Meat Rotterdam

Zaterdag 11:00 - 02:00
Lang
Charlie B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het eten is heerlijk, ze doen hun naam zeker eer aan wat dat betreft. Maar de open keuken zorgt er voor dat je de geur van eten in je kleding en haren blijft hangen. Service had zeker wat beter gekund. Er was namelijk een vertraging in de keuken waardoor het eten langer op zich liet wachten. Geen probleem op zich, maar het is wel raar dat dit wel aan de ene tafel wordt verteld en een gratis extraatje wordt aangeboden en aan de andere tafel, mijne, niet. Daarnaast werd dat pas verteld toen zij ook al een uur aan het wachten waren. Jammer van de service, want het vlees was geweldig.
Harm10 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Leuk klein restaurant met open keuken. Wat kleine kaart en weinig groenten bij hoofdgerecht. Vlees zeer mals maar laag op smaak (zowel voor- als hoofdgerecht). Geen saus bij vlees maar dat kan een bewuste keuze zijn.
Wachttijd viel mee gezien voorgaande recensies.
Eigengemaakte perentaart zou nog beter geweest zijn met een flinke dot eigengemaakte slagroom!
Leuk restaurant voor met zijn tweeën.
Jolanda V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijke carpaccio gegeten. Zo mals!
Een aanrader is ook het heerlijke stoofpotje met een fantastische smaak. Sfeervol restaurant, niet te groot, bij de oude haven van Rotterdam.
Damian G.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Het restaurant zag ik eens langskomen op Facebook en had mijn interesse getrokken. Gisteravond (25-10-2016) hebben wij hier dus met zijn vieren gegeten. Het restaurant ligt op een mooie locatie en ziet er uitnodigend uit bij aankomst. Wij kwam rond 18.15 aan en werden vriendelijk ontvangen door de bediening welke ons naar de tafel begeleidde en even later terug kwam met de kaart. De menukaart zag er goed en georganiseerd uit. Ook kregen wij een bierkaart en wijnkaart. Voor deze geldt hetzelfde. So far so good. We bestellen wat te drinken en dat komt snel aan tafel. Ik en mijn ouders kozen voor het 4-gangen proeverij menu welke €35,- kost en mijn zusje voor een voor- en hoofdgerecht. Ik vroeg bijpassende bieren bij de gerechten.
De 1e gang komt aan, wat voor een verrassing zorgt, gerookte zalm met zure venkel, kappertjes en een groene salade. Je zou vlees verwachten maar in plaats daarvan vis. Deze smaakte overigens uitstekend. Al snel merken we dat ze deze drukte op een dinsdag avond niet hadden verwacht. Het restaurant zit namelijk bijna helemaal vol. Jammer genoeg worden er hierdoor wat kleine foutjes gemaakt, mijn bier wordt vergeten evenals mijn vader zijn glas wijn. Tijdens het uitruimen werd ons duidelijk, nadat ik nogmaals om het bier had gevraagd en mijn vader zijn glas wijn al had, dat het de eerste dag van een nieuwe menukaart was. Ik krijg mijn bier en het is een bitterzoet biertje van 10%. Aparte keuze. Deze smaakt echter perfect bij de volgende gang welke een ham met hoisin saus en sjalotjes is. Ze vloeien perfect in elkaar over met de lekkere bitterzoete nasmaak van het bier. Echter is de bediening niet scherp en een vol glas is een luxe. De 3e gang zijn 2 verschillende soorten vlees met pompoen en aubergine, wat goed smaakt. Echter wordt het vlees snel koud omdat deze al in reepjes gesneden is. De 4e gang is mango ijs op kruimels van pistache met een siroop van framboos en een gestoofde peer. Een dessert wat het lekkere eten goed afsluit. Hierna nog koffie genomen en uiteindelijk een totale rekening van €185,- . Conclusie: De prijs-kwaliteit verhouding voor het eten is perfect, echter was de service lager dan verwacht wat waarschijnlijk komt door een tekort aan personeel in de keuken. Wij kwamen om 18.15 binnen en vertrokken om 21:45. Een tijdslimiet was niet van toepassing maar het eten had wel wat sneller achter elkaar mogen komen. Misschien kom ik nog een keer terug in het weekend wanneer zij, hoop ik, met meer personeel staan.
