint :)

Gittihoumes .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Wij eten regelmatig bij Meds, en de laatste keer was met een grote groep voor de verjaardag van mijn man. Het diner was als altijd subliem. Iedereen kreeg keurig vrijwel tegelijk zijn/haar eten. De antipasti misto waren erg lekker en gevarieerd. Ook de hoofdgerechten (biefstuk of vis) waren uitstekend. Als vegetariër ben ik bij Meds op het goede adres, ze weten telkens iets nieuws te verzinnen en ook nu (lasagne met truffel en noten) weer overheerlijk!
PatYvon .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Hier kun je heerlijk tafelen in een mooie ambiance met zeer goede bediening. Vriendelijk, en ze houden je goed in de gaten.
We kozen met ons 4 voor het verrassingsmenu. Fijn dat je hier kan aangeven wat je niet wilt zodat je niet voor een te grote verrassing komt te staan met iets wat je niet lust. Bediening hoefde zelfs niet eens te aarzelen op onze vraag of wij een carpaccio in het menu als vooraf konden krijgen. Dit was meteen geen probleem.
Waar vind je dat nog? Menig zaak doet vreemd als je als gast iets wilt veranderen in het menu. Hier kan het gewoon: Klasse!
Pedro1990 .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Mooie zaak, sfeervol ingericht. Op aanraden van vrienden de carpaccio truffelcreme genomen, in één woord: zalig!
Bij de ossenhaas schonk de overigens erg leuke bediening een prachtige toscaanse topper!

Clementines .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Gisteren uiteten geweest bij Meds in Sittard. Vooraf telefonisch aangekondigd dat ik met gluten problemen heb en allergisch ben voor bepaalde groenten.
Bij binnenkomst zijn wij meteen door de chef-kok hartelijk in ontvangst genomen en ik benadrukte nog eens mijn etensproblemen. Hij gaf meteen aan dat het absoluut geen probleem was. Wij mochten plaats nemen in het achterste gedeelte van het restaurant. Het was een mooie plek, niet te druk en de muziek overheerste niet wat erg prettig is. De bediening was echter matig tot slecht. Het jonge meisje deed wel haar best maar leek problemen te hebben met de drukte. Ons voorgerecht, brood met aioli, was meer dan slecht. Het brood van mijn vriend smaakte best goed, had volgens hem wel te veel zout, maar mijn (glutenvrij) "huisgemaakte" brood was absoluut teleurstellend, twee plakjes brood die deels verbrand, zwart, (!) waren. De aioli smaakte ook echt niet naar aioli, het was meer mayonaise met een vleugje knoflook. Het hoofdgerecht, tapas, was tevens slecht. Wij hebben gekozen voor vijf koude en twee warme tapas. Voor de koude tapas kozen wij voor vegetarische en visachtige hapjes gezien ik geen vlees eet. Voor mijn warme hapje koos ik voor sardienen met venkel crudité (zonder de antiboise gezien ik allergisch ben voor tomaten). Mijn vriend koos voor ossenhaas. Beide hebben wij niet opgegeten, sardienen hadden veel te veel (grote!) graten en het ossenhaas was veel te koud en absoluut ongenietbaar. De koude hapjes waarbij glutenvrije (verbrande en zwarte!) brood bij werd geserveerd was ook een tegenvaller. Wij hebben geen hapje opgegeten, een hapje hebben wij zelf niet eens geproefd. Erg jammer allemaal.

De huiswijn was wel in orde maar niet echt smakelijk te noemen.

