Mediterraneo

Rechtstraat 73 6221 EH Maastricht Nederland Kaart

Over restaurant Mediterraneo

Mooi en smaakvol

Je kijkt je ogen uit. Bij het Italiaanse Mediterraneo eet je de mooiste opgemaakte gerechten. Maar het moet ook goed smaken. Daarom doet de chef-kok ’s ochtends boodschappen voor de maaltijden ‘s avonds. Hij neemt alleen genoegen met de verste producten

Meer informatie over restaurant Mediterraneo

Maandag t/m Zaterdag 18:30 - 22:30
Zondag Gesloten

Tony1975 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
We hadden iets te vieren, dus dachten we, we gaan naar mediterraneo.
Helaas viel het erg tegen. Glutenvrij brood bij de apperatief, kwam zo uit een zak. Verdroogd op een bord gegooid. Truffelpasta met droge schijfjes smakeloze truffel en een zwik truffelolie voor de smaak. Hoofdgerecht rundvlees erg droog, diepvries? Toetje vol met saus uit een flesje, veel te zoet. Alleen de prijs oversteeg het niveau van een pizzaria op de hoek, het eten zeker niet. Jammer!
Frederike .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Dit was onze eerste keer hier en als het aan ons ligt, zeker niet de laatste keer. Wat een heerlijke gerechten en wat een gezellige sfeer. De bediening is super aardig en je voelt je meteen welkom. Geen moeite is hen teveel. De glazen zijn royaal en dat hoort ook bij het prijskaartje dat eraan hangt. Het is geen goedkoop restaurant maar als je wat te vieren hebt, dan is dit een must in Maastricht. Houden zo aub !
MissBS .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Met 2 p gegeten. Voor het 4 gangen menu gekozen. Allemaal erg smaakvol. Wel wat lange wachttijden tussen de verschillende gangen. Vriendelijke bediening. Alleen wat slordig met allergie wensen, amandelschaafsel op het toetje terwijl we de allergie voor noten goed hadden doorgegeven.
Walther P.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Dit is een Italiaan zoals een Italiaan hoort te zijn. Authentiek. Perfect wijnen (en grappa) bij een mooi menu. Ik heb genoten van de carpaccio van tonijn met bottarga, ravioli van ossobuco, gegrilde tarbot en Italiaanse kazen. Bediening is bijzonder vriendelijk. De prijs is 'stevig', maar daarvoor krijg je wel een heerlijk avond aan tafel en vriendelijke bediening in 'the place to be' Wyck (Rechtstraat).
Marc S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Ieder jaar in januari aan tafel bij Mediterraneo, een stukje Italië in Maastricht. Het jubileumdiner smaakte voortreffelijk, het wijnarrangement erbij is mooi in balans. De bediening is hartelijk en persoonlijk, op echt Italiaanse wijze. Hopelijk volgend jaar weer eten bij Pino en Angelica, altijd een feest!
François H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2015
Wederom geweldig goed gegeten! Voorgerechten vitello tonato en een pasta met truffel, echt de moeite waard en met name het hoofdgerecht van kreeft, langoestines en coquilles was werkelijk top en royaal, nooit eerder zo goed gegeten! Bediening is in orde, erg symphatiek bij telefonische reservering en gedurende de avond op een prettige manier aanwezig. Mijn complimenten voor het hele team!
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Lekker gegeten met een vriend. Vriendelijke bediening allemaal italiaanen. We bestelde een verrassing menu, opvallend zijn de lange wachttijden tussen de gangen door. Het eten is heerlijke pure smaken en te grote porties voor in het menu !
J1805 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Lekker gegeten bij Mediterraneo, niets mis met deze keuken! Italiaans personeel in bediening, leuk! Ze kletsen een eind weg, maar toch enkele aandachtspunten. Zo schonk de ober mij tot drie keer toe witte wijn bij nadat ik hem had verteld dat ik moest rijden en geen wijn meer wilde. En hij zette ook nog een schoon glas bij me neer voor rode wijn. Onoplettend. Bovendien stonk diezelfde ober op een gegeven moment enorm naar sigarettenrook (waanzinnige walm trok met hem mee). Blijkbaar had hij even ergens staan paffen. Aan de inrichting is zeker de nodige aandacht besteed, maar het is niet supersmaakvol of -gezellig.
Debbie33 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Voor de tweede keer gegeten bij Mediterraneo, en gelukkig; nog steeds super! wat een heerlijke (Italiaanse) sfeer! Bediening die weet hoe het werkt, de keuken helemaal top!
Onze complimenten voor de sommelier, de wijnen pasten perfect bij het menu van de chef.
Graag tot de volgende keer! (eerste even sparen ;-)
Fvanderveld .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Het gaat allemaal wat minder de laatste tijd, bediening te traag...tijd tussen voor en tussengerecht meer dan een uur. Verkeerde hoofdgerecht doorgegeven waardoor ook hier weer erg lang wachten...De sleet komt erin....ook Angelica zelf straalt het niet meer uit..Paolo loopt op zn laatste benen..en de nieuwe obers hebben niet de flair en kennis..Jammer
Floor W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Tja wij hadden echt hoge verwachtingen, die zijn helaas niet waargemaakt vinden wij. Het eten was prima, maar voor de prijs had ik echt iets subliem lekker verwacht. De service daarentegen was door Angelica prima, maar de andere obers die gunde ons nauwelijks een blik waardig. De sfeer was redelijk maar veel te licht, kaarsen en sfeerlicht mogen ook best!
