Meat & More

Mariastraat 8 3511 LP Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Meat & More

Ons verhaal is eenvoudig. Wij worden gelukkig van mooi vlees. We rijpen dit zelf en is prachtig gemarmerd met smaakgevend vet. Mals en sappig. Dat is wat wij serveren bij Meat & More.

Hou je van wijn? Wij ook. Dat zal je merken aan de wijnkaart. Bier? keuze genoeg. Op tap, aan tafel en op fles.

For the love of beef & good times

Meer informatie over restaurant Meat & More

Utrecht CS om de hoek
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Glenn D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Vlees was erg mals en smaakvol. Voor de vleesliefhebber zeer ruime keuze. En tafel met biertap is ook een prachtig concept. Zeker een aanrader!!
Demian V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Vlees is echt top! Bestel er wel wat bij, de standaard garnituur is wat krap geportioneerd. Aanrader: reserveer een tafel met eigen tap! Is goedkoper dan elke keer bier bestellen. €1 per deciliter. Bediening was wat rommelig: de één zet een fles water neer, nog geen drie tellen later komt iemand anders t water inschenken. En ze was vergeten onze bestelling door te geven aan de keuken. Maar wel 1000 excuses en koffie/likeur van t huis gekregen. Oh ja, had ik al gezegd dat t vlees echt top is? Wel prijzig, maar hé, als je kwaliteit wil dan betaal je daarvoor.
K A.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
TOP TOP TOP, van begin tot eind. Warme welkomst en accurate bediening. Mooie kaart, maar wij wilden zelf een voorgerecht samenstellen. GEEN probleem. Hoofdgerechten : Eendenborstfilet, mooi roze gebakken en super mals. Aan de andere kant, een oossenhaas filet perfect gebakken. De bijgerechten, salades en OOOOOH lekkere frietjes waren zalig. Toe, samengestelde Carajillo: calvados met H(eer)lijke espresso Thanks jongens en meisjes.
Harald V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het 1e drankje duurde al erg lang, zodat we er nogmaals naar moesten vragen. Geen goed begin. Toen vroegen we wat brood met boter of tapenade. Dat kwam geheel niet. Wel werd op de tafel naast ons een dergelijk plankje neergezet, dat door de gasten gedachteloos opgegeten werd. Ze dachten denk ik dat het bij de service hoorde (geen rare gedachte natuurlijk). Na 20 minuten nog eens nagevraagd; het bleek ons plankje te zijn. Tja toen wilde ik het ook gratis uiteraard, maar dat was gelukkig geen probleem. Nog maar een biertje besteld, en na (alweer) een 2e keer vragen kwam dat. Na 1,5 uur kwam dan eindelijk het hoofdgerecht (het enige dat wij besteld hadden). Dat was een doorbakken en dus droge eendenborst. We hadden inmiddels zo'n trek dat ik niet nogmaals 1,5 uur wilde wachten. Met nog een glas bier erbij dus maar opgegeten. De dame die ons hielp bleef alleraardigst, dat maakte wel iets goed. Het eten was goedkoop maar ontsteeg het niveau "studentenhap" geheel niet.
JoostJK .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Eten was goed, maar niet goedkoop.
Minpunt. We hadden om 20.00uur een tafel gereserveerd, waren om 19.55uur aanwezig. Tafel was nog niet vrij. Er is in de zaak geen gelegenheid om te wachten. Er is wel een soort van bar, maar daar kan/mag je niet staan. We moesten of midden in het gangpad blijven staan tot de tafel vrij was, of buiten voor de deur, terwijl het 2 graden was. Uiteindelijk met de hele groep buiten gewacht. Hebben 20 minuten op onze tafel moeten wachten. Ik vond dit echt een minpunt. Volgende keer kun je beter een half uur te laat komen, dan weet je dat de tafel in ieder geval vrij is en je niet buiten in de kou hoeft blijven wachten.
M. J.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Een drukbezochte mooie zaak, ideaal om aan te schuiven voor de film of na het shoppen. Vriendelijke personeel en heerlijke frietjes.

Wij hadden niet de beste avond. De burgers waren niet warm en de paddestoelen echt koud. Truffel was niet te proeven en er leek een extra light fritessaus bij geserveerd te worden. Het vlees zat vol met onkauwbare peesjes.

De wijnglazen worden op de bar geparkeerd, dus als je kiest voor wen plekje voor de bar komt er voortdurend iemand tussen de smalle tafels gelopen. Volgens mij moet je kiezen voor een entrecote.
Boudewijn P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Als je een hekel hebt aan groente, dan moet je naar meat & more. Het ziet er prachtig uit, de bediening is uitstekend en het vlees is heerlijk. Het is teleurstellend dat ze er vrijwel niets bij serveren. De porties friet (letterlijk 7 stuks) en sla zijn verwaarloosbaar. Jammer voor zo'n leuke tent dat ze zich zo eenzijdig focussen op vlees. Je zou het beter 'Just Meat' kunnen noemen.
Rinda D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Vriendelijke bediening, maar zowel broodje als hamburger was verbrand. Gelukkig kregen we zonder gedoe nieuwe, maar een uur wachten op hoofdgerecht met 4 jonge kinderen, is niet sterk.
Natalie D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk vlees! Kwaliteit van de rib-eye was erg goed en bij ons allemaal was het vlees perfect naar wens bereid.