Wij misten de professionaliteit die het restaurant, vooral door de website, uitstraalt. Het meest teleurstellende was voor mij dan toch het "huisgemaakte" brood wat de website aanprijst, hier had ik mij ook best wel op verheugd. De avond was voor ons helaas een mislukking. Wij komen er dan zeker ook niet meer!
Monique J.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Na een minder goede ervaring van een tijd geleden toch maar weer eens geprobeerd. Wat hebben we een spijt. De zaak zat redelijk vol. We bestelden het 4 gangen verrassingsmenu. Het voorgerecht viel zwaar tegen. Niet speciaal. Vervolgens heel lang gewacht op het tussengerecht wat een aanfluiting was. Veel tuinbonen met een heel klein stukje vis met een veel te zoute saus (pakje?) en 2 groene asperges. Na weer heel lang wachten (waren bijna 2 uur verder) kwam het hoofdgerecht: 2 kleine stukjes speenvarken op een bedje van groen met tomaat met 2 gevulde ravioli. Ook veel te zout.Mijn zoon had hierna nog honger! Het toetje aardbeiencapucinno was lekker. De bediening en de wijn was goed. De rekening was veel te hoog ten opzichte van de kwaliteit. Dit is echt de laatste keer dat wij hier gegeten hebben!!
Kerry C.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
We hadden een 4 gangen verrassings menu besteld. Het voorgerecht was allemaal kleine hapjes. We waren een mosselallergie vergeten te melden. Toen de ober kwam vragen of alles naar wens was en we dit achteraf melden ( eigenlijk om te voorkomen dat er meer mosselen zouden komen) werd meteen een vervangend hapje geregeld! Een tussen gerecht van eend was erg lekker. Het hoofdgerecht was echter subliem!!!! Een filet van lam en niet zo'n zuinig stukje ook. En werkelijk perfect bereid! Dit heb ik Nederland nog nergens zo geproefd. Uiteraard overal een heerlijke bijpassende wijn bij en een koffie na... Dit is een echte topper! Na het lezen van de eerdere recensies hier over kleine porties en tegenvallende kwaliteit was ik erg sceptisch.. Maar het is mij 200% meegevallen! MEDS is bij ons en absolute topper op de lijst! We komen hier zeker nog vaker terug!
Stefan C.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
We hebben al vaker gegeten bij Meds, en zijn hier altijd heel tevreden over geweest. Ook vandaag was het weer heel lekker en de bediening weer top. Tot de volgende keer!
Pvalkier .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2015
De menukaart zegt dat men na 12 jaar iets anders wilde met het restaurant. Ik ben vaker bij MEDS geweest in de afgelopen jaren en heb nu geen verandering gezien. Het brood om te starten was een witte panino die maar gedeetelijk was afgebakken in de oven en nog kleverig van binnen. De mayonaise die daar bij kwam was zuur en niet lekker. Het voorgerecht was een bouillabaisse die aardig smaakte maar best nog wat meer pit kan gebruiken. Daarbij werd een stuk (te dik) brood met een compleet smakeloze saus en dito gegratineerde kaas uit de oven, en vreemd genoeg toch koud, geserveerd. De bediening reageerde apatisch op dit commentaar.
Het pastagerecht met ravioli was best aardig op smaak alleen werd dit gerecht ontsierd door een stukje eierschaal in de saus. Wat een droevige ervaring.
Het hoofdgerecht was een mixed-gril van vlees. Hier werd als zo vaak zogenaamd lam geserveerd, dat overigens absoluut geen lam bleek. Dit lam was eerder een jong schaap dat zich zo overduidelijk uitte in de welbekende tranige smaak. Hier verloor ik mijn respect voor de nieuwe start van MEDS. Dit was voor mij echt onder de maat. De bijgeserveerde groente was veel te dik gesneden en daardoor gedeeltelijk rauw en gedeeltelijk geroosterd. Ook dit gerecht rammelde daardoor aan alle kanten.
De gastheer maakte op mij een iet wat overspannen indruk en kan wat mij betreft nog iets leren over vriendelijk gastheerschap. Het glas rode wijn L'Atto (€6,95) uit Italië was van zeer goede kwaliteit en daardoor goed geprijsd. Ook de sfeer/aankleding in dit restaurant zowel binnen als buiten zijn smaakvol.
Samengevat: de prijs-kwaliteitverhouding is verre van goed. Het eten is van magere kwaliteit en voor mij niet voor herhaling vatbaar.
Jessica H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Super ervaring met het verrassing menu en het wijnarrangement!

Alles was op elkaar afgestemd, fijn benaderingswijzen, goede communicatie met keuken en serveersters. Toch even nog besloten om iets te wijzigen in het menu, dit was geen enkel probleem.
Zeer gevarieerde gerechten, met meer dan genoeg aan hoeveelheid. De wijnen waren perfect afgestemd op het eten. En uiteraard heel fijn dat er met veel biologische ingrediënten en wijnen wordt gewerkt. Zeker een aanrader, en niet te vergeten een heerlijk zitcomfort.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
We waren met 5 (verrassingsmenu: voor-tussen-hoofd) + 1 (à la carte: tussen-hoofd). De zaak was vol, maar we konden elkaar goed blijven verstaan. Bediening was vriendelijk, maar niet super alert (het was druk voor hen). Tussen voor- en tussengerecht te lang gewacht. Toen ik hier na 35 minuten iets van zei, ging het vlot. Iedereen was erg tevreden over het verrassingsmenu: veel vlees, zag ik (ham, livarvarken). Het voorgerecht was wat machtig. De biologische witte wijn - na advies gekozen - paste er niet echt bij, maar was op zich wel goed. Met name het hoofdgerecht, kalfsragout, viel in de smaak. Mijn ravioli scampi-kreeft is een echte aanrader en mijn "hele zeebaars" (gelukkig met graten maar helaas zonder de kop) was gegrild en mals. De espresso was wat slap.
Moniek L.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Afgelopen vrijdag met collega's bij Meds gaan eten. Het restaurant is gezellig en sfeervol ingericht. We hadden een verrassingsmenu. Het was fijn dat iedereen kon aangeven wat je niet lust of mocht hebben. Het eten opzich, viel ons erg tegen. Smaken en combinaties klopte niet bij elkaar. Ook vielen de smaken erg tegen. Het werd wel mooi geserveerd, maar daardoor verwacht je er nog meer van. Ik zal hier niet meer gauw naar terug gaan.