Mechoui

6,3
Voordelig
Jeffrey B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Mechoui is een gezellig en leuk restaurant. Het leuke aan dit restaurant is dat het niet de doorsnee maaltijden heeft, zoals een standaard biefstuk of mixed grill. Door de mezze kun je veel verschillende gerechten proeven en deze zijn door de vele soorten kruiden erg smaakvol. Naast de mezzes zijn er nog hoofdgerechten die erg groot zijn. Door de korting die je kan krijgen met mezzes kan je erg goedkoop eten. Een erg leuk en lekker restaurant met grote porties.
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Al meerdere malen bij Mechoui wezen eten, en elke keer komen we weer voor verrassingen te staan. Het eten is altijd lekker en erg goed bereidt met heerlijke ingrediënten. Ze hebben een ruim aanbod van verschillende gerechten, ook zeker de messes zijn een aanrader.
M D.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Wij aten hier op een dinsdagavond. Restaurant zat vrijwel vol, maar gelukkig hadden we gereserveerd. Het duurde even voordat we de kaart kregen. We besloten te gaan voor Turks brood met tapenade, aioli, tzatziki en feta in pesto (prima te eten), gevolgd door Chorba (soep, erg lekker) en diverse mezze. Helaas kregen we na het Turks brood direct de eerste mezze. Nadat we er op wezen dat we ook soep hadden besteld, werden de mezze weer weggehaald en kregen we een poosje later alsnog de soep. Weer duurde het een poosje voordat daarna de mezze kwamen. Toen we halverwege nog couscous en salade bijbestelden duurde dit weer zo lang dat de mezze al op waren. De mezze en de bijgerechten waren van zeer wisselende kwaliteit.
Ik wilde graag een mokkalikeur na, maar die bleek er niet te zijn. Wel raar als je bedenkt dat er een Café marakkeche op het menu staat waar mokkalikeur in zou moeten zitten..
Toen we tot slot de rekening controleerden bij het betalen werd deze nog even door het personeel onder onze neus weg gehaald omdat er i.p.v. een fles rode wijn 2 glazen rode wijn op stonden. Dus werd de toch al forse rekening nog vijf euro duurder. Geen klantenbinder zullen we maar zeggen..
Al met al een nogal rommelig avondje eten waar de prijs-kwaliteitverhouding toch wel zoek is.
Jelly H.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
We hebben hier op een zaterdagavond gegeten. Toen we binnenkwamen was er nog geen bedienend personeel aanwezig, we werden aan een tafeltje gezet en moesten wachten tot deze aanwezig waren.. (hierbij moeten we wel zeggen dat wij érg vroeg kwamen eten ;-) )

We kozen 6 mezzes (per stuk zijn ze €6,50, als je er 3 besteld in totaal €16,50):
- 1x de koude mezze, je kunt dan 4 soorten smeersel kiezen (wel ok)
- Mediterrane quiche (erg lekker)
- Stoofpotje met lamsvlees uit de oven (lekker)
- Lams/rund gehakballetjes in knoflook/koriander saus (lekker)
- Gegrilde merguez (alleen daarom al zou ik terug gaan!)
- Spiesjes van gemarineerde osssehaas (yes please!)

Al met al erg goed gegeten en dat voor 16,50 per persoon!
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Lekker gegeten
Voor de prijs zeker niks dan lof.
Hoeveelheden redelijk tot voldoende.
Leuk decor

Wist niet goed wat ik kon verwachten qua kruiden. Had wel iets meer mogen zijn maar misschien hoort dat niet.

