Max

31-204200222

Meer informatie over restaurant Max

CharlesHuijskens .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Soms, gelukkig niet vaak, heb je in een restaurant een gastheer die met zoveel neerbuigendheid en zichtbare ergernis aan het werk is, dat je zo iemand echt een andere baan toewenst. Bij Max werden wij met een verveelde arrogantie toegesproken die gewoon niet aanvaardbaar is. Helaas zit Max altijd wel meer dan half vol met toeristen die komen binnenlopen dus dit idiote gedrag wordt niet afgestraft. Het eten is OK, lekkere smaakjes in de Rendag, de Kamponkip en de sateh. Inrichting zeer matig. Dit kan allemaal veel beter! Maar als je het vervelend vindt om gasten te bedienen, ga dan vooral geen restaurant beginnen!
Maie E.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
In Max worden fusion gerechten geserveerd en kan men ook kiezen voor kleine gerechten.
Het is een eenvoudig concept dat goed betaalbaar is en zich ook leent voor snel een hapje eten. De bediening is vriendelijk en zonder reservering kan men ook wel een tafel vinden wat best fijn is in hartje Amsterdam. Het is wel lawaaierig als het vol zit. Dus voor de slechthorenden is het inspannend.
Arjan H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Door Tripadvisor nieuwsgierig geworden, hebben we hier gegeten. De kwaliteit en inventiviteit van de gerechten is prima. Ook de open wijnen zijn uitstekend van smaak.
Maar, de inrichting is niet geweldig. Kleine tafeltjes - reden waarom amuse- en broodschaaltjes die nog niet eens leeg zijn snel van tafel worden gehaald ? Slechte akoustiek, enorme herrie.
Verder worden de gangen in heel snel tempo opgediend, en als je te lang aan tafel zit wordt je verzocht te vertrekken. Logisch (?), want toeristen staan alweer te trappelen om binnen te mogen.
Ondanks het goede eten dus niet een restaurant, waar we vaker zullen gaan eten. We voelen ons prettiger in een rustiger ambiance, die vaak ook nog goedkoper uitvalt.
Evert S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Heerlijk gegeten bij Max in de Herenstraat. Echt superlekker. De keuken zo goed!! Heerlijke lamsfilet met een lekkere zoete saus en perfecte aardappeltjes. Daarbij een pittig aubergineslaatje. Wij werden bediend door drie obers; een heel aardig meisje, een aardige jongen maar één ober was niet zo geweldig: een mollige nonchalant gekleedde jonge man - met een donkere spijkerbroek zonder ceintuur - zonder enige omgangsvormen. Met zo een geweldige keuken verwacht je ook in de bediening totale vriendelijkheid en die was er niet. Op de rekening waren ook twee biertjes te veel aangeslagen. Dat klopte ook niet. Voor het eten zou ik terugkomen, maar voor de bediening niet. De kok doet zijn best maar de bediening echter niet altijd.
Jankorteknie .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Hier de Indische rijsttafel gegeten: gevarieerde, kleine gerechten, de een nog lekkerder dan de ander, werkelijk heerlijk! Echt een aanrader, met vriendelijk personeel
Josephinekok .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Een heel gevarieerd menu (niet alleen Indisch) en ruime porties. Het was weer een heerlijk avondje uit . Een zeer vriendelijke bediening en alles in de juiste tempo opgediend, ondanks dat het druk was. We hadden de rijsttaffel en deze was heerlijk!
Jan-Hendrik W.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Gisteren zijn we hier toevallig beland. Maar wat was het lekker en wat een goede en vriendelijk bediening. echt een aanrader!
Ik kon niet kiezen alles wat op de kaart had ik wel willen bestellen.
We gaan hier zeker vaker naar toe en zullen ook onze vrienden dit restaurant aanbevelen.
Mario S.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2015
heerlijk gegeten we hebben genoten van de rijsttafel lekker huiswijntje en goede service restaurant om terug te komen en gelegen midden in de Jordaan trendy interieur eenvoudig gedekt maar alles naar tevredenheid groetjes mario