Caty B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Via de Iens beoordeling kwamen we bij dit intieme restaurant terecht. Heerlijk gegeten, Insalato pazzo oa. met truffel en groentes, zeer smakelijk, de carpaccio van tonijn,iets te weinig smaak .
De wilde zeebaars en de tonijn van de grill waren beiden uitstekend. Ook de semifreddo als dessert was zeer smakelijk. Het enige minpunt was dat onze 2 persoonstafel tussen 2 luidruchtige tafels van 5-6 personen stond, dat verstoorde de sfeer enigszins. De chef kan daar natuurlijk niets aandoen, de gasten bepalen de decibellen.
Fleurtjuh .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Best populair restaurant in Maastricht. De prijs kwaliteit verhouding viel tegen. De zwarte brigade mag vind ik een stuk klantvriendelijker zijn. De rekening na afloop valt niet te lezen.
LemmensR .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Perfect gegeten. Italiaans zoals het hoort. De chef zelf nog achter de kachel. Zijn hand is duidelijk te proeven.
De service vriendelijk, attent en charmant.
Prachtige warme inrichting.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2014
Na een vermoeiende fietstocht door de Limburgse heuvels met z'n 8-en hartelijk welkom geheten bij Mediterraneo. 7 van de 8 kozen voor het 5 gangenmenu. Als amuse kregen we een salade met zeevruchten waarbij prima rekening werd gehouden met mossel-allergie van 2 van ons. Daarna vitello tonato als voorgericht; de tonijnmayo was heerlijk superzacht met timbaaltje van tomaat dat was afgewerkt met mooie cressjes die voor goede hartige bite zorgden. Tweede voorgerecht was gegrilde tarbot met st jacobsschelpen. Ook hier weer prima rekening gehouden met ondergetekende en vervangen door mooie scampi. De gegrilde tarbot was verrukkelijk. Daarna pasta met zomertruffel als tussengerecht met een mooie saus. De porties waren voor een 5 gangen diner aan de grote kant dus toen het hoofdgerecht van ossenhaas kwam was iedereen redelijk voorzien. De ossenhaas was mooi rose van binnen, mooie port-achtige saus erbij. De bediening was heel vriendelijk en had zeker later op de avond tijd voor een gezellig praatje, zowel over het eten als over fietsen (1 ober ging dag erna even 120 km doen), als over Maastricht. Zeer uitgebreide wijnkaart waardoor het moeilijk kiezen was, zeker voor 8 personen. Daarom maar voor arrangement gekozen; halve glazen of keertje overslaan was helemaal geen probleem. Er wordt goed rekening gehouden met de persoonlijke wensen.
Het kaasplankje of dessert hebben we niet meer gered. Het was half 12, tijd voor koffie en sommigen er nog iets erbij (mooie muskaat grappa) en daarna nog even de binnenstad van Maastricht onveilig maken.
Yvonne1953 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2014
Wij begonnen met een kleine vitello tonnato als amuse, heerlijk! Daarna een salade pazzo, een kleine tagliatelle met verse truffel, gevolgd door de tagliata di manzo (rundvlees) met rucola en parmezaanse kaas. Alles begeleid door lekkere wijnen geadviseerd door Angelika. Daarna nog een scroppino......
Kortom dit is en blijft mijn favoriete restaurant in Maastricht en wellicht in heel Nederland. Ode aan Pino en Angelina!!!
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Zeer goed Italiaans restaurant. Overheerlijk gegeten met z'n tweeën van het 4- en 5-gangen menu, welke een goede balans vertegenwoordigde van de hele menukaart. Topwijnen staan vermeld op de wijnkaart. Zeer kundige bediening in een prachtig decor met glazen kunst.
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Uitstekend en degelijk restaurant. En dat is meteen een beetje mijn probleem. Het eten was goed bereid en lekker, maar het was tegelijkertijd best saai. Zo saai dat ik inmiddels echt niet meer weet wat we er hebben gegeten. Al gebiedt de eerlijkheid mij te zeggen dat het inmiddels ook al weer een poosje is geleden dat we aten bij Mediterraneo.
Mediterraneo heeft wel een punt waarin het enorm uitblinkt, de service. Supersympathieke en voorkomende bediening. En ontzettend ter zake kundig. Bij het openen van de wijn ontdekte de ober zelf al dat die wijn niet in orde was voordat we dat zelf konden zeggen. Er kwam meteen een nieuwe fles. Hulde!
Kortom: een uitstekend restaurant, maar tegelijkertijd een beetje saai.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
met 6 man 4 gangen diner. authentiek italiaans zoals men zegt. goede porties, prima smaak. hier en daar enkele kleine opmerkingen te plaatsen echter over het geheel meer dan goed. De wijnkaart vergt wel enige inspanning, sommige wijnen erg duur. n.b. de grappa liefhebber kan hier prima terecht.
Rafdegroot .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
super. Vriendelijke bediening en maken ondanks dat er genoeg te doen is graag een praatje met je. Overheerlijke wijnen. van tophuizen. En het menu is ook variërend en mooi op elkaar afgestemd. Gewoon een heerlijk avondje romantisch uit eten in italie.