Mediterraan restaurant de Basiliek

Bierstraat 6 7241 AH Lochem Nederland Kaart

Over het restaurant Mediterraan restaurant de Basiliek

Monumentale klasse

Op de Kleine Markt in Lochem kun je heerlijk dineren bij De Basiliek. Niet voor niets is dit, in een gemeentelijk monument gevestigde, restaurant al sinds 1994 een begrip in de omgeving. Tijdloze gerechten staan hier op de kaart en de vriendelijke bediening ontvangt je met open armen. Dit is echt een warm bad. Laat je verwennen door de chef, bestel een lekker glas wijn en jouw avond kan niet meer stuk!

Meer informatie over restaurant Mediterraan restaurant de Basiliek

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en dinsdag 17:00 - 21:00
Woensdag gesloten
Donderdag 17:00 - 21:00
Vrijdag t/m zondag 16:00 - 21:00

• Af te huren , Bar , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Rob J.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Buitengewoon plezierige ontvangst, meer dan voldoende aandacht, kortom alle lof. Voor ons als Nijmegenaren een opsteker, wij gaan bij een volgend bezoek aan Lochem dit restaurant zeker bezoeken.

Veel succes toegewenst van Rob, Marion en onze kleinzoon Tijmen.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Prima restaurant, goede kwaliteit van het eten en zeer prettig personeel, kortom prima om gezellig uit te gaan
Echt een aanrader.
Ina V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
We hebben een high tea gereserveerd. We krijgen een boterham met vleeswaar een " brownie" wat een vastplakkend cakeje is en een stukje tompouche. Een paar fabrieks chocolaatjes en -koekjes. Het 2e kopje thee moesten we om vragen en het 3e is nooit gekomen. Ze kunnen dit beter van de menukaart halen!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Belangrijkste beleving is: Fijne mensen, aandachtige sfeer. Eten is eenvoudig goed. Sfeer is goed ondanks wat donkere diepe pand. Deze keer gebruikten we het Ah menu, waar we de royale keuze hadden uit mooie gerechten. We gaan hier zeker weer vaker naar toe.
strokap .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
vriendelijk ontvangst eten prima zeer gezellig inrichting verder geen opmerking zeer tevreden en redelijke prijs .
wij waren voor de eerste keer maar komen zeker nog eens terug.groet fam strokap
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
We hebben weer heerlijk gegeten. De wachttijd tussen het voorgerecht en hoofdgerecht had korter gekund, maar dit kwam waarschijnlijk doordat er enkelijke grote gezelschappen waren. Desalniettemin hebben we ons kostelijk vermaakt in een gezellig aangekleed restaurant. De kwaliteit van het eten (hoofdgerecht) maakte hetallemaal weer goed evenals de perfecte gastvrijheid van de bediening. We komen zeker binnenkort hier weer terug.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Via de AH actie voor het eerste wezen eten bij dit restaurant. Door de goede recensies op internet deze stap genomen. Zeer goed gegeten, vriendelijke/gaste vrijebediening. Kogelbiefstuk is zeker een aanrader! Top locatie om gezellig/ongedwongen uit eten te gaan. Prijs/kwaliteit verhouding is dit in orde! Wij komen hier zeker nog een keer terug.
tonwillems.1949 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
We hebben met zijn tweeën heerlijk gegeten in dit restaurant.
Het eten was van hoge klasse en de bediening was perfect.
Vooral de inktvisringetjes waren van hoge kwaliteit, hier kan menig restaurant nog wat van leren.
De sfeer in het restaurant was geweldig en hoewel het druk was zaten we toch rustig.
We hadden al meteen zoiets van: Hier komen we nog een keer terug.
Dat was dus de volgende dag al.
Geweldig restaurant met goed eten voor een nette prijs.
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij hebben het 3 gangemenu genomen. Het hoofdgerecht was souvlaki. Het was heel lekker en de bediening is heel vriendelijk. Er is een fijne sfeer.
