Meatless District

Bilderdijkstraat 65-67 1053 KL Amsterdam Nederland Kaart
31-207220804

Over het restaurant Meatless District

Veganistische hotspot in Oud-West

Meatless District is met haar industriële inrichting en veganistisch menu een knipoog naar de wijk Meatpacking District in New York. Eigenaressen Cil Vermolen en Cathalijne Huijben doen met hun verrassende smaakcombinaties niet alleen veganisten en vegetariërs een groot plezier. Ze dagen ook verstokte vleesliefhebbers uit hun grenzen bij Meatless District te verleggen. Ook een aanrader voor een verse koffie of een gezellige borrel.

Meer informatie over restaurant Meatless District

Caro B.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Het restaurant had een gemoedelijke sfeer en was mooi ingericht. Het eten wat erg inventief, verrassend en bovendien heel erg lekker. Zoveel mogelijkheden zijn er vaak niet voor vegetariërs, laat staan voor veganisten. Zeker een aanrader!
monique502 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Elke keer weer heerlijk eten bij MD. De hele kaart is vegan, dus lekker zorgeloos kiezen. En niet onbelangrijk voor mij: ze weten wat er glutenvrij is, of kunnen gerechten aanpassen naar glutenvrij. Top tent!
Goed bereikbaar met OV. De tram stopt er voor de deur en je bent met 10 minuten op station Sloterdijk.
Willem T.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2017
Het eten is goed tot heel goed, het raw chocolat toetje viel wat tegen. De bediening is heel aardig en voorkomend, niet overdreven, gelukkig!
De hoogteverschillen van de vloeren hebben betere markering nodig om valpartijen te voorkomen.
Bart A.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Pas binnen kwamen we er achter dat we een vegan restaurant binnen waren gelopen. De voorgerechten, paté met walnoten en vegetarische tartaar waren fantastisch en een geweldige verrassing. De hoofdgerechten, curry en bladerdeegflaps met boerenkool, waren lekker, maar een stuk minder spectaculair. Desalniettemin lekker gegeten en een groot compliment voor de leuke bediening!
Maarten N.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Dat er anno 2017 in een stad als Amsterdam nog zo weinig vega(n) restaurants zijn, is vrij bizar. Hulde derhalve voor Meatless District. Dat er snel meer volgen!
Fleur B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
De kokoscurry was super lekker!! Ook staan er allemaal verschillende aparte frisdrankjes op de kaart waarvoor ik zeker nog een keertje terug ga komen. De cucumis en de rose lemonade kan ik aanraden. De bediening was vriendelijk en kon al mijn vragen over de kaart goed beantwoorden. Leuk interieur.
Werner R.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Voor een verstokte liefhebber van vleesgerechten is het nuttigen van een vegetarische maaltijd een onderneming die voorgeprogrammeerd is door persoonlijke vooroordelen. Deze vormen een drempel die eerst overschreden dient te worden voordat van een objectieve beoordeling sprake kan zijn. De bestudering van het menu werkte op mij drempelverlagend door de bijzondere en veelzijdige keuze aan gerechten waardoor het ontbreken van vlees niet echt een gemis vormde.
Integendeel, teneinde het gebodene tot hun recht te laten komen leek de afwezigheid van vlees zelfs een voorwaarde. Mijn tafelgenote (zij is sinds haar jeugd vegetariër) en ik bestelden verschillende menu's + een aantal varianten teneinde een zo breed mogelijke indruk te verkrijgen aangaande de bereiding en de smaak van de MD-gerechten.

Welnu, mijn eerste voorstelling dat vlees geen toegevoegde waarde zou bieden aan de opgediende vegetarische gerechten werd bewaarheid. Zowel de bereiding, als de gerechten op zich logenstraften mijn eerdere vooroordelen. Het smaakte mij uitstekend. De bijzondere kwaliteit en -smaak van de gerechten werden bevestigd door de vegetarische expertise van mijn tafelgenote die onomwonden verklaarde MD met stip op te nemen in haar voorkeur waarbij ik mij volgaarne aansloot.