Teamgeest .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Eten is op zich redelijk goed. De sfeer en ambiance is minstens zo belangrijk en hiervoor krijgt dit restaurant een onvoldoende. Het restaurant is erg lawaaierig (wij zaten boven) . Nog vervelender was de enorm gehaaste bediening van een jonge vrouwelijke serveerster ( met blauw gestreepte trui) . In een mega tempo kregen wij het voor- en hoofdgerecht en direct na het hoofdgerecht kregen wij (ongevraagd) de dessert kaart. Wat de reden hiervan was weet ik niet, mogelijk wilde ze onze tafel die avond nog een keertje weg geven ?
Wim124 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2014
Het enigszins pijpenla-achtige restaurant zit goed vol op een gewone dinsdagavond, en terecht: je eet hier originele dingen, of bekende gerechten in ongewone vorm, kortom een diner met verrassingen. De kaart heeft een ruime variatie, waaruit het goed kiezen is: een 2-gangenmenu kost 29 euro. Niet duur voor het gebodene. Wel aan de prijzige kant zijn een eenvoudig kopje espresso (3 euro), de eenvoudige huiswijnen (vanaf 5 euro) en het water: driekwartfles voor 5 euro. De service is ontspannen en vlot.
Jelle H.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Op woensdag weer bij Max gegeten na een tijdje geheelonthouding. Kwamen pas om 9 uur binnen - zaak was vol (een goed teken) en sfeer was goed. Vrije hand aan kok gegeven en dat betaald zich uit. Heerlijke smaken, goede porties en zeer gastvrije bediening (waaronder Max himself). Mijn favoriet.
Olaf A'dam .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2014
De inrichting van Max is modern strak. Mooie passende kleuren. Enkel mag men wat aan de akoestiek doen. Het is allemaal erg gehorig. En dat valt helemaal op door de chaotische bediening. Sommige dames lopen als een wervelwind door het restaurant en dan met harde zolen op een houten vloer. Niet echt rustgevend. Personeel is trouwens ook niet echt op elkaar ingespeeld. Of het komt omdat zij meer aandacht geven aan toevallige familieleden in het restaurant? Al met al het was een rommelige indruk. En als een wijnglas leeg is haal dat dan niet weg maar vraag of je nog iets wilt drinken. En heel leuk als je de kinderen van gasten laat meelopen in de keuken en hun eigen gerechtjes laat serveren maar het geeft geen goede indruk bij de overige gasten. De tafels zijn ook wat aan de kleine kant. Het is een beetje behelpen.
Als voorgerecht hadden we coquilles met een romige saus met anijs en kaneel. De coquilles waren iets te hard gegaard en de saus mocht iets pittiger.
De klassieke Indonesische kip was prima en goed op smaak. Ook het lamsvlees was mooi gegaard. Er had wel iets meer groente bij geserveerd mogen worden. De twee groene asperges waren erg grof en ook te hard.
Als nagerecht een bananentaartje met kokos en vanille-ijs. Jammer dat het ijs niet zelf gemaakt was. Dat deed afbreuk. De spekkoek was redelijk, maar is die zelf gemaakt? Niet echt een restaurant die ik snel zal aanraden. Voor de prijs van een driegangen menu kan je in Amsterdam bij betere restaurant terecht.
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2013
geweldig gegeten. De rauwe zalm met mango als voorgerecht is fris, licht en verrassend. Ideaal voor de zomer. Daarna hadden we de Max klassieker pittige zeebaars in een bananenblad en het was wederom een goede keuze. Gasten naast ons hadden gekozen voor een rijsttafel en waren zichtbaar content. De witte huiswijn is prima te drinken. Max brengt betaalbaar, smakelijk en sfeervol eten in een casual, maar toch hele professionele setting en helemaal van deze tijd.
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
We hadden de Indonesische proeverij 3 -gangen maaltijd, en het was allemaal heerlijk. De salade, zeebaars, waren zeven monsters en dessert allemaal zo smakelijke voeding. Het restaurant heeft ook een geweldige sfeer. Zou het zeker aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar Indonesische gerechten in Amsterdam.
Sonja W.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
Vanavond bij Max gegeten. Het idee van fusion van Europees met Indisch sprak ons erg aan. En hoewel alle gerechten op zichzelf erg lekker waren, vond ik het toch niet echt fusion. Er waren gewoon een aantal gerechten Indish, en een aantal Europees/Fran, maar niet echt gerechten waar de twee keukens werden gecombineerd. Das was erg jammer, want zo waren alle gerechten een beetje geïsoleerd en was het moeilijk om een mooi menu samen te stellen waarbij je zowel van Indisch als Europees kon genieten.

