Maydanoz

Ceintuurbaan 9 1072 ER Amsterdam Nederland Kaart
31-206761195

Over restaurant Maydanoz

Een exotische reis

Ingewijden weten het al een tijdje: bij Maydanoz moet je wezen voor een onvergetelijke lunch of diner! Je proeft er het oostelijke gedeelte van het Middellandse Zeegebied: Syrie, Libanon, Israel, Griekenland en vooral Turkije. Beroemd om hun mezedes en hun onvolprezen gerechten van de houtskoolgrill, is dit er echt een om aan te raden!

Meer informatie over restaurant Maydanoz

Service8,6/10
Decor7,8/10
Jufbeer . Fijnproever (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Goede sfeer. Lekker eten. Kindvriendelijke bediening. Zelfs de buren kwamen eten, die werden herkend en hartelijk begroet. Ook veel Turkse gasten. Fijn
Rob D. Meesterproever (38 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
We werden uiterst vriendelijk ontvangen (door de eigenaar?) en er werd direct Turks brood en een tomaten/paprikatapenade op tafel gezet. We begonnen met diverse warme en koude voorgerechten, voornamelijk vegetarisch, allen even lekker maar wèl stevig aan de prijs (€ 52.- voor 3 personen). Daarna de mixed grill van prima kip, lams- en rundvlees en een vegetarische schotel, de Maydonaz Sebze, op houtskool gegrilde groenten met een saus van yoghurt, knoflook en tomaten, alles wederom heerlijk. Daarbij werden bulgur, frites en salade geserveerd. Dit alles begeleid door een eenvoudige rode huiswijn die met € 14.- per halve liter aan de dure kant is. Als dessert baklava en een mooie opgemaakte schotel met Turkse yoghurt met walnoten en honing; Turkse koffie toe. De 3 kleine stukjes baklava kostten € 5,50 en dit tezamen met de eerder vermelde prijzen maken dat dit restaurant weliswaar goede gerechten serveert, maar toch wel iets te hoge prijzen hanteert.
Mijnsmaak1 . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Eergisteren bij Maydanoz gegeten met mijn vrouw. Wij hadden allebei een heerlijk voorgerecht, ik heb maydanoz kalamar met walnoten, zij de geitenkaas met walnoten. . Haar hoofdgerecht was sis kebap , ook heerlijk; het mijne een royaal uitgevallen zeebaars , echt lekker.
Lekker eten met vriendelijk personeel.
Marleen D. Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Erg lekker gegeten bij Maydanoz! We hadden verschillende warme en koude voorgerechten besteld, die waren allemaal even smakelijk. Daarna de mix gril. Het vlees was heerlijk, maar qua hoeveelheid wat aan de matige kant. Geserveerd met rucolasalade. Waarom geen echte Turkse salade met tomaat, komkommer, rode ui en heel veel peterselie, zoals je die in Turkije ook krijgt? Verder een gezellige sfeer. Mooie aankleding van het restaurant. Bediening was erg vriendelijk. Tip voor Maydanoz: als er mensen wgegaan, probeer dan altijd even tijd te maken om ze gedag te zeggen,ook als het op dat moment druk is.
Roju D. Expertproever (5 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Fijne sfeer. Geen pretenties. Gewoon goed en eerlijk eten. Prima prijs/kwaliteit verhouding. Overwegend Turkse gerechten. Goed kwaliteit! Een aanrader. Voor zomaar even uit eten, of als alternatief voor de duurdere restaurants rondom het Museumplein voordat met naar een concert gaat. Vriendelijke bediening. We komen er nu regelmatig en met veel plezier.
Tastyy1 . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Gisteren met mijn vrouw bij Maydanoz gegeten . Wij hadden allebei een heerlijk voorgerecht, ik heb maydanoz kalamar gevulde met walnoten, zij de geitenkaas met walnoten. . Haar hoofdgerecht was sis kebap , ook heerlijk; het mijne een zeebaars met dille , echt lekker.Lekker eten met vriendelijk personeel
Anilee . Fijnproever (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Met een groepje van 11 heerlijk gegeten. De bediening was helemaal top, vriendelijk en attent. Ze houden alles goed in de gaten. We hebben gekozen om hele avond alleen kleine gerechtjes te eten. Dat was geen probleem. Keuken heeft een selectie voor ons gemaakt, drie rondes heerlijke koude en warme mezzes. Makkelijk met een grotere groep, voor iedereen iets lekkers.
Kasim A. Expertproever (8 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Zoals altijd is het eten zalig bij restauranta maydonaz. Geweldig Turks restaurant met heerlijke kleine mezze gerechten en heerlijke grill.ik heb lams koteletten besteld,echt lekker lamsvlees.Dus een aanrader met een prima prijs kwaliteit verhouding
Farah M. Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Naar aanleiding van alle positieve beoordelingen besloten om te gaan eten bij Maydanoz. Mijn partner en ik hebben er erg veel spijt van dat wij geen voorgerecht hebben genomen. De smaak van de mixed grills was goed, op de lamspies van mijn partner na die iets te veel doorbakken was. De porties rijst en patat die we erbij gekregen waren helaas erg summier. Zelf zit ik altijd helemaal vol zonder voorgerecht en kan ik geen toetje nemen, nu was dit helaas niet het geval. Als nagerecht kozen wij de baklava, deze was helaas niet echt vers. Bediening was vriendelijk, toch had er iets meer interactie kunnen zijn. Er werd bijvoorbeeld niet gevraagd of alles naar wens was.
Hans T. Fijnproever (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Lekkere mezze maar beperkte keuze aan vlees hoofdgerechten. Het is voornamelijk lams vlees en het alternatief is kipkarbonade. Daarentegen wel veel keuze in vis en ook twee vegetarische gerechten. Uitgebreide wijnkaart met Turkse wijnen maar de huiswijn is (helaas) Chileens. Vriendelijke bediening.
Jeroen B. Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Heerlijk gegeten! We hadden het verrassingmenu met mezzes (voorgerechten) voor 2 personen. Hartelijke bediening en de sfeer was zelfs op een woensdagavond goed.
Romijntje . Meesterproever (13 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Geweldig Turks restaurant met heerlijke kleine mezze gerechten en heerlijke grill. Mooi ingericht en zeer vriendelijke bediening en service vlot. Wie Turks wil eten moet zich hier laten verwennen.
Mellepel . Fijnproever (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016

