Mediamatic ETEN

Dijksgracht 6 1019 BS Amsterdam Nederland Kaart
31-631903218

Over het restaurant Mediamatic ETEN

Kunst, design en samenleving ontmoeten elkaar in Mediamatic Biotoop in Amsterdam. Dit is een culturele instelling die graag experimenteert met nieuwe materialen en processen. In het opvallende complex in het hartje van Amsterdam, kun je een ruimte huren voor workshops, vergaderingen of andere bijeenkomsten. Er is van alles mogelijk. Je kunt hier ook heerlijk eten in het restaurant Mediamatic Eten, met als decor het prachtige uitzicht over het water. Je vindt hier ook bijzondere kunstinstallaties, zoals de lemen houtoven. Wat een belevenis.

Op zondag, maandag en dinsdag serveren ze pizza's uit de lemen houtoven, de rest van de week hebben ze een mooi samengesteld menu met keuze uit verschillende vegan gerechten.

Meer informatie over restaurant Mediamatic ETEN

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Mediamatic ETEN

Evelien H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Heerlijk en origineel gegeten met mooi uitzicht over de stad en nemo. Het was door het slechte weer wat rustiger dus we verwachten dat het nog gezelliger is bij mooi weer. Het personeel had veel kennis en kan interessant vertellen over de gerechten. Echt genoten!
Francine S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Super restaurant! De mensen die er werken, zijn aardig, kundig en behulpzaam. Het eten is lekker - er is maar een kleine kaart maar dat vind ik zelf absoluut geen probleem. De plek is geweldig en de sfeer in het restaurant is uit de kunst! Alle lof!
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Een aparte ervaring. Een veganistisch diner in een rommelige kas letterlijk op de rand van de kade van t IJ.
Een prachtig wijds uitzicht over het water, met op afstand NEMO en het marineterrein en de Amsterdamse binnenstad. Je kunt hier dus geweldig zitten en kijken, met als keerzijde dat wanneer je de andere kant op kijkt (naar binnen) je een rommelige kas ziet die meer op de mensa van een studentenvereniging lijkt dan op een restaurant.

Het personeel is wat verward van hot naar her aan het lopen, en we worden in eerste instantie niet begroet of geholpen. Iedereen doet hier gewoon zn eigen ding. Dat blijkt later weer, als we door diverse mensen door elkaar worden geholpen (soms onnodig). Het personeel spreekt deels Nederlands, deels Engels, en weet niet goed wat de (spannende en exotische) gerechten op de kaart allemaal bevatten of betekenen. Dat is toch wel een misser.
Wel moet gezegd worden dat al het personeel absoluut zeer vriendelijk en gastvrij is, wat het daarmee moeilijk maakt zeer kritisch te blijven.

Het bonen-/noten-/groentegerecht is erg flauw (misschien bewust laag/geen zoutgebruik) en bevat uiteraard geen dierlijke producten waaronder vlees. Wel is het een machtige pot voer, en met wat zout smaakt het alsnog. Een heerlijk versgebakken stuk veganistisch brood er bij, en een organische (biologische) rode wijn, die best aardig smaakt.
Het menu staat vol met talloze spannende gerechten en gedurfde combinaties, iets wat in de restaurants van tegenwoordig vaak ver te zoeken is. Dat verdient een pluim, en ik ben zeker voornemens de volgende keer nog eens wat gerechten te proberen binnen dit ideaal.

