Speciale deals

-20% op de Rekening

-20% op de Rekening

Over het restaurant Maz Mez

Libanese keuken

De Libanese keuken is gezond en verfijnd, maar vooral heel erg lekker! De meeste gerechten zijn vegetarisch, zoals hummus, tabouleh en falafel. Maz Mez brengt je dichter bij de adembenemende smaken van de Arabische en Libanese cultuur. Geniet van de eindeloze gastvrijheid en de gezellige inrichting van dit restaurant!

Meer informatie over restaurant Maz Mez

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

9,2
Sunayana B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Met een groep van 4 gaan eten op de zaterdagavond. Wij hebben om 20.45 de menukaart in handen gekregen. Bij het serveren van de drankjes meldde de serveerster ons dat de keuken liever heeft dat wij het menu bestellen. Dit vanwege drukte in de keuken, de wachttijd zou 1 uur bedragen. Het menu was voor ons teveel maar de serveerster bleef ons dwingen om het menu te bestellen en liep vervolgens geirriteerd weg. Uiteindelijk hebben wij toch a la carte besteld bij een andere serveerster. Zij meldde ons vervolgens dat de keuken om half 10 zou sluiten. Erg raar als de andere serveerster het heeft over drukte in de keuken. Voor de rest van de avond hebben wij geen service gehad. De gerechten zijn gebracht maar totaal geen omkijken meer naar onze tafel. Het eten was of proefde erg verbrand. Alleen de salade was ok. Toen wij dit meldde aan de serveerster was het enige wat zij kon zeggen: 'ik zie niks verbrands op tafel'. Zelfs de rekening vragen en het betalen van de rekening ging gepaard met zwaaien naar de bediening zodat ze ein-de-lijk keken naar ons. Wij zijn om 22.00 weg gegaan en op dat moment ging de tafel naast ons nog gerechten bestellen!!!
Chiel V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Via de Janeef Facebookpagina geattendeerd op Maz Mez. Gekozen voor het chef's menu, dat bestaat uit twee gangen: koude voorgerechten, en daarna verschillende warme Libanese hapjes. Alles was erg goed van smaak en mooi in balans. Niet alleen vlees (zoals vaak het geval is), maar ook mooie groenten uit de oven, hartige taart, etc. Bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. Leuk is dat je vanaf je tafel mee kunt kijken in de keuken. Een aanrader!
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
We hebben super lekker gegeten bij Maz Mez. Heerlijke Mezzes! De bediening was erg attent en bekwaam. Zeker de moeite en waard.
Thea M.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Potverdorie, wat lekker! Eén tip: vraag of ze die meze gewoon serveren zoals ze dat in de regio ook gewend zijn: wacht niet tot de koude gerechten helemaal op zijn voor de warme gerechten komen, laat het gewoon doorlopen. En bij het 2-gangen-menu mag er wel wat meer afwisseling zijn, nu iets te veel humus-achtige purees. Maar lekker was het!
Doodzonde dat ik dit tentje nu pas ontdekt heb! Beetje onooglijk hoekje van de straat maar laat je niet misleiden; dit is een heerlijke en gezellige plek.
daphie .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Bij het binnenkomen in het restaurant was het heel koud in de zaak, dit trok wel bij toen het koken in de open keuken begon. De indeling in het restaurant is netjes, alleen jammer dat de deur naar buiten veel kou naar binnen brengt. Er hangt geen gordijn voor de ingang. Over het eten niets dan goeds. We hadden het menu van €22,50, 7 koude mezzes en 8 warme mezzes.
Alles zag er heel verzorgd uit en de smaak was geweldig. Echt een aanrader. Er was alleen een enorme domper: voor de twee flesjes water van 0,5L moesten wij €9,50 afrekenen! Dit staat niet in verhouding tot het eten. Echt heel jammer.
Joris B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Lekkereten bij Mazmez, mooie inrichting en ze serveren heerlijke eten. Erg aardige gastvrouw. Ossenhaas lekker mals . Ze koken met liefde en passie. ! Wij komen terug. Libanees wijn is zeker aan te raden, en ze schenken het ook per glas. Top!
VerwielN .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Wat een aanwinst in de Baarsjes op de JanEef. Heel vaak langs gefietst maar nooit opgevallen dat er een fantastische restaurant daar schuilt. Na vele positieve reviews van vrienden wilden wij ons huwelijks jubileum vieren met de hele familie bij Mazmez.
Zalige en gezellige avond, eten was ontzettend smakelijk. Omdat wij hadden doorgegeven dat wij iets te vieren hebben, hebben zij een leuke verrassing vd chef gehad.
Wij hebben ooit Libanees gegeten maar dit keer was erg lekker. Ik blijf complimenten geven omdat ze dat verdienen want wij hebben zeker genoten. Personeel deed erg hun best en de gastvrouw heeft ons geadviseerd om de Libanees wijn te nemen. Zeker aan te raden.
Als nagerecht hebben wij verschillende dessert genomen, een feest op tafel. Namens de hele familie willen wij Mazmez bedanken voor het leuke avond. Wij zullen weer terug komen voor een romantische diner.
red10000 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Libanees op de baarsjes.valt niet op.mezze warm en koud die lekker zijn .service was aardig en opkomend voor herhaling vatbaar