Afgelopen donderdag 16 juni 2016om 19.00 hier gegeten met mijn moeder het was heerlijk de voorgerecht verschillende soorten mezze's waren zeer verscheidend vooral de Humus in het bijzonder waarop wij ook extra hebben bij besteld Maydanoz heeft een zeer authentieke karakter waarbij de bediening je heel warm ontvangt. Ik heb een mixgrill besteld en mijn moeder lamskoteletten de vlees was lekker mals en goed van smaak, de Turkse huiswijn die wij op aanraden hadden genomen beviel ons zo erg, dat wij voordat we het doorhadden een hele fles hebben gedronken. Wij komen hier zeker nog een keer langs
Dorte R. Fijnproever (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Zeer vriendelijke bediening! We hadden het na een boottocht heel koud en werden letterlijk in warme dekens gepakt.
Het eten was erg lekker en vers bereid. Divers en heel smakelijk!
Zulfiye B. Fijnproever (3 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Binnenkomst netjes begeleid naar tafel, onze jassen netjes aangenomen.
We hebben lekker drie gangen menu genomen, met als eerste mezze (9 soorten). daarna onze hoofdgerecht gegrillm?x en als dessert Baklava (aanrader van de eigenaar).
Alles was voortreffelijk één voor één een aanrader, süper en lekker. Porties zijn ruim voldoende,

Voor de prijs hoef je niet ergens anders te eten, het was waard voor je geld. Sfeer was geweldig, lekker druk, maar niet storend.

Bediening was goed eten kwam netjes op tijd.
Ik kom hier zeker nog terug, al is het alleen al voor de mezze's mezze's gegeten maar die van Restaurant Maydanoz is wel een 10 waard
We komen h?er zeker nog terug,
Serafine . Fijnproever (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Op Eerste Pinksterdag hebben we met zijn zevenen heerlijk gegeten bij Maydanoz. We werden hartelijk ontvangen. De mezze (voorgerechtjes) waren geweldig en ook de hoofdgerechten waren erg smakelijk. De Yakut (Koerdische rode wijn) was ook erg lekker. Al met al een zeer geslaagde avond en we kunnen iedereen aanraden bij Maydanoz te gaan eten.
Groenten S. Fijnproever (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Super lekker gegeten bij maydanoz
Ik ben naar verschillende turkse restaurants geweest, maar geen restaurant heeft zo lekkere sis-kebab  geserveerd als maydanoz.
Voorgerechten als geiten kaas met walnoten en honing , gegrilde kalamar met walnoten en babaganuc zeker een aanrader!!
Door de hartelijke  ontvangst van de eigenaar,voel je helemaal thuis.
De bediening was uitstekend
Rustig de tijd gekregen om het menu te bekijken.
Als ik weer in Amsterdam ben, weet ik waar ik moet gaan eten..
Patricia W. Meesterproever (14 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Zoals altijd is het eten zalig bij maydonaz. Vriendelijke bediening die weet wat ze verkopen goede tips en zalige spijzen. Nooit teleurstellend, altijd weer verassend,
Echt het was weer super. Reserveer wel want het is altijd druk!
Laura S. Meesterproever (26 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hadden nog nooit Turks gegeten en het was een aangename verrassing. We maakten meteen duidelijk dat we van alles wilde proeven, dus shared dining op zijn Turks. De eigenaar voelde dit erg goed aan en we kregen allerlei lekkernijen op tafel als voorgerecht. Na een korte pauze kwamen de hoofdgerechten en jemig wat waren die lamskoteletten lekker!! Echt bijzonder goed, daar hadden we nog wel een schaal van op gekund ;-).

Daarna wilde we nog een kleine selectie van voorgerechtjes en ook dit was zeer geslaagd, alhoewel de garnalen iets te gaar waren, waardoor ze taai werden, maar aan de smaak deed dat niks af.

Onze wijnkeuze was gevallen op de Turkse wijn, omdat wij daar ook erg nieuwsgierig naar waren en dat was een zeer goede keuze. Echt verrassend lekkere wijnen, tegen een redelijke prijs. De witte had een lekkere kruidige afdronk en de rode was zó zacht van smaak. Echt heerlijk!

Kortom, we hebben een zeer geslaagde avond gehad en zullen in de toekomst zeker nog eens langskomen!
Lucienne H. Expertproever (7 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Wat een verrassing, Ik had ondanks alle goede recensies weinig gevoel bij maydanoz.
Maar ik kreeg in alle opzichten ongelijk. Een gezellig restaurant met goede en vooral vriendelijke bediening ondanks de enorme drukte en meer dan goed eten.
De kofte en mijn mixed grill waren echt heerlijk maar zelfs de humus was bijzonder lekker.
de Turkse rode wijn van Koerdische druiven paste overal perfect bij. kortom een top avond.