Kortom, een prachtige plek en een mooi ideaal, waar je voor een redelijke prijs kunt eten en genieten. Als je geen topservice en chique toestanden verwacht maar wel in bent voor een experiment, is dit je plek!
Lucas A.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Ik wist van te voren niet dat het een vegan restaurant was. Daarom was voor mij het eten teleurstellend. De Pizza's werden die dag niet geserveerd. Ambiance is fantastisch, nu nog een keer een ander eet concept waarbij je wel een beetje gewoon kan eten.
Thomas P.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijk, orgineel eten, kleurig en smaakvol. Aan het water!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Geweldige plek en heerlijk eten. Veganistisch. Heel verrassend en ook bovengemiddeld lekker. Met bloemen uit eigen kas. Probeer de sparkling lemonade!
Suzy A.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Sfeervol plek aan het water, eenvoudig decor met plastische stoelen en houten tafels. Industriële stijl. Veganistisch eten is LEKKER.
Quintijn K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Mooie plek, goede bediening, alleen het eten viel tegen.
eddie .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Menu is creatief & erg lekker, wellicht beetje aan de dure kant.

Bediening is uitermate vriendelijk en behulpzaam, maar onderbezet tijdens drukke avonden. Dat betekent langer wachten en soms ook irritatie tussen keuken en bediening onderling.

Lokatie is supermooi en inspirerend.
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Steen en steen koud. In de kas kan je niet eten in de winter, of in ieder geval niet als het onder de 10 graden is buiten. De ruimte is niet te verwarmen. Hier doet het personeel ook niks aan. Die horen het commentaar aan. Een manager of eigenaar die als gastheer/vrouw aanwezig is en hier met gasten over spreekt heb ik niet gezien. Er is een ruimte die wel verwarmd is en op een avond als gister (vrijdag 6 jan) moet je die helemaal vol schuiven met gasten en tafels. Daardoor is het eten ook niet bevallen, wat misschien op een warme avond wel goed zou kunnen zijn. Voor in de winter is dit restaurant een absolute afknapper.
Teddy S.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Deze chef heeft ons echt verrast met originele vegetarische gerechten. De ambiance is top, het eten dus ook. De bediening is zeer vriendelijk. Soms nog wat onwennig, maar dat is juist wel weer charmant. Wij hebben een topavond gehad en gunnen deze gelegenheid meer gasten!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Wat een geweldige locatie! Je zit in een kas aan het water waar de houtverbinding branden. We aten een verrukkelijk en verfijnd 4 gangen menu met een paar uitstekende wijnen er bij. Vin Naturel die ze zelf importeren uit Italië. Heel zuivere smaken en alles perfect klaargemaakt. Wel wat jonge (en heel aardige) bediening die nog een beetje meer ervaring op kan doen. Daaraan merk je dat dit een nieuwe plek is. Maar zeer aan geraden! Niet te geloven trouwens dat het hele menu zonder dierlijke producten wordt gekookt!
wouter H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Keuze op de kaart is beperkt, wel bijzonder (vers en origineel).
Prijzen zijn niet bescheiden.
Wijn tempranillo was niet veel (en ook daarom) te duur.
Water gratis, brood extra betalen.
Restaurant is als geheel toch sympathiek.
Uitzicht is mooi.
Stoelen te hard.
Temperatuur de hoog (warmtestralers) of te laag (openslaande deur).
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Geweldige plek! Gelegen aan het water met een uitzicht over de stad. Aardige bediening en er hangt een fijne sfeer. Het menu is innoverend, iets wat je nog niet veel ziet in andere hippe restaurantjes. Zeker een aanrader, vernieuwend en ook nog erg lekker!
Lianne P.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Bijzondere en fijne plek om een hapje te gaan eten! Wat mij vooral aantrok was de omgeving, verlichting en het uitzicht van het restaurant. Daarnaast echt heerlijk gegeten en de bediening was heel lief en gastvrij. Ik heb samen met mijn partner een aantal gerechten gedeeld en alles was boven verwachting naar wens. Zeker een aanrader!
Tessa B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Erg bijzondere en lekkere gerechten! De curry was heel goed van smaak en de gefrituurde bloemkool is een aanrader als bijgerechtje. De plek is fantastisch, met uitzicht over het water, en een eigen kas waar van alles wordt verbouwd. Bestellen moest gewoon aan de bar, dus we hoefden niet te wachten.