MAZAR Afghaans & Indiaas restaurant

6,7
Duur
Olliemakan .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gisteren in dit restaurant gegeten. Wij vonden de inrichting mooi. Maar het eten viel nogal tegen. Het smaakte allemaal wel, maar het was de prijs niet waard. Minimale hoeveelheid vlees met veel rijst. De groentensoep oogde totaal anders als op de foto en ik vond met moeite 3 miniscule stukjes noodle. Het meisje in de bediening had geen flauw idee van wat ze uitserveerde. Zette de vleeskebab neer als vegetarische schotel en de vegetarische schotel als de vleeskebab. De Afghaanse thee bleek eerst Pickwick Engelse thee te zijn en na onze klacht een groene thee van een onbekend merk te zijn. Geen potje geurige thee, maar drie glazen gekookt water met 3 zakjes. Voor ons een teleurstellende ervaring. Wij gaan er in ieder geval niet nog eens eten.
Blikopener .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Dit restaurant doet alle moeite om het je naar de zin te maken. De Afghaanse keuken is niet zo bekend. Het heeft een iets andere manier van kruiding als bij Indiase gerechten.
De voorgerechten (Mantoe, Borani Kadu, Sambosa en soep) en hoofdgerechten (Chalauw Kebab, Murgh Tikka Kebab en Mazar Special) waren heerlijk. De nagerechten waren bijzonder van smaak.
De eigenaar doet veel moeite om dit restaurant tot een succes te maken en kan zeker nog een keer ons bezoek verwachten.
P A.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Via social deal naar dit restaurant geweest. Lekker gegeten. 3 goede gangen. Heerlijk mals vlees en allemaal lekker gekruid. Ontzettend vriendelijke bediening.
Ro E.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Erg slecht gegeten in dit restaurant.
Het voorgerecht ging nog wel. Het hoofdgerecht werd op tafel gezet terwijl het vuile servies er van het voorgerecht nog op stond.
Ikzelf had het hoofdgerecht nr. 1 met amandelen, pistache noten en rozijnen. De amandelen en pistache noten heb ik niet gezien en de rozijnen moesten met een vergrootglas gezocht worden evenals het vlees wat zich onder de rijst zou bevinden. In dit gerecht zou lam, kalf of kip zitten. Van te voren werd niet eens gevraagd wat ik erin wilde hebben.
Mijn vrouw had iets met kip, een aantal gekruide brokken kipfilet met wat ijsbergsla en uien erbij. Bij de shoarmaboer op de hoek ziet het er nog beter uit.
Tevens was het personeel erg onbekwaam, telkens moest er in de keuken wat nagevraagd worden wanneer je wat wilde weten. De ene serveerster sprak je netjes aan met u terwijl een andere je gewoon tutoyeerde.
Al met al geen restaurant voor herhaling. Hier komen wij nooit meer.
53BertBert .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Een (relatief) nieuw restaurant en een keuken die we nog niet goed kennen. Maar eens proberen en wel op 2 manieren. Twee weken geleden via Groupon een afhaalmenu voor 4 personen en zelf (2 p.) een keer gaan eten. Het afhaalmenu (toch nog een kleine 40 euro) valt heel erg tegen (behalve de smaak). Van wat beloofd wordt hebben we nauwelijks iets gekregen. Twee soorten rijst (waarvan een de Afghaanse basmati en de andere mogelijk de QABELI PALAUW , maar dan zonder bijna alles wat er in behoort te zitten op een klein botje met vlees na). Daarnaast p.p. 2 gehaktkussentjes, een halve groentelepel spinazie en een 1/2 g.l. gestoofde pompoen). Nogmaals heerlijk, maar ik schaamde mij rot met mijn 3 gasten. Ik heb zelf bij moeten maken. Natuurlijk gelijk gebeld, maar geen verbinding. De volgende dag ook niet. Dan maar een mail. Geen antwoord. Een week later gebeld. Ik krijg een vaag excuus, maar ik moet maar komen eten, dan maken ze het goed. Dat hebben we op 8-10-2016 gedaan. Nu ook het interieur goed gezien en.. dat valt zeker niet tegen. Smaakvol gedaan. Het restaurant is al aardig bezet om 18.00 uur. We bestellen een fles wijn van de wijnkaart. Kom maar even kijken bij de bar, we hebben er nog veel meer. We kiezen en vragen naar de prijs: 22,50. Prima, doe die maar. Helaas die is er niet koud. Die van de wijnkaart ook niet. Wel een andere met dezelfde prijs. Mijn partner ziet echter dat het de wijn van de kaart is die daar voor 18,50 staat... Ik vraag om een koeler en krijg een witte bloempot met koud water. Het eten, niets op aan te merken door ons. Goede smaak, goede portie en goede presentatie. Je mag je wel afvragen of je het bestek - bij de gehanteerde prijs - wel in een supermarkt servetje gerold kunt ontvangen en of er niet iets van een placemat op tafel kan. Het enige personeelslid in het restaurant moet de gasten ontvangen, telefoon afhandeling, de bar doen, bestellingen opnemen, drankjes en eten serveren en afruimen. We merken dat de later binnengekomen gasten ruim 20 minuten wachten alvorens zij een kaart krijgen en/of (een drankje) kunnen bestellen. Kortom: jammer, een gemiste kans. Ook voor ons, zo lekker dicht bij de schouwburg waar we maandelijks zijn. Oh ja.......... bij het afrekenen vraag ik nog even hoe hij het goed maakt met ons (gezien het afhaalmenu). Betaal maar 15,00 euro voor de wijn i.pl.v. 18,50 zegt hij. Een geweldige geste natuurlijk.