Marko V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Zaterdagavond hier op het terras aan de oude haven met vrienden gegeten. De locatie is geweldig dus dat maakt een hoop goed alleen de bediening liet wat steekjes vallen en dat maakte de beleving nét een tikkie minder. Hoewel we echt wel op een opvallende plek zaten, wilde de bediening ons maar niet zien. Gasten die later gingen zitten kregen al hun drankjes toen wij nog moesten beginnen met het doorgeven van onze bestelling. Het eten was prima, alleen als 1 van ons gepofte groenten bestelt, verwacht je niet dat er toch frites op tafel komen te staan. Dit werd gelukkig snel gecorrigeerd. Als dessert hadden we een cheesecake, een stuk chocoladetaart en 2x een sorbet. Bij een sorbet stelden wij ons toch vooral een toef slagroom voor, maar die ontbrak. Wel troffen we in een glas 2 bollen lekker ijs en wat partjes verse aardbeien aan. Daarvoor vonden wij de prijs van 5,50 euro naar onze mening toch wat aan de hoge kant. Een bezoek aan dames of herentoilet was ook geen pretje. De dames konden alleen een afkeurende blik tonen en daarbij de opmerking "smerig" uitspreken. Het herentoilet bleek last te hebben van lekkage en de spoelknop was gebarsten. Ook de koffie kwam niet goed door. I.p.v. 2x cappuccino, 1x koffie en 1x thee werden er 2x koffie, 1x cappuccino en 1x thee bezorgd. Tenslotte het afrekenen. We vroegen om de rekening en dan verwacht je een schoteltje met daarop een bonnetje met het totaalbedrag. Dit was het niet het geval. De ober vertelde ons dat het 176 euro was en had het pinapparaat voor betaling meteen bij zich. Na te hebben gepind moesten we nog ruim 10 minuten geduld hebben voordat de bon onze plek had weten te bereiken. Kortom, schitterende locatie met lekker vlees maar het personeel én het sanitair verdienen beiden een opknapbeurt. Voor ons geen tweede bezoek waard.
JeroenSterk .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Fantastische locatie, fantastisch eten. Service was prima, vriendelijk personeel. Vlees was superlekker en stond na bestellen vlot op tafel!
Marloes H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
De zaak: groot terras buiten en een prima ruimte binnen. Modern ingericht.
De bediening: we waren vroeg en met enkele andere gasten. Bediening was snel en correct.
Het eten: carpaccio smaakte echt heerlijk! Steak tartar was ook goed!
We deelden een boeuf de cote. Het was bereid zoals we wilden: medium-rare, maar er zat kraak nog smaak aan.. Het vet wat er aan zat was veel, en was bijna niet weg te snijden. Het was 'prima', maar we hadden er meer van verwacht? De frites erbij waren overigens lekker van smaak. De coleslaw gaf niet echt een toevoeging.
Het toetje, chocoladetaart, was voor de prijs prima: een brownie met hier en daar een beetje zout en macademiastukjes.
We vonden het een leuke tent om een keer geprobeerd te hebben, maar de prijs-kwaliteit vinden wij eerlijk gezegd voor het hoofdgerecht uit verhouding.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gisteren avond met mijn (jarige) vrouw wezen eten bij Meat; gekozen omdat er een Cote de Boeuf op de menukaart staat. We zijn beide erg gek op een goed stuk rundvlees en kwamen met flinke trek bennen. Hartelijk ontvangst met een glaasje bubbels (vanwege haar verjaardag). Prima start van de avond. Zonder aarzelen de Cote de Boeuf besteld met pepersaus. Heerlijke fles wijn gekozen (La Truffiere, wat een aanrader). Uiteraard heb je even geduld nodig voordat het vlees is bereid, maar wat een feest toen het werd geserveerd. Een uitstekend gegrild mooi stuk vlees; krokante randjes en rood van binnen. Prima frieten en coleslaw salade. Prima, persoonlijke bediening; zonder gedoe een fles (kraan)water op tafel; geen andere 'verassingen' (zoals betalen voor de mayo bij de friet). De avond afgesloten met een kaasplankje en een heerlijk glaasje port, werkelijk genieten. Het interieur is prima (verwacht geen chique boel; dat past ook zeker niet bij de sfeer en menukaart) maar wel mooi uitzicht op de Oude Haven, het Witte Huis en de Erasmusbrug.

