mEat bar & kitchen

Noord 28 1741 BD Schagen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant mEat bar & kitchen

Maandag 17:00 - 00:00
Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 00:00

• Af te huren
Amles J.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Wij hebben vanavond bij meat gegeten. De aanbieding van kogelbiefstuk. Erg lekker en smaakvol. Met voldoende patat en sla. Bediening prettig. Muziek wat hard. De sfeer is goed. Misschien iets meer aankleding met wat verse bloemen. De plantjes waren oud. En misschien het green egg niet zo laten roken. Al onze kleren roken ernaar.
Nely K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Afgelopen zaterdag voor het eerst hier gegeten. het eten was goed waarbij ik wel moet aangeven dat de groente wel iets royaler zou mogen. Het decor geef ik een 5 omdat ik de muziek veel te hard vond voor een restaurant. Eigenlijk was het gewoon een beetje storend. Jammer.
Kuoz .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Eind juli op dinsdagavond gegeten met 2 zonen. Het weekmenu was niet beschikbaar dus de kaart erbij. Prijzen op de kaart waren hoger dan de website want die was nog niet bijgewerkt.
Allemaal een voorgerecht waarbij onze zoon zich had verheugd op steak tartare. Helaas wel op de website niet meer op de kaart. Zelf carpacio genomen, zeer kleine portie maar wel voor de hoofdprijs, kwaliteit matig. De andere voorgerechten waren ook matig gezien prijs kwaliteit.
Toen de hoofdgerechten. 2x spareribs (the best in town). Die waren goed gaar vielen van het bot. Niet super maar redelijk. Leek van tevoren gemaakt en nu even opgewarmd.
Zelf een entrecote van 3 ons. Op het bord bleef daar een kleine 2 ons van over de rest was een enorm stuk vet. Vlees vond ik veel te rauw voor mediumdone. De bavette steak was redelijk.
Nagerechten niks byzonders, kale bolletjes ijs met een toef slagroom. Dat maak je thuis ook in 3 minuten.
Met biertjes en een fles rose toch een forse rekening. Onze conclusie was veel te duur voor het gebodene en de volgende keer een ander restaurant.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Voor het afscheid van mijn collega's werd mij een diner aangeboden bij mEat in Schagen. Het is dus een cadeau geweest en een gegeven paard moet je niet in de spreekwoordelijke bek kijken. Desalniettemin vind ik het op zijn plaats om een bepaalde feed back te geven waarvan ik hoop dat gasten en het restaurant hier iets mee kunnen.

Anyway, dus cijfers voor de twee belangrijkste punten zijn laag. Dit wil niet zeggen dat het allemaal kommer en kwel is, absoluut niet. De naam van het restaurant geeft het al weg, zij zijn gespecialiseerd in vlees. En dit vlees is dan ook van absolute topkwaliteit. Het is alleen zo jammer dat alles er om heen daar onder moet lijden. De groenten die werden geserveerd waren bij alle hoofdgerechten hetzelfde, wat gewokte door elkaar heen gegooide groenten. Ook de gepofte aardappel als bijlage was geen topper. Werkelijk bedolven onder de zure room. Opmaak is overigens netjes te noemen.

Wat verder tegenviel was hoe men om ging met de wijnen. De dag dat wij hier aten was het behoorlijk warm (tegen de 30 graden). Rode wijn hoort niet tegen de 30 graden warm te zijn. Dan blijft er niets meer van over. Daar was men het ook wel mee eens, maar zette vervolgens voor een tafel van 8 man 1 fles iets koeler. Tegen de tijd dat we de volgende fles wilden hebben moesten we een half uur tot 3 kwartier wachten omdat deze nog gekoeld moest worden. Echt een gemiste kans waar ik mij mateloos aan heb geërgerd.
GreatFood .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Ik heb in maart voor het eerst bij Meat gegeten en omdat het toen zo goed in de smaak viel ben ik onlangs nog een keer samen met mijn echtgenoot en zoon geweest, die echte vleesliefhebbers zijn.

Ik lust zelf geen rundvlees dus besloot de "mixed grill spies" te bestellen en ik vroeg of de rundvlees vervangen kon worden met wat anders, ik lust namelijk wel kip-, lam- en varkensvlees. Dit bleek totaal onmogelijk te zijn daar de spiesen al voor gerijgd zijn en de kip is al in de oven voor gegaard, Ik heb gezegd laat het maar komen, de mannen eten de rundvlees wel op waarop de bedienster laat weten dat de spies voor 70% uit rundvlees bestaat.
Ik liet me overhalen tot het bestellen van een varkenshaassaté met heerlijk huisgemaakte pindasaus. De mannen hebben allebei verschillende soorten steak besteld.
Na driekwartier wachten werd het eten geserveerd. Het eerste wat opviel is dat de boorden allemaal koud waren en ten tweede dat we allemaal dezelfde groeten ‘bedje’ hadden gekregen, namelijk rode paprika met bleekselderij en een soort sla-achtig iets (Pak soi?) dat even in de wok is geweest. Het was rauw en lauw, echt een onsmakelijke combinatie met een stuk duur vlees er bovenop.
De varkenshaas was jammer genoeg uitgedroogd, misschien doordat het te lang warm gehouden werd? Ik weet het niet, het was in ieder geval niet lekker, wat een teleurstelling. De pindasaus werd in een dunne lijntje op één kant van de vlees geserveerd, dit was ook zo dik en smeerbaar als pindakaas, helemaal uitgedroogd dus….. Er werd patat en een gepofte aardappel op tafel gezet, niets specials.
De mannen hebben het rundvlees wel lekker gevonden maar waren teleurgesteld met de presentatie, bijgerechten en prijs/kwaliteit verhouding.
De bediening is leuk en vriendelijk begonnen maar op een gegeven moment werd het druk in het restaurant in haar eentje waardoor wij ook met lege glazen en/of vieze boorden zaten. De bediening werd ook plichtmatig vanaf het moment dat ik mijn teleurstelling uitsprak. Er is een kopje koffie aangeboden ter compensatie voor de saté maar toen we besloten hadden geen koffie of toetje te nemen werd er ook niets van de rekening afgehaald.
Erg jammer, het restaurant is veelbelovend begonnen in februari van dit jaar maar wij komen voorlopig niet meer terug.
Beste proever,