Couscous super
Mijnrestobezoek .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Dit is de derde of vierde keer dat we dit resto bezochten. Na aanvankelijk enthousiasme besloten niet meer te gaan. De kwaliteit neemt elke keer verder af. Het eten is soms lauw, de hoeveelheid vlees valt tegen. We aten met een man of tien en hebben daardoor de meeste gerechten kunnen proeven. De schotel met gehaktballetjes echt overslaan. Het is gewoonweg niet lekker. De bediening is weinig alert. Jammer hoor. Het begon zo goed een paar jaar geleden.
Am12 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Heerlijk gegeten in dit gezellige typische noord Afrikaanse restaurant.
We begonnen met turks brood met verschillende smeersel erbij. Daarna hebben we mezze en een lamsvlees tajine besteld. De hele tafel stond vol toen we alles kregen. De tajine was heerlijk, niet pittig maar toch heel gekruid. De sfeer was heel fijn met vriendelijke bediening die de tijd neemt om alles van de kaart uit te leggen.
Een heerlijke ontspannende avond gehad bij Mechoui, kom hier graag weer.

Carolius .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Trage, vergeetachtige maar aardige bediening en gezellig interieur. En daarmee hebben we alle positieve punten gehad. De mezze als voorgerecht: niet vers Turks brood met prefab mezze die smaken of ze rechtstreeks bij de AH zijn gekocht. Hoofdmezze: een smakeloze 'quiche' die bestaat uit een plak kikkererwtenpasta in halfgaar eierstruif. Salade: een prefab mixed salad die zo uit een plastic zak komt, met daar een blok feta overheen en wat olijven en sinaasappel. En een bonen/notenschoteltje dat niet warm was, waarna we het compleet ingedroogd uit de magnetron weer terug kregen.
Misschien zijn de vleesgerechten de moeite waard, maar als dit de kwaliteit van de vegetarische gerechten is betwijfel ik dat. In tijden niet zo slecht gegeten. Een tent om te vermijden.
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Afgelopen zondag heb ik samen met een vriend bij restaurant Mechoui gegeten. Het eten was lekker: Lamsvlees met cous cous en salade. In het begin verliep ook de bediening uitstekend en heel vlot. Echter op het laatst ging dat wat minder. We waren klaar met eten en wilden de rekening vragen. Die zou gebracht worden. Na een half uur hadden we nog steeds geen rekening gekregen. Dus wij nog maar een keer opnieuw om de rekening gevraagd. Toen werd deze wel gebracht. Wat ons verder op valt zijn de hoge prijzen. Vooral de voorgerechten zijn erg duur: € 6,50 voor een bord soep vind ik erg veel. Hetzelfde geldt ook voor de nagerechten.
Marije82 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
We hebben koude en warme mezzes gegeten. Het vlees van de warme gerechten was lekker mals en goed gekruid (niet scherp).
De ontvangst was niet hartelijk. Tijdens de avond werden twee bijgerechten pas gebracht toen we er naar vroegen omdat we de hoofdgerechten al bijna ophadden.
Levenssgenieter .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Heerlijk gegeten bij dit restaurant. Het was druk en we moesten lang wachten voor we eindelijk geholpen werden. Wel heel vriendelijk, dat wel en we werden goed geadviseerd over het te kiezen menu. Aangeraden werd om alles maar in eens te bestellen, omdat het druk was en de serveerster bang was dat we lang zouden moeten wachten tussen voor en hoofdgerecht. Dit gedaan, maar het ging sneller dan gedacht en voor we het wisten hadden we voor en hoofdgerechten allemaal tegelijk op tafel staan. Het eten was erg lekker van smaak en zeker niet duur. Het was steeds een kunst om iemand te pakken te krijgen voor een drankje. Ook het afrekenen duurde een eeuwigheid, ook toen we naar de bar liepen om daar dan maar te betalen. De vriendelijke meisjes konden het echt niet af met zijn tweeen en dat is voor klanten vervelend. Gezien eerdere recencies is dit niet de eerste keer het geval. Kortom, eten erg lekker, bediening is absoluut onvoldoende en dat is erg jammer!
Heine .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Op invitatie van twee vrienden bij dit restaurant wezen eten.
De oude deur met ouderwetse spanveer (hier zo nog iets meer over) bracht ons in een niet heel groot en redelijk smaakvol aangekleed restaurant.
Na ongeveer 10 minuten konden we van de vriendelijke serveerster wat te drinken bestellen. Na ongeveer weer 10 minuten kregen wij hetgeen besteld met de opmerking dat het druk was, cq. er een onderbezetting in het personeel was. Dit hebben wij geweten want na de opname van onze bestelling duurde het nog een half uur voordat ons voorgerecht ter tafel kwam.
Zonder enige vorm van uitleg konden wij de koude voorgerechtjes met brood en warme gehaktballetjes opeten.
Er zat smaak aan maar deze was net zo vlak als de tafel. Het voorgerecht was nog niet op of het inefficiënt werkende personeel (heen en weer lopen met lege handen) kwam al aanzetten met ons hoofdgerecht.
Ook deze smaken waren magertjes.
Tijdens de maaltijd duurde het ongeveer 25 minuten alvorens onze bestelde fles wijn op herhaald verzoek gebracht werd.
We hebben niet meer nagedacht over een nagerecht en zijn enigszins teleurgesteld door de oude houten deur met ouderwetse spanveer vertrokken.
Deze deur met veer is de klapper van de zaak! Helaas in de meest letterlijke zin van het woord want als mensen de deur achter zich loslaten, knalt hij met een vreselijke rotklap dicht.
Ik bij ons vertrek de deur rustig achter mij dicht gedaan en laat dit voorlopig ook zo.......
Maissa Daouia K.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Ik was daar met een groep van 7 personen en iedereen vond het heerlijk! We kregen heerlijke mezen hapjes en twee mooie grote schalen, een daarvan was met zoete kip en de ander was met ossenhaas. De bediening en de sfeer was ook goed. Mechoui is zeker voor herhaling vatbaar!
Aaldert V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Vanavond met mijn goede vriend in dit restaurant gegeten. Helaas lijkt het personeel niet te weten dat ze in een restaurant werken waar normaal gesproken gastvrijheid en service hoog in het vaandel zou moeten staan. We hebben onze bestelling gedaan bij een jongeman.

