Mediamatic ETEN

Dijksgracht 6 1019 BS Amsterdam Nederland Kaart
31-631903218

Over het restaurant Mediamatic ETEN

Kunst, design en samenleving ontmoeten elkaar in Mediamatic Biotoop in Amsterdam. Dit is een culturele instelling die graag experimenteert met nieuwe materialen en processen. In het opvallende complex in het hartje van Amsterdam, kun je een ruimte huren voor workshops, vergaderingen of andere bijeenkomsten. Er is van alles mogelijk. Je kunt hier ook heerlijk eten in het restaurant Mediamatic Eten, met als decor het prachtige uitzicht over het water. Je vindt hier ook bijzondere kunstinstallaties, zoals de lemen houtoven. Wat een belevenis.

Op zondag, maandag en dinsdag serveren ze pizza's uit de lemen houtoven, de rest van de week hebben ze een mooi samengesteld menu met keuze uit verschillende vegan gerechten.

Meer informatie over restaurant Mediamatic ETEN

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Mediamatic ETEN

Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Bijzondere smaaksensaties, mooie locatie, prettige bediening , en een heel fraai uitzicht over het ij. Komen zeker nog een keer terug
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
De vriendelijkste bediening in dit restaurant aan het water, je bent er echt welkom. Eten is vooral veganistisch. Fantastisch. Ongedwongen sfeer.
Fatima E.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Onze bestelling was zoek geraakt....en wij hadden toch een trek, maar de ingrediënten van onze bestelling was op. Gelukkig kon de kok nog iets voor ons klaar maken om onze honger na 2u wachten te stillen en een heerlijke borrel toe. Als je va bohemien houdt is de place toe be! Voor mij voor herhaling vatbaar.
marij W.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
De keuze uit 2 hoofd gerechten wordt wel erg beperkt als er een niet is en er geen alternatief wordt aangeboden.

Het was niet druk: dan moet het toch mogelijk zijn om verschillende gangen tegelijk aan tafel te krijgen. IK ben een kleine eter maar had gewoon nog trek toen we vertrokken
FRans V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Afgelopen zaterdag waren we rond half 7 met een gezelschap van 8 personen bij Mediamatic. De bedoeling was om wat te eten en dan door te gaan naar Amsterdam Light. Door de serveerster werd de witte kool taart aanbevolen. 5 personen bestelden dat en de andere 3 het tempeh kommetje. Omdat het bestellen wat chaotisch ging vroegen we nog of er 8 bestellingen waren opgenomen en 8 drankjes. Dat werd beaamd. Na drie kwartier werden we toch wat onrustig en informeerden we naar het eten. De witte kool taart bleek niet doorgekomen te zijn bij de keuken of iets dergelijks. in plaats daarvan werd boerenkool met paddestoelsaus geserveerd. Dit gerecht was lauw, over de smaak waren de meningen verdeeld maar niet gunstig. Er werden 2 tempeh kommetjes uitgeserveerd en de laatste persoon aan tafel was gewoon helemaal vergeten. Toen iedereen uitgegeten was was het laatste menu nog niet gearriveerd en zijn we maar vertrokken. Een zeer teleurstellende ervaring!
Nadine V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Pure smaken, vers bereid, lekker eten. Vriendelijk en vrolijk personeel. Mooie wijnen en andere drankjes.
Enige minpunt - het was buiten erg koud en de kas is moeilijk (niet..) warm te stoken.
Matty G.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Voor de derde keer gegeten bij Mediametic en elke keer mooie gerechten, die zeer smaakvol en met veel zorg bereid zijn. Nieuwsgierig naar een volgende keer.
Michelle D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
De oesters waren heerlijk! Helaas duurde het erg lang voordat we het hoofdgerecht kregen. Ik kreeg, zonder mededeling iets dat ik niet besteld had. Het bleek dat mijn gerecht aan een andere tafel was uitgeserveerd en dat het op was.
Voor het lange wachten kregen wij een glas wijn ter compensatie en voor het verkeerd geserveerde gerecht mochten we een dessert uitkiezen, wat wij waardeerden.
Helaas was het ook wat koud in de weliswaar sfeervolle ruimte.
Verder vonden wij de gerechten m.u.v. de oesters tegenvallen.
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Goede vegan
Terry V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Restaurant ligt op een goede locatie met prachtig uitzicht over het water en o.a. museum Nemo. Het restaurant serveert met name veganistische gerechten, die niet tegenvallen, maar het niveau van een goede thuismaaltijd niet overtreffen. De bediening was zeer vriendelijk. Tegenvaller was dat de oesters die prominent op de kaart stonden deze dag niet leverbaar waren. Leuk om een keer gegeten te hebben, maar daar zal het ook bij blijven.
E S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2017
er waren 2 hoofdgerechten die beide op waren om 19.30! het desert ging niet door omdat de keuken dixht was. de bedieing zei oja dat wilde ik u nog zeggen dat de keuken om 22 u dicht gaat.........
echt heel jammer want wat we aten was heerlijk en het is een topplek.
Evelien H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Heerlijk en origineel gegeten met mooi uitzicht over de stad en nemo. Het was door het slechte weer wat rustiger dus we verwachten dat het nog gezelliger is bij mooi weer. Het personeel had veel kennis en kan interessant vertellen over de gerechten. Echt genoten!
Francine S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Super restaurant! De mensen die er werken, zijn aardig, kundig en behulpzaam. Het eten is lekker - er is maar een kleine kaart maar dat vind ik zelf absoluut geen probleem. De plek is geweldig en de sfeer in het restaurant is uit de kunst! Alle lof!
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Een aparte ervaring. Een veganistisch diner in een rommelige kas letterlijk op de rand van de kade van t IJ.
Een prachtig wijds uitzicht over het water, met op afstand NEMO en het marineterrein en de Amsterdamse binnenstad. Je kunt hier dus geweldig zitten en kijken, met als keerzijde dat wanneer je de andere kant op kijkt (naar binnen) je een rommelige kas ziet die meer op de mensa van een studentenvereniging lijkt dan op een restaurant.