Kortom, het is zeker geen goedkoop avondje volvreten, maar ik snap de ' redelijke' beoordelingen van het eten echter niet. Goed stuk vlees met prima bediening, voor mij echt wel een van de betere vleesch-restaurants van Rdam.
Yalda M.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Met z'n tweeën bij Meat geluncht. Het restaurant was nog maar net open en ze waren nog druk bezig met het terras op te zetten. Toch werden we goed bediend. Patatje stoofvlees en de burger waren beide erg lekker. Stoofvlees was erg mals en smaakvol en de burger was erg lekker gekruid op een vers gebakken broodje. Verder was sfeer erg goed met een leuk muziekje op de achtergrond. Wij komen hier vaker terug!
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, eigenaar heeft ons gepassioneerd verteld over deze nieuwe zaak en waar het vlees vandaan komt en hoe het leven van de koe er daar uit ziet. Wij komen zeker nog eens terug!
Gwen S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
De carpaccio was uitstekend, alles was goed in balans. Het hoofdgerecht was goed, de bijgerechten waren goed bereid en extra bijbestellen was geen probleem.
De desserts waren een tegenvaller, het meeste was uitverkocht waardoor we niet allemaal een dessert hebben gehad en sommigen direct naar de koffie zijn gegaan.
De service was goed, de ontvangst was netjes en onze jassen werden aangenomen. We werden direct naar de tafel begeleidt en de hele avond was de bediening attent zonder opdringerig te zijn.
Het decor is erg minimalistisch maar dat heeft zijn charme, alleen de stoelen waren behoorlijk hard en oncomfortabel.
Malinee .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Afgelopen donderdag heb ik hier met mijn collega's gegeten ivm met afscheid. Bij binnenkomst voelde het wel gezellig en informeel aan. Dat is wel aangenaam. Ik werd ontvang door gastvrouw en direct verwezen naar de tafel. Er wordt niet gevraagd of ik mijn jas wilde afgeven, wat ik eigenlijk ook niet erg vond, aangezien ik beetje verkouden was. Menukaart is leuk opgezet met verschillende opties op een A3. Op advies van bediende hebben we verschillende gerechten gekozen. Mijn voorgerecht was garnalen met kerrie saus, niet verkeerd mee. Mijn collega's hadden carpaccio (dik gesneden) en dat was de beste carpaccio dat ze allemaal geproefd hadden. Voor hoofdgerecht hebben we allemaal verschillende steak besteld. De kwaliteit van steak moet ik wel toegeven dat het wel goed was. Het was goed gegrillde zoals we allemaal hadden besteld ( varieert van rood tot medium). Compliment aan de kok. Helaas was de kwaliteit met de steak niet versterkt werd door bijpassend saus(en). Het gerecht wordt redelijk kaal geserveerd zonder saus. We hebben drie extra saus besteld en geen enkele past erbij. Dat vonden we beetje jammer. Nagerecht had ik niet genomen, mijn collega wel. Dat was ook wel lekker. Ik heb zelf spanish koffie besteld, wat een beetje aan de lichte kant was. Bij melding daarvan werd er geen actie ondernomen. Mijn collega had het ook precies hetzelfde probleem.
Bediening was wel charmant en kunnen we er goed mee lachen. Minpuntje was dat de afzuiger van de restaurant niet zo goed deed. We kunnen de hele avond mee ruiken met de gegrillde steak, wat we wel lekker vonden.
Rardy .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Hier hebben ze heerlijk vlees van Piet van de Berg. Wij hadden vooraf steak tartaar. Die was wel wat grof gesneden maar de kwaliteit van het vlees echt lekker. Een lekkere Shiraz erbij en daarna kregen we een cote de boeuf voor 2 personen. Zo lekker mals, courgette en pastinaak met champigons erbij en huisgemaakte friet. Wij waren de enige gasten, dat snapte we niet zo goed. Het restaurant ligt aan de haven. Vrolijke dame in de bediening dat is altijd fijn. Een minpuntje was wel dat de afzuiging niet goed werkte of niet hoog stond. De hele zaak stond blauw bij het bakken van het vlees. Inrichting wat kaal met stoeltjes uit de basisschool. Wel een aanrader als je trek hebt in een lekkere steak!
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Tikkie aan de dure kant, maar het vlees is lekker.
Bediening is wat zoekend en kwam iedere 10 minuten vragen of we nog iets wilden drinken, niet helemaal nodig naar onze smaak.