Ydwer H.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2015
Via Groupon terecht gekomen bij Maz Mez. Het bleek zeker een goede aankoop. Heerlijk gegeten, voorgerecht welke natuurlijk uit meerdere mezzes bestond waren lekker en gevarieerd en hoofdgerecht idem. Personeel is super vriendelijk. Je moet wel weten dat Maz Mez er zit, anders loop je er zomaar voorbij. Zeker aan te raden als je eens een keer iets anders dan Tapas of andere standaard keuken wilt proberen.
Hilde V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2015
Met een vriendin een Grouponbon ingeleverd bij Maz Mez. Wat een leuke verrasing zeg. Libanese Mezze Allemaal verschillende hapjes. Zowel koud als warm. Hummus, baba Ganousj, kikkererwten.... heel mediterraans, Israelisch, Turks, Grieks en dan gemixt. De schrijver van plenty zou zich er erg op zijn gemak voelen. Aioli, feta, olijven, spiesjes met vlees en kip, gamba's, moussaka... heerlijk eten om je vingers bij op te eten. Ja, ik ben oprecht verbaasd over de Libanese keuken. Wat heerlijk. Ik ga hier zeker meer van eten. Zeer vriendelijke bediening en een net, schoon en vriendelijk ingericht restaurant. Niet helemaal mijn smaak, maar dat is persoonlijk. Maz Mez is echt een aanrader.
12d63260 .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2015
Gisteren met het hele team als nieuwjaarsdiner hier gegeten. De keuken is voornamelijk Libanees en ik had al van andere vrienden vaak te horen gekregen dat het verfijnde en gevarieerde smaken zijn. Ik was benieuwd! Het voorgerecht bestond uit allerlei lekkere dipjes en salades. Ik was meteen om. De hummus, foul, rivierkreeftsalade, het verse brood erbij...etc. één voor één heb ik mijn vingers erbij afgelikt. Eindelijk nog eens eten met veel aandacht en liefde gemaakt en subtiel gekruid. Ik was zo enthousiast en het hoofdgerecht moest nog komen. Er volgden kippendijenspiesjes, superjumbo garnalen, geitenkaasloepmiaatjes,...etc. Wauw vooral die kip zó mals! Nog nooit meegemaakt. Ik word nu alweer wild merk ik als ik terugdenk aan gisteravond. Okej dan nu een minpuntje ;-) Het voorgerecht en hoofdgerecht waren zo lekker en de porties zijn goed waardoor ik mijn buikje al rond had gegeten. Ik ben daardoor nooit aan het dessert aangekomen... Betekend voor mij dat ik zeker keertje terugkom. Ik moet eerlijk zeggen dat ik voorheen nooit Iens heb gebruikt maar ik ben zo onder de indruk van dit restaurant dat ik het met plezier wil delen met anderen. Dank jullie wel voor de vriendelijke en attente service. De prijzen zijn ook schappelijk! Wij zijn enorm verwend. Heel fijne plek dit maar dat hadden jullie nu al wel begrepen :-)
Malve D.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2015
met een groep collega's super lekker gegeten bij Maz Mez vandaag. Onwijs lekker & super aardige service! echte aanraders zijn de fattoush en taboulee salade, huisgemaakte aiolie & gegrilde scampi's en creme brulee met rozewater. mmmmh...!
Annemeijn B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2015
Maz Mez zou je zo voorbij lopen. Het zit op een verscholen locatie tegenover de AH op de Jan Evertsenstraat. Maar loop je er naar binnen dan weet je dat je jezelf hebt gefopt al die tijd. Het is een fijne plek met een warme ambiance, hartelijke service en ont-zet-tend lekker eten tegen schappelijke prijzen. Libanese mezze, frisse labneh, versgebakken platbrood, goddelijke hummus...De hoofdgerechten voelen zowaar wat ten overvloede, hoewel de kipspiesjes en de enorme gegrilde gamba's je doen hopen dat er toch nog een gaatje in je maag te vinden is. Een Libanees vertelde mij ooit dat in de tijd van Jezus alle wijn uit Libanon kwam...Nou, in dit geval wil ik dat best geloven. Genoten van een heerlijke avond, een ervaring die ik u allen zou willen aanraden.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Heerlijk samen uit eten op de laatste werkdag van het jaar. Zo Zo Dat is nog eens peuzelen bij Maz Mez Amsterdam. Bij binnenkomst een warme atmosfeer en een vriendelijk onthaal. Een rijk overzichtelijke menukaart, een rijke variatie aan salades, koude en warme gerechten en dessert. Een echte verse keuken. Een feestje van Fatoush en Taboulé Salade, ovenheerlijk huisgemaakt brood,, romige labneh yoguhrt en hummus, lichtpikante foul bonen. Gevolgd door spies van kip en ossenhaas die smelt op de tong, gamba's, maglama seizoengroenten, een overheerlijke tortilla en geitenkaas in filodeeg. Tot slot het dessert: warme flensjes met banaan overgoten met chocoladesaus. A world fine cuisine. En lieve mensen.
Alexandra V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Ik vond de humus erg lekker en de kipspiesjes! Heeeeel erg mals. Genoten van het lekkere eten, de sfeer en aardige bediening. Aanrader
Arthur S.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Gisteren met een Groupon gegeten en je krijgt absoluut waar voor je geld. Het is gewoon van een goede kwaliteit en je krijgt een hoop verschillende hapjes. Wij hebben lekker zitten eten en de stuk of 15 hapjes die we kregen waren ook echt genoeg. De ossenhaas was heerlijk, maar ook de kippendijtjes vond ik lekker. Eigenlijk geen tegenvallers tussen de gerechtjes.