Het personeel is wat verward van hot naar her aan het lopen, en we worden in eerste instantie niet begroet of geholpen. Iedereen doet hier gewoon zn eigen ding. Dat blijkt later weer, als we door diverse mensen door elkaar worden geholpen (soms onnodig). Het personeel spreekt deels Nederlands, deels Engels, en weet niet goed wat de (spannende en exotische) gerechten op de kaart allemaal bevatten of betekenen. Dat is toch wel een misser.
Wel moet gezegd worden dat al het personeel absoluut zeer vriendelijk en gastvrij is, wat het daarmee moeilijk maakt zeer kritisch te blijven.

Het bonen-/noten-/groentegerecht is erg flauw (misschien bewust laag/geen zoutgebruik) en bevat uiteraard geen dierlijke producten waaronder vlees. Wel is het een machtige pot voer, en met wat zout smaakt het alsnog. Een heerlijk versgebakken stuk veganistisch brood er bij, en een organische (biologische) rode wijn, die best aardig smaakt.
Het menu staat vol met talloze spannende gerechten en gedurfde combinaties, iets wat in de restaurants van tegenwoordig vaak ver te zoeken is. Dat verdient een pluim, en ik ben zeker voornemens de volgende keer nog eens wat gerechten te proberen binnen dit ideaal.

Kortom, een prachtige plek en een mooi ideaal, waar je voor een redelijke prijs kunt eten en genieten. Als je geen topservice en chique toestanden verwacht maar wel in bent voor een experiment, is dit je plek!
Lucas A.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Ik wist van te voren niet dat het een vegan restaurant was. Daarom was voor mij het eten teleurstellend. De Pizza's werden die dag niet geserveerd. Ambiance is fantastisch, nu nog een keer een ander eet concept waarbij je wel een beetje gewoon kan eten.
Thomas P.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijk, orgineel eten, kleurig en smaakvol. Aan het water!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Geweldige plek en heerlijk eten. Veganistisch. Heel verrassend en ook bovengemiddeld lekker. Met bloemen uit eigen kas. Probeer de sparkling lemonade!
Suzy A.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Sfeervol plek aan het water, eenvoudig decor met plastische stoelen en houten tafels. Industriële stijl. Veganistisch eten is LEKKER.
Quintijn K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Mooie plek, goede bediening, alleen het eten viel tegen.
eddie .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Menu is creatief & erg lekker, wellicht beetje aan de dure kant.

Bediening is uitermate vriendelijk en behulpzaam, maar onderbezet tijdens drukke avonden. Dat betekent langer wachten en soms ook irritatie tussen keuken en bediening onderling.

Lokatie is supermooi en inspirerend.