We hadden beiden gekozen voor een voorgerecht en een hoofdgerecht. Mijn voorgerecht kwam vlot op tafel, in de verwachting dat het voorgerecht van mijn vriend ook wel snel zou komen ben ik alvast begonnen aan mijn bord. Het duurde echter lang voordat het voorgerecht van mijn vriend geserveerd werd, inmiddels had ik mijn bordje al leeg. Het voorgerecht van mijn vriend werd tegelijkertijd met zijn hoofdgerecht opgediend. Oke, beetje vreemd, maar er kan eens iets misgaan en we wilden beiden niet onze avond laten verpesten en daar nou een hoop spektakel over te maken. Dus maar wachten tot mijn hoofdgerecht dan zou komen, en die kwam maar niet..............Dus op een gegeven moment aan de serveerster (de jongeman was verdwenen ?) gevraagd wat nu eigenlijk onze bestelling geweest was, en of dat dan goed doorgekomen was in de keuken.

Na lange tijd (zeker 10 minuten) en nogmaals vragen van ons kwam de aap uit de mouw, en vertelde ze dat het fout gegaan was, en er dus inderdaad een hoofdgerecht niet uitgeserveerd was. Excuses etc.etc. en die hebben we ook aanvaard, en de rekening gevraagd. Ondertussen had ik al met mijn vriend gezegd, van als ze ons nu in ieder geval een drankje minder in rekening zouden brengen bijvoorbeeld, dat ze dan nog iets goed zouden kunnen maken.

De rekening was oke, het niet uitgeserveerde hoofdgerecht was niet in rekening gebracht. Echter alle drankjes (5 biertjes in totaal) zijn wel totaal in rekening gebracht. Ik heb de serveerster nog verteld dat dit wel een gemiste kans was om onze avond nog een beetje goed te maken. We hebben dus geen fooi achter gelaten, en dit is ook zeker een restaurant wat ik nooit meer zal bezoeken.