Het personeel is vriendelijk en de huiswijn was ook goed te doen!
Marianne-veen .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Gisteravond lekker genoten samen met mijn man van het heerlijke maz mez menu, voorgerechten waren verrukkelijk evenals de warme mezze. Ossenhaas smelt op je tong, niets op aan te merken. Al met al was alles top!
Moi20 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Heerlijk gegeten bij restaurant Maz Mez. De bediening was super attent en erg vriendelijk. We gaan snel nog eens langs want we hebben gewoon erg lekker gegeten. Wat ons betreft een echt aanrader.
Riska D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Voor het eerst bij dit stijlvolle restaurant in de buurt gegeten, en helemaal niet ontevreden. het personeel en de sfeer is echt super. de service is echt top, bij een gevonden haar in de salade( die mijn vriendin al eruit had gegooid) werd er zonder enige problemen een nieuwe geregeld met een extraatje van de chef erbij. Ook het verzoek of er een extra garnaal bij kon( want 2 was niet genoeg voor ons drieën) was dat kosteloos en geen enkel probleem. Maar daar zit mijn knelpunt, ik vond de porties veel te klein voor de prijs, de sausjes waren niet echt speciaal en leken wel uit een flesje te komen. Ik heb het dan niet over de humus maar de dips zoals aioli en die je bij de diverse vlees gerechtjes krijgt. Ook brood zat niet standaard bij de Humus, maar moest je extra bestellen., wat ik toch vreemd vind want hoe moet je het anders eten? Kortom ik twijfelde over een 7 maar toch maar een 6 gegeven aangezien ik het nogal prijzig vond en niet helemaal mijn buikje had rond gegeten.
Jammer dat u niet alles naar wens was, allereerst wil ik u mededelen dat wij betwijfelen of er een haartje in de salade zat want het is een fattoush salade die vele ingrediënten heeft o.a. gedroogde mint en verse peterselie, waarschijnlijk was dat het, overigens heeft u de haartje niet aan ons laten zien en kreeg u toch een nieuwe salade . Al onze dipjes zijn vers huisgemaakt waardoor ze speciaal zijn evenals de aiolie. Menu 22,50 is al goedkoop genoeg voor 17 verschillende gerechten.
Frans N.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Mediterraan restaurant met de nadruk op de Libanese keuken. Op een regenachtige zaterdagavond hier om 18 uur als eerste klant binnengestapt. Dit bleef gelukkig niet zo. Plaatsje aan het raam van de drukke Jan Evertsenstraat. Helaas uitzicht op de Albert Heijn. Moderne en strakke inrichting. Open keuken. Sfeervol verlicht. Echter weinig in het interieur dat aan het mooie Libanon doet denken. Erg hartelijke ontvangst door gastvrouw en keuken, en goede uitleg van de gerechtjes. Wij hadden het 2 gangen menu met 7 koude en 8 warme gerechtjes voor € 22. Lekkere rode Libanese wijn, ook per glas te bestellen. Van de gerechtjes sprongen de hummus (puree van kikkererwten en sesampasta), filfil (gevulde minipaprika met geitenkaas), de tortilla, de boterzachte meshwe (ossenhaasspiesjes) en de spiesjes van sappige kippendijtjes er boven uit. Toe hadden we een arak en een espresso. In deze laatste was een beetje rozenwater gedaan. Wij prefereren opgekookte drabkoffie met kardemom (maar dat is persoonlijk). Schone WC's. Goed bereikbaar met trams 7 en 13. Wij zijn geen vegetariërs, maar vegetarisch eten is hier geen probleem. Prima restaurant met een goede prijs/prestatieverhouding!