Mediterrano

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 21:30

7,2
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Fijn restaurant, gezellig met prima kwaliteit gerechten. De eigenaar en staf zijn warm, betrokken en en je gaat altijd met een goed gevoel weer weg. Betaalbaar, zowel het eten als de prima wijnen.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Italiaanse gastvrijheid in Haren/Groningen.
We hebben nu een aantal keren gegeten in Ristorante Mediterraneo en iedere keer valt ons de hartelijke gastvrijheid en de bediening op. Fijn zoals hier de gast wordt behandeld. Je voelt je welkom.
Daarbij komen de smaakvolle gerechten die door de eigenaar zelf met plezier en kunde worden bereid. Wij hebben geen ervaring met de pizza's maar des te meer met de voorgerechten en vleesgerechten, die eenvoudig, eerlijk (goede kwaliteit producten) en voortreffelijk op smaak zijn. De hoofdgerechten worden in ruime mate met warme groentes, salade en brood (heerlijk) en zo nodig met aardappelen, opgediend. De wijnen uit Sardinië smaken heerlijk bij de gerechten. Alleen de prijs van een karaf is aan de hoge kant t.o.v. de prijs per fles. Al met al een restaurant om terug te keren om ook eens de gerechten van buiten de kaart om te proeven.
Fred S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
O Na een heerlijke fietstocht streken mij vrouw en ik bij Ristorante Mediterraneo in Haren neer.
o Na een vraag aan de ober wat hij kon aanbevelen, kon hij de biefstuk met truffelsaus aanbevelen.
o Na een blik op de kaart leerde ons dat het duurste was, wat er op de kaart te vinden was.
o We besloten maar een gewoon pizzaatje te eten, deze was lekker, de bodem was wel wat aan de harde kant.
o Na af rekening sloeg ons de schrik om het hart.
o Voor twee pizza’ s en een halve liter rosé met cappuccino na , moesten we 39.50 euro betalen
o Na thuis komst hebben we alles na gerekend, de halve liter rosé koste 16.50 euro.
o Dit vonden we toch wel een beetje veel geld, wij vinden 9 a 10 euro voor een halve liter wijn of rosé is een normale prijs.
o 11 a 12 euro is de hoogste prijs in een buurt als Haren, waar je alleen maar BMW, Volvo, Porsche en Audi ‘s tegen komt.
o Ook viel ons op dat er geen wijnen op de kaart vermeld staan, laat staan wat ze kosten.
o Maar als je in Haren woont schijn je daar niks van te merken nog last van te hebben.
o Wij zijn van mening dat er genoeg andere Pizzeria Ristorante of horeca gelegenheden zijn waar je geen poot uit getrokken wordt.
o Een waar het eten ook lekker is, (daar heb je geen Ristorante Mediterraneo voor nodig)
o
o Fred en Marga Slik
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Zowel de pasta als de pizza waren erg lekker. Beter dan de doorsnee Italiaan. Bediening niet bijzonder; geen nare of foute dingen maar wel een beetje "vlak".
Ejosje .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
op een dinsdag naar Mediterrano. Van de bediening was de jongedame nogal ongeinteresseerd, ze keek ons ook niet echt aan. Eten ( pizza en een vegetarische pasta) waren naar behoren. Maar het ontbrak echt aan sfeer, aan de inrichting lag het niet. In de niet al te grote ruimte was er een goede opstelling van het meubilair.
Jaap E.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Merkwaardigerwijs lukte het maar steeds niet dit restaurant in beeld te krijgen middels een gewone zoekopdracht, alleen via de lange omweg restaurants in de provincie Groningen en dan Haren kreeg ik het voor elkaar en dan ook nog onder een net even verkeerd gespelde naam 'mediterrano' i.p.v. mediterraneo - maar wel met vrij recente recensies, dus het moet ook anderen zijn gelukt. Is hier sprake van een soort Iens-discriminatie of zo? Dat zou dan wel zeer onterecht zijn, want juist deze 'Italiaan' in Haren is zeker de moeite waard. Nu al voor de tweede keer hebben we op een drukke zaterdagavond een tweepersoons tafeltje weten te reserveren en beide keren waren we onder de indruk van de vlotte,ook nog effectieve en bijzonder aardige bediening. En in de keuken 'bovenin' weten ze ook van wanten. De uitgekiende zeer ruime kaart, met veel variaties op slechts enkele thema's, wordt doeltreffend en zonder kouwe drukte ten uitvoer gebracht. En men is spaarzaam met de al te makkelijke smaakmakers zout en knoflook, wat voor ouderen erg plezierig is. Alleen zouden voor ouderen de porties wel wat kleiner mogen - wat met name geldt voor de lasagnes. En dat de tweepersoonstafeltjes uiteraard in het midden van de zaak staan, betekent helaas ook dat daar de 'geluidsoverlast' het grootst is, evenals de tocht door de voordeur (die wel een beetje open moet vanwege de temperatuur). Voor het dessert is de keus gauw gemaakt: de tiramisu is onovertroffen en precies goed.
jeu
Johanna64 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
We waren met 8 eters, onze tafel stond klaar.
De inrichting is simpel en strak.
2 schalen antipasti vooraf, ik zou als gastheer aangeboden hebben om hier 2 gemengde schalen van te maken.
Daarna royaal belegde pizza's, voor mij te machtig dus mocht de helft in een 'doggybag' mee naar huis. Zowel de witte als rode huiswijn was goed en water werd geserveerd in mooie gekleurde flessen.
Céline G.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Op zoek naar een "rustig" Italiaans restaurant in Haren hier terecht gekomen. Het restaurant ziet er eenvoudig uit maar de service was hartverwarmend. Heerlijk gegeten. Alles was van prima kwaliteit. Hier komen we absoluut nog een keer terug.
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Met grote dank aan Omar, eigenaar van deze prachtige zaak.