De kaart is vrij simpel, maar heeft echt wel leuke opties. Zowel voor het voor- hoofd- en nagerecht. Het smaakte allemaal erg goed.

Justin V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Voor een zaterdagavond was het vrij rustig. Jammer, want je zit hier in een prettige omgeving.

Eerder geluncht op het mooie terras, nu gedineerd. Een ietswat beperkte kaart en een tikkeltje te duur voor wat je krijgt. Zoals je kunt verwachten veel vleesgerechten, allemaal prima in orde maar nergens echt bijzonder.
Mark S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Erg vriendelijke en vlotte bediening. De wijn Sauvignon Blanc was heerlijk en paste goed bij de steak tartaar. Echt een aanrader!
Pluk .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Was een hele goede tip van een collega! Lekker gegeten (dry aged en steak van Piet) goed vlees met lekkere frietjes erbij. Raad het zeker aan!!
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Gezellige eenvoudige en doeltreffende inrichting op prima locatie. Erg plezierige gastvrouwen die netjes en vriendelijk zijn. Gezellige toegankelijke bediening.

Als je binnenkomt ruik je de houtskool al, en het hoofdgerecht smaakt dan ook top. Goed vlees, vooral de bavette is prijs kwaliteit top. Gelukkig is er keuze in klein en groot formaat, de 150gram "lady steak" is een prima hoofdgerecht met lekkere friten. Portionering van het voor gerecht is vrij klein, maar de prijs is daar wel naar. Steak tartare is lekker, maar mist wat pit, misschien tabasco erbij op tafel zetten? Carpaccio is goed, maar blijft (persoonlijk maar toch) lekkerder als het dun gesneden is ipv dik.

Al met al, heerlijke en gezellige avond gehad, voor een nette prijs. We komen zeker terug.
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Ik had via couverts vrijdag 18 december een tafel gereserveerd omdat
ik als buur geïnteresseerd was in deze nieuwe opzet van Meat na onze
slechte ervaringen met het vorige bedrijf en ook de tegenstrijdige
reviews over Meat.

De eenvoudige inrichting is niet storend en wel goed gekozen om aan te
geven dat het hier om het eten gaat.
Om te beginnen hebben we best goed gegeten met een kleine verbeterpuntjes.
De voorgerechten: Steak Tartaar erg lekker - hoeveelheid een beetje benepen.
Carpaccio - goede kwaliteit vlees en goed bereid echter het vlees was
iets te koel en had daardoor minder smaak.

We namen beiden als hoofgerecht De bavette (150 gram was voor ons ruim voldoende), lekker mals smakelijk vlees en prima bereid.
De frieten waren erg lekker al met al een uitstekend hoofdgerecht.
De koolsalade was o.k. maar met de andere bijlage de ratatouille was
het niet helemaal goed gegaan.

De gekozen Chianti heeft body en past goed bij het hoofgerecht.
Ook de koffie met chocolade taart was zeer smakelijk.

De bediening was perfect en heeft mijn opmerking goed opgepakt.
Al met al een aanwinst voor de “Oude Haven” en we komen hier zeker terug.

Vincent E.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Met mijn partner bij Meat geweest. Allebei kozen we voor de Meat-house. Dit is een van de betere steaks die ik heb gehad! Ook mijn partner was zeer te spreken over de gekozen gerechten. De steak was zó mals, een aanrader. Er werd verteld dat het vlees in een speciale oven wordt bereid, dit draagt waarschijnlijk ook bij aan het enorm malse stuk vlees wat we kregen geserveerd. Ook het voorgerecht met zalm en de koffie met chocolade taart zijn héél goed. Dit samen met de gezellige sfeer en de vriendelijke bediening zorgden voor een top avond. We komen hier zeker nog eens.