MAZAR Afghaans & Indiaas restaurant

Koningsplein 4 6811 BV Arnhem Nederland Kaart

Over het restaurant MAZAR Afghaans & Indiaas restaurant

Breng een bezoek aan restaurant Mazar in Arnhem en ontdek de culinaire tradities uit de hoofdstad van de Afghaanse provincie Balkh. Mazar-i-Sharif is een van de oudste steden van de wereld en er is veel terug te vinden uit lang vervolgen tijden. Gelukkig hoef je voor de Afghaanse keuken niet in het vliegtuig te stappen. Op de kaart van restaurant Mazar vind je Afghaanse klassiekers, maar ook successen uit de Indiase keuken. Bijzonder smaakvol en met veel aandacht bereid.

Meer informatie over restaurant MAZAR Afghaans & Indiaas restaurant

6,5

Jouw recensie over het restaurant MAZAR Afghaans & Indiaas restaurant

Marije V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Vandaag bij Mazar gegeten, de gastheer is erg gastvrij en vriendelijk, je voelt je gelijk welkom. Het eten is heerlijk gekruid, heerlijk mals vlees en de bediening is vlot. Zeker een aanrader!
Len G.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Prettige sfeer in het restaurant. Bediening is snel en de gastheer is vriendelijk en gastvrij. Het eten was heel goed. Precies goed gekruid. Dit was mijn eerste ervaring bij een Afghaans/Indiaas restaurant en maar is zeker voor herhaling vatbaar.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2017
Lekker mogen genieten van de Afghaanse keuken, keer wat anders! De bediening was vlot en we hoefden niet lang te wachten wat zeker prettig is met een grotere groep!
Coosje F.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
De 'naan' kan voortaan beter op de kaart als 'baksteen'. Porties te weinig voor het geld. Eten niet speciaal, onion bhadji was lekker.
James S.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Wat een shock! Nog nooit zo'n klap in mijn gezicht gehad van eten dan hier. Tot op heden het slechtste restaurant waar ik ooit heb gezeten. De zogenaamde Vindaloo was onsmakelijk vlees met daarboven op een pot spinazie van HAK. Het was voor mijn verjaardag bedoelt, maar het was een teleurstelling. Niet aan te raden, bespaar je de moeite en het geld. Een dikke trui is ook aan te raden!!
Lies A.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
inderdaad heel erg slecht! in eerste instantie vond ik ze wel vriendelijk, en had ik een beetje medelijden met ze. Ook wij waren er op vrijdagavond en slechts 4 tafeltjes bezet. Maar wat een aanfluiting dat eten zeg. Dat ze dat nog durven te serveren! Het wordt verkocht als Afghaanse proeverij.....het Naanbrood heb ik niet gezien. In plaats daarvan een groentensoepje met zacht gekookte groenten (wat volgens mij uit de vriezer of blik komt). Dan komt de hoofdmaaltijd: 2 enorme borden volgeschept met de afghaanse biryani-rijst. Bah wat smakeloos , en ook daarin weer die vieze tot pap gekookte groenten gesmeten. Dan 3 hele kleine bakjes met de bijgerechtjes....met o.a. spinazie uit potje...t leek verdorie wel Olvarit spinazie. Het restaurant is veel te groot, en bovendien was het er steenkoud. Het eten is werkelijk waar verschrikkelijk slecht. En dan de wijn; ze durven ook nog redelijk geprijsde wijn te verkopen. Omdat ik al een donkerbruin vermoeden had dat ook de kwaliteit van de wijn ver te zoeken zou zijn, hadden we de goedkoopste wijn maar besteld. 4,50 euro per glas. In totaal 4 glazen gedronken, en slaat mijnheer de ober gewoon 22 euro aan voor 4 wijntjes. Ik zei meteen dat het niet klopt omdat wij de wijn van 4,50 hadden besteld. Ja zei hij: maar ik heb jullie die van 5,50 gegeven hoor........En dat was voor mij de druppel. rampzalige tent die moet sluiten. Dit is gewoon echt schandalig!
lotte L.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Oh, wat slecht. Bij binnenkomst wel vriendelijk ontvangen door de bediening. Het was niet druk in het restaurant, slechts één tafel en dat op een vrijdag. Mijn vermoeden bleek de waarheid te worden.
Bij de wijn werd geen koeler geserveerd, kraanwater kregen we na heel veel moeite. We kregen de drankjes pas na 3 kwartier, toen we erom vroegen. Reactie: tap was kapot. Dan denk ik: Kom dit dan zeggen!
Het voorgerecht duurde 1.5 uur. Ik weet niet wat ik precies heb gegeten maar het leek een bal flauw gekruid gehakt in een pastabal met een goedkope tomatensaus uit pot eroverheen gemikt. Het was lauw en vies.
Hert hoofdgerecht was nog schandaliger: ik en mijn vriend hadden een mix van gerechten. De lamb tikka was nog best ok.
De rijst sloeg helemaal nergens op. Het was gele rijst met rozijnen. Onder de rijst zou vlees moeten liggen. Hier lagen inderdaad twee kleine stukjes vlees. De spinazie kwam zo uit pot/blik. Aan de spinazie was niks toegevoegd. Ook de bloemkool was snotgaar. Het brood was taai. Het zag er goedkoop uit.

