Meatless District

Bilderdijkstraat 65-67 1053 KL Amsterdam Nederland Kaart
31-207220804

Over restaurant Meatless District

Veganistische hotspot in Oud-West

Meatless District is met haar industriële inrichting en veganistisch menu een knipoog naar de wijk Meatpacking District in New York. Eigenaressen Cil Vermolen en Cathalijne Huijben doen met hun verrassende smaakcombinaties niet alleen veganisten en vegetariërs een groot plezier. Ze dagen ook verstokte vleesliefhebbers uit hun grenzen bij Meatless District te verleggen. Ook een aanrader voor een verse koffie of een gezellige borrel.

Meer informatie over restaurant Meatless District

Truus G.
marlijn S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Fijn dat er een veganistisch restaurant is dat toegankelijk is voor een breder publiek. Voor een doorgewinterde vegan zijn de gerechten helaas wel wat aan de saaie kant.
Heleen L.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Dat viel eerlijk gezegd wat tegen....we hebben hier geluncht ,maar eerlijk gezegd was het niet echt smaakvol...het was wel Ok..maar niet meer dan dat. Verder vind ik een kale burger van11,50 wel erg duur.. de taco was Ok...maar niet meer dan dat. Sfeertje moet je van houden..ik vond het iets te hippig vegan. Wel fijn dat dit soort restaurants steeds meer in opkomst zijn!
Maud F.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gezellig en ruim ingericht restaurant met een gevarieerde kaart. De porties waren groot en de bediening was vriendelijk.
MinaR .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Fijn dat er meatless initiatieven zijn! Leuke plek, aardig personeel en gezellige sfeer. Combinaties van ingrediënten in de gerechten zijn wel een beetje vreemd; 'nori' met tomatensaus.. Grote porties, waar voor je geld, maar niet erg culinair.
Nicole R.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Fantasieloos veganistisch eten. Erg jammer. Je kan zo veel lekkere spannende gerechten maken maar bij meatless district hebben ze dat nog niet door. Koude nori met harde rijst. Ceasar salad met watercres en gefrituurde vegan kip. Hoofdmenu met 5 gerechten waarvan 2 smakelose burgers zijn. Het enige wat lekker was was de bloemkool tempura en de bietjes. De rest was smakeloos. Precies wat non vegans denken over veganistisch eten.
Sarina L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Super lekker gegeten gisteren. Leuke en gezellige sfeer, aardige bediening en top eten! We komen zeker een keertje terug!
Arlette92 .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Vriendelijke service, eten was super goed! Ik kom hier zeker nog eens terug! Een aanrader voor ook als je niet dagelijks al vegan eet.
M.J. A.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gezellige avond. Eten goed en verzorgd. Een aanrader als je veganisten en vegetariërs in je familie hebt.
Hannelore G.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Echt heel lekker gegeten! Niet alleen lekkere maar ook mooie gerechten. Top bediening. Zeer aangename avond gehad. Aanrader!
S.i. K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Prachtig eten, niet vleesloos maar anders. Spelen met smaken en ingrediënten.
Bediening is een klasse apart.
Willemsvl .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
De verwachtingen waren hoog, nieuwsgierig naar de hippe vegetarische keuken. Maar die viel wat tegen.
De aardige bediening liet ons twee rode wijnen proeven, fijn, we kozen een Siciliaanse ‘met alle keurmerken die er bestaan’.
Als voorgerechten de bloemkooltempura (met bloemkoolcreme, doperwtencreme en harissa). Een forse portie, vrij saaie tempura met op zich smakelijke, maar niet al te pittige harissa. De doperwtencreme was vrij grof maar lekker. Het andere voorgerecht, de nori met geroosterde groene asperges, werd geserveerd met een enorme plas tomatensaus. Die was overbodig, de norirolletjes (eigenlijk gewoon sushirolletjes met alleen rijst) hadden genoeg aan de avocado- en (alweer) bloemkoolcreme. Wel jammer dat de rolletjes tevoren waren klaargemaakt; dat komt de smaak en structuur van de nori niet ten goede. De toast die erbij werd geserveerd was een rondje saai gortdroog geroosterd witbrood.