Hoewel de thermostaat (hing boven onze tafel) op 22 graden stond vonden een aantal van mijn tafelgenoten het nog steeds fris. Het decor is verder mooi, clean en modern.

Om terug te komen op een eerdere review: er is ondertussen witbier! Dus dat is een goede verbetering.

De bediening kwam op ons vriendelijk doch onzeker over. Soms kwamen ze op rare momenten aan onze tafel om te vragen of we nog iets te drinken wilden en meteen nadat het hoofdgerecht was afgeruimd kregen we de dessert-kaart al onder ogen. Ze hadden wel goed geholpen met het vieren van de verjaardag van een van ons: mooi vuurwerk op het dessert!

Ik denk dat dit restaurant veel potentie heeft, maar nog wat tijd nodig heeft om alles goed op een rijtje te krijgen!
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2013
Heerlijke eten bij Max; was er niet eerder geweest maar kom zeker terug. Vooraf de coquilles die gecaramelliseerd waren genomen; super, ze smolten op de tong. Daarna lamsvlees met een lichte mosterdsaus; die was ook prima qua structuur. De witte rioja huiswijn vloeide rijkelijk
Jan Reijer B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2012
Na enkele weken niet bij Max te hebben gegeten was het weer eens de hoogste tijd. Na een plezierige ontvangst door de altijd hartelijke bediening troffen wij op de menukaart weer diverse nieuwe gerechten. Eensgezind kozen wij beide voor de dagspecialiteiten met als voorgerecht een rogvleugel met sesamroomsaus en als hoofdgerecht de ossenhaas met een pittige indonesische zuurkoolstampot. En lekker was het! Zelf ben ik altijd zeer gesteld op restaurants met een eigen unieke identititeit, zeker wat betreft het eten, en die vind je bij Max zeker. Als liefhebber van de zwaardere wijnen kun je bij Max goed terecht maar ook de lichtere drinker heeft de keuze uit een aantal prima wijnen. De wijnkaart is ruim opgezet en kent voor een ieder wat wils, ook van buiten Europa. Kortom, wij hadden weer een super gezellige avond in een super gezellig restaurant. Tot snel!
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2012
Vanavond hier heel goed gegeten met twee disgenoten. We waren afgekomen op de Indische touch die aan gerechten werd gegeven en die één van ons al eerder had mogen proeven. Buiten de kaart is hier (soms) een rijsttafel mogelijk en die trok ons bijzonder aan. En terecht, want die was meer dan voortreffelijk. (Dat kunnen we alledrie met enig gezag zeggen want we zijn onder meer opgevoed met Indisch eten.) Ook in de rijsttafel was een tikje fusion te bespeuren en dat pakte prima uit.
De heren in de bediening en Max zelf deden erg hun best het ons naar de zin te maken en dat lukte goed. Het was dus een heel prettig en gastronomisch uitstekend etentje. Wellicht een tikje prijzig, maar bij deze kwaliteit geeft dat niet.
Een puntje van kritiek is de galm die ervoor zorgde dat het gesprek aan tafel soms moeilijk te volgen was. Dat is met wandkleden o.i.d. te verminderen, maar dat tast het design wel aan.
Verder hebben ze een goede wijnkaart, maar helaas alleen bier van Heineken en Grolsch. Da's jammer. Juist bij Indisch eten zou een witbiertje goed passen. En wellicht nog enkele andere biertjes ook. Dat zou een goede aanvulling zijn.
Maar hoe dan ook: een restaurant waar ik graag terug zal komen!