Husniye V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Dit was de tweede keer dat ik er heb gegeten. Heerlijk Afghaans gegeten, gastvrij geholpen door de eigenaar voor een schappelijke prijs. Zeker een aanrader.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Via Groupon voucher voor Afghaanse proeverij. Wat een bedrog! Grote bak rijst, droge kipstukjes, beetje spinazie, sla met veel rauwe ui en nog een onduidelijk gerecht. Geen spiesje, geen yoghurtsaus, geen koekjes, enfin, eigenlijk niks van het beloofde assortiment behalve het hiervoor genoemde. Bellen had geen zin: "de baas heeft het druk". Terwijl er niemand zat toen wij afhaalden. Groupon: kijk naar de recensies, controleer aanbieders en schrap deze onsmakelijke en zeker niet de Afghaanse gastvrijheid uitstralende "restaurant"! We hopen dat we in elk geval niet ziek worden!
Paulinaa .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Hele vriendelijke bediening en zeer goed eten. Het was leuk en lekker om iets nieuws te proberen. Alles was goed en vers bereid met heerlijke kruiden.
margo E.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Een nieuw restaurant wil je natuurlijk proberen. De Afghaanse/Indiaase keuken was ons nog niet bekend. Ontvangst was vriendelijk, met de inrichting is niets mis. Veel zitplaatsen, wel jammer dat het er nog erg rustig was. Dat gaf de bijzonder aardige jongen van de bediening wel gelegenheid om met ons te praten. De drankkaart kan nog wel wat aanvulling gebruiken, ''normale'' drankjes als port, sherry, vermouth en alcohol vrij bier waren niet voorhanden. Dat is een aandachtspuntje.
De voorgerechtjes waren bijzonder van smaak, lekker, en ook met de presentatie was niets mis. De hoofdgerechten, waren prima van smaak, bijzondere smaakcombinaties maar de presentatie daarvan zou iets verfijnder kunnen. Het afghaanse koekje bij het nagerecht was naar onze mening wat aan de grote kant. Maar al met al: heerlijk gegeten en we komen zeker terug!
Pica .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
met Groupon een afhaalproeverij voor 6 personen besteld. Wat een deceptie. De waarde zou bijna 100 euro moeten zijn. We kregen per twee personen een 3 vaksbakje. Over de 3 bakjes verdeeld waren er 18 stukjes kip of kalkoen en per bakje 1 rolletje kebab, waarvan 1 van lam. We schatten totaal 300 gram vlees voor 6 personen dus. De groente was een hoeveelheid van 1 eetlepel per soort groente per persoon. De Afghaanse salade in een apart bakje bestond uit in totaal 2 tomaten en een kwart komkommer in plakjes met 6 ringen gewone ui ( geen bosui). Er waren 3 bakken met rijst, wat wel net voldoende voor 6 personen was. De verschillende yoghurtsaus zat in 3 kleine ( 50 cc) plastic bakjes. Er ontbrak veel: kalfsvlees ontbrak in spinazie in een kruidige saus, ook geen op oosterse wijze gemarineerde kippenbouten van de barbecue, geen naanbrood, geen Koriander-chutney, geen Jalabi - gekarameliseerd Afghaans koekje. Zelfs de kleine eter onder ons had nog trek nadat alles schoon op was. Gelijk gebeld en gereclameerd. Vriendelijk te woord gestaan maar ik moest begrijpen dat een proeverij vooral kleine hapjes zijn. Gezegd teleurgesteld te zijn omdat de hoeveelheid amper genoeg was voor 3 personen en we voor 6 besteld hadden. Gevraagd of wij mogelijk de verkeerde bestelling hadden meegekregen en ook aangegeven dat verschillende gerechten ontbraken, maar toen werd de telefoon met open verbinding neergelegd om te gaan bedienen. Door batterijleegloop werd de verbinding na dik 10 minuten verbroken. Ik heb geen geheim nummer, maar ben daarna niet teruggebeld. Dus wees gewaarschuwd met deze aanbieding en wij komen niet meer terug.
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Leuk nieuw restaurant in Arnhem! De smaak was in alle gerechten goed. Het voorgerecht was in smaak en opmaak echt super! Het hoofdgerecht was in smaak goed, maar zou in de opmaak wel wat verfijnder kunnen. Het toetje dat de ober aanraadde was ook erg lekker! De ober die ons bediende had de hele tijd een grote glimlach en ondanks dat we met slechts 1 ander stel in het restaurant zaten hebben we een erg leuke avond gehad! We wensen jullie heel veel succes in de verdere opstart van dit nieuwe restaurant, aan jullie enthousiasme en inzet zal het niet liggen!