het dessert was ook een lachertje: een kop koffie met een brok Afgaanse chocolade. Hier betaal je normaal 8.50 voor.

Gelukkig was er een actie 3 gangen 14 euro, anders had ik geweigerd om zoveel te betalen voor groente en vlees uit blik.

Bij mijn bezoek aan het toilet kwam ik langs de keuken. Hier rook ik een walm van sigarettenrook. Ik heb sterk het vermoeden dat in de keuken is gerookt. Heel vies.

Dat dit soort restaurants nog steeds bestaan is beschamend voor de Nederlandse horeca.

Kortom: Ga hier niet heen maar kies waar voor uw geld.
fjlv .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Oudejaarsavond hier gegeten. Slechts 4 tafels bezet van de ca 50. Groot restaurant, wel genoeg privacy. Eten was best wel goed. Enkele gerechten waren niet te bestellen. Bediening heel netjes en vlot.
Enkel door de korting was de prijs/kwaliteit goed. Wij betaalden dankzij 50% korting op de prijs van een 3-gangendiner €29,95. Drankjes niet te duur.
c.j.vangeffen .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten met supervriendelijk personeel. Leuk om echte Afghaanse gerechten te eten. Shirpera als nagerecht met uitstekend koffie was een waar genoegen om te proberen.
olliemakan .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gisteren in dit restaurant gegeten. Wij vonden de inrichting mooi. Maar het eten viel nogal tegen. Het smaakte allemaal wel, maar het was de prijs niet waard. Minimale hoeveelheid vlees met veel rijst. De groentensoep oogde totaal anders als op de foto en ik vond met moeite 3 miniscule stukjes noodle. Het meisje in de bediening had geen flauw idee van wat ze uitserveerde. Zette de vleeskebab neer als vegetarische schotel en de vegetarische schotel als de vleeskebab. De Afghaanse thee bleek eerst Pickwick Engelse thee te zijn en na onze klacht een groene thee van een onbekend merk te zijn. Geen potje geurige thee, maar drie glazen gekookt water met 3 zakjes. Voor ons een teleurstellende ervaring. Wij gaan er in ieder geval niet nog eens eten.
blikopener .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Dit restaurant doet alle moeite om het je naar de zin te maken. De Afghaanse keuken is niet zo bekend. Het heeft een iets andere manier van kruiding als bij Indiase gerechten.
De voorgerechten (Mantoe, Borani Kadu, Sambosa en soep) en hoofdgerechten (Chalauw Kebab, Murgh Tikka Kebab en Mazar Special) waren heerlijk. De nagerechten waren bijzonder van smaak.
De eigenaar doet veel moeite om dit restaurant tot een succes te maken en kan zeker nog een keer ons bezoek verwachten.
P A.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Via social deal naar dit restaurant geweest. Lekker gegeten. 3 goede gangen. Heerlijk mals vlees en allemaal lekker gekruid. Ontzettend vriendelijke bediening.
Ro E.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Erg slecht gegeten in dit restaurant.
Het voorgerecht ging nog wel. Het hoofdgerecht werd op tafel gezet terwijl het vuile servies er van het voorgerecht nog op stond.
Ikzelf had het hoofdgerecht nr. 1 met amandelen, pistache noten en rozijnen. De amandelen en pistache noten heb ik niet gezien en de rozijnen moesten met een vergrootglas gezocht worden evenals het vlees wat zich onder de rijst zou bevinden. In dit gerecht zou lam, kalf of kip zitten. Van te voren werd niet eens gevraagd wat ik erin wilde hebben.
Mijn vrouw had iets met kip, een aantal gekruide brokken kipfilet met wat ijsbergsla en uien erbij. Bij de shoarmaboer op de hoek ziet het er nog beter uit.
