MediaCafé Westergasfabriek

Maandag t/m Vrijdag 17:00 - 22:00
Zaterdag Gesloten

Winde F.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Ondanks dat je het gevoel hebt dat je hier toch een beetje in een café zit te eten, was het verrassend goed. Geen culinaire beleving, maar gewoon prima eten. De bediening is vlot, vriendelijk en vrolijk. Er hangt een wat losse sfeer die goed bij de ambiance past. We aten hier met een gezelschap van vijf. Over het delen van drie nagerechten werd niet moeilijk gedaan. Leuke ervaring!
Jos H.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Wegens het bijwonen van DWDD zijn we na de uitzending hier gaan eten.
Vooraf hadden we beiden voor de wortelsoep gekozen. Hier was niets mis mee. Brood en een beetje humus erbij, in orde.
Bij het hoofdgerecht ging het echter mis. De kalfsbiefstuk was op. Op vrijdagavond, nota bene, in de gehele horeca een topavond, en zeker bij dit restaurant dat altijd goed gevuld is, mag je toch op grond van je ervaring weten hoeveel kalfsbiefstuk er op zo'n avond besteld wordt, en dus ingekocht moet worden. Een flinke misser dus. Oke, dan wordt het dus kabeljauw (en niet kabeljouw zoals op de menukaart staat, tenzij het een nieuw soort vis is...)
De kabeljauw staat als volgt omschreven op de menukaart: "Op de huid gebakken skrei-filet, met een brandade van zoete aardappelen en gerookte forel, pastinaak, bosui en groente antiboise." Dit smaakte uitstekend en was goed klaargemaakt.
Mijn partner had helaas een minder prettige culinaire ervaring. Bij haar MC fried chicken, die verder overigens goed was klaargemaakt, lag een zak friet op het bord, waarvan de frieten er te donkerbruin uitzagen. Ze waren inderdaad ook niet te eten, te taai, te vet, te donkerbruin. Toen ze daar over klaagde stelde de aardige bediende (v) voor om een nieuw portie te laten komen. Even later kwam ze terug, met de mededeling dat de friet op was. Heeft mijn partner dan soms oude friet opgediend gekregen. Wie zorgt daar toch eigenlijk voor de inkoop? Dat mag toch niet op een vrijdagavond voorkomen, dat je geen (kalfs)biefstuk meer kan opdienen, en ook de friet op is. Voor de duidelijkheid: we kwam gewoon om 20.00 uur, dan moet een gerenommeerde keuken nog alles in voorraad hebben, zeker gezien de beperkte menukaart van dit restaurant. Zit hier soms hetzelfde management van het DWDD-pop-up-restaurant achter? Ik vrees het ergste.
In ieder geval kregen we het dessert gratis aangeboden.
Tja, komen we hier terug? Nou, voor een drankje voor of na de opname kan geen kwaad, maar echt niet meer om te eten. Er is genoeg culinair aanbod op het Westergasterrein, maar daar kwamen we pas later achter. Je hoeft dus echt niet daar te eten voor of na de uitzending, maar ja, via de link op de site van DWDD-bijwonen kom je automatisch hier terecht. Op zich niet erg, maar maak het dan ook waar!

Luba K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2014
Heerlijk gegeten in een super gezellig cafe op een leuke aparte locatie tijdens de opname van DWDD. Vriendelijke, gastvrije bediening. Heerlijke salade als voorgerecht, hoofdgerecht op de huid gebakken snoek-filet, mijn partner koos voor konijn, beide met verschillende heerlijke bijgerechten. Jammer dat wij geen nagerecht konden gebruiken ivm tijdstip concert elders in A'dam. Maar wij komen hier zeker terug voor een volledig menu. Ga en geniet
Elre .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2014
Wouw wat hebben we hier lekkere aspergers gegeten. Echt heerlijk. Sfeer is uitstekend en de bediening erg attent en aardig. Jammer dat de huiswijn iets minder was, leken bubbels in te zitten. Kijk uit naar volgende bezoek!
Paul P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2014
Aan de ene kant de prachtige gebouwen van de Westergasfabriek. Aan de andere kant deze of gene bekende Nederlander die je af en toe voorbij ziet struinen rondom DWDD-tijd. Maar je gaat hier toch vooral naartoe vanwege het heerlijke eten en de geweldige bediening. Gisteren zelf de gebakken sardines gehad met een risotto van doperwten, tomaten, groene asperges en linten van venkel. Top! En de Capo de tutti Capi (laat je niet misleiden door de namen van de gerechten) van beide tafelgenoten was ook schoon op (voor wie het weten wil: de 'Capo' is spaghetti met Napolitaanse saus, kalfsgehaktballetjes, spinazie, plukverse basilicum, mozarella picolini en wat dies meer zij). Allebei aanraders. 'Helaas' is er elke week een nieuwe kaart. Genoeg reden dus om weer snel terug te gaan.
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
wat een leuke hippe tent ! en een smakelijke menukaart/gerechten. gelukkig geen "fabriekswerk" maar wel met een vorm van zorg en interesse klaar gemaakt. en....we waren met 18 man/vrouw, en het eten werd wel grotendeels gelijk geserveerd. dat kunnen ze dus goed!