Caroline & Werner
Rachel F.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Als echte liefhebbers van vegetarische en veganistische gerechten waren we vol verwachting. Want al zoveel goeds gehoord over MD. De gerechten waren wat ons betreft niet lekker en doordrenkt van een frituur-achtige smaak. Heel erg jammer, want juist de smaak van groenten is zo puur en lekker en daarom ook zo raar dit te verbloemen door frituur te gebruiken. Niet alleen was de smaal doordrenkt, ook onze kleren en haren. De lucht was vanochtend nog duidelijk aanwezig. De vele burgers op het menu zijn prima geschikt om als lunch te serveren, maar niet als avond maaltijd. Toch nog een toetje geprobeerd, maar ook dit was een tegenvaller. De cheesecake met sinaasappel was gort droog en er zat geen smaak aan. Als het toetje op de vegan manier niet lukt, doe het dan niet. Want een cheesecake hoort echt niet droog te zijn.
Beste Rachel, hartelijk dank voor je recensie, jammer dat je onze kaart zo hebt ervaren. We willen graag een breed publiek trekken en hebben daardoor een veelzijdige kaart waar ook burger & friet op horen. Het blijft, ook 's avonds, ons meest populaire gerecht. Naast onze frituur gerechten is er ook keuze uit diverse "gezondere" gerechten. Hopelijk kom je eens terug om deze gerechten uit te proberen en bevallen deze beter. Hartelijke groet, team MD
Priscilla V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Super lekker gegeten bij Meatless! De curry en de rolletjes van rode kool zijn echt een aanrader. Leuke en vlotte bediening. We gaan snel terug om de lunchkaart te proberen.
Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Vandaag de nieuwe kaart uitgetest bij Meatless District. Altijd leuk om keuze te hebben als veganist. Ik at een broodje met noten/champignonpaté. Lekker en goed op smaak. Mooie zaak en fijne bediening.
Shirley C.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heerlijk gegeten met een paar vriendinnen. Zelfs als niet vegetariërs /veganisten was het moeilijk kiezen met zoveel lekkere gerechten op de kaart.
Fijne sfeer, vriendelijk en vakkundige bediening. Echt een aanrader!
Henkie B.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Na binnenkomst een tijd bij de bar gestaan om aandacht te trekken van de serveersters die vooral druk waren met kletsen met elkaar. Eten is flauw, veel te vet en heeft te weining smaak. Geeft vegetarisch eten een niet al te beste naam.
edwinvandervoort .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Voorgerechten fantastisch.
Burgers, te groot broodje, burger droog en smaakte naar boullionpoeder. Erg machtig.
Super service en aardig personeel.
chi101 .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Lekker veganistisch eten, de hoeveelheid frietjes was wel een beetje karig. Het was heel leuk ingericht, maar de bediening mocht wel enthousiaster zijn. Ik zou niet nog een keer helemaal vanuit Den Haag komen voor dit restaurant, maar als je in de buurt woont dan is het wel 't proberen waard.
Flor D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Ik was erg benieuwd, als veganist is het heerlijk niet te hoeven nadenken bij elk gerecht en/of speciale verzoeken in te dienen, in de hoop dat het goed gaat...
Fijn plekje. Eten was prima; ik had de groene wintersalade en mijn vriend een (vega...) cheeseburger; gewoon lekker zonder opsmuk.
We waren er op een rustig moment van de dag (fijn) en de service was echt in orde. Vriendelijk en op tijd.
joachim S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
De voorgerechten waren heerlijk. De burger was niet voldoende gekruid, was droog, te groot in verhouding met de groenten en lag heel zwaar op de maag. Een veredelde, veel te dure snack die absoluut niet past alle postitieve aspecten aan MD. Jammer!
hannekeschouten .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Heb alleen een wijntje gedaan, kan er qua eten weinig over zeggen dus. De kaart zag er wel leuk uit. Aangezien ik geen vlees eet, ben ik enorm voor dit soort concepten. Inrichting ook erg leuk en sfeervol gedaan. Vond het personeel alleen enorm afwezig en onaardig. Jammer, wel een reden om de verrassende kaart niet te gaan proberen.
Els O.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Heerlijk gegeten met een groepje vriendinnen. Zeker een aanrader wanneer je enkel plantaardig eet. Burgers zijn goed wijn was lekker. Wat meer verschillende hoofdgerechten hadden het nog beter gemaakt. De keus is nu nog wel wat beperkt.
stefanie V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Leuke tent, benieuwd naar het nieuwe 2017 menu
piet P.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Het eten was wel ok, maar niet meer dan dat. Het was niet vies, maar gewoon niet zo bijzonder. De sfeer was goed! Gezellige inrichting en vriendelijk, maar wel een beetje klunzig, personeel.