Wij vinden het erg naar te lezen dat uw laatste bezoek helaas geen beste ervaring was. Wij streven altijd naar de beste service en kwaliteit te leveren. Helaas is dit in uw geval helaas niet zo geweest. Onze excuses hiervoor. We willen u graag uitnodigen om ons nogmaals aan de tand te voelen om te bewijzen dat dit slechts een incident was. Als u dan wilt reserveren via marc@meatbarkitchen.nl kunnen we een compensatie bespreken.

Smakelijke groet,

Meat bar&kitchen
Jacques P.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Afgelopen zaterdag (25/4)heerlijk gegeten in dit dit jaar geopende restaurant; wij waren met 4 personen en hadden elk vooraf geen specifieke verwachtingen.
De ontvangst was aller hartelijkst en die sfeer bleef de hele avond zo.

Het decor, m.n. de muren, doen wat kaal aan, en verdient o.i. Enige verbetering; achteraf bleek dit overigens het enige "minpuntje".
De menukaart ziet er beloftevol uit endat bleek bewaarheid te worden.
Als voorgerecht o.m. de carpaccio en de steak tartare; zeer smaakvol en mooi gepresenteerd.
Het hoofdgerecht was gevarieerd en bestond uit spare ribs,tournedos,kalfs ribeye en eendenbortsalade met voldoende bijgerechten; de presentatie Was zeer verzorgd, kwaliteit prima, op de bediening viel niets aan te merken(attent) en alle gerechten werden gelijktijdig geserveerd. Ook de nagerechten waren lekker !
Resumerend een bijzonder geslaagde (eet)avond; hebben dit ervaren als een aanwinst voor Schagen; warm aanbevolen!!
Taco S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Wat een verrassing was dit !
We waren nog niet eerder geweest en inmiddels erg nieuwsgierig naar dit nieuwe restaurant.
Na een warm onthaal en een start met goede huiswijn hadden we overheerlijk mooi gepresenteerde en grote porties aan voorgerechten. De carpaccio was geweldig en ook de steak tatare zeer puur en smaakvol. Ook de hoofdgerechten waren zeer goed en erg prettig dat je ook een klein stukje vlees kunt bestellen. We hebben een heerlijke avond gehad, goed gegeten en gedronken. 1 puntje ter aandacht, het is nog niet gezellig aangekleed en doet wat koud aan.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Nu meerdere malen in dit nieuwe tentje in Schagen gegeten, keer op keer met veel vriendelijkheid geholpen en goede wijnkeuzes. Houden rekening met voorkeur, en vangen tips goed op.
Voor een eerste keer je eigen tent runnen vind ik het goed uitgepakt en fijne aankleding.
favo's carpaccio, tournedos met truffeljus (aanrader!!) en de pittige garnalen.
Niceau .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Gisteravond heerlijk gegeten in dit leuke restaurantje! De veelzijdige keuze tussen de vleesgerechten maakt mEat tot een paradijs voor iedere carnivoor. Je kan je keuze aanvullen met bijvoorbeeld champignons en groente, en ook breed scala aan sausjes behoren tot de mogelijkheden. Vrolijk personeel en een gezellige entourage maken de cirkel rond als je opzoek bent een gezellig lekkere smaakbeleving.
Annemarie B.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Ons gezelschap was het er over eens dat de keukenploeg nog niet genoeg lef in het bereiden stopt. Het vlees was oké, de vegaburger een beetje klein, de lam (specialiteit van de dag (?) ) was erg wisselvallig. Wij hadden gehoopt op de authentieke grill smaak maar vonden deze niet terug. Nog een hoop ruimte voor verbeter dus.

De bediening was top!
Paul_B .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Als hoofdgerecht hebben we tournedos genomen. Het vlees was goed en mals. Garnering met groenten was magertjes en de gepofte aardappel was glazig.
Het nagerecht dame blanche smaakte als een kant en klaar product, dat nog bevroren bestanddelen bevatte. De prijsstelling was redelijk.
De inrichting was ok en de kaart is stijlvol. Het ontgaat ons alleen waarom je bij hoofdgerecht de keuze hebt uit vier verschillende hoeveelheden van respectievelijk 50, 100 en 200 gram meer, elk 4 tot 5 euro duurder. Doordat er slecht 2 tafels bezet waren was het niet de meest sfeervolle omgeving.
Bert Z.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Dit sinds februari geopende restaurant biedt diverse vleesgerechten en een visgerecht van de grill aan in gewichtsklassen van 150 tot 500 gram. Wij hadden vooraf carpaccio en huisgerookte zalm. Deze waren heerlijk en werden mooi gepresenteerd. Mijn hoofdgerecht was een entrecote en mijn tafelgenoot had spareribs. Ook deze waren allebei prima. De bediening was erg attent. Kortom: voor herhaling vatbaar en aan te bevelen!