Echt mis ging het bij de hoofdgerechten. De quesadillas met nacho’s waren ‘okee’ maar zeker niet spannend, eerder voorspelbaar. En ken je de mop van de vegetarische burger? Die kwam niet… Althans, wel het broodje met veel saus en wat komkommer en aubergine, maar de burger zelf werd pas na een minuut of vijf door de charmante bediening nagebracht (ik dacht eerst dat het echt een saai broodje was). Vergeten in de keuken. Kom op kok, als je vanuit je open keuken recht op onze tafel kijkt, wees dan een man en kom je fout zelf goedmaken, in plaats van je te verschuilen achter je collega! De MD-burger zelf bleek structuurloos en vrij droog (net als de saaie Italiaanse bol), en erg zout; zonde, want je kunt echt een heel smakelijke en spannende burger maken zonder vlees.
Vegetarisch koken kan zo leuk en lekker zijn; hopelijk slaagt Meatless District erin om een verbetering door te voeren en goede ambassadeur te worden van de keuken van de toekomst!
Marleen R.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Eindelijk een hippe en moderne vegan tent met fantastisch eten! Wat een aanwinst. Mooie moderne inrichting, fijne ambiance en ook niet te duur. De gerechten zien er fantastisch uit en smaken ook zo. We waren met een gezelschap waaronder een vleeseter. Ze herhaalde meerdere keren hoe verrast ze was, ze had niet verwacht dat vegan eten zo lekker kon zijn. Dus ik zou zeggen, ga erheen!
Meghan L.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Superlekker gegeten bij Meatless District. We hadden twee hoofdgerechten gedeeld met frietjes en dat was echt meer dan genoeg. Helaas kon er geen toetje meer bij. Dit was de vierde poging om bij MD te eten, viste telkens net naast de boot met reserveren. Maar ik ben blij dat ik er nu geweest ben en kijk uit naar de lunchkaart!
Renée E.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Erg lekker, vooral de 'mayo' ! Eindelijk een leuke vegan tent!
Ik had de 'Cheeseburger, erg lekker, alleen het broodje was iets te hard en droog.
Ook aardig personeel.
Ik kom ook snel een keer lunchen.
Maud V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Het voorgerecht (aspergesoep) was erg lekker. Als hoofdgerecht koos ik de quesadillas maar die vind ik met echte kaas toch lekkerder. De bediening is erg vriendelijk en efficient.
Susan S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Fijne ambiance binnen en heel vriendelijk personeel. Mijn tafelgenoot had de quesedillas en ik zelf de MD burger met 'kaas'...allebei heerlijk zitten smullen. Fijne avond gehad!
Maya R.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Heerlijke Quesadilla gegeten met fijne biodynamische wijn. Warme en sfeervolle plek met genoeg ruimte voor privacy met je tafelgenoten. Ik kom zeker terug om de rest te proeven!
MxTx .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Meatless District is een geweldige aanwinst voor het veganistische aanbod in Amsterdam. Bij binnenkomst is het eerste wat opvalt de centrale ligging van de bar, met daar omheen de tafels. Het is industrieel ingericht, maar nog steeds erg sfeervol. De menukaart bevat een selectie aan gerechten uit verschillende windstreken; Italiaans, Mexicaans, en Internationaal. De MD Burger is smaakvol en komt qua textuur dicht in de buurt van echt vlees (hier moet je van houden). De vegan mayonaise die erbij wordt geserveerd is heerlijk. Verder is de pasta met pesto en vegan parmezaan zeker een aanrader. Het dessert van (vegan) vanille-ijs met gefrituurde banaan is een perfecte samenspel van smaken, maar de combinatie met cayennepeper kan voor een verassing zorgen. Over de bediening niets meer dan lof; ze zijn vriendelijk, relaxed en attent. Kortom, zeker het bezoeken waard!
DominiqueK .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij waren met de familie uit eten, waarvan de helft veganistisch en de andere helft niet. Het eten was wederom heerlijk en de porties erg ruim. Daarnaast had een van ons een notenallergie, waar gewoon rekening mee gehouden kon worden. De service op dat punt was dan ook top.
Verder kun je gezellig zitten en hebben we genoten.