Tevens was het personeel erg onbekwaam, telkens moest er in de keuken wat nagevraagd worden wanneer je wat wilde weten. De ene serveerster sprak je netjes aan met u terwijl een andere je gewoon tutoyeerde.
Al met al geen restaurant voor herhaling. Hier komen wij nooit meer.
53BertBert .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Een (relatief) nieuw restaurant en een keuken die we nog niet goed kennen. Maar eens proberen en wel op 2 manieren. Twee weken geleden via Groupon een afhaalmenu voor 4 personen en zelf (2 p.) een keer gaan eten. Het afhaalmenu (toch nog een kleine 40 euro) valt heel erg tegen (behalve de smaak). Van wat beloofd wordt hebben we nauwelijks iets gekregen. Twee soorten rijst (waarvan een de Afghaanse basmati en de andere mogelijk de QABELI PALAUW , maar dan zonder bijna alles wat er in behoort te zitten op een klein botje met vlees na). Daarnaast p.p. 2 gehaktkussentjes, een halve groentelepel spinazie en een 1/2 g.l. gestoofde pompoen). Nogmaals heerlijk, maar ik schaamde mij rot met mijn 3 gasten. Ik heb zelf bij moeten maken. Natuurlijk gelijk gebeld, maar geen verbinding. De volgende dag ook niet. Dan maar een mail. Geen antwoord. Een week later gebeld. Ik krijg een vaag excuus, maar ik moet maar komen eten, dan maken ze het goed. Dat hebben we op 8-10-2016 gedaan. Nu ook het interieur goed gezien en.. dat valt zeker niet tegen. Smaakvol gedaan. Het restaurant is al aardig bezet om 18.00 uur. We bestellen een fles wijn van de wijnkaart. Kom maar even kijken bij de bar, we hebben er nog veel meer. We kiezen en vragen naar de prijs: 22,50. Prima, doe die maar. Helaas die is er niet koud. Die van de wijnkaart ook niet. Wel een andere met dezelfde prijs. Mijn partner ziet echter dat het de wijn van de kaart is die daar voor 18,50 staat... Ik vraag om een koeler en krijg een witte bloempot met koud water. Het eten, niets op aan te merken door ons. Goede smaak, goede portie en goede presentatie. Je mag je wel afvragen of je het bestek - bij de gehanteerde prijs - wel in een supermarkt servetje gerold kunt ontvangen en of er niet iets van een placemat op tafel kan. Het enige personeelslid in het restaurant moet de gasten ontvangen, telefoon afhandeling, de bar doen, bestellingen opnemen, drankjes en eten serveren en afruimen. We merken dat de later binnengekomen gasten ruim 20 minuten wachten alvorens zij een kaart krijgen en/of (een drankje) kunnen bestellen. Kortom: jammer, een gemiste kans. Ook voor ons, zo lekker dicht bij de schouwburg waar we maandelijks zijn. Oh ja.......... bij het afrekenen vraag ik nog even hoe hij het goed maakt met ons (gezien het afhaalmenu). Betaal maar 15,00 euro voor de wijn i.pl.v. 18,50 zegt hij. Een geweldige geste natuurlijk.
Husniye V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Dit was de tweede keer dat ik er heb gegeten. Heerlijk Afghaans gegeten, gastvrij geholpen door de eigenaar voor een schappelijke prijs. Zeker een aanrader.
Liesbeth V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Via Groupon voucher voor Afghaanse proeverij. Wat een bedrog! Grote bak rijst, droge kipstukjes, beetje spinazie, sla met veel rauwe ui en nog een onduidelijk gerecht. Geen spiesje, geen yoghurtsaus, geen koekjes, enfin, eigenlijk niks van het beloofde assortiment behalve het hiervoor genoemde. Bellen had geen zin: "de baas heeft het druk". Terwijl er niemand zat toen wij afhaalden. Groupon: kijk naar de recensies, controleer aanbieders en schrap deze onsmakelijke en zeker niet de Afghaanse gastvrijheid uitstralende "restaurant"! We hopen dat we in elk geval niet ziek worden!