Door vrienden en Omar meegenomen naar Mediterrano. Voor ons de eerste keer. We waren met 9 personen en hebben ons aan een grote tafel samen met Omar neergestreken. Al snel kwamen er heerlijke wijnen en de heerlijkste antipasto op deze tafel. Het volgend gerecht werd gekozen van de kaart. Ieder had een ander gerecht, aangeraden door het bediend personeel dan dat er zelf werd gekozen.

We werden stil en bijna emotioneel van de geserveerde gerechten, ieder bord was een andere schilderij met daarbij een prachtig verhaal van Omar. Deze vertelde met zoveel passie over deze gerechten dat wij ons waande in Italië, zittend als één grote familie aan een grote tafel. We voelden ons thuis.... Omar bedankt.
Cindy P.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Het is niet onze stijl, even snel een pizza halen, maar doordat we naar een vroege film wilden, werd het even een 'snelle hap'. Dit ook aan de ober meegedeeld en de pizza's werden dan ook zeer vlot bezorgd. De bediening is zeer vriendelijk en komt ook nog tussendoor vragen of alles naar wens is. De pizza's waren weer lekker. De pesto/brie is favoriet, al is deze wel machtig. Zo ook de quattro formaggi. Dit kan ook door het formaat van de pizza komen: royaal.
Binnenkort gaan we weer wat langer heen, zodat we ook tijd hebben voor de lekkere tiramisu. Misschien gaan we dan eens voor de pasta, eens kijken of die ook lekker zijn.
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Vanavond weer top gegeten. Dit is een Italiaans restaurant van een hoog niveau. Warme bediening en een warme inrichting en Omar is onze held.
Jaap E.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Met een groep van 8 personen hier weer eens gegeten (de jongste net vandaag 14 geworden, de oudste 85) en tot aller volle tevredenheid. De uiteraard zeer gevarieerde gerechten (van pasta tot pizza tot lasagnes en ravioli) werden opmerkelijk vlot opgediend en vielen bij iedereen in de smaak. Als enige kritische kanttekening: van de 'zeevruchten' bij de penne waren de mossels wat zanderig. De (Italiaanse) huiswijnen waren van zeer goede kwaliteit en temperatuur. Van de diverse desserts werd vooral de tiramisu ook geprezen: lekker romig maar niet te zoet en niet te machtig, precies goed. De bediening verdient eenzelfde pluim als de chefkok/eigenaar. Zeker voor herhaling vatbaar.
jeu
TJ82 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
We hebben eerder pizza's gehaald bij dit restaurant. Afhaalpizza's als concept werken naar mijn mening niet, tegen de tijd dat ze thuis op je bord liggen zijn ze koud en kun je niet fatsoenlijk het werk van de kok beoordelen. Je kunt ze beter ter plekke eten.

De keer uit eten in dit restaurant heb ik biefstuk met eekhoorntjesbrood (porcini) besteld. Deze combinatie smaakte heerlijk, het vlees was van prima kwaliteit en mijn hele tafel stond vol met de extra spullen die bij dit gerecht geserveerd worden (salade, aardappels). Je kunt hier dus niet klagen over te kleine porties. De tiramisu na was heerlijk zacht en romig van smaak.