David U.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Leuke plek op het plein naast de Kerk. Als voorafje hadden wij de Tatziki met brood. Was prima start. Als hoofdgerecht aten wij de vegetarische Mousaka en saté de Basiliek met huisgemaakte satéssaus. De gerechten waren goed op temperatuur, vers en bereid met verse producten. Dat proefde je en smaakte heerlijk. Het vlees van de saté was zeer mals.
Service was dik in orde met vriendelijke en snelle bediening door zowel bedienend personeel alsmede de gastvrouw. Daarnaast is de trouwe viervoeter ook van harte welkom
Samengevat een prima restaurant met heerlijke gerechten voor een faire prijs midden in Lochem.
G.J. V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Met hulp van de Shell aktie hebben wij een bezoek aan de Basiliek gebracht. De bediening was prettig vriendelijk. Het eten was goed qua gaarte, niet te rauw, en niet te droog. Maar de kok zou er goed aan doen iets minder suiker te gebruiken. Zelfs in de sla zat het. Maar verder prima. Het decor vinden wij wat minder maar smaken verschillen.
aniajansen .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Gegeten met de bonnen van Shell. Aparte menukaart hiervoor. Keuze uit vis en vlees. Lekker gegeten in een leuke entourage.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Shell keuze menu was prima ruime keus wij hadden de zalm en die was erg lekker. Aardige gastvrouw en prima bediening. Mooie zaak in centrum van Lochem waar op dat moment de kermis was dus in het restaurant was het erg rustig.
DutchYank .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Wij maakten gebruik van de Shell-Iens voucheractie: 2x 3-gangen menu's voor de prijs van één.
Hoewel de menukeuze beperkt was (1x rund-, 1x vis en 1x varken) was het eten erg smakelijk. De bediening was allervriendelijkst, snel en duidelijk over de actievoorwaarden.
hjhasselman1947 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het eten was heerlijk, de hoeveelheid perfect en de bediening was heel erg leuk en niet opdringerig. Het was in één woord geweldig.
lizzy625 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
We hebben heerlijk gegeten. ...De biefstuk was super lekker. ..De inktvis ringen heerlijk ook de tomaten soep was zalig ....Dit restaurant is echt een aanrader. .bediening heel vriendelijk. .
Loes B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
wij kwamen met zn vieren voor het Shell menu. de garnalenkroketjes waren heerlijk. Een van ons ging voor de inktvisringen die heb ik nog nooit zo zacht gegeten. de biefstuk was verrukkelijk. alleen had er wel iets meer groenten bij gemogen. de varkenshaas sate was prima. het verrassingstoetje was echt een verrassing. zeer zachte Griekse yoghurt met slagroom en aardbeien mmm. Zeker voor herhaling vatbaar en een aanrader.
Bart-V .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Er werd vooraf nog extra een kleine amuse geserveerd. Itiliaanse tomaten soep erg goed. De bediening was erg vriendelijk en tussendoor werd het tafeltje zelfs nog even extra afgenomen. Zalm en venkel witte wijnsaus erg goed. Toetje: Naast de creme brulee en de wortelnoten taart die we besteld hadden was er ook een mooi opgemaakt bolletje slagroom eis bij. Prima kwaliteit voor de prijs.
kikker4 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Hebben erg genoten van het eten. met name de garnalenkroketjes (zelf gemaakt) en de inktvisringen (absoluut niet taai) zijn in de smaak gevallen. De rest was gewoon goed te noemen.
Enige minpunt waar rest. niets aan kan doen: luid sprekende gasten aan tafel ernaast. Gesprek was letterlijk te volgen terwijl we zelf ook spraken.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Eenvoudige maaltijd in verzorgd restaurant. Speciaal samengesteld menu voor de shell actie. Voldoende keus: voor iedere gang 3 keuzes. Goede bediening. Eten is geen culinaire hoogstandjes maar prima maaltijd. Lekker 'uit eten' maar het is geen ' dineren'.