Ik moet zeggen dat het eten wat ik wel gehad heb zeker smakelijk en goed was, en daar hoor je mij dus ook niet over klagen. Ik wil alleen de tip geven aan de bedrijfsleider om zijn personeel toch beter te sturen en het besef bij te brengen dat ze in een sector werken waar service, gastvrijheid en flexibiliteit tot je basis skills moet behoren.

Een gemiste kans !!

Aldus een minder tevreden klant.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Machoui is een restaurant dat Noord-Afrikaans eten serveert uit Tunesië. Algerije en Marokko. Het eten is heerlijk en er is een ruime keuze aan gerechten, mezzes (tapas-achtige hapjes) en gewone gerechten. Ik at er met een collega op vrijdagavond, terwijl er een band gypsy-muziek op de achtergrond speelde. We lieten de keuze over aan de serveerster, die ons een gevarieerde selectie van heerlijke, goed gekruide mezzes bracht. De koude mezze met brood en humus was niet zo bijzonder, maar de overige warme mezzes waren heerlijk, vooral die met lamsvlees. De Tunesische huiswijn was redelijk, niet heel geweldig. Het geluid om ons heen was wat luid vanwege een grote groep naast ons. Dat werd gelukkig beter nadat ze waren vertrokken. De bediening is niet snel en wat rommelig, maar wel heel vriendelijk en daar gaat het om. De afsluitende Arabische koffie was geweldig. Al met al een zeer geslaagde avond.
AlleenPuur .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
We hebben heerlijk gegeten bij Mechoui. Voorheen liepen we in de haast deze zaak voorbij. Onwijs zonde want het eten is heerlijk, de Arabische koffie is echt een aanrader en het personeel is erg vriendelijk. Onze volledige review is online te vinden.

Het enige minpunt was de gamba. Deze bevatte teveel olie waardoor het niet meer te doen was om deze te pellen.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Traditionele keuken met Noord-Afrikaanse gerechten. Een kaart waarbij je diverse kleine gerechten kan samenstellen voor een leuke prijs!
Bij binnenkomst konden we een plekje uitkiezen maar we waren al snel vergeten door de 2 jonge bedienden. Schijnbaar iets te druk met hun telefoon en met elkaar dan met de gasten in het restaurant. Dat viel ons de gehele avond wel op ondanks dat het restaurant niet vol zat. Het eten was prima en zoals verwacht voor dit type restaurant.. In onze mening had het iets meer pit en kruidigheid mogen hebben want dat mag zeker in deze gerechten! Ruime porties echter de presentatie en aankleding kan beter. Waarom niet een mooi plateau om de diverse gerechten te presenteren? Bedienend personeel in sneakers en vale spijkerbroeken die gerechten rondbrengen? Het kan beter. Maar desondanks veel keuze in gerechtjes voor een prima prijs!
Albert F.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
lekker gegeten in dit niet zo heel erg traditionele restaurant. Makkelijke bediening met veel kennis over het voedsel. Gerechten waren wel traditioneel zonder zout. Dat kun altijd zelf toevoegen
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
We kozen voor een soort mezes menu, zes schotels voor twee personen. Alles direct vanuit de keuken goed warm geserveerd. De porties per schotel zijn redelijk groot, meer en elk geval dan de gemiddelde Nederlandse Tapa. Alles zeer smakelijk en eerlijk klaargemaakt en zeer goedkoop voor wat je krijgt. Voor sommige mensen is het eten misschien weinig gezout, maar dat kun je gemakkelijk verhelpen. Dat er weinig zout wordt gebruikt, verdient juist een compliment. De fles rode wijn (Sidi Braim) ook prima en goed geprijsd. Kortom: ongelofelijk prijs-kwaliteitsverhouding, zeer aanbevolen.
Sabrina V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Leuk en gezellig restaurant, sfeervol muziek ontbrak had een leuke aanvulling kunnen zijn. We hadden een mooi plekje bij het raam en de bediening was vriendelijk. Wel moesten we lang op het eten wachten en werd ons niet gevraagd of we een nagerecht of nog iets te drinken wilden. Alsof we weg moesten. Dat vonden we jammer. We komen wel terug. Het eten was heerlijk!