Het restaurant heeft een wat zakelijke uitstraling die waarschijnlijk beter werkt als het buiten donker is. In de kelder zie je bij daglicht uit op de flats achter het restaurant. De eigenaar is vriendelijk en vindt het zichtbaar leuk om te kijken hoe het met zijn gasten gaat en zorgt ook voor een Italiaans element in de sfeer. Als alleen z'n Nederlandse personeel in de zaak zou staan zou ik het toch minder leuk vinden.
Marnix W.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Ziet er netjes uit binnen. Alleen is het eten niet goed.

De carpaccio was ijskoud EN bevatte het laatste dikke snijstuk dat als een bloederige spons op het bord was gelegd, gemaskeerd door een paar plakjes carpaccio. Uiteraard kwam dat zelf naar voren. Het was niet te eten. Hiervan iets gezegd tegen de bediening die zeer ongeïnteresseerd reageerde. Er kwam dan ook geen terugkoppeling op.

De pizza die ik besteld had was redelijk maar ook niet meer dan dat. Vrij vet en hard gebakken waardoor de bodem meer dan knapperig was.

Kortom, een teleurstelling. Uiteindelijk niets meer gezegd vanwege het eerder getoonde gebrek aan interesse. Geen koffie gedronken of dessert genomen. Afgerekend en snel weggegaan.

Geen plek om naar terug te gaan.
hansvolvo .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
gezellig modern restaurant, vriendelijke bediening en goede pizza's
pizza's waren goed heet, meerdere geproefd (4) en de pizza pesto/brie echt de lekkerste.
Cindy P.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Afgelopen vrijdag voor het eerst gegeten. De bediening is vriendelijk en vlot, ondanks dat het druk was. Broodjes met kruidenboter waren warm en heerlijk. Pizza's waren groot en lekker, kregen we bijna niet op. Niet heel bijzonder, maar wel veel keuze en smakelijk, een ruim voldoende dus. We hadden gereserveerd en dat was geen luxe, door de drukte moesten er veel klanten zonder reservering worden weggestuurd. We zaten wel aan een tafeltje waarnaast de afhalers konden zitten om te wachten op hun bestelling en dat voelde wat onvrij.
NicoleM86 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Ik heb hier nu een aantal keren gegeten. De laatste keer in december dit jaar.
Alle keren is me dit erg goed bevallen.
Vooral de pizza's zijn erg lekker. Een lekkere dunne bodem en knapperige korst.
Rijk belegd met verse producten en niet te overheersend. Ook de canneloni is aan te raden.
Alle keren een prima ontvangst gehad en erg vriendelijk personeel.
De wachttijd zou iets korter kunnen zijn naar mijn mening, maar was niet storend.
Mijntje J.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Vorige week hier gegeten, omdat de andere Italiaan in Haren dicht was. Wat een teleurstelling. Ten eerste duurde het allemaal erg lang (er waren maar 2 tafeltjes bezet toen we kwamen!) en ten tweede was mijn hoofdgerecht, drie soorten pasta, echt niet lekker. Aangebrande paddestoelen en de varkenshaas was gewoon ordinair bamivlees, ook aangebrand. Er werd aangeboden dat ik het gerecht opnieuw kon krijgen maar dat wilde ik uiteraard niet. Kinderijsjes zijn besteld maar nooit aangekomen. Hoofdgerecht van 5 gamba's kostte 22,50 en daarbij kwamen overgare groenten en een karige salade. Bij vertrek geen excuus of aangeboden kopje koffie voor het ongemak en geen gedag. Hier komen wij nooit meer terug.
Oet_Grunnen .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2013
Eerlijk is eerlijk; na mijn vorige negatieve ervaring heeft Med. zich glanzend gerevancheerd. Gegeten als een vorst, met een royale zalmlende, gebakken aardappelen, gegrilde paprika en courgette en warm pizzabrood.
Wendenski .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2013
We hebben met een groep van 11 personen voor het eerst hier gegeten. De aankleding van de zaak is wat zakelijker dan in menig andere pizzeria, maar wel tafellinnen en redelijk goede stoelen. Mooie wijnglazen en een lekkere rode huiswijn. Het eten was redelijk, waarbij vooral de pizza's zeer in de smaak vielen. De bediening was attent en vriendelijk; zowel voor- als hoofdgerecht werd in een keer geserveerd, waardoor niemand hoefde te wachten. Een redelijk goede ervaring, dus.