Paulinaa .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Hele vriendelijke bediening en zeer goed eten. Het was leuk en lekker om iets nieuws te proberen. Alles was goed en vers bereid met heerlijke kruiden.
margo E.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Een nieuw restaurant wil je natuurlijk proberen. De Afghaanse/Indiaase keuken was ons nog niet bekend. Ontvangst was vriendelijk, met de inrichting is niets mis. Veel zitplaatsen, wel jammer dat het er nog erg rustig was. Dat gaf de bijzonder aardige jongen van de bediening wel gelegenheid om met ons te praten. De drankkaart kan nog wel wat aanvulling gebruiken, ''normale'' drankjes als port, sherry, vermouth en alcohol vrij bier waren niet voorhanden. Dat is een aandachtspuntje.
De voorgerechtjes waren bijzonder van smaak, lekker, en ook met de presentatie was niets mis. De hoofdgerechten, waren prima van smaak, bijzondere smaakcombinaties maar de presentatie daarvan zou iets verfijnder kunnen. Het afghaanse koekje bij het nagerecht was naar onze mening wat aan de grote kant. Maar al met al: heerlijk gegeten en we komen zeker terug!
Pica .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
met Groupon een afhaalproeverij voor 6 personen besteld. Wat een deceptie. De waarde zou bijna 100 euro moeten zijn. We kregen per twee personen een 3 vaksbakje. Over de 3 bakjes verdeeld waren er 18 stukjes kip of kalkoen en per bakje 1 rolletje kebab, waarvan 1 van lam. We schatten totaal 300 gram vlees voor 6 personen dus. De groente was een hoeveelheid van 1 eetlepel per soort groente per persoon. De Afghaanse salade in een apart bakje bestond uit in totaal 2 tomaten en een kwart komkommer in plakjes met 6 ringen gewone ui ( geen bosui). Er waren 3 bakken met rijst, wat wel net voldoende voor 6 personen was. De verschillende yoghurtsaus zat in 3 kleine ( 50 cc) plastic bakjes. Er ontbrak veel: kalfsvlees ontbrak in spinazie in een kruidige saus, ook geen op oosterse wijze gemarineerde kippenbouten van de barbecue, geen naanbrood, geen Koriander-chutney, geen Jalabi - gekarameliseerd Afghaans koekje. Zelfs de kleine eter onder ons had nog trek nadat alles schoon op was. Gelijk gebeld en gereclameerd. Vriendelijk te woord gestaan maar ik moest begrijpen dat een proeverij vooral kleine hapjes zijn. Gezegd teleurgesteld te zijn omdat de hoeveelheid amper genoeg was voor 3 personen en we voor 6 besteld hadden. Gevraagd of wij mogelijk de verkeerde bestelling hadden meegekregen en ook aangegeven dat verschillende gerechten ontbraken, maar toen werd de telefoon met open verbinding neergelegd om te gaan bedienen. Door batterijleegloop werd de verbinding na dik 10 minuten verbroken. Ik heb geen geheim nummer, maar ben daarna niet teruggebeld. Dus wees gewaarschuwd met deze aanbieding en wij komen niet meer terug.
Joost H.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Leuk nieuw restaurant in Arnhem! De smaak was in alle gerechten goed. Het voorgerecht was in smaak en opmaak echt super! Het hoofdgerecht was in smaak goed, maar zou in de opmaak wel wat verfijnder kunnen. Het toetje dat de ober aanraadde was ook erg lekker! De ober die ons bediende had de hele tijd een grote glimlach en ondanks dat we met slechts 1 ander stel in het restaurant zaten hebben we een erg leuke avond gehad! We wensen jullie heel veel succes in de verdere opstart van dit nieuwe restaurant, aan jullie enthousiasme en inzet zal het niet liggen!