Het toetje viel wat tegen. De wachttijd was daarop ineens erg lang, toen werd er gezegd dat de chocolade fondant in de oven stond, maar hij was duidelijk in de magnetron opgewarmd en niet zo 'smeuiig' van binnen als dat hij hoort te zijn. Verder vond ik hem in verhouding tot bijv. de cheesecake erg klein.

Maar al met al top voor een net startende onderneming!
KH4 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Afgelopen vrijdag hier proberen te eten. Juist... proberen. Tafeltje gereserveerd, maar na een ruim half uur weer weggegaan. Het kan druk zijn, helemaal prima, maar als je na een half uur nog niet eens een karafje water of een biertje hebt staan, dan houdt het snel op. Decor is prima, ziet er leuk uit, hoewel er wel erg veel tafeltjes staan. Dat zorgt dat het personeel veelal tegen je stoel aan botst om andere tafeltjes te bereiken. Misschien dat de hoeveelheid tafeltjes ook verklaart waarom het personeel meerdere tafeltjes 'vergat' (naast ons hebben twee andere tafels ook een dik half uur zitten wachten). Personeel was ook alleen maar aan het rennen en aan het overleggen; leek dus geen structuur in te zitten. Toen we onze jassen pakten, zagen ze ons ineens wel... Over het eten valt dus niets te zeggen (vandaar een gemiddelde score). Wij zijn naar een andere tent gegaan, waar we binnen anderhalve minuut een tafel en een drankje hadden.
Anikabeynon .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Een vriendelijk oprecht ontvangst en leuke bediening gedurende de hele avond! We hebben ons enorm vermaakt en goed gegeten voor een kleine prijs. Ik kom zeker terug!
Kelly H.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Vanavond in dit prachtig nieuwe restaurant gegeten. Mooie industriële inrichting en de stoelen en de bank zitten heerlijk!
De bediening was vlot en prettig aanwezig, niet teveel en niet onzichtbaar.
We aten een broodje vooraf, na ongeveer 20 min kwam de heerlijk malse eendenborst en de serieus fluwelen ossenhaas, heerlijk!!
Fijn dat er friet, mayo en een salade bij de hoofdgerechten inzit! Daarmee hele goede prijs voor heerlijk eten. Kortom echt een aanwinst voor Utrecht en ik kom hier zeker binnenkort terug!
Ps als je het nog op kan zijn de nagerechten een goede afsluiter!
Martine F.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Hier met een klein gezelschap later op de avond gegeten. Het was op dat moment vrij rustig, maar we moesten wel even wachten op het eten. Het eten was echter wel heel goed, zeker het wachten waard.
Het was mogelijk om in de avond ook nog gerechten te bestellen van de lunchkaart, wat erg fijn is als je geen zin hebt in een volledige maaltijd. Ook met een allergie kon goed rekening worden gehouden.
Kim.poelmans .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Het eten was super lekker en mooi geserveerd, een prachtig, gezellig decor en een top service! Zeker een aanrader in Utrecht.
Nese E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Mooi decor, vriendelijk ontvangst maar dat was het dan ook wel.
Carpaccio zonder lekkere dressing?!
Steak med-rare gevraagd helaas wel done gekregen, side dishes erg mat?g.
Zou graag willen zeggen dat het een aanwinst zou zijn voor utrecht dat wel maar dan alleen qua ambiance tot nu dan!
Evan K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Bij de deur ontvangen door een zeer vriendelijke dame. We mochten nog zelf een plaatsje uitzoeken, wat naarmate ze langer open zijn wel zal verdwijnen. Gemengde gevoelens over de inrichting. Het is niet vernieuwend meer. Weer de stenen muren, de industriële stoelen, de betonlook.
En ook de kaart is niet heel bijzonder.
Dan kan je dus alleen scoren met de kwaliteit van het vlees. En dat is buitengewoon gelukt. Warm brood met tapenade en boter vooraf. Daarna vleeshapjes om te delen. Diverse Spaanse worstsoorten en een warme saucijs in stukjes gesneden. Lekker.
Biefstuk daarna met pepersaus. Perfect medium gebakken. Heerlijke friet erbij en de salade mag van mij wegblijven. Liever wat groenten.
Wat opviel was de wachttijd die was nu te lang. Maar dat ligt vast aan de beginfase waar ze zich in bevinden.
Ga het over een tijdje weer bekijken of het dan wat sneller gaat.
Emllak123 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Als je een lekker stuk vlees wenst te eten is dit "the place to be" Wij hebben er in ieder geval heerlijk gegeten! Ook de garnituur en de frietjes waren voortreffelijk

Groetjes Emllak !
Robo22 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Even lekker in de zon gezeten op het terras met een la chouffe en een broodje carpaccio met mooi en lekker rood vlees, top! Fijn dat Utrecht weer een leuk en vooral gezellig restaurant erbij heeft!
Ismet S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2016
De Mariastraat wordt steeds gezelliger voor de echte Utrechters, want er is weer een restaurant bijgekomen Meat and More. Ze zijn sinds afgelopen maandag geopend, wat ik begreep van een van de eigenaren. Hele mooie chique & industriële interieur, sympathieke mensen in de bediening en voor ieder wat wils op de menukaart. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Echt een aanwinst voor Utrecht!

Zelf heb ik de Dry-aged Rib-eye gegeten en mijn vriendin de Angus beef burger, beiden waren zeer smakelijk en met een bijhorend wijntje op advies van de bediening.

Goed zo jongens, zo doorgaan!