echter....als je vraagt om friet...en je krijgt na enig aandringen (een stevig uur later) te horen dat ze dat niet konden redden qua tijd (ivm de televisie-uitzending) dan is dat klungelig, roep gewoon dat je het vergeten bent, dat klinkt veel sympathieker
Fred G.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Voor DWDD lekker gegeten: asperges +ham + botersaus + ei + bieslook. Vergezeld van een degelijke huiswijn.En een bijzonder vriendelijke bediening ! Waarschijnlijk een optimaal moment.
George07 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
Heerlijk gegeten na een bezoek aan DWDD. Goede sfeer, enthousiaste bediening en verrassend lekkere wijn. Fantastisch 3-gangenmenu voor maar 24,95
Aanrader!!
Coco B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2014
Heerlijk gegeten van de 5-gerechtenkaart die elke week wisselt, de sashimi vooraf en de curry en salade Nicoise als hoofd gedeeld. Goede kwaliteit, balans in smaken en heel erg leuk en gastvrij personeel! Zeker een aanrader als je in de buurt bent!
MaAllie .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2014
Elke keer weer een feestje om MediaCafe te bezoeken. Of het nu gaat om een bezoekje aan DWDD of een andere uitzending, we combineren dat altijd met een dinertje in het MediaCafe.
Het eten is altijd verrassend goed, gezond, eerlijk en smaakvol, de bediening uiterst gastvrij en de sfeer wat druk, maar nooit storend. Mijn vriendin koos voor cannelloni met schotse zalm en ik voor huisgezuurde kool met verse rookworst. Heerlijk gegeten, helemaal niets mis mee, met name de zuurkool met worst is van een huis,tuin en keukengerecht omgetoverd tot een smaak- en presentatie-beleving. Goed gedaan mensen, graag volhouden, dan doen we volgende keer gewoon weer mee
Roel D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Weinig woorden nodig om dit te beschrijven. Met 4 personen hier gegeten en alle 4 van mening dat het eten heel matig was. Het was maagvulling, overigens wel tegen een lage prijs. Hoewel op een leuke locatie komen we hier niet meer terug
Mila D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2014
Laat ik beginnen met het positieve: de bediening is uitstekend, de mensen zijn aardig en doen hun best het je naar de zin te maken. De wijn, een Gruner Veltliner, was prima. Maar...het eten is echt middelmatig. Ik had een stoofpotje met pompoen en paddestoelen voorzien van een hoedje van saai bladerdeeg. Redelijk van smaak maar echt niets bijzonders. De pasta met vis, tja zo maak ik het zelf op een doordeweekse dag ook in 10 minuten.
Jean-Paul S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
We hadden niet veel tijd om te eten in verband met een opvolgende afspraak, maar dat was geen probleem. We bestelden het eten en het werd redelijk snel al opgediend. Kon ook wel want het was erg stil binnen, dit keer geen uitzending op het programma, dus weinig publiek.

Ik had een steak met stamppot. De steak was gewoon niet goed gaar en erg taai. Ook veel vet en zeen, dus een slecht stuk vlees helaas. De stamppot was wel goed te eten, maar alleen stamppot zonder een goed stukje vlees smaakt al gelijk een stuk minder helaas.
Anne_m .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Voor PICNIQ Festival ooit hier gegeten + borrel. Heel leuke sfeer, leuke mensen, goed en vriendelijke bediening. Eten vond ik OK maar bediening was top. Het is echt een plek om te eten in de zomer denk ik (bijvoorbeeld: na een dagje zonnen in het westerpark).

Conclusie: Zomer restaurant van Westerpark.
Rosanne S.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Op een erg koude dag letterlijk binnen komen waaien. Het was niet meteen duidelijk dat het cafe vooral bedoeld is voor studiopubliek. Gelukkig konden wij er ook wat eten, lekker rustig omdat het publiek net de studio inging! Eten smaakte goed, smaken mooi in balans. Personeel vriendelijk en attent. Geen hoogvlieger maar het was voor ons op dit moment precies goed.
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2013
Na DWDD hier gegeten. Tijdje terug ook gegeten en toen was het heerlijk, maar deze keer viel het wat tegen. We kozen voor het 3 gangen menu voor 25 euro. Als voorgerecht hadden we de carpaccio en bospaddenstoelravioli. Carpaccio was prima en ook de ravioli was lekker, maar daar was de portie extreem klein van, maar 1 raviolo namelijk! Voor 8 euro vonden we dat een wel erg kleine portie. De opmerking van de keuken was dat het zo klein was omdat het een delicatesse was... Hoofdgerecht lasagna met spinazie, pompoen en geitenkaas. Deze was lekker maar er zat in verhouding teveel kaas in. Biefstuk was prima. Dessert was een sachertorte, was lekker, maar van te voren was ons gezegd dat het dessert manderijnenpannacotta zou zijn, dit werd na het hoofdgerecht dus aangepast. Al met al best prima eten, maar ze kunnen veel beter en hebben wat steken laten vallen.
Christine P.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Kom hier vaak. Namelijk als ik naar DWDD ga. Ik haal hier altijd iets te drinken voor dat de uitzending begint. Ook heb ik ooit een bon gehad voor een 'hapje' na de eerste keer dat ik er was. Bij hapjes denk je toch aan bijvoorbeeld een bittergarnituur. Echter kreeg ik een soort pasta menu. Ik ben er gek op. Het was een soort lasagne, een ware pastasalade en een koude pastasalade. Dit was goed! Ik zou adviseren van te voren te reserveren als je uitgebreid wilt dineren. Het is wel behoorlijk duur! Ze zijn namelijk zoveel mogelijk biologisch enzovoorts. Decor stelt niet heel veel voor. Maar als je dus als VARA-lid besluit naar DWDD of Pauw en Witteman te gaan, kun je hier prima eten.